פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 17/10/04 2:53)

http://www.faz.co.il/thread?rep=53162
מיכאל, נראה שאינך מבין מהי ביקורת
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 6:58)
בתשובה למיכאל שרון

הבעתי ביקורת לגיטימית על המאמר ועל הקשר בין חלקיו.
אין לזה שום קשר לחופש של כותב המאמר.

תקרא שוב ואולי תבין את הביקורת שלי לפני שאתה מבלבל
על נושאים שאין להם קשר (גינאה החדשה, היזדווגות וכו').
אולי כך לא תכתוב שאלות ''הופשטטר פוץ''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=53181
דוד, האיש מחוייב לעמדה כלשהיא הנתמכת במקורות
מיכאל שרון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 16:06)
בתשובה לדוד סיון

(אהבת עם ישראל, מצוות ישוב ארץ ישראל וכיוצא באלה). גם יהודה הלוי בימי הביניים המוקדמים ביצע במוצהר (אמנם לתקופה קצרה) מצוות ישוב א''י. וכי אינך יודע שהיהדות היא דת לאומית - הקשורה בטריטוריה מסויימת, ולא דת על-לאומית ואוניברסלית כמו הנצרות?

אלה הם אקסיומות יסוד ביהדות. אך לפעמים ''מתירין'' מצוות יסוד. כמו במקרה של פיקוח נפש למשל, וזו היתה עמדת הרב שך, בנושא של ויתורים בא''י. וכאן גם הרב עובדייה חצוי. וכלום אינך יודע זאת?

אם ברצונך גרסה תורנית שמתנה כל זאת באחרית הימים, ובינתיים היא אנטי ציונית, אז קרא טקסטים של חסידות סאטמר במאה שערים או בניו יורק.

מה הבעייה, איני מבין?

http://www.faz.co.il/thread?rep=53183
ובעניין אחרית הימים, זו שאלה של הבנה (או תחושה חזקה או פרשנות,
מיכאל שרון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 16:45)
בתשובה למיכאל שרון

אם תרצה). הרב קוק (האב) ראה בתקופתו אתחלתא לגאולה. השאלה היא אם היום היא אחרית הימים המצויינת במקרא (אצל הנביאים, בפרשת האזינו וכד'). כך, האם ניתן למצוא בתקופתנו את סימני אחרית הימים שהתנ''ך מתאר?

אלה שיסברו שכן, יפנו במלוא המרץ והנחישות להגשמת מצוות היסוד הלאומיות הללו. עליך לזכור שגם הציונות המדינית היתה סוג של משיחיות מהולה באוטופיזם. וזו היתה ביקורת האנטי ציונים הדתיים, שהיא, הציונות, מאלצת בכוח את אחרית הימים, ושמה עצמה במקום האלוהים. ומאידך, הרב קוק ראה בציונות המדינית סממן של אחרית הימים.

סבי מצד אבי (וסבתי) שעלה לישראל מפולין ב-‏1920 היה חסיד. וממשפחה אמידה מאד אגב. סבו ואביו היו ''נגידים'' כפי שאביו של הסב, מיכאל, מציין ברשימותיו, שניכתבו בעברית נהדרת בסביבות 1865, אחראים על כל אספקת המלח במחוז ויילין הענק, וגם על ''יצוא'' עץ - הובלה מסיבית של עצים בנהר הרחב שהיה שם. הוא נתקל בהתנגדות (שגבלה כמעט בחרם) לעובדה שהוא ציוניסטי.

כך, הרב נסים ישעיהו, רואה אף הוא בתקופתנו את אחרית הימים, וסממן בדוק בעיניו שאכן כך, היא ההדרדרות עליה הוא מדבר כאן ובמקומות אחרים, כשהיא, ההדרדרות, מאפיינת את אחרית הימים, ומטרימה את הגאולה.

לכן דוד, זו עמדה דתית ולא עמדה פוליטית.

ניסיתי להבין, אף אני, את הכתוב אודות אחרית הימים בפרשת ''האזינו'', ולמטה בקישור מה שהעליתי. מצאתי אגב, בחשיבתי המחקרית דווקא, בטקסט הקדום הזה, פנים לא כל כך ידועות ומרתקות.

אחרית הימים עכשו? נבואה מדהימה בפרשת האזינו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=53184
מיכאל לא מבין? מה קרה פתאום?
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 17:33)
בתשובה למיכאל שרון

יפה שאתה מודה: ''מה הבעייה, איני מבין?'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=53181). נראה שגם שכחת כי יפה שתיקה לחכמים.

מצד שני הסיפור על השורשים שלך מאד מעניין.

אתה יודע שהסבא שלי, מצד אימי, דוד כהן היה איש עסקים מאד מכובד במזריטש ואחר כך בוארשה. יש גם טענה שהיה נצר של דב בר (המגיד) ממזריטש שהיה תלמידו ויורשו של הבעש''ט (http://www.daat.ac.il/daat/history/hasidut/dov1-1.ht...).

http://www.faz.co.il/thread?rep=53186
אז אתה נצר של המגיד ממזריטש? ידעתי שיש בך משהו :)
מיכאל שרון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 18:24)
בתשובה לדוד סיון

פגשתי כבר אנשים שטענו שהם נצר לבית דוד, מצאצאי הבע''שט והגאון מוילנה, הרמב''ם וכד'.

אבל הייחעס הכי מדהים ששמעתי כאן היתה תלמידה אחת מהחוג בפסיכולוגיה ב-‏1972 באונ' ת''א , שם משפחתה רפ - דומני שאביה היה איזה פרופסור לסוציולוגיה - שהוכיחה לי באותות ומופתים שאילן היוחסים שלהם מגיע לאיזה גנרל חשוב של נפוליאון בונפרט (ואולי לנפוליאון עצמו, כבר איני זוכר במדוקדק). הדבר, עצם האיזכור וטירחתה בעניין, אולי עשוי לזרות אור על אי אלה נטיות נפוליאוניות (ואולי מעט מגלומניות) של חלק מהפרופסורים במקומותינו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=53187
אז אם כבר ייחעס
מיכאל שרון (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 18:58)
בתשובה לדוד סיון

מאותו צד של האב, אותו מיכאל נעשה רב ידוע, עלה לארץ בסביבות 1890 , ייסד ישיבה בירושלים וקבור בהר הזיתים.

מאותו ענף (שכטל) יצא אחד מגדולי הפסיכיאטרים והאנטרופולוגים האמריקנים בשנות ה-‏40 וה-‏50 פרופ' ארנסט שכטל.

סבא של אימי, מאוריציו ויטלין, היה אחד היהודים הבודדים בפולין שהיתה להם אחוזה חקלאית ענקית בגליצייה - שני כפרים ויער. אבי מספר שבשעת חתונתו אמר לו איזה עורך דין ידוע ''אתה יודע שאתה מתחתן עם הרוטשילד של פולין''?

אימי (צברית) בילדותה עד 1938 נהגה לנסוע בחופשות הקיץ לאחוזה בפולין, שם חיכתה לה סוסה ומדריך לרכיבה מוורשה.

יש תמונות נחמדות מאז. והורי ביקרו שם, ואבי אומר שכשמסתכלים מרחוק על האחוזה והיער, אין לדבר הזה סוף, מאופק לאופק. אלא שפנייתם לשילטונות פולין לא נענתה. ואימי בזמן המשטר הקומוניסטי אף פחדה לבקר שם, מחשש שהאכרים שהאדמה חולקה להם, יחסלו אותה.

מאידך, אחי בעלה של אחותי (ממוצא יהודי איטלקי) החייה בקולורדו הוא מיועצי הנשיא לביטחון לאומי, פרופסור אדוורד לוטוואק, המרצה באוניברסיטת ג'ורג' טאון בוושינגטון וחבר בכיר באקדמיה ללימודים אסטרטגיים בוושינגטון CSIS .
2 מספריו בנושא אסטרטגייה תורגמו לעברית בהוצאת מערכות. תוכל לראות את שאר ספריו באמאזון.

בנה של אחותי, יונתן, הוא קצין אמריקני, בוגר המכללה הצבאית הידועה Westpoint ושרת בעיראק.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.