פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לDeimon T, 14/05/05 12:39)

http://www.faz.co.il/thread?rep=58981
למה מרק עוף צח עם קניידלך
פרקש (שבת, 14/05/2005 שעה 17:49)
בתשובה לDeimon T

בשבת ואזני המן בפורים רחוקים מהמסורת היהודית שלך?

מאיזו מסורת אתה בא?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58985
לא אמרתי מרק עוף בשבת אלא
Deimon T (שבת, 14/05/2005 שעה 18:05)
בתשובה לפרקש

מרק עוף צח , מהביל, וטעים להפליא, זהוב עם קניידאלאך
בפסח.
אוזני המן מתוקים וממלאים בפרג בפורים.
ניתן גם להוסיף לתפריט. לאטקעס תפוחי אדמה פריכים, שחמחמים , נימוחים ומקרקרשים בפה בחנוכה.

בשנים האחרונוות יש גם תרבותה המנגל לרפרטואר .
תרבחו ותסעדו.

זאת מסורת נחמדה ואף אני ככולם , נהנה ממנה.
אולם, זו מסורת נאה, טעימה וקולינארית.
זו אינה מסורת דתית, לאכול קניידאלאך ולקטלג את עצמך כשומר על גחלת יהודית או מסורת יהודית בזכות הגרעפסים
זה לא רציני.
ולא שאני צדיק יותר , מודה אני שבעסקי המסורת אינני טוב מדוד סיוון או ממר ישראטק.

אהה, גם לנסוע בטרקטור עם זר של שבלים על הראש ולשיר סלינו על כתיפנו זה לא המסורת של היהודים
.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58987
כל מה שתיארת אלו הן מסורות
פרקש (שבת, 14/05/2005 שעה 18:35)
בתשובה לDeimon T

שנוהגים בהם כפי שכל דור ודור נהגו. גם כשנכנס פורים לחגיגה בסוף בית שני זה היה משהו חדש שחלק מהרבנים התנגדו לו, אבל חלק אחר המשיך במנהג והכריע וכלל את ספר אסתר בקבוצת סיפרי התנ''ך. כל הפסיקות של התלמוד והמשנה מבטאות שינויים והכרעות שנעשו בדינים ומצוות בין המאה הראשונה למאה השביעית לספירה. יהדות התפתחה והתאימה עצמה לשינויים. רק מול תקופת ההשכלה היא החלה להינעל בשל במאבק על שמירת ה'נפשות הטועות' בבית פנימה שמא ייצאו ל'תרבות אחרת'. דווקא ההסתגרות של הממסד הצבאי במאות ה-‏18-20 גרמו לנטישת הרבה יהודים שבחרו בהשכלה, מתוך אין ברירה של או להיות יהודי מאמין בישיבה או משכיל במדעים ומחשבת אנוש. חבל, כי זו היתה טעות קולוסלית של ההנהגה היהודית המפוצלת של ימים אלה.

גם כיום ההנהגה הדתית היא מפוצלת ותועה. ולכן גם כיום הסכנה האמיתית להמשך קיום היהדות מוטלת על הרבנים והפוסקים בענייני תורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58988
ת''ט: הצבאי = הדתי
פרקש (שבת, 14/05/2005 שעה 18:36)
בתשובה לפרקש


http://www.faz.co.il/thread?rep=58990
דעתי היא שונה.
Deimon T (שבת, 14/05/2005 שעה 18:54)
בתשובה לפרקש

הם ממשיכים בדרכם העתיקה ורואים ברכה בעמלם.

תמיד היתה פרישה מהעולם היהודי הדתי ובעקבות כך מהיהדות

בכלל.

מטרתם של היהודים הרבניים היא היא שגם בעוד 2000 שנה יהיו את אותם יהודים שומרי גחלת ודת ישראל.
בדיוק באותה דרך בה הם עצמם שומרים .

הם מודעים לפרישה מהיהדות המסורתית ומוכנים לשלם את המחיר.
(לכן קבעו מנגנון פיצוי כמו ילודה ענקית ונוקשות קבוצתית רעיונית )
אין להם כל ענין ואינטרס, להשתלב במדעים, או בהשכלה.
מטרתם כאמור אחת, והיא שרידותה של היהדות הרבנית.

כל שיטה אחרת תפריש עצמה מהיהדות.

( נוצרים שבתאים, פראנקיסטיים, קראים, שומרונים, וכנראה שגם הרפורמיים ששומרים על עצמם 2-3 דורות, ונעלמים ליהדות לעולמי עולמים. ביהדות הקבוצות הפורשות נקראות מינים)

אני חושש שגם היהדות החב''דית עלולה ללכת בדרך כל המינים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58992
דעתך שונה. וזה ברור לי
פרקש (שבת, 14/05/2005 שעה 19:36)
בתשובה לDeimon T

אז אתה מקבל בשלווה ובשוויון את התנתקותם של יהודים מהיהדות? אותי זה מאוד מטריד ברמה הלאומית. הרבנות של היום לא מושיטה להם יד, ולא גורמת להם לרצות ולהשאר יהודים. ואם מישהו רוצה שבעוד 200 שנה יהיו עדיין יהודים בעולם הוא צריך להיות אחראי יותר מהרבנים שלנו ולמצוא דרך לקרב רחוקים ולא לדחות קרובים.

בצורה זו לא רק החב''דניקים ייעלמו אלא גם נטורי קרתא למיניהם יפוגו בין הגויים. אם בהיטמעות בגויים ואם בחרב ובאש. ההתבדלות הזאת והאנטי-הארסי הזה, הוא גם בעוכריהם. נדמה לי שמרוב שהם מצמידים ראשם לדף הגמרא הם מפספסים את המציאות שמעבר לכריכה.


http://www.faz.co.il/thread?rep=58989
והעיקר.
Deimon T (שבת, 14/05/2005 שעה 18:40)
בתשובה לDeimon T

את הדת היהודית הרבנית שמרו במשך 2000 שנה בצורה מסודרת פחות או יותר לפי כללים קבועים, ולפי מערכת מוכוונת מאורגנת ומסודרת.

רבים פרשו מקיום הדת היהודית ובעקבות כך מהעם היהודי, באמצעות חיסול פיסי וכן ידי חיסול רוחני.

מהדת היהודית צמחו ענפים כמו נצרות , איסלם,קראים, שומרונים, ומן הסתם עוד דתות ועדות.

אם אפשר היה למנות את האנשים שאבות אבותיהם פרשו מהיהדות נקבל מספרים גדולים מאד.

העובדה היא, שמי שפורש מהדת בנוסחה הרבני, ממשיך לחיות טוב ונחמד אבל עליו לדעת שהוא נמנה בין היהודים האחרונים שבשלשלת היהודית הארוכה מפני שצאצאיו , אם ימשיכו בדרכו לא ישתייכו יותר לעם ולדת היהודית.

נכון שיש הטוענים כי זכותם לנהל את אורח חייהם היהודי כרצונו, אין ווכוח על כך כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה.

דת במהותה זה ענין קבוצתי חברתי (הרבה יותר מאסיפת חברים בקיבוץ).הכללים אמורים להקבע על ידי כוחות לא אנושיים לא על ידי יענקלה או דודו.

ואם יענקלה ודודו חשים כי הם חכמים יותר, טובים יותר,
טהורים יותר, מוסרים יותר אדרבא, יתכבדו וימציאו להם דת חדשה וטובה יותר.
היה לנו כבר ישוע מנצרת, היה לנו כבר שפסל צבי והנה יש לנו דוד סיוון וגם עמישמיש. נראה אותכם.

בהצלחה....

http://www.faz.co.il/thread?rep=58993
תגיד לי, למה אתה רוצה שאני אחשוב
פרקש (שבת, 14/05/2005 שעה 19:44)
בתשובה לDeimon T

שאתה לא יהודי רק בגלל שאתה מתקתק לנו במחשב בשבת קודש ר''ל?

התנהגותך בפועל שונה ב-‏180 מעלות מהעמדה אותה אתה מביע. מה אנחנו צריכים לחשוב על זה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58994
מי שמתקשה לשמור על יושר
דוד סיון (שבת, 14/05/2005 שעה 19:48)
בתשובה לDeimon T

1. שאלת שאלות וקיבלת תשובות לעניין. מן הדין שלפחות תכבד זאת. אלא שכדרכך במקום להתייחס לתשובות שביקשת בצורה עניינית אתה בחרת בליגלוג עליהן(http://www.faz.co.il/thread?rep=58964).

2. אחר כך טענת: ''אני לפחות לא מנסה להיות מורה רוחני, או שולפן של מסורות יהודיות מהמותןאו מבית השחי (http://www.faz.co.il/thread?rep=58968).

יתכן שפשוט בלהט להתווכח אתה לא מנסה לזכור מה שאמרת בתחילת היום. בכל מקרה הנה, ההודעה כעת וקודמתה, הן הוכחה ברורה של נסיון שליפה. זו גם הוכחה שדרכך היא דרך המישמיש הרקוב שתמיד ינסה לסלף. ''המישמיש רקוב'', כמוך, לא לוקח בחשבון שבפורום כל המילים נשמרות ושאפשר להלבין פניו ברבים. מה שהכי בולט כאן זה שאינך מסוגל לשמור ולזכור מה שעשית בבוקר. אתה הופך לבדיחה בנסיונך להסביר איך ואיזה מסורת נשמרת.....

כיניתי אותך ''מישמיש רקוב'' שאותו נתתי במקור למישהו אחר שלפעמים מתהדר בנוצות מסולפות. מי שכמוך חי בגולה, ומחלל שבת יאבד לעם היהודי עוד הרבה לפני...... אלו שחיים בארץ הזאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59180
לא אכנה אותך מישמיש רקוב
Deimon T (יום שישי, 20/05/2005 שעה 12:42)
בתשובה לדוד סיון

איני אחראי על אימרות השפר שלך או על חינוכך בדיוק כמו שאינני אחראי על הרהורי ליבך לפיהם אני חי בגולה.

אתה מאבד את עשתונותיך כאשר דעותיך נידחות או אינך מסוגל לכפותם על הזולת, אבל זו כבר בעיה שלא כאן המקום לדון בה.
ולגבי איומיך השזורים אין אני יכול אלא להצטער בשקט על התנהלותך הנוטה להתברינות וירטואלית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59182
המתחזה שמתלונן?
דוד סיון (יום שישי, 20/05/2005 שעה 13:24)
בתשובה לDeimon T

עבר שבוע ואתה מתבכיין מחדש.
מה קרה, העשתונות שלך דועכים?
ההתחזות לא מצליחה לך אז אתה מיילל?

מי שכמוך עוקץ שלא יתלונן שהעקיצה כואבת.
מי שכמוך יורק שלא יתלונן שזה לא גשם.
מי שכמוך מצית אש שלא יתלונן על הכוויות.
מי שמאיים כמוך שלא יתלונן על אחרים.
מי שמתבריין כמוך שלא יבכה אם זה מכה גם בו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59183
קינת דוד המתלונן
Deimon T (יום שישי, 20/05/2005 שעה 13:38)
בתשובה לדוד סיון

לי אישית אין תלונות לאף אחד.
בטח לא נגדך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59184
קינת המתלונן .
Deimon T (יום שישי, 20/05/2005 שעה 13:45)
בתשובה לDeimon T

איפה בכלל ראית שהתלוננתי ?
נטייתך לפטפט את הרהורי ליבך מעט לא מרשימה אותי במיוחד.

אתה מעניין אותי סוציולוגית בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59185
ועוד משהו קטן
Deimon T (יום שישי, 20/05/2005 שעה 13:47)
בתשובה לDeimon T

וגם אנטרופולוגית

http://www.faz.co.il/thread?rep=59186
אין לך תלונות? איזה זכרון קצר
דוד סיון (יום שישי, 20/05/2005 שעה 13:54)
בתשובה לDeimon T

הנה (משעה 13:38, היום): ''ולגבי איומיך השזורים אין אני יכול אלא להצטער בשקט על התנהלותך הנוטה להתברינות וירטואלית'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=59180).

אתה תופעה אנתרופולוגית לא מעניינת....

http://www.faz.co.il/thread?rep=59188
מקורי
Deimon T (יום שישי, 20/05/2005 שעה 15:02)
בתשובה לדוד סיון

אתה לא.
גם לא היית אף פעם.

(מאחד שעדיין יודע משהו על הרינונים מסיפורי הדוקטורט שלך)

http://www.faz.co.il/thread?rep=59194
הפתעות? האם מתבשל כאן משהו עסיסי?
סתם אחד (יום שישי, 20/05/2005 שעה 22:25)
בתשובה לDeimon T


http://www.faz.co.il/thread?rep=59203
אני רואה בחומרה את הרמיזות הנלוזות האלה
פרקש (שבת, 21/05/2005 שעה 9:30)
בתשובה לDeimon T

הגובלות בפלילים ומציע למנהל הפורום למחוק אותן. אני מציע לא להזנות את הויכוחים הענייניים שמתנהלים בפורום. ואם אפשר לחסום את ה-DDT אז מצידי שייחסם.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.