פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
גינוי לרצח יהודים? די שימנעו את תואר השהיד מהרוצח
ראובן גרפיט (יום חמישי, 20/06/2002 שעה 21:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש להפריד בין ''התפכחות'' הנובעת מכך שהם נפגעים קשה מאד מתגובת צה''ל והגינוי העולמי, לעומת האלטרנטיבה של מו''מ, לבין הגינוי של מעשי הרצח של יהודים חפים מפשעגיוי שלא נשמע בכל 100 שנות הסכסוך שביננו.אך בכל מקרה - מו''מ והפרדות מרצון, אבל לשמור על גבולות ביטחון אשר ימנעו מהחיזבוללה, והמוג'הדין לנהור הנה בהמוניהם, עדיפים.
_new_ הוספת תגובה



בתרבות דין מוחמד נקבע בסיף אין אופק מדיני
אורי מילשטיין (יום חמישי, 20/06/2002 שעה 23:32)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום יהודי ושום מוסלמי לא יכול לשנות את העובדה ש''דין מוחמד נקבע בסיף''. בתרבות הזאת אין אופק מדיני.
_new_ הוספת תגובה



דין מוחמד ב-סיף
שמעון מנדס (יום שישי, 21/06/2002 שעה 0:05)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי יקירי,

האמרה הערבית ההעממית המפורסמת שנטבעה בתקופת התפשטות האסלאם: ''דין מוחמד ב-סיף''. דהיינו, דתו של מוחמד בחרב.

בברכה, שמעון מנדס.
_new_ הוספת תגובה



בתרגום לגיטימי לשנות ב...ל''נקבע '' כדי להבהיר את
אורי מילשטיין (יום שישי, 21/06/2002 שעה 15:31)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון.
_new_ הוספת תגובה



ציטוטים לחוד ומציאות לחוד
אלכסנדר מאן (יום שישי, 21/06/2002 שעה 1:10)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי שלום,

אתה כמובן צודק, ומביא ציטוטים נכונים, אך יחד עם זאת קיימת כאן בעייה לא פשוטה, היות וגם מהתנ''ך ומהתלמוד ניתן לצטט דברים איומים ובלתי מתקבלים על הדעת - דבר אשר היה חביב על אנטישמים שונים לכל אורך ההיסטוריה.

הבעייה אינה כרוכה בדברים הכתובים אלא בפירושם במציאות קונקרטית, דבר אשר כנראה ואינו עובר כל פירושים נוספים ו/או סובלימציות כלליות במקרה האיסלם, אולי בגלל העובדה המעניינת שדת זו מעודה לא עברה תהליך דומה ל'תקופת ההשכלה' כבמקרה היהודי, דבר שהיווה את הפתח לחשיבה דמוקרטית מודרנית וחילונית.

שלך בברכה

אלכס
_new_ הוספת תגובה



דין מוחמד ב-סיף - זה לא ציטוט מהקוראן
שמעון מנדס (יום שישי, 21/06/2002 שעה 15:49)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאלכס שלום,

הקריאה: ''דין מוחמד ב-סיף'' אינה ציטוט מהקוראן.
זוהי קריאה לשילהוב יצרים כדי לדרבן את ההמונים
להצטרף אל החזק.

יש הרבה מאד מוסלמים האומרים גם היום, שכל מה שהפלשתינאים עושים זה נוגד את האסלאם. הם כמובן
מסתמכים על התורה שבכתב. אבל לצערנו, אלה הם מיעוט שבמיעוט. תעיד על כך העובדה, שההתכנסות של המוסלמים
ביום ששי במסגד, במקרים מסויימים, כמוה כקריאה למלחמה. אין דת בעולם שההתכנסות בבית התפילה כל כך
מסוכנת כמו זו של האסלאם.

כאן באה הפרשנות שאתה מציין אותה. כי השיח', הדרשן
של יום ששי, יכול להוביל את ההמונים לפי איך שהוא
קורא את המצב.

להמחשת הנושא אספר מעשה שהיה. ב- 1980 שרתתי בחברון
כמפקד משמר מערת המכפלה. אחת המשימות העיקריות שלי
היתה ההאזנה לדרשה השבועית של הדרשן בכל יום ששי.
באותם ימים תפשו כמה צעירים יוזמה, ופתחו בית-קפה
מודרני - מה שאנו מכנים היום פאב. העסק תפקד יפה
והבעלים שלו משחקי קלפים, והביאו גם זונות מירושלים.
איש לא אמר דבר, והיו אפילו שאמרו שבית הקפה הכניס
קצת חיים לעיר חברון. עד שהבעלים החליטו להוסיף
למגוון השרותים שהם מציעים גם אלכוהול. דבר זה הכעיס
את השיח' הדרשן, והוא הלך לווקף ובקש שהללו יפעלו
אצל העיריה לבטל את הרשיון לבית הקפה, או להתנותו
באיסור מכירת משקאות חריפים. איש בעיריה לא התרשם,
ושום דבר לא נעשה, עד ש...

באחד מימי ששי, עולה הדרשן לדוכן שלו (המנבר) ופותח
את הדרשה שלו במלים אלה: ''השבח לאל בורא עולם, סוף
סוף הגיעה הקידמה גם לעירנו. שלטונות העיריה דאגו
שיהיה לנו בית מרזח, משחקי קלפים, זונות, ואפילו
התחילו במכירת משקאות חריפים השנואים על הנביא. אנו
מזהירים מעל במה זו, שאם העיריה לא תנקוט שום צעד
למניעת המודרניזציה המזוייפת הזו, אנו נדאג שהיא
תיעקר מתוכנו''.

מיותר לציין, שבאותו יום ששי, לאחר התפילה, בית
הקפה לא ניפתח יותר. בעלי העסק שזלזלו בעיריה, לא יכלו להרשות לעצמם לזלזל בדרשן.
_new_ הוספת תגובה



לשמעון ולאלכס: מקום המלחמה בדת
אורי מילשטיין (יום שישי, 21/06/2002 שעה 19:07)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתי הדתות הגדולות במערב, שהן גם רלוונטיות לשרידותה של ישראל, הן הנצרות והאסלם ושתיהן צמחו מתוך היהדות. לפיכך רלוונטי לבדוק את מקום המלחמה בהיווצרות הדתות האלה, משום שסיפור ההיווצרות הוא קודש הקודשים של כל דת:

1. היהדות

אברהם אבינו ניתק את עצמו מן התרבות החיקסוסית של אבירי המרכבות באור כשדים, שהיתה תרבות צבאית טהורה. הוא ניהל מערכה צבאית אחת - נגד מלכי הצפון (דהיינו החקסוסים) בפרק י''ד בספר בראשית. בסיפור ההיווצרות היהודי מלחמה זאת נועדה לשחרר בני ערובה ורכוש מידי חומסים. אברהם לא נטל דבר מהרכוש שחילץ אלא החזיר אותו לבעליו.

הילד היהודי הנתקל בסיפור זה בגיל צעיר קולט את המסר שאבי האומה מוכן להילחם רק מלחמה צודקת, לא למען תועלתו אלא כדי להשיב את הצדק על כנו.

2. הנצרות

ישו מנצרת לא נלחם מימיו, נצלב על ידי שלטונות צבאיים רומאים והטיף לפציפיזם. זה המסר שקולטים ילדים נוצרים. זה הסבר לנטיה הפציפיסטית במערב ולשאיפה למלחמות צודקות של הציווליזציה הזאת.

כמובן, גם היטלר צמח באותה הציוויליזציה אך הוא היה יוצא דופן ואף ביקש במודע ובמוצהר להינתק מן הנצרות ולחזור לתרבות הגרמנית הקדומה.

3. האסלאם

מוחמד השליט את שלטונו בכוח על העיר מדינה ורצח בה את כל היהודים ואת מתנגדיו האחרים. הוא השתלט בערמומיות על מכה ורצח בה את כל מתנגדיו. אחר כך השתלט בכוח הנשק על החיג'אז והחליפים הבאים אחריו השתלטו בדם ואש על חלקים גדולים של העולם. זה המסר שילדים ערבים מקבלים אשר לעומתו השפעתם של אנשי דת מוסלמים רודפי שלום מועטה ביותר.

במציאות גם היהודים וגם הנוצרים נלחמו מלחמות אכזריות שהיה נטוש עליהן ויכוח בזמנו וגם אחר כך. חכמי התלמוד לדוגמא לא התלהבו מן הכיבושים של דוד המלך וממלחמות יהודה המכבי. מסעי הצלב לעומת זאת הוכרו אצל הנוצרים כמלחמות לגיטימיות. אבל רק אצל המוסלמים מלחמה אכזרית יצרה האת הדת.

לסיום שימו לב: עד היום לא היה באינתיפאדה הנוכחית, שום מחבל מתאבד, ערבי-נוצרי.
_new_ הוספת תגובה



דת ומלחמה.....אלוהים לצידנו תמיד (???)
יורם המזרחי (שבת, 22/06/2002 שעה 4:33)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברים על דת ומלחמה מחזירים אותי לשתי ''אהבות'' ישנות.
החיל האמיץ שוויק של ירוסלב האאשק
אלוהים לצידנו של בוב דילן
בסה''כ כל צד מאמין שלא רק הצדק, אלא האל עומד לצידו.
-------
אצלנו בלט במשך שנים רבות כהן הגייסות הבכיר אלוף מיל. הרב גורן, שאפילו יצא ''לחזית'' חמוש שופר.....הפעם האחרונה בה ראיתיו תוקע בשופר ומבטיח ''נצחון בשם שמיים'' היה במהלך פשיטת הכשל על כארמה....שאז ישב על גבעה מגבעות בקעת הירדן וסביבו אחדים מאלופי צ.ה.ל ובהם מיודענו אריאל שרון.....
אחר כך,כשדעך קסם נצחון 1967,ירדה קרנו של הרב גורן והוא התעדן.
שנים מעטות אחרי שהסיר מדים,ראיתיו בהלווית קרבנות פיגוע טרור בבית-שאן,שמיד אחר כך ובו במקום,שרפו גוויות מחבלים (ובטעות....גם יהודי קשיש,קרבן המחבלים,שנזרק לתוך המדורה מהקומה העליונה של הבניין ונחרך לפני שהצבא המשטרה והכבאים פזרו את המון הפורעים היהודים) הרב גורן שהשתתף בהלווית הקרבנות,הזהיר ובקול רם, את תושבי בית-שאן מחזרה על מעשה השריפה וקבע,בבית העלמין ''בנפול אויבך אל תשמח''....
כהני הגייסות האחרים לא נהנו מהילת זוהר כזו לה זכה הרב גורן.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי