פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 10/10/05 20:45)
לא
צדק (יום שני, 10/10/2005 שעה 21:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי באי ענידתו הוא מסכן את חייו, פיקוח נפש.

אדם שלא ציית לחוקי נירנברג שחוקקו בישראל היה עבריין מוסרי ?

''גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה'' היא טענה הילכתית יהודית,
אבל ברגע שהיא נגזרה, והיא אינה פוגעת בקיום חוקי היהדות,
יש להישמע לה.
_new_ הוספת תגובה



מהם חוקי נירנברג שנחקקו בישראל?
רמי נוי (יום שני, 10/10/2005 שעה 22:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שהרב כהנא הציע פעם?
_new_ הוספת תגובה



כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק
צדק (יום שני, 10/10/2005 שעה 23:14)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתתקדם קצת.

חוק הגירוש הנירנברגי שחוקק בכנסת ''ישראל'',
טרנספר גיזעני וברברי של יהודים ממקום מושבם ומסירת אדמתו לידי נאצים ערבים, כמו בגרמניה.
החרבת ישובים שלמים, בתי כנסת ובתי קברות.

רק הנאצים ביצעו פשעים כאלו לפני כן.
_new_ הוספת תגובה



מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?
רמי נוי (יום שני, 10/10/2005 שעה 23:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין תוכנית ההנתקות וחוקי נירנברג? אתה לא מסוגל להמנע מלשקר?

מכיוון שאתה קשקשן נבער וחסר השכלה, אסביר לך מה היו החוקים הללו.

חוקי נירנברג שללו מן היהודים את האזרחות הגרמנית ואת זכויות האזרח, ואסרו עליהם לקיים יחסי מין עם בני ''הגזע הארי'' כמו כן נמנע מן היהודים להתגונן באמצעים חוקיים נגד האנטישמיות.

בהמשך גם עסקו באיסור על יהודים לעסוק במקצועות מסוימים, ולהעסיק בשירותם אזרחים גרמניים כמשרתים,

חמען הסר ספק, חוקי נירנברג לא עסקו בפינויים של אזרחים גרמניים מבתיהם תמורת פיצויים נדיבים.

לכן , גם אם תדקלם כתוכי ''חוקי נירנברג'' עד קץ כל הדורות, לא תמצא שום דמיון בין החוקים הללו ובין חוק פינוי פיצוי שחוקק בכנסת
_new_ הוספת תגובה



מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?
צדק (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 0:06)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשר גדול מאד בין חוקי נירנברג להיתנתקות.

גזענות ואנטישמיות,
גירוש יהודים מבתיהם וממקומות העבודה שלהם,
היהודי מחוסר הגנה חוקית באופן מוחלט ( הצגה איננה הגנה ),
חייו וכבודו של היהודי הופקרו, אף פושע לא הועמד לדין בדיוק כמו בגרמניה.
תעמולה והסתה נגד היהודים כדי להכין את הקרקע לביצוע הפשע.
קביעת איזור כיודנריין, רק בגרמניה הנאצית ובישראל זה קיים.

חוקי נירנברג הם סמל הנאציזם והם הכינו את הדרך ואת הלבבות הגרמניים להמשך הפשעים.

חוק פינוי פיצוי שווה לרפובליקה העממית הסובייטית,
מילים חסרות שחר, להשתקת מצפונם של עלובי חיים שממילא הם חסרי מצפון.
_new_ הוספת תגובה



מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 6:39)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לסטות מנושא הדיון שביניכם - אכן, הדוגמאות שלך הינן דוגמא טובה לכך, לא רק לכך, שאין בהכרח התאמה בין ''מוסר'' ו''חוק'', אלא שלעתים ''חוק'' יכול להיות לעתים בלתי מוסרי.
_new_ הוספת תגובה



מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב?
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 6:47)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובה ל''קשקשן נבער וחסר השכלה''. יש לי הרושם, מר נוי, שאתה גס רוח לא פחות מ''צדק'', וטיפש לא קטן (ועניין הזה עליי להודות, שאני תומך בטענת ''צדק'', שסמולני הינו בהכרח גם טיפש).

וממתי ''חסר השכלה'' הינו כינוי גנאי, אדון נוי?
ובכן, בעולם המושגים שלי לפחות אדם יכול להיות הגון, ישר, נעים, מכובד וטוב גם כשהוא ''חסר השכלה'', רחמנא לצלן.
_new_ הוספת תגובה



עלי להודות
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 7:23)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהשחצנות (ש. דהרי: תגובה 67745) והשימוש בהכללות מופרכות של
שניכם, אתה וצדק, מקורם בחולשה ובחוסר יכולת לנמק את עמדתכם.
_new_ הוספת תגובה



עלי להודות
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 9:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ייתכן שאתה צודק אבל - ושים לב ל''אבל'' הזה - ייתכן שאתה טועה.
ב. כלל: חוסר יכולת לנמק עמדה אינו מחייב, בהכרח, שהעמדה שגויה. ותחשוב על זה.
ג. שמע סיפור על ''הכללות'': ימני וסמולני צועדים להם בסוונה באפריקה ומבחינים בלהקת אריות. אומר הימיני לסמולן: ''שמע, כל האריות - אבל כל האריות - טורפים. בוא נסתלק מהר''. משיב לו הסמולן, בטרוניה: ''אני מתנגד להכללות''. הימני מספר, שנמלט והציל את חייו.
אפרופו ''הכללות'': ''אסור אף פעם להכליל'' הינה הכללה בעצמה.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות מיותרת
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 10:23)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסלתי הכללות מופרכות כי קביעת עמדה על סמך הכללות
מופרכות היא דרך שגויה. אם התוצאה היא לא שגויה זהו
מקרה. השימוש שאתה עושה בשמות גנאי בתוך הכללות
מופרכות לא עושה לך כבוד. זה בודאי לא מוסרי....!!

האמירה שלך: ''אסור אף פעם להכליל'' גם היא שגויה כי
אפשר למצוא או ליצור הכללות לא מופרכות
זה במיוחד נכון אם ניתן הסבר הגיוני להכללה.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות מיותרת
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 14:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מהו המבחן שעל פיו תיעערך ההבחנה בין ''הכללות מופרכות'' לבין הכללות שאינן כאלה?
ב. מהי ההכללה המופרכת שלי, לטענתך, ומנין לך שהיא מופרכת?

יהי זכרו של מר בוכבי ברוך.
_new_ הוספת תגובה



שאלות מיותרות
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:21)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התשובה בהודעה הקודמת.
_new_ הוספת תגובה



שאלות מיותרות
ש. דהרי (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 4:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו סברתי כך, לא הייתי שואל אותן.
_new_ הוספת תגובה



אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב
עדי בוכבינדר (בילו) (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 10:44)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דהרי, איש זדון ומדון אתה. ואתה נימצא על צד הטעות במילותיך בין אם על דרך ההכללה ובין אם לאו. וכי למה? משום שסימן מובהק הוא לכך שמעשיך מכשילים אותך, ונותנים לסתרא אחרא מקום בנישמתך, השם ירחם. ולכן דבריך דברי נביא שקר, תוכחת זימה. שהרשע שוכן בלבבך.
_new_ הוספת תגובה



אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 14:37)
בתשובה לעדי בוכבינדר (בילו)
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדון בוכבי הנכבד.
אתה צודק, ומה בנכון - נכון.
השם ירחם.
_new_ הוספת תגובה



כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 6:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה עצה ידיתותית, מר ''צדק'' - כדאי לך לטעון את טענותיך בצבעים שונים, נעימים ומכובדים, משום שהדרך שבה אתה טוען גורמת לזולתך שלא להתייחס אליהן גם כשהן צודקות. אתה יודע, גם מתנה יקרה מאד מתקבלת אחרת, כשהיא עטופה בעטיפה נאה.

גמ''ח טובה לך ולכל היהודים.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי