פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אורווליזם במירעו
רמי נוי (יום שישי, 13/05/2005 שעה 16:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרת השעבוד כעצמאות היא ההתעמלות המנטלית שמר ניסים ישעיהו מתמחה בה זה זמן רב.

שעבוד אזרחי המדינה לחוקים דתיים, ארכאיים , אנטי דמוקרטיים, מדכאי נשים , מפלי לא יהודים, נגועים בכפיה דתית, מוגדר על ידי ניסים ישעיהו כ''עצמאות''.

אין לי ספק שאילו היה השלטון עובר לניסים ובעלי בריתו היו גם מצליחים לשכנע חלק מהציבור כי ''מלחמה היא שלום'' וכי ''שעבוד הוא חירות''.

פריירים לא מתים מר ישעיהו, רק מתחלפים.

ב''ארץ הצבח'' הפריירים הם רק אלה השותפים למזימתך לשעבד את אזרחי המדינה לפונדמנטליזם הדתי שאתה דוגל בו.
_new_ הוספת תגובה



זה לא מה שאומר ישעיהו
פרקש (יום שישי, 13/05/2005 שעה 22:11)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה גם מותח קו ישר בין חוקים דתיים לחוקים ''ארכאיים , אנטי דמוקרטיים, מדכאי נשים , מפלי לא יהודים, נגועים בכפיה דתית'', ואתה עושה לעצמך עבודה קלה ורשלנית.

חוקים דתיים הם בד''כ חוקים אנושיים, והם מפלים או לא מפלים מגזרים מסויימים כמו שחוקים אזרחיים יכולים לעשות ולפעמים גם עושים. מדינת ישראל אימצה חוקים ורעיונות מהמשפט העברי, כי הם התאימו לאופיה ולאופי אזרחיה. לא מתוך כפיה עשו זאת, אלא משיקולי אחדות והמשך הקיום היהודי והסכמת רוב האזרחים. אני משער שאם בעתיד יהיה שינוי ברצון הרוב, כי אז יתכן יחולו שינויים גם בחקיקה.

המשפט בישראל יונק הרבה מהמשפט העברי. אני רואה שהחרדים הבלתי ציונים עשו משהו לנפשך ואתה רואה את היהדות דרך העינית שלהם. אבל לא. היהדות היא פלורליסטית ותמיד היתה כזו. במאה השעברה העם היהודי עבר מכה קשה, והתהליכים נעצרו בגלל השוֹק הגדול. אני משוכנע שהמאה הזו פתוחה לשינויים כל שהם בתהליך של הידברות והסכמה, אבל בודאי לא בכפיה.

מאז הקמת המדינה, אימץ המחוקק הישראלי עקרונות של המשפט העברי בכמה וכמה חוקים מרכזיים בחיינו. דיני אישות למשל הם על טהרת המשפט העברי. http://www.azr.co.il/books2_10.html
אבל יש חקיקות רבות שעברו בכנסת שהן תרגום של המשפט העברי לחוק מדינה, או שהם נשענים על המסר והכוונה של המשפט העברי. החקיקה נעשתה בדרך של אימוץ עקרונות משפטיים ואף מונחים משפטיים השאובים מן המשפט העברי. כך, למשל, בסדרת החוקים בתחום המשפט האזרחי, נקבעו הוראות רבות שמקורן במשפט העברי: לעתים בסתר, משום שלא השתמשו במטבעות לשון ובמונחים משפטיים מקוריים;
ולעתים בגלוי, כשאומצו מונחים של המשפט העברי, והיניקה מן המשפט העברי נראית בעליל.גם כברירת מחדל, היכן שחוק המדינה לא מכסה את המקרה הנדון, אז פונים למשפט העברי.
ישנם כמה מושגים משפטיים שאובים מהמשפט העברי שנשתרשו במשפט המדינה כמו: 'שלוחו של אדם כמותו', 'שומר חינם', 'שומר שכר' ו'שואל', 'מתה מחמת מלאכה' ועוד.

חוקים אלה הוכנו על ידי ועדות ציבוריות שנתמנו על ידי שר המשפטים, שמקצת חבריהן היו מומחים במשפט העברי, והם העשירו את החקיקה לתחומיה השונים ברעיונות משפטיים ממקורות התלמוד והמסורת. מקורות אלה הם מקורותיה של שיטת משפט הפורשת את כנפיה על כל תחומי החיים, ועונה על
צורכי הזמן והמקום.

וכל זה לא הפך אותנו ל''קלרקלים'' ובלתי 'מתקדמים'. יש דברים ורעיונות נשגבים ביהדות, ולא כל דּוֹס הוא הבּוֹס.

===========

* את ענין ''מלחמה היא שלום'' המציאו דווקא אנשי שמאלוסלו, ולא אף אחד אחר.

* ''שעבוד מתוך חרות'' - הכוונה שאדם בוחר את אמונתו מתוך חרות והשלמה ומרגע שבחר הוא משתעבד לה. אין זה שונה מכל אמונה ברעיון פוליטי, כמו למשל: ''הפת''ח יביא לנו שלום ובטחון - הביאו לנו את הפת''ח מתוניס עכשיו''.
_new_ הוספת תגובה



ועוד שאלה
פרקש (יום שישי, 13/05/2005 שעה 22:13)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד החוק בישראל מפלה לא יהודים? אני שומע על כך בפעם הראשונה ואני חרד. האם יש כאן מישהו שיכול לספר לי את האמת?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי