פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ל$$$$$$$, 24/11/04 22:53)

http://www.faz.co.il/thread?rep=54498
תגובה ל$$$
אלמוני (יום רביעי, 24/11/2004 שעה 22:58)
בתשובה ל$$$$$$$

אב''ע צודק בפירוש התורה כמשל ולא כספר מידע - קרא מורה הנבוכים להרמבם והבן זאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54502
תגובה ל$$$
$$$$$$$ (יום חמישי, 25/11/2004 שעה 5:27)
בתשובה לאלמוני

הרמב''ם מפרש דברים מסוימים בתור משל במורה נבוכים על מנת להעביר מסר מסוים לקהל מסוים וזוהי דרך לגיטימית של לימוד והוראת תורה. אין זה אומר שלא ניתן לפרש שלא על דרך המשל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54507
הבהרה
אב''ע (יום חמישי, 25/11/2004 שעה 10:51)
בתשובה ל$$$$$$$

אכן הרמב''ם לא קובע כי בכל מקרה התורה משל, אולם הוא מבהיר כי במקרים רבים האירועים שבתורה אינם כהווייתם אלא הם משל, וצריך לדעת להבדיל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54515
הבהרה
$$$$$$$ (יום חמישי, 25/11/2004 שעה 20:14)
בתשובה לאב''ע

הספר מורה נבוכים, כשמו, כן הוא. הרמב''ם כתב את הספר עבור אנשים שהניסים והארועים הבילתי טיבעיים שמתוארים בתורה מהווים עבור אנשים אלה 'מבוכה' ובכך יש בזה מיכשול לאמונתם. הרמב''ם לכן מיתיחס לדברים אלו בתור משל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54516
הבהרה
אב''ע (יום חמישי, 25/11/2004 שעה 21:04)
בתשובה ל$$$$$$$

לא נכון.
הספר מורה נבוכים נכתב כפי שמצוין במפורש בהקדמת הרמב''ם, עבור תלמיד חכם שבהוראת הרמב''ם למד לפני כן [כהכנה לכך] את מכלול המדעים כפי שהיו ידועים בזמנו, ובנוסף היטיב לנכס לעצמו אורחות חיים בהתאם לתורה, ולכן הגיע לרמה נאותה הדרושה לשם הבנת תוכנו ועומקו של ספר זה, לו, ולשכמותו.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.