פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לגילאון שהם, 25/12/03 22:47)

http://www.faz.co.il/thread?rep=38942
הצלחת הלטביות
איציק-רון (יום שישי, 26/12/2003 שעה 23:00)
בתשובה לגילאון שהם

ה''לטביות''?
האין זו כותרת מכלילה ומעליבה מאין כמוה, המייצגת דעה שלא נבדקה לעומקה?
את לימודי לתואר השני התחלתי באוניברסיטת חיפה, אחרי שעמדתי בכל תנאי הקבלה. למדתי בה שנת לימודים אחת, ועמדתי בכל חובותי בהצלחה.
לאורך כל הדרך זכיתי, כמו שאר חברי ללימודים, ליחס משפיל מצד מוסדות האוניברסיטה ובמיוחד מנהלת הכספים שלה.
התור הארוך המשתרך של סטודנטים ממתינים בעמידה לפני דלת מנהל התשלומים ללא כסא באופק, גם לא כאשר הם נכנסים ומתקבלים על ידי הפקידה - העונה להם בהתנשאות. (אם אינך מבין את שכתוב בטופס, אמרה לי אחת מהן, אינך ראוי ללמוד כאן לתואר שני).
במהלך לימודי נתגלעה אי הבנה חמורה בנושא התשלום שלי לאוניברסיטה, שכללה דרישה לא נכונה לדעתי לתשלום נוסף. באשר ביקשתי הסבר קיבלתי את התשובה המופיעה בסוגריים למעלה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
הפסקתי את לימודי באוניברסיטת חיפה, ונרשמתי ללימודי תואר שני בשלוחת אלאבמה בחיפה.
את השלוחה ניהל בשעתה ד''ר גולדשטיין, שבתפקידו הקודם כיהן כמנהל מחוז חיפה במשרד החינוך. המרצים היו טובי המרצים, מן הטכניון ומאוניברסיטת חיפה, ועל פי דרישת אוניברסיטת אלאבמה מרצים אמריקאיים שהגיעו מאלאבמה, ולימדו באנגלית (ומי באוניברסיטה ישראלית מגיע לרמה של למידת קורסים שלמים באנגלית בחינוך?). היחס אלי היה כאל לקוח למן הרגע הראשון. הקבוצה שלמדה איתי התגבשה מהר והפכה לכוח לומד אמיתי. התיזה שלי, ''הפמיניזציה של ההוראה והשפעתה על האקלים הבית ספרי'' הוכנה בהנחייתו של ד''ר גולדשטיין, ואני מוכן להעמידה בכל עת לבדיקה ואף להרצות על ממצאיה. אין אני מתבייש בלימודי בשלוחה. אני גאה בהם. בזכותם הפכתי לאדם אחר.
אני מציע לך להיזהר בדבריך כאשר אתה חורץ משפט כה נחרץ על ''הלטביות''. אתה מטיח רפש ללא הצדקה, ופוגע באנשים ללא תכלית וטעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=38948
ממש מסכן, כסא לא נתנו לך
סתם אחד (שבת, 27/12/2003 שעה 0:08)
בתשובה לאיציק-רון

אבל משום מה שאר מאות הסטודנטים לא התעייפו כמו הוד עייפותו. איך תסביר שרק בך התעללו? רק מתחת עכוזך משכו את כס הלימודים המטאפורי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=38971
ממש מסכן, כסא לא נתנו לך
איציק-רון (שבת, 27/12/2003 שעה 14:39)
בתשובה לסתם אחד

תגובתך הבוטה והרדודה אינה ראוייה לתשובה. אולם, יחד עם זאת, מעניינת אותי העובדה מהי הסיבה האמיתית לתוקפנות האישית החריפה כנגד אדם שאינך מכיר, לא פגשת מעודך ואשר לא היתה בדבריו שום ביקורת כלפיך אלא אך ורק כלפי מוסד מסויים ממנו נפגע.
ואגב, אלו אולי אינם ממצאים מדעיים סטטיסטיים, אך בוגרים רבים של אוניברסיטת חיפה בהם פגשתי חלקו עמי את אותן החוויות הלא נעימות של לימודים במוסד זה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=38977
גם אני חשתי שמה שמעניין
יועזר (שבת, 27/12/2003 שעה 17:21)
בתשובה לסתם אחד

את אוניברסיטת חיפה הם הצ'קים שלי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39002
לימודים גבוהים - בראי המדינה
גילאון שהם (שבת, 27/12/2003 שעה 21:08)
בתשובה לאיציק-רון

ראה רק מתוך תשובתכך ניתן להבין כמה עיניים המשבשים את התנהלותינו כחברה מאז פריצת הלטביות.
1.את מירב השימוש במכללות עשו עובדי המגזר הצבורי ,אנשי משטרה וצבא ,שנדחפו לענין מתוך ידיעה ברורה כי לאחר מאמץ כלכלי קצר .משכורתם תשתנה באופן משמעותי: קח את אחוז בעלי התארים האקדמיים עד שנת 93 במגזר הציבורי, ואת האחוז בשנת2003 ו''תיפול בריצפה''.
2.המכללות ניזונות כעסק כלכלי, וככזה הן מחויבות ל ת ת את אשר ר ו צ י ם צעירי הארץ החוזרים מהטראקים במזרח, לאחר שרת צבאי קשה וארוך ,לפעמים ארוך מאד.דא עקא ידע על החיים אין להם ובטח לא מידי ה''פמיניזיציה של החינוך'' .
שהותירה את בוגרי מערכת החינוך ללא דמויות חינוכיות כמו שהיו לדורנו בזמן התבגרותנו הבית סיפרית.
התוצאה המיידית של הלטביות היא למעלה מ35000 עו''ד צעירים .גברים ונשים שאיבדו את מיטב שנות הלימוד על מקצוע מיותר, ללא אפשרות לחזור לאחור. לפני הלטביות היו רשומים פחות מ12000 בעלי רשיון עריכת דין ושלושת האוניברסיטאות הכשירו בשנה כ 500 בוגרים.
אתה יכול לטעון לשוק חופשי ועוד טעונים שכאלו, אך אתה יותר מכל אחד אחר (לאור נושא התזה שלך) יודע,
כי בבסיס בחירת המקצוע האקדמי דלעיל היו בעיקר חוסר ידע ואולי תאוות בצע אנושית חיובית,
3. חינוך אקדמי דורש השקעה שאנשים פרטיים לא יכולים להרשות לעצמם. לכל אדם לעניות דעתי צריכה להיות האפשרות ללמוד גם את המקצועות התובעניים ביותר מבחינה פיננסית:רפואה, הנדסה גרעינית, מיקרו ביולוגיה, וכו' ע''כ אני בעד הקמת אוניברסיטאות צבוריות נוספות בתמיכת הממשלה גם באזורי הפריפריה. שיהנו מתקציבי השכלה גבוהה ומשלל המוחות שכל מחזור מעמיד לטובת הלימודים האקדמיים.
מי שיתאים ויעמוד במטלות התובעניות של המקצועות הקשים ביותר-יתקדם ויסיים.
ומי שיראה יכולת פחותה יותר יוכל לבחור מקצועות פחות קשים אך חשובים לא פחות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.