פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למ. צביאלי, 19/07/04 20:42)

http://www.faz.co.il/thread?rep=50917
למ' צביאלי יצ''ו ולאריה פלרמן המחבר
אברהם שלום (יום שלישי, 20/07/2004 שעה 15:09)
בתשובה למ. צביאלי

למ' צביאלי יצ''ו
למקרא דבריך קראתי 'עוד יוסף חי' עוד נמצאים בקרבנו יודעי לשוננו. 'רב לי רב' כי שלחת את ברכותיך והנה עוד כללת בדבריך רמזים מן המקרא כדרך משוררי ספרד הגדולים.

תוכן תגובתך מתקשר לנושא המאמר כאן. כתבת 'קורות ימינו נזכר ונתרפק'. מדוע היתה ענין רק להסטוריה ולזכרונות מתרפקים תרבות שהיתה חיה והתפתחה והתקימה במשך אלפים שנה? אכן קהלות הספרדים בארם צובא, היא חלב, ושאר הקהלות העתיקות במדינות ערב חרבו לבלי שוב. ומדוע ממשלות ישראל לדורותיהן הנושאות ונותנות על 'עם פלסטיני' שלא היה ולא נברא ממלאות פיהן ואינן מזכירות כי מחצית הישראלים הם פליטים ממדינות ערב? מדוע חותמי אוסלו וממשתפי עקבה ( מפת הדרכים עם שרון ובוש) דנים על חלוקת 'הארץ הקדושה' בין שני עמים, אינם מזכירים כי אנו הישראלים מחציתנו פליטים מן מדינות הערביות שהיינו אזרחים שלוים בהן, וכל חלקנו באותן ארצות נלקח מאתנו? והמוסלמים שדדו מן היהודים אחר הקמת ישראל בתים ורכוש ואדמות? ומלבד הגזל הכספי והיסורים והרדיפות שעברו עלינו, מחקו כל זכר לנוכחות היהודים וחוסלו קהלותיהם?

אם מיסדים הערבים את דרישתם לירושלים על סמך מסגד - יש מסגדים גם בלונדון וגם בערי אמריקה. ואם מיסדים אותה על חלום נביאם של המוסלמים - ידוע כי המסגד נבנה עשרות שנים לאחר מותו. ומה שנזכר בקראן על מאורע או חלום שהתקים אצל 'אלמסג'ד אלאקצי' פרושו המסגד הקיצוני, הרחוק, שהיה קים אותו זמן ולא המסגד שנבנה אחר עשרות שנים בירושלים. לעמת זאת ליהודים במדינות הערביות הרבות, שנוסדו אחר מלחמת העולם הראשונה, אתרים רבים וידועים ומקודשים גם בעיני המוסלמים והם רכוש הקדש יהודי ( וקף, בערבית) ומדוע אין מזכירים אותם? למשל קבר יחזקאל בעירק. האתר נקרא בערבית 'כפל' ( אולי פרוש מלה זאת מקום קבורה מכובד, ואולי יש שרש לשוני משותף עם 'מערת המכפלה') ונהגו לעלות אליו לרגל כל שנה יהודי עירק. האם אין לנו זכוית על המקום ? והכנסות הנפט שנתגלה באדמת עירק והבטיח את מחירו בדיונים עם החברות הבריטיות שר האוצר העירקי הראשון, יחזקאל ששון, האם משום שגרשו אותנו וגזלו אותנו המוסלמים אין לנו חלק בהן, כמו שיש לנו חלק באדמות ששכנו בהם מימי גלות בבל ואלף שנה לבני בוא האסלם לעירק?

למחבר המאמר - אודה אם אשמע דעתו מה הן הסבות להסכמת ממשלת ישראל עם השקר על עם פלסטיני. האם הן רק טפשות, בורות, עצלות המחשבה והסכמה של הקרבן עם התוקפן? נראה לי הסבר נוסף. השקר על עם פלסטיני,הוא פתרון מרגיע לעצביהם של הפרסים והבילינים והשרונים. במקום להודות כי מאתים ושמונים מליון ערבים מבקשים להשמיד את ישראל , מעדיפים המנהיגים את האשליה כי 'העם הפלסטיני' מבקש לו 'הגדרה עצמית' באיזו מדינה קטנה ואם רק יקבל אותה, ישלימו כל הערבים עם ישראל. באפן דומה הציעה ממשלת ישראל לאחר מלחמת ששת הימים שלום לערבים תמורת חזרה לגבולות 1949 - אותם גבולות שמהם בקשו להשמיד את המדינה כאשר היו בידיהם. ההצעה היתה גם על דעת מנחם בגין. הערבים דחו כמובן את ההצעה. אבל, למרות המציאות, מתעקשים האוסלונים להאמין כי הערבים רק מבקשים את השטחים שהפסידו ב 1967 - דבר שהערבים לא אמרו מעולם.

בשנת 1984 התפרסם במעריב המאמר 'הדחקת הפחד' מאת יוסף חרמוני, קבוצת אילת השחר. במספר פסקות הצליח מר חרמוני להסביר כי אלה המאשימים את ישראל בטבח בסברה ובשתילה נח להם להאמין כי אנו הרודפים ולא הנרדפים. ''יחסו של השמאלן-ההומניסטן אל עצמנו כאל שוחטים ואל הערבים כאל קרבנות, איננו אלא הדחקה של פחדיו הוא מן הערבים. והאימה המודחקת היא היא המבוע ממנו הוא שואב את השנאה שהוא מרעיף על זולתו''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=50919
למ' צביאלי יצ''ו ולאריה פלרמן המחבר
מ. צביאלי (יום שלישי, 20/07/2004 שעה 20:10)
בתשובה לאברהם שלום

אכן אכן על שבר בת עמי אבכה מרה
על אבדן הכהנים ודורשי התורה
איה מונה איה סופר את המגדלים
איה החכמים הנבונים והמלמדים
איה עומדי הפרץ המבינים והמגידים

האין נביא בישראל הצרי אין בגלעד
שאין אנו יכולים להתאחד ללא רעד
האם כרסם המורך בלבבם ומלאים הם פחד
הרי כבר אמר החכם צאי לך בעקבי הצאן
ואולי תהיה לנו עת ברכה ורצון

אין לנו לסמוך על משענת הקנה הרצוץ
אין לנו ללמוד ולחכות מפיצוץ לפיצוץ
ולא השכם והערב על חדשות של קיצוץ
אלא לחזור ולהדליק את הניצוץ
עד שהעם הזה ירבה ויפרוץ...

נראה את המציאות בעין נכוחה
ונדע מה לעשות ללא דיעה זחוחה
נדע שרק בהתמדה יש סיכוי להצלחה
וכך נדע לשמור על המשפחה

לא לחפש פגישות עם חליפה וצווארון
כי לכל פגישה יש פנקס,מכסה וחשבון
האויב,גם אם הוא מכופתר - הוא חושב אבדון
לא חשוב,אם הוא בעזה,רמאללה או בארץ צידון

הנחמי יונתי,כי אוהבים הם בנייך
הנחמי ארצי - מלאה כוס היגונים ממרוריך
תועים הם במציאת ארוכה ומרפה למכאובייך
טועים הם בדיבור עם שונאייך ומריבייך

ציון תשא קולה וירושלים תבכה כפליים
על כי לקתה מכה רבה במשך שנות אלפיים
כל אויביה שחקו כי ראוה בשעות הערביים
ולא הבינו כי שבו אליה בניה כפל כפליים

הם ראוה עת ינטו צללי ערב
הם ראוה ויטו עליה חרב
רמסו ברגל גאוה את לב האומה
ופרצו פרצות בכל עובי החומה

מלחמות רבות ידעה העיר
ועוד תראה איך השחר יעיר
ומקדשה יעמוד במרכז העיר
ולמרחקים אורו יזהיר

ועד אז נתפלל לאל שוכן מעונה
שיתן למנהיגנו חכמה ובינה
לבל תהא זאת לנו למגינה
ודגלנו יונף ברבחי המדינה

ובעיקר,אין להצטדק
וברור שאין להתנתק
כי כבר אמרו יודעי העיתים
מי שעוזב הוא ההורס בתים.

עד כאן.
המשך יבוא...

http://www.faz.co.il/thread?rep=50967
המשך יבוא
אברהם שלום (יום חמישי, 22/07/2004 שעה 20:59)
בתשובה למ. צביאלי

חתמת את הודעתך במלים 'המשך יבוא' - ואני מקוה 'בקרוב'. חברת שיר וחריזתו לפי המקובל אצל משוררי ספרד בשיר מסוג 'מושח' בערבית ו'שיר אזור' לפי התרגום של דוד ילין (בקצת שנוי).

ואם תפרסם טור משלך לעתים מזדמנות, תעזר לפזר את הערפל של התקשרת בדברי אמת וגם תועיל להשבחת לשוננו ונקרא את פרי מחשבתך לא 'מאמר' כי אם 'מקאם' - דבר מועיל בכלי נאה - לא רק כתגובה - אלא כתרומה ראשית.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.