פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לצדק, 08/10/05 22:49)
להסביר לאט או מהר ?
יובל רבינוביץ (שבת, 08/10/2005 שעה 23:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז זה מה שמפחיד אותך?

אתה יכול להירגע. האבולוציה אינה עוסקת בשאלה אם יש בורא לעולם או לא. אולי בכל זאת תנסה לקרוא קצת על הדברים עליהם אתה מדבר?

אבל מה שאתה אומר מעניין מכיוון אחר. אם אין בורא לעולם – כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה?

כלומר: אתה אדם חסר מוסר. אתה אינך פוגע באנשים אחרים משום שאתה חושש מעונשו של הבורא.

יש לי חדשות בשבילך. אנשים בעלי חוט שדרה מוסרי מפעילים מוסר בין אם הם מאמינים בקיומו של אלוהים ובין אם אינם מאמינים בו. אנשים מסוגך כנראה חייבים להאמין כדי לנהוג כאחד האדם.
_new_ הוספת תגובה



גם הבליסטיקה לא עוסקת בתורת ההרג
צדק (שבת, 08/10/2005 שעה 23:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האבולוציה באה לכפור בבריאה האמיתית,
האבולוציה נוגדת את הבריאה האלוקית, לכן כל הכופרים מאמינים בה.

''אם אין בורא לעולם – כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה'',
זה מה שהכופר אומר, וזו מטרתו, ההפקרות.

אתה פשוט לא יודע מה זה מוסר, לכן אתה מזכיר אותו בהקשרים מגוחכים.

* תלמד חוק יסוד : אין דבר כזה מוסר של בני אדם !!

אדם איננו יכול לקבוע מהו מוסרי ומה לא מוסרי,
אם האדם קובע, אז אין מוסר כלל,
כי המוסר של היטלר והמוסר שלך שוים בערכם,
מי אתה שתקבע מי מוסרי יותר ? מי שמך ?
מי קובע קריטריונים למוסר ?
העשיר או העני, החמדן או הרוצח, הנואף או העצלן,
הבריא או הנכה, החקלאי או הרועה, ...............

מוסר הוא דבר עליון ונעלה לכן הוא חייב להיקבע ע''י עליון ונעלה,
נטול אינטרסים ונטול תאוות ורצונות.
והאדם הוא ההיפך הגמור מכך, כולו תאוות ויצרים,
_new_ הוספת תגובה



אין ספק, במקרה שלך
עמיש (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 0:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם קרוב אצל עצמו
_new_ הוספת תגובה



לכן אף אדם לא יכול לקבוע מה מוסרי
צדק (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 0:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושמאלני חובב רוצחים בודאי לא יכול לקבוע מהו מוסר.
_new_ הוספת תגובה



גם הבליסטיקה לא עוסקת בתורת ההרג
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 0:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי שאתה צריך איזה שהוא בלם נגד התאוות והיצרים שלך, ואני אפילו שמח שמצאת בדת בלם שכזה.

חוקי המוסר אינם מסובכים והם אנושיים לחלוטין. בצורה פשוטה ניתן לומר שאסור לאדם לגרום נזק לאנשים אחרים.

יש לכך הרחבות וחריגים, אבל זה די דומה ל„כל התורה על רגל אחת” של הלל הזקן.
_new_ הוספת תגובה



הם ממש לא מסובכים
צדק (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 0:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן ליהודים יש אלפי ספרים העוסקים במוסר,
כנראה שכל הדפים בספרים הללו ריקים ממילים.
LOL

ולעמים האחרים אין ספר אחד העוסק במוסר.

כל כך פשוט הוא הענין המוסרי, עד שהשמאלני יודע להסביר למה הערבי רוצח,
והוא גם יודע להסביר למה רצח של יהודים עבור שלטון הוא מוצדק,
וחטיפת ילדים מידי הוריהם הוא מהמוצדקים שבחטיפות,
וגנבים בעבורו הם בסדר כי הם בדיעותיו,
שמאלנים ומוסר זה ממש .........................שני הפכים.

''אסור לגרום נזק לאחרים'' - סיסמה יפה ,
אך כמו סיסמאות היא חסרת ערך ללא הסברת המושג ''נזק''.

איש ציבור המקבל החלטות, כמעט תמיד פוגע בבני אדם,
האם הוא עבר עבירת מוסר ?

אדם השוכב עם אשה נשואה, האם יש כאן עבירת מוסר ?
הכופר לא יסכים, זה מפריע להפקרות המינית.
הכופר יסכים רק אם זו אשתו.

היטלר החליט להרוג את הבלתי יעילים, לטענתו, הבלתי יעילים גוזלים משאבים מוגבלים,
שיכולים לסייע להתפתחותה ושיגשוגה של החברה ולבריאותה הפיזית והנפשית.
טענתו מוסרית והיגיונית לחלוטין, אין לך שום אפשרות לסתור את טענתו.
_new_ הוספת תגובה



יש לי חדשות בשבילך
רמי נוי (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 0:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תורת ישראל, שהיא מסמך מוסרי וערכי מן המדרגה העליונה, נכתבה בידי גדולי ישראל, ולא בידי הישות הבדיונית שאתה מכנה בשם אלוהים
_new_ הוספת תגובה



יש לי חדשות בשבילך
ש. דהרי (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 8:29)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם, לדעתך, יש קשר כלשהו להיותם של אותם ''גדולי ישראל'' מאמינים גדולים בבורא עולם?
כיצד, לדעתך, הם אותם ''גדולי ישראל'' מתייחסים לעמדתך, הכופרת בטענתו של ''צדק'', כי מקור כללי המוסר הינו השם יתברך, ומה היית אומר להם בניסון לשכנע אותם ב''טעותם''?
_new_ הוספת תגובה



גדולי ישראל המאמינים בבורא עולם
צדק (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 12:19)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומאמינים בתורתו,
כל תורת המוסר היהודית מבוססת על האמונה בבורא,
על האמונה בתורה ובתורה שבעל פה שקיבלנו בהר סיני.

מעניין שהעם היחיד בעולם שיצר תורת מוסר הוא העם היהודי,
העם היחיד שתורתו מדריכה את האדם בכל צעד והחלטה שלו הוא העם היהודי,
כי הוא העם היחיד שקיבל את התורה ישירות מבורא עולם.
_new_ הוספת תגובה



תעמולה של אורי זוהר וצבי שיסל למסוממים
מיכאל שרון (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 12:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז הבדרן אורי זוהר הצטרף אליכם, האיש בעל הרעיונות הבדרניים הזה נתן לכם רעיונות איך לעסוק בתעמולה. אפילו הביטוי ''בורא עולם'' הוא של הבדרן אורי זוהר, לפני זה אמרו ''השם''. כל שרשרת הביטויים שאתה מדקלם כאן ''האמונה בבורא, על האמונה בתורה ובתורה שבעל פה שקיבלנו בהר סיני'' ושאר הדברים אלו ניסוחי תעמולה שאורי זוהר הימציא, מעין פק''ל אינסטנט איך לעסוק בדרשנות דתית מהירה.

אתה לא מתבייש? אתה לא רואה כמה זה זול ודוחה, ומרתיע, הנוסחאות האלו של זוהר? תראה, העניין פשוט: יש רק קהל אחד שתעמולת הבדרן זוהר עובדת עליו: מסוממים עם בעיות נפשיות קשות. אולי גם מופרעים למיניהם, או נשים נוורוטיות שלא היצליחו להנשא. ומי הוא זוהר: אדם שפעל בשנות ה-‏70 בקרב עדת מסוממים, צבי שיסל ואחרים, וזו המציאות היחידה שהוא מכיר: מסוממים, תועי דרך, נוורוטים, אנשים חסרי אחריות ובעלי רצון חלש.

אז תדע, כל הסגנון הזה שפיתח אורי זוהר בגאוניותו הפך את הדת היהודית בצורתה הצבי שיסלית של שרשור נוסחאות (''בורא עולם, תורה שניתנה בסיני במעמד כל העם'') למשהוא הדוחה ומרגיז כל אדם הגון, חרוץ, בעל יוזמה וכשרון, בעל יושרה, מאוזן בנפשו ובעל מחוש אחריות.

הפכתם דת עתיקה שתרמו לה גאונים בכל הדורות למוצר אינסטנט למסוממים. ומאז הסגנון של אורי זוהר-צבי שיסל רק התפשט בתוככם.

זה מעורר תנגודת טיבעית. מילמולי מסוממים דוגמתיים זה ההפך הגמור מדת אבותי, גאונים ורבנים מהזרם החסידי מגדולי הדור, שאחד מהם יסד בסוף המאה ה-‏19 ישיבה בירושלים וקבור בהר הזיתים.
_new_ הוספת תגובה



רק אתה ודומיך עוסקים בתעמולה
צדק (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 13:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתעמולה זקוקים השקרנים,
לדוברי אמת מספיקה אמירת האמת.

ניהלת דיון ארוך עם טענה שהמצאת עבורך,
אתה כנראה טוב בלנהל דיונים עם עצמך.
_new_ הוספת תגובה



נכון אבל ברוח הקודש
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 21:53)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החומש נכתב על ידי משה רבע''ה

וכן כל הכתבים העתיקים: ספר יצירה, ספר רזיאל המלאך
וכל כתבי הנביאים.

כולם נכתבו ברוח הקודש (כתב אוטומטי למבינים)
_new_ הוספת תגובה



אם כוונתך למשה רבנו, אז אתה ניבער מדעת
מיכאל שרון (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 23:45)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובינה. כתוב ''הנותן לשכוי בינה'', אבל לא לך.

מי מבלבל לכם ככה את המוח?
_new_ הוספת תגובה



ללמוד זה לא מזיק
מהנדס אזרחי (יום שני, 10/10/2005 שעה 6:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משה רבע''ה כתב את חמשת חומשי התורה נקודה

שאר הספרים שנתתי לדוגמא נכתבו בידי נביאים/מקובלים אחרים

תיקון: ספר ''רזיאל המלאך'' נכתב על ידי אדם!
תיקון: ספר ''יצירה'' נכתב על ידי אברהם אבינו!

אלו ההיית קורא לאט יותר את הקטע הקודם לא ההיית נופל בפח...
_new_ הוספת תגובה



מה, מותר לאיזה דרשן קבליסטי לבלף, בשביל ''לקרב לאמונה''?
מיכאל שרון (יום שני, 10/10/2005 שעה 7:29)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר היצירה נכתב בסביבות המאה ה-‏10 לספירה.

האם משה כתב גם את הפסוק: ''וימת שם משה עבד-יהוה בארץ מואב על פי יהוה. ויקבר אתו בגני בארץ מואב מול בית פעור ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה. ומשה בן מאה ועשרים שנה במתו לא כהנה עינו ולא נס לחה'' (דברים לד', ה'-ז').

דברי תורה של מלמדך, או ישראבלוף?
_new_ הוספת תגובה



הבא לי מקור לפיו ספר יחזקאל נכתב על ידי משה רבנו
מיכאל שרון (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 23:51)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבא ציטוט. אך לא של איזה מטיף שרלטן ופלילי. לא חסרים בארצנו נוכלים.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאם מוחמד
ישראל בר-ניר (יום שני, 10/10/2005 שעה 1:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצליח להגיע למיסגד אל אקצה כדי לעלות ממנו לשמיים 70 שנה לפני שהוא נבנה, אז משה רבנו יכול היה לחזות את חזון העצמות היבשות אחרי גלות בבל?
_new_ הוספת תגובה



הבא לי מקור לפיו ספר יחזקאל נכתב על ידי משה רבנו
מהנדס אזרחי (יום שני, 10/10/2005 שעה 7:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה תגובה למעלה
_new_ הוספת תגובה



יש לי חדשות בשבילך
ש. דהרי (שבת, 15/10/2005 שעה 7:00)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארבע שאלות, מר נוי:

1. האם, לדעתך, יש קשר כלשהו בין היותם של אותם ''גדולי ישראל'' מאמינים גדולים בבורא עולם לבין השקפותיהם המוסריות?

2. כיצד, לדעתך, היו אותם ''גדולי ישראל'' מתייחסים לטענתך, כי אלוהים הינו ''יישות דמיונית''?

3. מה היו נימוקיך העיקריים, אילו הייתה מנסה לשכנע את ''גדולי ישראל'' בכך, שהם טועים בסברתם/אמונתם, לפיה מקור כללי המוסר הינו השם יתברך?

4. כיצד מתיישבת הערכתך ל''גדולי ישראל'' עם העובדה, שלמרות גדולתם וחכמתם לא עלה בידיהם לראות את האמת שלך?

נסה לענות על כל שאלה ושאלה בנפרד.
_new_ הוספת תגובה



אין כל סתירה
רמי נוי (שבת, 15/10/2005 שעה 9:15)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 בוודאי יש קשר כלשהו בין היותם של גדולי ישראל בימים עברו ובין השקפותיהם המוסריות. המוסר שלהם חייב לעזור לדל ולאלמנה, אם הם יהודים, והתיר לגזול, אם הנגזל גוי. לאותה תקופה, המוסר היהודי היה מן המתקדמים והנאורים בעולם.
2 הם היו מוציאים אותי להורג על כפירה, לו היו יכולים לעשות זאת.
3 לא הייתי מנסה לשכנע אותם שהפ טועים שכן הייתי מסכן את חיי. הסובלנות כלפי מי שאינו מאמין באלוהים אינה חלק מן המוסר היהודי.
4 אין כל סתירה. אני גם מעריך את אפלטון, אריסטו, קופרניקוס וניוטון, פרויד ואיינשטיין למרות שחלק גדול מחשיבתם ידוע היום כמוטעה. אינני מבסס את ''הערכתי'' לאדם, עם כל הכבוד לי, על כך שהוא ואני''מאמינים'' בדיוק באותם דברים.
_new_ הוספת תגובה



אין כל סתירה
ש. דהרי (שבת, 15/10/2005 שעה 9:44)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1א'. האם תוכל להפנות לאסמכתא הלכתית לטענתך, כי ''המוסר שלהם ... התיר לגזול, אם הנגזל גוי''?

1ב'. לא הבנתי לגמרי את תשובתך, ולכן אשאל אחרת: מה גורם לך לראות בהם ''גדולי הדור'' במובן חיובי?

2. כיצד תגובתם - הוצאתך להורג על כפירה, לו היו יכולים לעשות זאת - מתיישבת עם הערכתך הרבה אליהם?

3. ואם בכל זאת היית מנסה לשכנע אותם - מה היו נימוקיך?

4. אם כך, מה גורם לך להעריך אדם?

5. אם אתה סבור, שגדולי ישראל'' היו אנשים חכמים מאד - כיצד אתה מסביר את העובדה, שהם לא גילו, כי אלוהים לא קיים באמת, וכתוצאה מכך, למעשה, *כל תפיסת חייהם* הייתה מוטעית אחת גדולה?
_new_ הוספת תגובה



יש לי חדשות בשבילך
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 8:33)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה' (בתרגום פילוסופי עבורך), הינו הטבע והיקום סביבך.
אם אינך מאמין בכוחות הטבע והיקום, אינך מאמין במציאות,
אינך מאמין בה'.

אני משער שרוב מכריע בפורום מאמין במציאות הטבע והיקום,
מאידך מסתבר, גם אם אינם מודעים, מאמינים הם.

ומכאן ניתן להיתפלסף עם כבודו, עד-לא-ידע!
_new_ הוספת תגובה



שיהיה
רמי נוי (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 9:20)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ה' הוא כוחות הטבע והיקום, אני אכן מאמין בקיומם.

מכאן ועד קיום מצוות פטר חמור, או כריעה לכיוון מכה, או תפילה לבן האלוהים, או מתן בננות לפסל, רב המרחק.

באשר למציאות - יש קשר מועט בין המציאות כפי שהיא באמת - שדות וכוחות אלקטרומגנטיים, כוח חזק וכוח חלש, לבין איך שאנחנו חווים אותה - צבעים ריחות מראות וקולות, חשיבה סמנטית ואשליית ה''אני''
_new_ הוספת תגובה



שיהיה
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:22)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי נוי: ''אם ה' הוא כוחות הטבע והיקום, אני אכן מאמין בקיומם.''

אחזיק משפט זה שלך, עד סוף כל הימים!
_new_ הוספת תגובה



שים לב
מהנדס אזרחי (יום שני, 17/10/2005 שעה 2:22)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרת: ''אם ה' הוא כוחות הטבע והיקום, אני אכן מאמין בקיומם'' (צריך לתקן בקיומו)

אז אין פה עניין של אמונה כלל... כי אם ידיעה.
הרי הניסתר גלוי לך אז איפה האמונה?...
_new_ הוספת תגובה



כמו החדשות שאתה קורא בהארץ
צדק (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 14:03)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חדשות ולא חידושים.

אם היית קורא מעט מכתביהם של גדולי ישראל היית אולי מבין שדבריך חסרי שחר.
גדולי ישראל מציינים באופן עיקבי את המקור העליון ממנו הם קיבלו את הידע ואת הדרך לניתוחו ולפירושו,
הם מציינים ללא הרף, כי הסמכות המוסרית העליונה היא בורא עולם,
וממנה הם שואבים את סמכותם המוסרית.

הסעיף הראשון בעיקרי האמונה של הרמב''ם הוא:
לדעת (לא להאמין !!) שיש בורא לעולם.

בלעדי עיקר ראשון זה, אין יהודי, אין תורה ואין מוסר.
_new_ הוספת תגובה



מה לדעתך הם רוב הכותבים בפורום זה?
רמי נוי (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 14:20)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה שאינם יודעים שיש אלוהים?

מה עם אלה שיודעים שיש אלוהים אך סבורים שנביאו מוחמד? או בהא אללה?
_new_ הוספת תגובה



מה לדעתך הם רוב הכותבים בפורום זה?
צדק (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 15:04)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא עשיתי סטטיסטיקה בנושא,
אבל ברור שרוב גדול מאד של השמאלנים אינם יודעים ואינם מאמינים,
כל השמאלנים בפורום זה אינם יודעים ואינם מאמינים.

גויים לא יודעים, הם מקסימום מאמינים.
אמונתם היא חסרת משמעות מעשית,
כי היא אינה מניעה אותם ללכת בדרכי הבורא,
ומשמשת אותם רק לצרכי רווח מסוגים שונים.

האיסלם היא דת שיקרית,
ולא מעניין אותי במי הם מאמינים כל עוד זה לא פוגע בי.

אפילו עובדי אלילים ממש אינם מענינים את היהודי,
כל עוד אינם מתגוררים בתוכינו.
_new_ הוספת תגובה



לנו יש עדויות של יותר מ 3 מליון עדים
מהנדס אזרחי (יום שני, 17/10/2005 שעה 2:31)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על יציאת מצרים בטח שמעת...

כשבני ישראל כשיצאו ממצרים וראו את כל הניסים (כנגד חוקי הטבע הטבעיים) והכל נכתב ברוח הקודש קיבלו עליהם את ספר התורה כאמת שיש ללמדה את בניהם ובנותיהם מדור לדור.
כתוב בתורה ''דע את אלוהי אביך ועבדהו''
לא כתוב תאמין אלא דע!
_new_ הוספת תגובה



מאיפה המצאת שלשה מיליון?
עמיש (יום שני, 17/10/2005 שעה 9:06)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודבר שני איפה אתה רואה את העדות שלהם, האם הם כתבו את התורה?
_new_ הוספת תגובה



תיראה תשובה על רגל אחת
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 9:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היום הייתי כותב ספר שבו אתה ואני יצאנו עם עוד 3 מליון איש למדבר, עם ניסים, מארץ מצריים היית מקבל את הספר הזה כספר אמת?

ודאי שלא. אלא אם כן האירוע המדובר אכן קרה לנו באותו הזמן וההינו עדים לו ועל כן נספר לילדינו ובנותינו על אותו אירוע מתמשך בכל שנה ושנה.

עצם העובדה שספר התורה התקבל כספר אמת עלידי דורות ראשונים, עם כל השמות, מקומות, אירועים, תאריכים, וכדומה הרי הדבר קרה להם!
אחרת אין הסבר אחר לעצם אימוץ התורה כספר אמת ולהעברתו מדור לדור מאב לבן.

תאר לך בעוד 50 שנה יגידו לנכדך או נינך שהשואה איננה אמת כי אם שקר שהיהודים המציאו מה יהיה להם אז להאחז ולדעת את האמת?

מה שחשוב באמת זה:
כמה שיותר עדים וכמה שיותר יותר טוב.
שמות של אנשים שחיו באותה התקופה לפניה.
שמות של מקומות ותאריכים וכדומה

וכמובן אתה - כלומר להגיד להם בכל שנה ושנה שאתה היית שם או שמעת מעדים שהיו שם ולהזהיר אותם לבל ישכחו את השואה.
_new_ הוספת תגובה



עוד לא ענית לי מאיפה לך שלשה מיליון
עמיש (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 16:23)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחר כך נדבר על שאר הדברים
לי זכור המספר שישים ריבוא
_new_ הוספת תגובה



ההבדלים נובעים מרמת הקורא
צדק (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 17:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה קורא ברמה של ילד בן שש ומבין לפעמים רק את מה שכתוב,
ואכן כתוב 60 ריבוא שהם 600 אלף איש.
הקורא הבוגר קורא יותר לעומק וגם מעיין בפירושים,
ואז הוא למד שהמספר המצוין כולל גברים צעירים בלבד מגיל 20.
כלומר, המספר איננו כולל ילדים, נערים, זקנים, נשים בכל הגילאים, וגם את ........הערב רב שהיה נוכח.

עכשיו תעשה חשבון לבד ותבין מה אמור להיות המספר.

ותלמד לקח קטן, את התורה לא כל אהבל מפרש.
_new_ הוספת תגובה



ומאיפה ידעו המפרשים?
עמיש (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 19:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד לא הגענו לשטויות הרציניות שיש שם
_new_ הוספת תגובה



ומאיפה ידעו המפרשים?
צדק (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 19:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה שכל אדם נורמלי אמור לדעת,
לומדים מחכמים ומשננים מידי יום ביומו, והגית בו יומם ולילה.

חכמולוגים אף פעם לא לומדים כי הם מחשיבים עצמם כשיא החכמה האנושית,
ואין מי שיכול ללמד אותם.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור חרתה ברטה
עמיש (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 20:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיפורי סבתא לשוטים.

באותו זמן לא היו בכל מצרים שלשה מיליון אנשים
_new_ הוספת תגובה



כמו שאמרתי, חכמולוגים לא לומדים ונשארים טיפשים
צדק (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 21:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באותו הזמן היו במצרים למעלה מ-‏15 מיליון יהודים !!!

את החוקרים עליהם אתה מסתמך אתה יכול לשלוח ללמוד גם כן,
ממילא הם משנים את דעתם כל שני וחמישי.

חרטא ברטא הם רק יצורים כמוך, חסרי השכלה.
_new_ הוספת תגובה



15 מיליון? אללה יוסתור!!!
רמי נוי (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 23:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכל אלה סתובבו בסיני 40 שנה?
עכשיו בטוח אני יחזור בטשובה!! איזה אלוהים גדול יש לנו ענק!!! האכיל 15 מיליון יהודים 40 שנה??. וואלק דיינו?

15 מיליון יהודים - אם היו עומדים בשורה מרחק מט אחד מהשני - היו מגיעים עד אמריקה וחזרה!!!

עכשיו בא לי ההארה - אלוהים שולת.

15 מיליון.... פחחחחחחח ענק ענק אני אומר לכם ענק!!!

ומאז ועד היום אאם שלנו רק הולך ןמתקטן? זה בגלל החילונים ארעים לא?
_new_ הוספת תגובה



כמה חוסר הבנה
צדק (יום שישי, 21/10/2005 שעה 0:27)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

15 מיליון היו במצרים, רק 3 מיליון יצאו ממצרים,
השאר כופרים ושמאלנים מתו במצרים בזמן מכת חושך.

רק המאמינים באמונה שלמה ניצלו ויצאו מעבדות.

אתה יכול לראות כיצד החילוניות מקטינה את העם היהודי בתקופתינו, כאשר יש סטטיסטיקה.
בארה''ב, עם תום מלחמת העולם השניה היו 6 מיליון יהודים,
היום לאחר 60 שנה יש את אותו המספר של יהודים.
להיכן נעלם גידול טיבעי של 3 דורות?
נמחק לחלוטין מהעם היהודי ע''י החילוניים !!
זו מחיקה של לפחות 6 מיליון יהודים נוספים,
אוכלוסיה נורמלית מכפילה את עצמה לאורך זמן כזה.
_new_ הוספת תגובה



כמה חוסר הבנה
Israeli101 (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 5:50)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומדן אוכלוסיית העולם בזמן יציאת מצרים: 35 מיליון: http://www.census.gov/ipc/www/worldhis.html
_new_ הוספת תגובה



כמה חוסר הבנה
צדק (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 12:30)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעם ישראל יש ספר תורה מדויק, שמות האבות והמשפחות ידועים וספורים,
אנחנו לא צריכים הערכות, לנו יש עובדות מוצקות.

במדבר פרק א
א וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, בְּאֹהֶל מוֹעֵד: בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית, לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם--לֵאמֹר. ב שְׂאוּ, אֶת-רֹאשׁ כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, כָּל-זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם. ג מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל--תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם, אַתָּה וְאַהֲרֹן. ד וְאִתְּכֶם יִהְיוּ, אִישׁ אִישׁ לַמַּטֶּה--אִישׁ רֹאשׁ לְבֵית-אֲבֹתָיו, הוּא. ה וְאֵלֶּה שְׁמוֹת הָאֲנָשִׁים, אֲשֶׁר יַעַמְדוּ אִתְּכֶם: לִרְאוּבֵן, אֱלִיצוּר בֶּן-שְׁדֵיאוּר. ו לְשִׁמְעוֹן, שְׁלֻמִיאֵל בֶּן-צוּרִישַׁדָּי. ז לִיהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב. ח לְיִשָּׂשכָר, נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר. ט לִזְבוּלֻן, אֱלִיאָב בֶּן-חֵלֹן. י לִבְנֵי יוֹסֵף--לְאֶפְרַיִם, אֱלִישָׁמָע בֶּן-עַמִּיהוּד; לִמְנַשֶּׁה, גַּמְלִיאֵל בֶּן-פְּדָהצוּר. יא לְבִנְיָמִן, אֲבִידָן בֶּן-גִּדְעֹנִי. יב לְדָן, אֲחִיעֶזֶר בֶּן-עַמִּישַׁדָּי. יג לְאָשֵׁר, פַּגְעִיאֵל בֶּן-עָכְרָן. יד לְגָד, אֶלְיָסָף בֶּן-דְּעוּאֵל. טו לְנַפְתָּלִי, אֲחִירַע בֶּן-עֵינָן. טז אֵלֶּה קריאי (קְרוּאֵי) הָעֵדָה, נְשִׂיאֵי מַטּוֹת אֲבוֹתָם: רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל, הֵם. יז וַיִּקַּח מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן, אֵת הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר נִקְּבוּ בְּשֵׁמֹת. יח וְאֵת כָּל-הָעֵדָה הִקְהִילוּ, בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, וַיִּתְיַלְדוּ עַל-מִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--לְגֻלְגְּלֹתָם. יט כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶת-מֹשֶׁה; וַיִּפְקְדֵם, בְּמִדְבַּר סִינָי.

כ וַיִּהְיוּ בְנֵי-רְאוּבֵן בְּכֹר יִשְׂרָאֵל, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה רְאוּבֵן--שִׁשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת.

כב לִבְנֵי שִׁמְעוֹן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: פְּקֻדָיו, בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה שִׁמְעוֹן--תִּשְׁעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת.

כד לִבְנֵי גָד, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה גָד--חֲמִשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים.

כו לִבְנֵי יְהוּדָה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יְהוּדָה--אַרְבָּעָה וְשִׁבְעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת.

כח לִבְנֵי יִשָּׂשכָר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יִשָּׂשכָר--אַרְבָּעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת.

ל לִבְנֵי זְבוּלֻן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה זְבוּלֻן--שִׁבְעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת.

לב לִבְנֵי יוֹסֵף לִבְנֵי אֶפְרַיִם, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אֶפְרָיִם--אַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת.

לד לִבְנֵי מְנַשֶּׁה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה--שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וּמָאתָיִם.

לו לִבְנֵי בִנְיָמִן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה בִנְיָמִן--חֲמִשָּׁה וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת.

לח לִבְנֵי דָן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה דָן--שְׁנַיִם וְשִׁשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁבַע מֵאוֹת.

מ לִבְנֵי אָשֵׁר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אָשֵׁר--אֶחָד וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת.

מב בְּנֵי נַפְתָּלִי, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה נַפְתָּלִי--שְׁלֹשָׁה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת.

מד אֵלֶּה הַפְּקֻדִים אֲשֶׁר פָּקַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, וּנְשִׂיאֵי יִשְׂרָאֵל--שְׁנֵים עָשָׂר, אִישׁ: אִישׁ-אֶחָד לְבֵית-אֲבֹתָיו, הָיוּ. מה וַיִּהְיוּ כָּל-פְּקוּדֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְבֵית אֲבֹתָם, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל. מו וַיִּהְיוּ, כָּל-הַפְּקֻדִים--שֵׁשׁ-מֵאוֹת אֶלֶף, וּשְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים; וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת, וַחֲמִשִּׁים. מז וְהַלְוִיִּם, לְמַטֵּה אֲבֹתָם--לֹא הָתְפָּקְדוּ, בְּתוֹכָם.

אתה מכיר עוד עם עם רשימה כזו מפורטת מלפני 3000 שנה ?
_new_ הוספת תגובה



לא מכיר
עמיש (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 17:51)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה שלשה מיליון וחמש עשרה מיליון?
_new_ הוספת תגובה



קראת את הפסוקים ?
צדק (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 18:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הספירה המופיעה בפסוקים אלו היא 60 הריבוא, מפורטים לפי שבטים.
ואם היית מעיין קצת יותר היית מבחין בחלק הפסוק החוזר:
''מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא''

כלומר הספירה כוללת צעירים בלבד בגיל צבא, מגיל 20.
לא ילדים, לא נשים בכל הגילים, לא זקנים. לא תינוקות.

הצירוף של כולם נותן 3 מיליון יהודים. (למעשה יותר אבל לא חשוב כרגע)

ממצרים יצאו רק חמישית מהיהודים, השאר מתו בזמן מכת חושך.
מכאן שהיו במצרים 15 מיליון יהודים.
_new_ הוספת תגובה



קראתי אותם עוד לפני שנולדת
עמיש (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 18:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו תגיד לי איך מ 640 אלף אנשים שמעל גיל 20 יוצאי צבא יוצא לך שלשה מיליון.
אחר כך תגיד לי מאיפה לך החמש עשרה מיליון.
אל תמהר, תסביר בצורה יסודית.
_new_ הוספת תגובה



כל כך פשוט
צדק (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 18:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חישוב קליל,
600 אלף הגברים מגיל 20, נשואים ל-‏600 אלף נשים - מיליון ו-‏200 אלף.
ניקח ממוצע נמוך של 3 ילדים למשפחה - וקיבלנו מיליון ו-‏800 אלף ילדים.
ורק מנתונים סבירים שכל אחד מכיר הגענו ל-‏3 מיליון.

נותר לנו להוסיף את הזקנים, כדי שתבין את הערתי שהיו יותר מ-‏3 מיליון.
_new_ הוספת תגובה



הצחקת אותי
עמיש (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 20:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולם נשואים ולכולם שלשה ילדים... רק סתם ככה כהערה, אתה סופר חלק מהם פעמיים, חלק מהם היו בודאי אבות לחלק אחר
_new_ הוספת תגובה



מה כל כך מצחיק בלהיות בור ועם הארץ?
צדק (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 20:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד לפני זמן לא רב לא היה מושג כזה יהודי רווק,
רק החילוניות והבהמיות הביאו את המושג הזה לעולם.
תלמד לא לשפוט לפי עולמך המעוות, אלא לפי העובדות.

האפשרות שמישהו נספר פעמיים היא קטנה ביותר,
ובכל מקרה מתקזזת עם מספר הילדים הנמוך מאד שהובא לצורך החישוב.
מה שלא תעשה המספרים מדברים על יותר מ-‏3 מיליון יהודים.
_new_ הוספת תגובה



אם לא היו רווקים אז איך התחתנו?
עמיש (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 20:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועכשיו תסביר את החמש עשרה מיליון
_new_ הוספת תגובה



זו שאלה רצינית?
צדק (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 21:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה-‏15 מיליון כבר הוסבר,
ממצרים יצאו רק חמישית מהיהודים, המאמינים בגאולה,
כל השאר, שאינם מאמינים, מתו בזמן מכת חושך.

שלוש כפול חמש = 15 מיליון.
_new_ הוספת תגובה



לא הוסבר שום דבר
עמיש (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 21:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה אתה יודע על 15 מיליון
_new_ הוספת תגובה



  כמה חוסר הבנה  (Israeli101)
  הזמן הוא אותו הזמן !!  (צדק)
  הזמן הוא אותו הזמן !!  (Israeli101)
  אז מה עושים ?  (צדק)
  אז מה עושים ?  (Israeli101)
  תגיד, איך הסתדרו עם הגמלים?  (עמיש)
  תגיד, איך הסתדרו עם הגמלים?  (Israeli101)
  גמלים זה עלבון??  (עמיש)
  בקלות רבה מאד  (צדק)
  ידידי היקר  (עמיש)
  זה מה שכולם מחפשים  (צדק)
  הזמן הוא אותו הזמן !!  (מהנדס אזרחי)
  עוד לא ענית לי מאיפה לך שלשה מיליון  (מהנדס אזרחי)
  האמת היא שאני לא מאמין שכך אתה חושב  (עמיש)
  אין לנו צורך בחישובים של מזון  (צדק)
  בקיצור קשקוש בלבוש  (עמיש)
  אני נאלץ להחמיא לך על האמירה החכמה  (רמי נוי)
  אני נאלץ להחמיא לך על האמירה החכמה  (ש. דהרי)
  מדוע לנהוג במוסריות? למרות שהשאלה נשאלה בציניות אענה לך  (רמי נוי)
  מדוע לנהוג במוסריות? למרות שהשאלה נשאלה בציניות אענה לך  (ש. דהרי)
  מדוע לנהוג במוסריות?  (פרקש)
  מדוע לנהוג במוסריות?  (ש. דהרי)
  קצת מוגזם לטעון כמוך  (דוד סיון)
  קצת מוגזם לטעון כמוך  (ש. דהרי)
  בתחום המוסר אנחנו החופשיים חלשים?  (רמי נוי)
  אתם לא חלשים, פשוט אין לכם !!  (צדק)
  ה''גויים'' - כמה התנשאות וצביעות יש במושג הזה  (רמי נוי)
  המושג גויים הוא ציון עובדה בלבד  (צדק)
  אכן - בעיניך אדם הוא רק מי שחושב  (רמי נוי)
  בתחום המוסר אנחנו החופשיים חלשים?  (ש. דהרי)
  בוודאי שהתמודדתי  (רמי נוי)
  בוודאי שהתמודדתי  (ש. דהרי)
  עניתי לך מספר פעמים על שאלתך  (רמי נוי)
  אדם שממציא טענות ועונה להן בעצמו  (צדק)
  כבר עניתי לך שחילוני וכופר  (רמי נוי)
  כל אחד והכבוד שלו  (צדק)
  נדמה לי שמיצינו את הויכוח בינינו  (רמי נוי)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  תרשה לי לענות על סעיף 4  (רמי נוי)
  תרשה לי לענות על סעיף 4  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  תגיד לי יובל?! עם חברים כאלה....  (פרקש)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  מעולה!! וממצה למדי.  (מיכאל שרון)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  להסביר לאט או מהר ?  (ש. דהרי)
  להסביר לאט או מהר ?  (יובל רבינוביץ)
  חילוני הוא  (מהנדס אזרחי)
  חילוני הוא  (יובל רבינוביץ)
  חס וחלילה  (מהנדס אזרחי)
  חס וחלילה  (יובל רבינוביץ)
  הבהרה  (מהנדס אזרחי)
  הבהרה  (יובל רבינוביץ)
  יובל, מה שהוא פגום במוסר כפי שאתה מציג אותו  (ישראל בר-ניר)
  יובל, מה שהוא פגום במוסר כפי שאתה מציג אותו  (יובל רבינוביץ)
  זה עדיין משאיר בעינה את הבעיה  (ישראל בר-ניר)
  אין פשע שלא פוגע במישהו  (דוד סיון)
  אין פשע שלא פוגע במישהו  (ש. דהרי)
  הביטוי שלי היה ''פשע שלכאורה אינו פוגע''  (ישראל בר-ניר)
  אני יודע שזה היה הביטוי שלך -  (דוד סיון)
  אני יודע שזה היה הביטוי שלך -  (יובל רבינוביץ)
  הצלחת לבלבל אותי. האם התכוונת להעיר לדברי?  (דוד סיון)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  התשובה היא כן  (דוד סיון)
  יהודי שלא ענד טלאי צהוב היה עבריין מוסרי?  (מיכאל שרון)
  לא  (צדק)
  מהם חוקי נירנברג שנחקקו בישראל?  (רמי נוי)
  כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק  (צדק)
  מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?  (רמי נוי)
  מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?  (צדק)
  מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?  (ש. דהרי)
  מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?  (ש. דהרי)
  עלי להודות  (דוד סיון)
  עלי להודות  (ש. דהרי)
  התחכמות מיותרת  (דוד סיון)
  התחכמות מיותרת  (ש. דהרי)
  שאלות מיותרות  (דוד סיון)
  שאלות מיותרות  (ש. דהרי)
  אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב  (עדי בוכבינדר (בילו))
  אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב  (ש. דהרי)
  כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק  (ש. דהרי)
  התשובה היא כן  (יובל רבינוביץ)
  הבסת אותי  (דוד סיון)
  זה מקרה שבו ניתן להראות הבדל בין חוק למוסר  (צדק)
  מה, אתה חושב שאנשים הם רובוטים? רוצה לאלף אותם?  (מיכאל שרון)
  כששאלו איזה אנטישמי קשה (לא אנקוב בשמו) מדוע אינו כורת ברית עם  (מיכאל שרון)
  כששאלו איזה אנטישמי קשה (לא אנקוב בשמו) מדוע אינו כורת ברית עם  (ש. דהרי)
  הרובוטים היחידים הם אנשים מסוגך  (צדק)
  אם ככה, אז למה הרבה מזרחים גסי נפש ובעלי מצח נחושה?  (מיכאל שרון)
  אם כך, אז למה הרובוטים הם אנטישמים וגזענים?  (צדק)
  אז שמע סיפור: במלחמת המפרץ התנדבתי לעזור במוסד למפגרים  (מיכאל שרון)
  האנטישמיות שלך נמשכת במלוא הקיטור  (צדק)
  אני אוהב אדם ואוהב חיים ובעל הומור  (מיכאל שרון)
  לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב  (רמי נוי)
  זו ההפך מגישתי כפי שכתבתי כאן  (מיכאל שרון)
  אני אוהב אדם ואוהב חיים ובעל הומור  (צדק)
  רק גזען אנטישמי עוסק בהכללות מופרכות  (דוד סיון)
  אין כל הכללות  (צדק)
  אני חושב ככה: יש 14 ויש 6!  (עדי בוכבידר (בילו))
  כל ישראל ערבים זה לזה  (מהנדס אזרחי)
  ועוד איך אלו הכללות ועוד מופרכות  (דוד סיון)
  האנטישמיות נמשכת במלוא הקיטור  (Israeli101)
  אז שמע סיפור: במלחמת המפרץ התנדבתי לעזור במוסד למפגרים  (ש. דהרי)
  אם ככה, אז למה הרבה מזרחים גסי נפש ובעלי מצח נחושה?  (ש. דהרי)
  מה, אתה חושב שאנשים הם רובוטים? רוצה לאלף אותם?  (ש. דהרי)
  הבסת אותי  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  דהרי, דוס איז א גרויסע חרפה. מה אתה מקלל את מיכאל שרון  (עדי בוכבינדר (בילו))
  דהרי, דוס איז א גרויסע חרפה. מה אתה מקלל את מיכאל שרון  (ש. דהרי)
  מעשיך הם שמכשילים אותך  (עדי בוכבינדר (בילו))
  מעשיך הם שמכשילים אותך  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  ניתן למצוא אבל לא בטוח שנמצא  (צדק)
  ניתן למצוא אבל לא בטוח שנמצא  (יובל רבינוביץ)
  אמרת דבר לא נכון  (צדק)
  אמרת דבר לא נכון  (יובל רבינוביץ)
  אמרת דבר לא נכון  (צדק)
  אמרת דבר לא נכון  (יובל רבינוביץ)
  רק גמרת לצום ומייד אתה רץ שוב  (רמי נוי)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  הבעייתיות ב''אמפטייה כתחושה ראשונית'', משמעויות חילופיות ורגש האשם  (מיכאל שרון)
  הבעייתיות ב''אמפטייה כתחושה ראשונית'', משמעויות חילופיות ורגש האשם  (יובל רבינוביץ)
  נסה לקרוא שוב ואנא התרכז.  (מיכאל שרון)
  קריאה להחרמת מיכאל שרון  (ש. דהרי)
  שרון הוא אכן גזען פתטי  (רמי נוי)
  שרון הוא אכן גזען פתטי  (ש. דהרי)
  בבקשה הנה דוגמה אחת מני רבות  (רמי נוי)
  אני לא זוכר את שמו של הסרט  (דוד סיון)
  שם הסרט הוא ''מיסיסיפי בלהבות''  (ישראל בר-ניר)
  אחד הסרטים האהובים עלי ועל גרושתי  (מיכאל שרון)
  היהודים עשו זאת משיקולים מוסריים  (רמי נוי)
  היהודים עשו זאת משיקולים מוסריים  (ש. דהרי)
  שיקולים  (סתם אחד)
  שיקולים  (ש. דהרי)
  כתבתי על כך לא פעם, אינך מכיר את כתיבתי  (מיכאל שרון)
  היהודים עשו זאת משיקולים מוסריים  (ישראל בר-ניר)
  לך ללמוד זוג צעיר המפתחות בפנים  (צדק)
  בהודיםבקשה הנה דוגמה אחת מני רבות  (ש. דהרי)
  הקישור תוקן  (המערכת)
  ''אינני מקבל את אבחנתך על גזענותה של היהדות''  (ישראל בר-ניר)
  אתה שוב מתייחס לשקר שלך כאל עובדה  (רמי נוי)
  תסתכל בראי רמי, תסתכל בראי  (ישראל בר-ניר)
  דודו טופז הוא ''השמאל הנאור''?  (רמי נוי)
  דודו טופז הוא ''השמאל הנאור''?  (ישראל בר-ניר)
  לא הבאת שום דוגמה  (רמי נוי)
  לא הבאת שום דוגמה  (ש. דהרי)
  ובכן ככה  (רמי נוי)
  ובכן ככה  (ש. דהרי)
  בהחלט שאני מסכים  (רמי נוי)
  ובעניין המידה והכמות  (רמי נוי)
  למה שלא ננסה להיות אוביקטיביים?  (עמיש)
  עצם השימוש במונח ''גיזענות'' בהקשר הנוכחי הוא מטעה  (ישראל בר-ניר)
  עצם השימוש במונח ''גיזענות'' בהקשר הנוכחי הוא מטעה  (ש. דהרי)
  סרובך להכיר בדוגמאות אינו אלא התכחשות Denial  (ישראל בר-ניר)
  אתה שוב מתייחס לשקר שלך כאל עובדה  (Israeli101)
  לא ''רוח תזזית''  (ישראל בר-ניר)
  עם כל הכבוד ''צדק'' הוא נושא הדיון  (המערכת)
  עם כל הכבוד ''צדק'' הוא נושא הדיון  (ש. דהרי)
  עם כל הכבוד לא ''צדק'' הוא נושא הדיון  (המערכת)
  יש השתלחות בי באופן קשה על בסיס אישי  (מיכאל שרון)
  השואה לא באה מעצמה  (מהנדס אזרחי)
  חשיפת האמת המדהימה: ש''ס היא המצאה של חיים רמון חברו של דרעי  (מיכאל שרון)
  טעות שורה 4: צריך להיות: אלא גם פאשיסטים  (מיכאל שרון)
  רק בני בליעל חסרי יכולת חשיבה לעומק  (מיכאל שרון)
  ברית הירודים: אתה ועמיתיך אורי קציר ואחרים  (מיכאל שרון)
  תזכורת: נושא הדיון הוא אבולוציה  (המערכת)
  טוב שמי שהוא עוד זוכר . . .  (ישראל בר-ניר)
  קריאה להחרמת מיכאל שרון  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  למה דווקא קומוניזם?  (עמיש)
  למה דווקא קומוניזם?  (יובל רבינוביץ)
  אבחנה מעניינת  (עמיש)
  מי החשוב ביותר?  (יובל רבינוביץ)
  מי החשוב ביותר?  (צדק)
  מי החשוב ביותר?  (יובל רבינוביץ)
  עבודה זרה היא עונש מוות קבוע  (צדק)
  עבודה זרה היא עונש מוות קבוע  (יובל רבינוביץ)
  הוא נשפט בדיוק כמו כל יהודי אחר  (צדק)
  ''קשה להיות יהודי'' כמו שאמר פעם הבדרן האידי דז'יגאן  (מיכאל שרון)
  למה ניתנה התורה לעם ישראל ולא לעם אחר  (צדק)
  אמן ואמן.  (מיכאל שרון)
  הוא נשפט בדיוק כמו כל יהודי אחר  (יובל רבינוביץ)
  ''משכיל'' לא יכול להבין  (צדק)
  נסה אותנו  (יובל רבינוביץ)
  התורה ניתנה לעם ישראל  (צדק)
  התורה ניתנה לעם ישראל  (יובל רבינוביץ)
  תיאור הזוגיות המוזר הזה שלך  (עמיש)
  לכן ההבדל בתוצאות בולט לעין  (צדק)
  שטויות  (עמיש)
  ראינו את עלילות הדם  (צדק)
  תירוצים עלובים  (עמיש)
  תירוצים עלובים  (Israeli101)
  לכן ההבדל בתוצאות בולט לעין  (Israeli101)
  נסה אותנו  (Israeli101)
  האם היהדות מתירה לאנשים  (עמיש)
  האם היהדות מתירה לאנשים  (יובל רבינוביץ)
  האם היהדות מתירה לאנשים  (צדק)
  האם היהדות מתירה לאנשים  (יובל רבינוביץ)
  אתה לא עונה לעניין  (עמיש)
  אין העדפות כאלו ביהדות  (צדק)
  אין העדפות כאלו ביהדות  (עמיש)
  הכוונה, אני מניח, לגישות קולקטיביסטיות  (מיכאל שרון)
  אתה דש במובן מאליו  (עמיש)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (Israeli101)
  ומה עם מישהו שספונטנית אינו מעורר אצלך  (מיכאל שרון)
  יש כמה התנהגויות מועילות למין, שאינם בהכרח תמיד רציונליות-פרט  (מיכאל שרון)
  התורה והנביאים פורסים כוונים כללים, את רוח הדברים בנושאי מוסר  (מיכאל שרון)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  כן, ואשאל שוב  (ש. דהרי)
  כן, ואשאל שוב  (יובל רבינוביץ)
  יריד ההבלים  (מיכאל שרון)
  אולי סוף סוף תשיב גם אתה לשאלות  (דוד סיון)
  אולי סוף סוף תשיב גם אתה לשאלות  (ש. דהרי)
  אין לי מה לכעוס עליך  (דוד סיון)
  אין לי מה לכעוס עליך  (ש. דהרי)
  אין לי מה לכעוס עליך  (יובל רבינוביץ)
  אין לי מה לכעוס עליך  (ש. דהרי)
  אין לי מה לכעוס עליך  (Israeli101)
  אין לי מה לכעוס עליך  (יובל רבינוביץ)
  דין שמיטה הינה עניין מוסרי? ומה בהלכות יבום?  (מיכאל שרון)
  אתה שוב טועה ומטעה  (רמי נוי)
  טעות  (צדק)
  אני יודע שזה היה הביטוי שלך -  (ש. דהרי)
  יש קריטריון טוב יותר:  (מיכאל שרון)
  וכאן מגיעים לנושא חשוב ביותר: רציונליות, מוסר ומושג ''האל החי''  (מיכאל שרון)
  אתה מפשט מדי את הבעיה מיכאל  (רמי נוי)
  יש לי תשובות מעולות ולא צפויות. אבל איני רוצה לחזק את דהרי  (מיכאל שרון)
  יש לי תשובות מעולות ולא צפויות. אבל איני רוצה לחזק את דהרי  (ש. דהרי)
  כמובן שאוכל:  (מיכאל שרון)
  וההבחנה בין חוק ומוסר:  (מיכאל שרון)
  כמובן שאוכל:  (ש. דהרי)
  עכשו אתה מתגלה גם כמסואב מוסרית  (מיכאל שרון)
  עכשו אתה מתגלה גם כמסואב מוסרית  (ש. דהרי)
  ''אילו כולם היו מרמים את מס הכנסה''  (ישראל בר-ניר)
  ''אילו כולם היו מרמים את מס הכנסה''  (יובל רבינוביץ)
  תשובות לשאלות שלא נשאלתי  (רמי נוי)
  תשובות לשאלות שלא נשאלתי  (ש. דהרי)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי