http://www.faz.co.il/thread?rep=41072 | |
אגב, הזכרת את העובדה שסין קונה אג''ח | |
חזי (יום חמישי, 12/02/2004 שעה 18:23) | |
הזכרת את העובדה שסין קונה אג''ח של ממשלת ארה''ב. אני מבין מדבריך, שמדובר בסכומים רציניים. התהיות שלי, הן: א- באיזה סכומים מדובר ? ב- אני משער כי הדבר נעשה לפי לחץ של ארה''ב, באיזו צורה ? ג- נראה לי שסין זקוקה לכסף זה לצורך פיתוח מהיר יותר של הכלכלה שלה. האם המגזר הפרטי האמריקאי (כתחליף), משקיע סכומי כספים משמעותיים בסין ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41075 | |
תשובה | |
דוד סיון (יום חמישי, 12/02/2004 שעה 18:57) בתשובה לחזי | |
א. לא ידועים לי סכומים. ג. אני חושב שכן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41392 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
סתם אחד (יום שני, 16/02/2004 שעה 0:07) בתשובה לחזי | |
''הזכרת''? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41407 | |
[*] המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
חזי (יום שני, 16/02/2004 שעה 8:15) בתשובה לסתם אחד | |
[* נמחקה התייחסות למדיניות המערכת. כללי המערכת קובעים שלא מתייחסים למדיניות המערכת מעל דפי הפורום] לידיעתך: למי שהיא כאן מנקר בעיניים שאני כותב ''הזכרתה'' ''אמרתה'' ''כתבתה'' אני חוזר ומדגיש שזו אינה טעות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41435 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 16/02/2004 שעה 13:18) בתשובה לחזי | |
ואני שב ומדגיש שלא נמצא עד כה אדם אחד שמסכים עם חזי בנקודה זו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41456 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
חזי (יום שני, 16/02/2004 שעה 17:13) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
יובל, אם שמת לב, אני לא מהחוששים להיות בודד או במיעוט. אני מבקש ממך הוכחה כי זו שגיאה לכתוב פועל-זכר עם סיומת ''ה''. לפי מה שביררתי, היתה פניה לאקדמיה ללשון, לברר אם זו שגיאה לכתוב ללא ''ה''. התשובה שלהם היתה שזו לא שגיאה. (הרי זה מובן מאליו, אם במקורות נהגו לכתוב כך.). התנועה הפמיניסטית, הביאה זאת כראיה שכתיבה עם סיומת ''ה'' הינה שגיאה. זה מרגיז אותי, וזה מקומם אותי. זה סירוס של השפה העברית, ע''י הפמיניזם. אז בבקשה ממך, פעם ולתמיד, תביא ראיות כי זו שגיאה לכתוב עם ''ה''. אל תביא סטטיסטיקות של נוהגי כתיבה. זה לא מענין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41458 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 16/02/2004 שעה 17:27) בתשובה לחזי | |
אני יכול להביא הרבה מקורות שבהם נכתב ללא ה'. כמה מקורות אתה יכול להביא שבהם ה-ה' מופיעה? בוא נתחיל מהתנ''ך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41469 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
חזי (יום שני, 16/02/2004 שעה 19:30) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
א- המקורות מהתנ''ך הן מקורות בכתיב חסר. לכן, טבעי שיכתבו ללא ''ה''. ב- ישנם גם מקורות שבהם ''במיוחד'' התכוונו להתיחס גם לזכר וגם לנקבה, וגם במקרה זה זה מקובל עלי. ג- בימינו, מבחינה סטטיסטית, יש יותר כתיבה ללא ''ה'' בגלל ההשפעה של מערכת החינוך, המורכבת רוב רובה ממורות. קיצורו של דבר, כפי שכבר אמרתי, סטטיסטיקות לא יעזרו כאן. יש להביא ''פסיקת'' אנשים בני-סמכא בנושא (פמיניסטיות= פסולות לפסיקה כזו). לדעתי, הנושא די חשוב כדי להעלותו על סדר היום של האקדמיה ללשון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41470 | |
המאפיה הפמיניסטית מכה שוב | |
המחפש (יום שני, 16/02/2004 שעה 19:47) בתשובה לחזי | |
יש לך דוגמא למישהו, שמתי שהוא, אי פעם, בזמן כלשהו בעבר וכו', כתב עם ה'? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41472 | |
In a galaxy far away... | |
סתם אחד (יום שני, 16/02/2004 שעה 19:54) בתשובה להמחפש | |
כן, כתבו כך בגלקסיות רחוקות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41473 | |
בגלקסיות ספירליות רחוקות. | |
המחפש (יום שני, 16/02/2004 שעה 19:57) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41482 | |
מצד אחד | |
אריה פרלמן (יום שני, 16/02/2004 שעה 22:32) בתשובה לחזי | |
מצד אחד הוא מצהיר ש''הרבה אנשים'' כותבים כמוהו - אבל לא מביא ראיה אפילו לגבי אחד... מצד שני הוא לא אוהב סטטיסטיקות - כאשר אין זה נוח לו. מצד אחד הוא מאשים את מערכת החינוך ה''פמיניסטית'' בישראל המודרנית בכתיב הנכון - ומצד שני הוא לא יוכל להביא ולו משפט עברי אחד מהמאה ה-19 - טרם השתלטות ה''מאפיה הפמיניסטית'' - שבו מופיעה תופעה כגון ''כתבתה''. מדהים, פשוט מדהים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41493 | |
אריה, | |
חזי (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 7:25) בתשובה לאריה פרלמן | |
בבקשה לקרוא את התשובה שלי ליובל, למעלה. היא מתאימה גם לכה. אני לא בלשן ללשון עברית. לא אטרח לחפש ''תקדימים''. זה לא מענין וזה לא חשוב לענינינו. בעבר, כתבו בכתיב חסר. במאה ה-19 השתמשו בעברית בעיקר אנשים שהתבססו על המקורות בכתיב חסר. אם אתה חושב שאני כותב לא נכון, בבקשה תביא אדם בר-סמכה ללשון עברית, אשר טוען את מה שאתה ואחרים כאן טוענים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41494 | |
אז לך חזי אפשר לקרוא חזיה? | |
בלשן בול בולשיט בולשביסט (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 8:45) בתשובה לחזי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41500 | |
למען הסיר ספק | |
חזי (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 10:16) בתשובה לאריה פרלמן | |
יש פה למעשה שני נושאים: א- כתיבה של ''אמרתה'' ,''כתבתה'' שאין לי ספק שהיא נכונה וגם חינונית לשפה מובנת. ב- נושא : ''לך'' לנקבה ''לכה'' לזכר. נושא זה ראוי להכנס לשפה גם בגלל הוספת עומק משמעותי להבנת כוונת הכותב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41503 | |
מתחדישי חזי | |
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 12:10) בתשובה לחזי | |
''חינונית'' - חיונית ומוסיפה חן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41505 | |
הָלַךְ פ' קל (לְכָה) בתקווה שיש כאן ניקוד | |
אנה (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 13:12) בתשובה לסתם אחד | |
רב מילים: נטיות: לָלֶכֶת, הָלַכְתִּי, הוֹלֵךְ, אֵלֵךְ, לֵךְ! הניתוחים הדקדוקיים: לְכָה = אַתָּה, לְכָה! (צִוּוּי) כתיב מלא תקני: לכה חלק דיבר: פועל בניין: קל זמן: ציווי מין: זכר מספר: יחיד אותיות שימוש: שורש: ה ל כ סמיכות: ובאשר ל- הלכתה כלומר הלֶכתה (סגול בלמד) רב מילים אומר הלֶכתה זמן מקור נטיות: לָלֶכֶת, הָלַכְתִּי, הוֹלֵךְ, אֵלֵךְ, לֵךְ! הניתוחים הדקדוקיים: הַלֶּכְתָּהּ = הַ + לכת + הִיא (מָקוֹר) כתיב מלא תקני: הלכתה חלק דיבר: פועל בניין: קל זמן: מקור כינוי: אותה אותיות שימוש: ה+ שורש: ה ל כ סמיכות: בניגוד ל-הלכתָ גוף שני עבר נטיות: לָלֶכֶת, הָלַכְתִּי, הוֹלֵךְ, אֵלֵךְ, לֵךְ! הניתוחים הדקדוקיים: 1. הָלַכְתָּ = אַתָּה הָלַכְתָּ (עָבָר) כתיב מלא תקני: הלכת חלק דיבר: פועל בניין: קל זמן: עבר גוף: שני מין: זכר מספר: יחיד אותיות שימוש: שורש: ה ל כ סמיכות: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41515 | |
אנה, תודה | |
דוד סיון (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 14:42) בתשובה לאנה | |
כעת אני מקווה שעניין הובהר היטב..... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41532 | |
אבל | |
אנה (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 17:25) בתשובה לדוד סיון | |
חשוב לי להוסיף שבתנך אם אני זוכרת טוב ובגמרא (נדמה לי שגם בהגדה של פסח) יש פעלים גוף שני עבר בצורת הלכתה. רק שכתיבה כזאת לא כל כך מקובלת ונראית כעילגות. אגב. אצל אבן שושן קיים לכָה במשמעות לךָ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41537 | |
אבל... | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 18:47) בתשובה לאנה | |
בס''ד. הניתוח יפה ונכון אבל לא ידוע לי שיש במקורות 'הלכתה' במובן של הלכת. יש תופעה כזאת בספרי הראשונים אבל במובן אחר ונראה כמו שגיאת מעתיק שהחליף א' ב-ה' במלה ארמית (הלכתה במקום הלכתא). הנה פסוק לדוגמא: (שמות ג, י) וְעַתָּה לְכָה וְאֶשְׁלָחֲךָ אֶל-פַּרְעה וְהוֹצֵא אֶת-עַמִּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם: לכה = לך נא. ואשלחך = אשלח אותך (בלי ה'). סיומת ה', יש וענינה יִדּוּע או העמקה; כגון מצרימה במקום למצרים וכדומה. לכה במשמעות לֵךְ, הנה המקור: (ישעיהו ג, ו) כִּי- יִתְפּשׂ אִישׁ בְּאָחִיו בֵּית אָבִיו שִׂמְלָה לְכָה קָצִין תִּהְיֶה-לָּנוּ וְהַמַּכְשֵׁלָה הַזּאת תַּחַת יָדֶךָ: על פי פיסוק הטעמים קוראים שִׂמְלָה לְכָה. אבל אפשר לפרש גם כך: לְכָה, קָצִין תִּהְיֶה-לָּנוּ. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41547 | |
אבל... | |
אנה (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 20:56) בתשובה לנסים ישעיהו | |
נכון, תודה. וגם להוסיף שאצל אבן שושן גם קיימת המילה לכָה במשמעות לך נא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41552 | |
אבל... | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 21:57) בתשובה לנסים ישעיהו | |
דווקא ב''טלית של תכלת'' האחרון (http://www.faz.co.il/story_1977) צוטט: שמות יח, כ: וְהִזְהַרְתָּה אֶתְהֶם וגו'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41557 | |
אבל... | |
אנה (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 23:24) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
הו הנה. אז זכרתי טוב. תודה יובל. בכל אופן, 'הזהרתָּה' שמופיע כאן בפסוק משמות מופיע כצווי, אם הבנתי נכון. הויכוח הוא על גוף שני עבר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41600 | |
אבל... חששתי שאסתבך... | |
נסים ישעיהו (יום רביעי, 18/02/2004 שעה 12:03) בתשובה לאנה | |
בס''ד. צודק יובל וצריך לשאול גם על 'אתהם', מה עושה כאן ה' במלה אותם (או אֹתם בכתיב חסר); יש בתורה עוד כמה מלים עם תוספת ה, אבל אלה חריגים ועל כל אחד מהם יש הסברים בתורה שבע''פ. הכלל הוא ש-ה' כזאת מורה משהו נוסף על פשט הציווי או העצם אליו היא מתייחסת. במקרה שלנו, בלי להאריך יותר מדי, הנה הסבר אחד והוא של המנחת שי: והזהרתה. מלא ה''א בסוף תיבותא ולית כוותיה בקרי'. ובמדרש לקח טוב והזהרתה אתהם וגו' אלו עשרת הדברות ה' מן והזהרתה וה' מן אתהם: פירוש: אין עוד מלה כזאת (והזהרתה) במקרא; המדרש אומר כי זה רומז לחמש הדברות הראשונות בעוד ה' של אתהם רומז לחמש דברות אחרונות (או להפך). שורש העניין הוא בדברי משה קודם לכן: טז כִּי-יִהְיֶה לָהֶם דָּבָר בָּא אֵלַי וְשָׁפַטְתִּי בֵּין אִישׁ וּבֵין רֵעֵהוּ וְהוֹדַעְתִּי אֶת-חֻקֵּי הָאֱלֹקִים וְאֶת-תּוֹרתָיו: אומר לו יתרו, למד אותם וישפטו בעצמם. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41530 | |
אנה, מי כתב את ''רב-מילים'' ? | |
חזי (יום שלישי, 17/02/2004 שעה 17:08) בתשובה לאנה | |
גם אני יכול לכתוב ''רבי-מלים'' אז מה . ''סתם-אחד'': לפחות אני גורם לכה מעט אושר, בנוסף לתיסכול (אתה מוצא שגיאת הקלדה ''חינונית'' במקום ''חיונית'') לזה אני קורא ''שמחת עניים''. מדוע לא לכתוב כפי שמדברים ? קיצורו של דבר, אין פסיקה של גורם בר-סמכה בנושא זה. כל עוד לא תהיה פסיקה של האקדמיה ללשון, אדבוק בעמדתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41745 | |
האתר של האשדמיה ללשון | |
חזי (יום שישי, 20/02/2004 שעה 11:28) בתשובה לחזי | |
הינה קישור לאתר של האקדמיה ללשון. לצערי לא ניתן להפנות אליהם שאלה בEMAIL יש לשלוח להם פקס. יש מי שמתנדב ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41756 | |
האתר של האקדמיה ללשון | |
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/02/2004 שעה 15:00) בתשובה לחזי | |
נכון, אבל למען הסדר הטוב, להלן כתובת אתר האקדמיה ללשון העברית: http://hebrew-academy.huji.ac.il/ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41455 | |
שובו של החזי | |
סתם אחד (יום שני, 16/02/2004 שעה 17:12) בתשובה לחזי | |
''למי שהיא''? היא מה? למישהי | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |