פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 16/05/05 0:05)

http://www.faz.co.il/thread?rep=59157
אני טוען אחרת
ניר בן איתמר (יום חמישי, 19/05/2005 שעה 19:25)
בתשובה לנסים ישעיהו

''הבורא ציווה לשמוע בקול החכמים...''

כל הדת היהודית על שלל חוקיה והלכותיה שאינם מצויים בתורה שבכתב, מבוססת על מסורת ישראל וסיפוריה בתורה שבעל פה, שניתנה למשה שנתנה ליהושוע שנתנה לזקנים וכך עד לחתימת התלמוד.

יסוד הטענה שלי, שהיהדות איננה היהדות שלך, היא שהדת של ימינו מבוססת ברובה על התורה שבכתב ועל הבעייתית יותר, התורה שבעל פה, על הכרעות הרבנים והחכמים

אתה טוען שדברי החכמים הם דברי האלוהים בעצם, ואפילו אומר שהאל ציווה לשמוע בקול החכמים, מאיפה בדיוק מגיעה טענה זו? איפה ישנו אירוע בו האל מעביר את סמכותו לחכמים? מי קבע זאת, החכמים עצמם קבעו זאת, כפי שהם אמרו, ''טוב תלמיד חכם מנביא'', ובכך בעצם ביססו את מעמדם בעם ישראל

עכשיו, לעניות דעתי, הסיבה ההגיונית ביותר שהנבואה פסקה מישראל, היא שהדת היהודית עצמה השתנתה באופן קיצוני במהלך השנים, מהימים בהם אמר משה בן עמרם, ''מי ייתן וכל העם נביאים'' עד לאמירת חז''ל כי ''הנבואה ניתנה לשוטים''

מהימים של ''לא בשמים היא...כי קרוב אלייך הדבר מאוד! בפיך ובלבבך לעשותו!'', עד הימים של יהדות חז''ל, שהיא ועוד איך בשמים, ויש פתאום ''סודות'' רבים לתורה, שבשבילם צריך להיות ''מלא בשס ובפוסקים'' ולדעת את כל ההלכות וכו' וכו'

מהימים בהם המצווה הייתה קרובה אלייך ניסים, אלייך, לא לתלמידים חכמים יודעי התורה, אלא אלייך ואלייך בלבד, ואל כל אדם לעצמו

''לאמור, מי יעלה לנו השמיימה'', לאמור, לא צריך שזרים וחכמים יפרשו אותה, אתה בעצמך יכול לעשות זאת, וכן כל איש בישראל

http://www.faz.co.il/thread?rep=59230
אני טוען אחרת
נסים ישעיהו (שבת, 21/05/2005 שעה 22:52)
בתשובה לניר בן איתמר

בס''ד.

יש לך פרשנות משלך, אבל זה מה שאומרת התורה שבכתב

דברים י''ז: י וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר ה' וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ: יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמאל:

ואני מקבל את זה כמו שזה, כולל הפרשנות של חז''ל לדברים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.