פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאליצור סגל, 02/11/04 21:33)

http://www.faz.co.il/thread?rep=54008
לא טעות ולא הטעייה
אב''ע (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 22:06)
בתשובה לאליצור סגל

פשוט כל מה שאתה צריך זה להגיע למקור ולא להחשיד ללא בסיס. מי אמר והיכן כתוב שלא בגר תושב מדובר? במקור וכן בספרי הדבר מצוין במפורש ובבירור ללא כל הטעיה, ולהלן ציטוט:

''על הגיור

על פי דברי ה' על אודות אברהם בספר בראשית פרק י''ח פסוק י''ט –

''כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט למען הביא ה' על אברהם את אשר דיבר עליו'',

והרמב''ם מבאר בתשובות הרמב''ם [הרמב''ם (20) עמ' 26-27] כי ''כל מי שנתגייר עד סוף כל הדורות וכל המייחד את שמו של הקדוש ברוך הוא כמו שהוא כתוב בתורה – מתלמידיו של אברהם אבינו הוא'', שכן פסוק זה מתייחס לא רק להווה, אלא גם לעתיד.

ובהמשך אומר שם הרמב''ם כי ''כל הרוצה להתגייר, יבוא ויתגייר. ואין כופין אותו לקבל עליו תורה ומצוות. אבל כופין אותו לקבל עליו מצוות שנצטוו בני נוח, וזהו גר תושב''.

לאמור, יש דרך גיור קלה ללא קבלת עול תורה ומצוות, ככל שהגר אינו חפץ בכך – ואז הוא יהיה בחזקת גר-תושב''.

20] הרמב''ם מאת בן ציון דינבורג, הוצאת דביר, תל אביב תרצ''ה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54010
גר תושב הוא לא גר צדק
אפריימק'ה (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 22:45)
בתשובה לאב''ע

''... כופין אותו לקבל עליו מצוות שנצטוו בני נוח, וזהו גר תושב''. שהוא עדיין גר (מעמי הארץ) הגר בארץ ישראל המתחייב לקיים את המצוות שנצטוו בהם הגרים. לכן אינו נחשב למי שהתגייר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54014
גר תושב הוא לא גר צדק
אב''ע (יום רביעי, 03/11/2004 שעה 15:29)
בתשובה לאפריימק'ה

ברור שכופין אותו כתנאי לגור בארץ, ןזה כך גם במדינה חילונית של היום, כי הרי מדובר במצוות המהוות בסיס לחיים ללא היזק פלילי לאחרים ומניעת עבירה פלילית היא פעולה של כפייה בכל מדינה חופשית, מה לא ברור? לפי הרמב''ם, זהו כן תהליך של גיור, [קרא המקור כמצוטט], אך זה לא גר צדק. אם הוא לא רוצה לקבל את התורה - הרי שיש יעד משותף לו ולממסד ואין ביניהם חיכוך.
ההשלכה להיום - נושא שלא כלול במאמר - היא, אולי, ליצור מסלול קצר כדוגמת גר תושב למי שרוצה לחיות במחיצתנו ולא רוצה לקבל עליו עול תורה ומצוות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.