פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=469
דברי הבל בלע וכסלות
לשכנו תדרשו (יום שלישי, 26/03/2002 שעה 19:16)

כל הצרות שלנו כיום הם בגלל שהכמיהה למקדש, אינה מגיע לצד האופרטיבי שלה.

אין תורה ללא 'המקום אשר יבחר ה'. לכן בתור אדם לא דתי יהיה לך מאד קשה להבין את המשמעות של ללכת בדרך ה' כאשר אין מרכז יחיד שממנו יוצאת ההוראה מה היא בדיוק הדרך.

אין זה אומר שמקדש הוא הדבר שיפתור לנו את כל הבעיות, אבל הוא אמצעי. כמו שדברים אחרים הם גם אמצעים לקיום התורה. לכן כשלא ראויים לא, אז הוא לא קיים, וגם אם יבנה מחדש יכול להיות שנקלקל אותו, אבל אין זה אומר שאין לנו צורך בזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=471
אם נקבל את מה שאתה אומר אז לא ברור במה
אלי (יום רביעי, 27/03/2002 שעה 1:36)
בתשובה ללשכנו תדרשו

היו הדורות שבזמנם נבנה בית המקדש כן ראויים לו. בימי בית ראשון הרי הם היו עסוקים כל הזמן בעבודת אלילים ובימי בית שני בשנאת חינם זה כנגד זה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=481
(ללא נושא)
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 28/03/2002 שעה 1:51)
בתשובה ללשכנו תדרשו

אני מבין מדוע לדעתך חשוב שיהיה מקדש פיזי, ולא רק וירטואלי.
מה דעתך על הצעתו של אלי לקבוע שמקום המקדש המקורי אינו היכן שחשבנו.

הוא הצביע על היתרונות שיהיו לקביעה כזו. נכון שגם האמת היא חשובה. שאלתי היא האם אתה פתוח מספיק כדי לאפשר מחקר ארכיאולוגי לקביעה מדוייקת של מקום בית המקדש המקורי, ואם יתברר שהוא אינו בהר הבית - האם תהיה מוכן לקבוע שאין קדושה בהר הבית?

http://www.faz.co.il/thread?rep=13730
(ללא נושא)
יעקבי (יום שישי, 11/10/2002 שעה 2:03)
בתשובה ללשכנו תדרשו

הכותב הנכבד מרבה להשתמש במקורות ובכך יוצר מראית עין של בר סמכא.
הבעיה היא של ציטוטוים לא מדויקים ופרשנות חובבנית.

קדושת הר הבית אינה תויה כלל בהמצאותו של בית המקדש עליו.ראה את דברי הרמב''ם בהלכות בית הבחירה בענין זה.
ההסתמכות היא על הפסוק:''זאת מנוחתי עדי עד,פה אשב כי אויתיה''.שמורה על כך שהא-ל משרה שם את שכינתו באופן נצחי.

הכמיהה לבית המקדש אינה נחלתם של קבוצות קיצוניות בלבד.שותף לה כל מי שמתפלל את תפילת העמידה שלש פעמים ביום:''והשב את העבודה [=עבודת הקרבנות!] לדביר ביתך''.זו אמונה ותפילה יהודית בת אלפיים שנה ,בנוסח כל העדות ללא הבדל צבע,השקפה פוליטית ומין.

ראוי לך אדוני הכותב לשים ללבך את דברי המשנה במסכת אבות:חכמים הזהרו בדבריכם שמא... ישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו...''

בית מקדש בהר הכרמל?! רק מי שחסר זיקה לרוח המקורות יכול בכלל להעלות דבר כזה על הדעת.
ההשואה שלך שתקופה שטרם נקבע בו המעמד הבלעדי של המקדש בירושלים משוללת כל יסוד.

זה כמו לומר שהמלך המשיח יכול להיות עם קצת מאמץ ורצון טוב, שחקן כדורגל מברזיל.
כאשר היתה המלכות נתונה במחלוקת,היא הייתה נתונה במחלוקת.

אבל מלכותו בהלתי מעוערת של דוד המלך [והמשיח -מצאצאיו] היא ענין של מסורת בת אלפי שנים :''על כסאו לא ישב זר''[ברכת ההפטרה]

אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית.לא בענין בית המקדש ולא בענין המשיח.

בית מקדש וירטואלי יעזור לילדים אולי.הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא-להמציא יהדות וירטואלית.....
אבל זו תענין את חובבי המדע הבדיוני בלבד!

http://www.faz.co.il/thread?rep=20979
האם באמת אי אפשר להשיב את הגלגל?
אלי אשד (יום חמישי, 26/12/2002 שעה 20:19)
בתשובה ליעקבי

אפשר ואפשר.כאשר נוצרים התנאים לכך .
כאשר בית המקדש השני נחרב , שוב לא היה צורך בו שכן הוקמו בתי כנסת שהפכו את התפילות וההקרבות בו ללא רלבנטיות מבחינת היהדות ,כפי שהיה ליפני ימי בית ראשון כאשר אנשים התפללו על במות .
המקום האלתרנטיבי אינו חייב להיות דווקא הכרמל ,מבחינתי שיהיה הר החרמון , או התבור או כל מקום אחר רק לא הר הבית הנוכחי .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.