פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למשה מרום, 31/03/04 14:26)

http://www.faz.co.il/thread?rep=43556
מה המסר שלך?
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 14:56)
בתשובה למשה מרום

אמרו לך לא לצטט מאמר מסויים מכתב עת מסויים. אז מה?
האם ''אי-קבלת'' המאמר הזה מנעה ממך את השלמת הקורס או התואר?

יתכן שהיו דברים יותר הגיוניים שאינך מזכיר כאן. אך גם יתכן באמת יתכן שאותו מרצה באמת חושב כך על נתיב. אז מה, זה מחייב גם אותך?

אני יודע שלהיות בצד המייעץ הרבה יותר קל. אבל גם זכורים לי כל מיני מקרים שחשבתי שהפלו אותי בגלל כימיה אישית ובסוף התברר לי אחרת. גם נתקלתי במרצים ''רעים'' אבל מצאתי דרך, למרות אותם מכשולים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43559
מה המסר שלך?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 18:20)
בתשובה לדוד סיון

שים לב, לא אמרו לו לא לצטט מאמר מסויים, אלא לא לצטט ממקור מסויים, שנפסל אפריורית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43560
קראתי והבנתי בדיוק מה נאמר
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 19:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ

השאלה האמיתית בהקשר הזה:
מה ההשפעה של הנחיה כזו על היכולת להשיג תואר?

מצד שני, תאר לך שהיה בטאון מחקר של השומר הצעיר שעוסק באותו נושא. היית בקלות מקבל אותו כמקור מחקרי בתחום? אני מניח שיהיו הרבה אנשים שיתנגדו לקבל מחקר על תופעות דתיות בבטאון של שינוי - כי שינוי היא אנטי-דתית וכדומה?
מעבר לזה שאני חושב שזה לא אמת להניח ששינוי היא אנטי דתית, האם לא יכול להיות תומך שינוי שמבין בעניין וגם אובייקטיבי?

אני מניח שבתחומים בהם אתה בקיא יש לך דעה מאד נחרצת נגד מקורות ידע והנחיה (רפואה אלטרנטיבית למשל). מה היית ממליץ למישהו שכותב מחקר ומביא לך מקור ''אלטרנטיבי''?

לי ברור מאד שיש תחומים בהם הייתי נזהר ומזהיר מההטייה שצפויה במחקר כזה (נתיב או שומה''צ). אבל אני לא הייתי אוסר באופן מוחלט מחקר בגלל האכסניה שלו. לכן בשורה התחתונה זו גישה פסולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43580
מה המסר שלך? - ברור למדי
משה מרום (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 9:52)
בתשובה לדוד סיון

המסר הוא להצביע על תופעה המדווחת לעיתים קרובות ממוסדות אקדמיים לפיה מרצים, בד''כ בעלי השקפת עולם שמאלית, מתמודדים עם רעיונות, מחקרים ומאמרים שאינם עולים בקנה אחד עם השקפת עולמם בדרך של פסילה מראש. גם האכסניה נפסלת מראש. במקרה הספציפי שתארתי לא היה למאמר שום קשר שהוא לנושא פוליטי, ודרך אגב הוא פורסם גם בכתב עת היסטורי בחו''ל.
אין כאן כל קשר לאפלייה ודעתו של המרצה אינה מחייבת אותי (חוץ מהעובדה שלצורך השלמת הקורס הייתי חייב להתיישר עם רצונו ולא להשתמש בחומרים שטיבם אפילו לא נבדק כיוון שפורסמו באכסניה שאינה מתאימה לו או אולי קיווה בדרך זו לצמצם את מספר הקוראים של כתב עת זה?).

http://www.faz.co.il/thread?rep=43583
משה, תודה על תשובתך
דוד סיון (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 12:32)
בתשובה למשה מרום

על פניו לפי מה שהבאת עד עכשיו גישתו של המרצה לא תקינה ובודאי לא מכובדת. באופן כללי יש לי רק הסתייגות אחת (שאולי לא רלוונטית במקרה שלך - אבל עשויה להיות), והיא כלולה בתשובתי ליובל רבינוביץ (http://www.faz.co.il/thread?rep=43560): ''לי ברור מאד שיש תחומים בהם הייתי נזהר ומזהיר מההטייה שצפויה במחקר כזה (נתיב או שומה''צ). אבל אני לא הייתי אוסר באופן מוחלט מחקר בגלל האכסניה שלו. לכן בשורה התחתונה זו גישה פסולה.''

אתן לך דוגמה יותר קונקרטית: אם היה מדובר במאמר של אמנון לורד למשל, שיש לי הרבה ביקורת על הגישה שלו, הייתי מזהיר ומבקש עוד תמיכה בעמדתו אבל לא הייתי פוסל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=43747
משה, תודה על תשובתך- מקובל
משה מרום (יום ראשון, 04/04/2004 שעה 7:57)
בתשובה לדוד סיון

דוד
א. תודה על התייחסותך
ב. מקובלת עלי תשובתך וגישתך
ג. חג פסח כשר שמח ושקט

http://www.faz.co.il/thread?rep=43751
משה, חג שמח
דוד סיון (יום ראשון, 04/04/2004 שעה 12:42)
בתשובה למשה מרום


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.