פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדב שטיין, 07/10/03 12:40)

http://www.faz.co.il/thread?rep=34927
הבעיה האמיתית-ימ''חים
====האריה השואג==== (יום שלישי, 07/10/2003 שעה 14:35)
בתשובה לדב שטיין

להערכתי עד שלא יוציאו את נושא הביקורות מצה''ל עדין אנו בסכנה בצה''ל בכלל ולשלמות הציוד בימ''חים בפרט.

לדעתי צריך להקים צוות ביקורות חיצוני במשרד מבקר המדינה של קצינים בדימוס בני 55 שנה ומעלה (משך עבודם לא יותר מחמש שנים) ואין שום סיבה בעולם שיטייחו...מנסיון גם ביקורות גרועות צובעים בורוד...היות והמבקרים (קצינים) חוששים לעתידם... מה שמר מילשטיין אומר עיקרון השרידות (הערתי:דופק כל חלקה טובה) אגב ביון העתיקה פתרו את הבעיה לפוליטיקה.... נכנסו רק בני 60 ומעלה והם עסקו בהצבעות גלויות/פומביות בלבד

בקיצור אני מציעה לכול בעל תפקיד מרמת מ''פ לבקר בימ''ח שלו אחת לשלושה חודשים ושיכלול את כל מסלול הקליטה בימ''ח ובשטחי הכינוס (לוודא שאין בניין או וודי פתאום צץ בשטח...והכול מנסיוני לצערי הרב) ושהכל יהיה רשום בפקודות כי בשעת מלחמה לא יהיה זמן לזכור..

http://www.faz.co.il/thread?rep=34945
אחד משורשי הרע של צה''ל
אורי מילשטיין (יום שלישי, 07/10/2003 שעה 23:43)
בתשובה ל====האריה השואג====

היא האוטונומיה הכמעט מוחלטת שלו כשרוב פרשניו באמצעי התקשורת הם קצינים בכירים לשעבר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35029
הבעיה האמיתית-ימ''חים
גיל לביא (שבת, 11/10/2003 שעה 18:20)
בתשובה ל====האריה השואג====

כמ''פ חי''ר לשעבר, אני יכול להגיד שהמצב בימחי''ם של היחידות בהן שרתתי, טוב מהמתואר לגבי מלחמת יוה''כ. ב-‏2 גדודים שבהם שירתתי, היינו מבקרים בימחי''ם לפחות פעמיים בשנה - כולל לימוד צירי היציאה מהם.
אני יכול לציין שלא תמיד היו לנו את כל הנגמשים אבל רובו המכריע של הציוד היה.
נושא הימח תלוי במפקדים. מפקד שיזניח את הימ''ח שלו. סביר להניח שבשעת אמת - יהיה ברדק.
ביחידות שאני הייתי בהן - הקפדנו מאד על הימחים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35030
איכות הפיקוד
אורי מילשטיין (שבת, 11/10/2003 שעה 20:18)
בתשובה לגיל לביא

המצב היום תלוי באיכות המפקד הטקטי ולא באיכות המערכת הנמצאת באחריות המפקד האופרטיבי והאסטרטגי. זה מצב המזמין מחדלים וכשלים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35145
הבעיה האמיתית-ימ''חים
צביקה שחורי (יום שלישי, 14/10/2003 שעה 22:43)
בתשובה ל====האריה השואג====

אתה כותב שלפוליטיקה ביוון העתיקה נכנסו רק בני 60 ומעלה.
פריקלס גדול מנהיגי אתונה בתור הזהב שלה, משל בעיר 31 שנה.
הוא עלה לשלטון בגיל 35.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35157
אולי הוא התכוון שאפלטון
אורי מילשטיין (יום רביעי, 15/10/2003 שעה 11:37)
בתשובה לצביקה שחורי

המליץ ב''פוליטאה'' שרק אנשים מבוגרים, מוכשרים מאוד, ושעברו הכשרה ארוכה, יכנסו לפוליטיקה.וכפי שכבר נאמר: כל מה שנאמר אחרי אפלטון אלה פרורים שנפלו משולחנו של אפלטון, הרי אין זאת שגיאה כל כך גדולה לראות בכתבי אפלטון את המורשת הגדולה של אתונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35204
אולי הוא התכוון שאפלטון
צביקה שחורי (יום חמישי, 16/10/2003 שעה 1:19)
בתשובה לאורי מילשטיין

אולי,
אכן כתבי אפלטון הינם המורשת הגדולה, אך תקופת תור הזהב של המושל הינוקא פריקלס, כמו גם הספדו למתים הידוע בשל השוואתו שם את השיטה הדמוקרטית לזו הספרטנית אינם פירורים שנפלו משולחנו של אפלטון, ולו בשל העובדה הפשוטה שפריקלס עמד בראשות אתונה כאשר סוקרטס מורו של אפלטון היה אך ילד בן 9 שנים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35209
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
אורי מילשטיין (יום חמישי, 16/10/2003 שעה 6:19)
בתשובה לצביקה שחורי

כשאנחנו דנים בכוונתו של ''האריה השואג'', אנחנו מדברים על אדם החי היום ולא על אדם שחי באתונה של המאה החמישית לפני הספירה. אדם החי היום ואין הוא היסטוריון או מומחה ליוון הקלסית, עשוי לראות בדברי אפלטון ביטוי למורשתה של אתונה בעת העתיקה. להזכירך: אנחנו חיים היום בעידן הפוסט-מודרניסטי. אחד המאפיינים של הפוסט-מודרניסטים זה שימוש בהיסטוריה לצרכי טיעונים עכשווים מבלי לדייק בפרטים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35293
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
הדג המהורהר (שבת, 18/10/2003 שעה 2:21)
בתשובה לאורי מילשטיין

''אחד המאפיינים של הפוסט-מודרניסטים זה שימוש בהיסטוריה לצרכי טיעונים עכשווים מבלי לדייק בפרטים.''

זו המלצה לאופן שבו צריך לגשת אל ספרי ההיסטוריה הצבאית של אורי מילשטיין?

http://www.faz.co.il/thread?rep=35296
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
יובל רבינוביץ (שבת, 18/10/2003 שעה 2:56)
בתשובה להדג המהורהר

נראה שהחמצת את הנקודה העיקרית.

אם אני מבין נכון, הטענה העיקרית של הפוסט מודרניסטים היא שיש לבחון את ההיסטוריה לאור הנאראטיב של המספר. הדבר משמש בדרך כלל כנימוק לבחינת האירועים באור שונה מהמקובל. לדעתי - זו כלל אינה היסטוריה אלא מיתולוגיה.

מה שעושה ד''ר מילשטיין יכול להיות נכון או שגוי, אבל הכלים וסוג הטיעונים הם קלאסיים ולא פוסט-מודרניסטיים.

הוא גם מקפיד לכתוב את שמו על הודעותיו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35297
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
אלעד (שבת, 18/10/2003 שעה 3:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אני לא הייתי המגיב הקודם, אבל אפשר להגיד שהוא ''הוציא לי את המילים מהפה''. מה כל כך ''קלאסי'' בשיטת ה''מחקר'' של מילשטיין? כולו אנקדוטות וביטויים ערכיים-שיפוטיים, ללא תימוכין - הייתי אומר שמדובר כאן במאמר פוסט-מודרניסטי למופת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35298
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
יובל רבינוביץ (שבת, 18/10/2003 שעה 3:53)
בתשובה לאלעד

אין בידי הכלים לשפוט את איכות המחקר. עם זאת, החוקר מביא עדויות מהשטח וניתוח של האירועים, הרבה השוואת מקורות וראיונות עם המעורבים. זה נראה לי סביר.

כיצד היית אתה עושה את המחקר הזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=35299
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
אלעד (שבת, 18/10/2003 שעה 4:02)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ראשית, הייתי מוציא את כל הניתוחים הערכיים והפסיכולוגיה בגרוש המצויינים במאמר.
שנית - על אילו הצלבות אתה מדבר? הוא לוקח מקסימום שתי אנקדוטות כדי לתמוך בתרחיש מסויים, ואז קופץ למסקנה שכלל לא נובעת ישירות אפילו מאותן אנקדוטות, אלא מהשיפוט הערכי כלפי המעורבים שהוא מבצע לאורך כל המאמר.
הייתי טורח לעבוד קצת יותר על ההיקשים הלוגיים, ולמצוא מעט יותר סימוכין לכל ''קביעה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35303
פסיכולוג בגרוש
פוסטמודרניסט (שבת, 18/10/2003 שעה 6:05)
בתשובה לאלעד

''פסיכולוגיה בגרוש'' הוא מושג פוסט-מודרניסטי. מי שמשתמש בו הוא פסיכולוג בגרוש.

הצעה: טול את הקטע לעיל,הראה בניתוח מפורט את ליקוייו בלי משפטי ערך לא מבוססים כמו ''קופץ למסקנה'' (אוליאתה נגד משפטי ערך אצל אחרים כי אתה נוהג להשתמש במשפטים כאלה?) והראה באופן מפורט איך צריך היה לכתוב את הקטע כדי שיהיה רציני לפי הקריטריונים הביקורתיים מדעיים שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35304
פסיכולוג בגרוש
צופה מן הצד (שבת, 18/10/2003 שעה 6:23)
בתשובה לפוסטמודרניסט

מתוך מעקב אחרי תגובותיו של אלעד אני מסכים שהוא פסיכולוג בגרוש. מאדם כזה אין טעם לבקש למלא משימה אינטלקטואלית רצינית כי הוא לבטח יתחמק בנימוק בגרוש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35305
הפה שלך
צופה מן הצד (שבת, 18/10/2003 שעה 6:27)
בתשובה לאלעד

הוציא לך את המלים מהפה כי הן נמצאות כל הזמן בפה שלך ונפלטות כרפלקלס מותנה למקרא השם ''אורי מילשטיין''. האם אינך מרגיש אתה דמות מגוחכת עם חשיבות עצמית מגלומנית?

http://www.faz.co.il/thread?rep=35312
הפה שלך
אלעד (שבת, 18/10/2003 שעה 9:53)
בתשובה לצופה מן הצד

אורי, אין טעם לאמץ כינויים אחרים כדי לבצע ''התקפה המונית'' מבויימת. אני לא ממש מתרשם עמוקות. תלמד לכתוב באופן מדעי ונמשיך את הדיון אז.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35306
מורשת אתונה ופוסט-מודרניזם
פוסטמודרניסט (שבת, 18/10/2003 שעה 7:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ

רוב הכתיבה ההיסטורית היא פוסטמודרניסטית, גם כתיבתם של ההיסטוריונים המתימרים לכתוב היסטוריה קלאסית או מודרנית, אין אדם הסוגל לא להיות פוסטמודרניסט.

טענה זאת השמיעו לראשונה ביוון העתיקה הסופיסטים שהיו הפוסטמודרניסטים הראשונים לפני שהופיע מיסד הקלאסיקה סוקרטס וחיסל את תרבותם. אך לא לעולם חוסן. במחציתה שניה של המאה ה-‏19 הופיע הפוסטמודרניסט המודרני הראשון, פרידריך ניטשה, והיכה אנושות את סוקרטס.

ואגב, דומני שאלעד לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=35302
התפיסה המודרנית של האמת
אורי מילשטיין (שבת, 18/10/2003 שעה 5:57)
בתשובה להדג המהורהר

אינני רואה את עצמי כפוסט מודרניסט אלא כאנטי-פוסט מודרניסט. תיאוריית השרידות שפיתחתי המציגה את אבני היסוד של ההתנהגות, ושהמנחה אותי בפרשנות ההיסטורית, מבטאת חזרה לתפיסה המודרנית של האמת.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.