פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 06/11/05 23:29)

http://www.faz.co.il/thread?rep=69503
ומה בדיוק השיר המוזר הזה אם לא שיר קלאסי של כת השטן...
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 3:03)
בתשובה לסתם אחד

השיר כלל לא מוזר. נכתבים שירים מוזרים לאין שעור יותר במקומותינו. איני יודע אם אתה, המגיב, אדם שולי אם לאו, אך בודאי שכלל לא הבנת מה שלפניך. לא הבנת עברית פשוטה, אך אתה מטיף לשנאה, תוצר מוח ירוד מן הסתם, שכתחליף להבנה ועומק, באה הכוחניות וההסתה של הנבער מדעת שהרוע והשטנה מציפים את מוחו. כתבת ''שיר מוזר''. אז מה, זה הופך אותו למוזר? זהו שיר כנגד היד המונפת על מפעל ההתיישבות ביש''ע, תוך השלכות כלליות המתייחסות ל''עקירת נטוע''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69506
אולי באמת אינך זוכר
סתם אחד 1 (יום שני, 07/11/2005 שעה 6:33)
בתשובה למיכאל שרון

אתה כנראה לא ממש זוכר את ההקשר שכתבת המלל השטני שבשיר המוזר. זו תהיה טענה לא נכונה (בלשון המעטה) לטעון ''זהו שיר כנגד היד המונפת על מפעל ההתיישבות ביש''ע, תוך השלכות כלליות המתייחסות ל''עקירת נטוע''''. השיר מלא השנאה הזה (מלפני כשנתיים) לא היה ביטוי כנגד ''היד''...

הנה מה כתבת לפני כשנה וחצי על עקירת נטוע:

''יש להבין כי ההתנתקות מעזה ובניית החומה הינם מערכת אחת, של התנתקות מהערבים הניצמדים וניטפלים אלינו בעוית רצחנית, דרך חכמה שאין כמותה למזעור הסכסוך במישור האיזורי והבין לאומי והתפנות לפיתוח במישורי קיומינו הכלכליים, הטכנולוגיים, המוסדיים והחברתיים שסבלו מקריסה רבתי. המלה ''התנתקות'' אינה כאן תרגיל לשוני בנוסח השמאל (''קרבנות השלום'', ''אופק מדיני'', ''חלון הזדמנויות'' ודומיהם). לא אצל אריק. זו היא מהות הדבר שהוא בגורל המשכיות מפעלנו ההיסטורי כאן. והמשך הישיבה בערינו העתיקות, כפי שהנשיא בוש, לראשונה בהיסטוריה של הציונות, נתן לה לאחרונה לגיטימצייה, בהצהרתו – שהערבים השוו את חשיבותה מבחינת אסונם, להצהרת בלפור. לאחר אלפיים שנות גלות ואיוולות הרות אסון לא מעטות בתולדות עמנו, הרי חלילה לנו שתתחיל תזוזת הקריסה בכיוונה של גלות נוספת''.

''וכי אין המתנגדים להתנתקות רואים שעיקשותם הקטלנית היא היא עקירת הנטוע רבתי? בבחינת, הכל או לא כלום, יבוא איפוא הלא-כלום (ואחריו השד, או -- המשיח, לאחר גדישת מלוא מנת היסורים, בבחינת ''חבלי משיח...'')''.

''אבל כאן מדובר בהיפוכה הגמור. לא מנוסת עכברים חפוזה (כפי שקורא לכך ביאליק), תוך נטישת בעלי בריתנו, אלא יציאה ברעם הסער, תוך חיסול שני מנהיגי הטרור הקשים ביותר, שייך יאסין ורנטיסי, ובמהלך איטי ומתוכנן וקצוב, תוך שליטת מנצחים במתרחש. והרי מנהיגות זאת תדע גם לחזור לשם, אם ידרש הדבר''.
הולכים עם עזה לעזאזל
פעם אתה כאילו נגד עקירת נטוע ופעם אתה בעד.
איך אתה מסביר את הסתירה הבולטת כל כך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69508
במאמרי הגנתי על ההתיישבות
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:27)
בתשובה לסתם אחד 1

כאן היה מאמר יחיד בו התייחסתי להכרת בוש באפריל 2004 בגושי ההתיישבות ולשיכוך הלחצים על ישראל לנסיגה טוטלית. מאוחר יותר הצגתי את הבעייתיות שבהתנתקות גם במציאות החדשה הזאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69513
השיר מנוקד. ושירים נוספים
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:47)
בתשובה לסתם אחד 1

היד המונפת
טוהר הלוחמה על היקר
בפרץ
תגר - מחווה לרוח החפשית

http://www.faz.co.il/thread?rep=69510
שקר וכזב
סתם אחד (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:43)
בתשובה למיכאל שרון

השיר המטורף הזה, הרווי באלמנטים מפחידים, נכתב בעיצומו של דיון שבו ביקש מר ד. סיוון לתקן רושם מוטעה בעקבות מאמר קודם של מר א. מילשטיין. השיר נכתב מתוך עמדת נחיתות לאחר שלא הצלחת לשכנע את קוראי הפורום בעמדתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69514
מי בדיוק מטיף לשנאה
סתם אחד 1 (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:52)
בתשובה למיכאל שרון

כנראה שלא הבנת מה שכתבת לפני שנתיים.......!!!
היתכן שאז הבנת והיום לא......?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69517
אני תוהה מה פשר הצוררות הכבדה והרעה שלך כלפי
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד 1

הנושבת מדבריך השקריים וחסרי השחר. דומה שהשנאה הקשה והצוררת למי שכשרונו עולה לאין ערוך על שלך, השנאה הצוררת והשמדנית למי שכתיבתו זורמת, חייה, משוחררת וחכמה (בעוד כתיבתך הבל כבד ושמנוני של אדם נטול כשרון יוצר לחלוטין) מביא אותך לשקרים קשים, נאוצים ושאר תועבות. לך לראות את הסרט ''אמדאוס''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69529
שוב העט שלך נוטף שנאה
דוד סיון (יום שני, 07/11/2005 שעה 9:34)
בתשובה למיכאל שרון

מה לעשות מיכאל והשיר המקורי (תגובה 32555) שלך נועד להשחיר ולהטיף שנאה כלפי מישהו שחלק על אורי מילשטיין. מישהו (סתם אחד 1, תגובה 69514) מנסה להאיר את זהירותך ואתה במקום להיות יותר זהיר דוקא עושה את ההיפך.

עצתי לך, בדוק את עצמך לפני שאתה מתפרץ. אז יש סיכוי שתראה באיזה פתיל הופיע השיר לראשונה ובאיזה עיתוי. אז גם יש סיכוי שתבחין מי הוא בעל הכשרון היצירתי הכותב דברי ''הבל כבד ושמנוי ... נאוצים [,שנאה] ושאר תועבות''.

הפוסל במומו פוסל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69533
שיר לא מתייחס כלפי אדם בודד אלא לתופעה
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 9:53)
בתשובה לדוד סיון

לעיתים מקורות השראתו של המשורר יכולים להיות התנסות ברגע מסוים עם אדם יחיד, קערת מרק עוף מסויימת כשבחוץ מטפטף גשם ושאר חוויות פרטיקולריות. אך לאלה אין כל חשיבות, אלה נשכחים שכן הוו לכל היותר trigger לכתיבה. החשיבות נודעת למשמעותו של השיר הנותר עמנו ושתכולת ההתייחסותו כוללת ולא פרטיקולרית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69535
נכון מאד, אלא
דוד סיון (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:15)
בתשובה למיכאל שרון

בתמצית האדם הוא נוף מולדתו והמשורר פועל מתוך המציאות האישית שלו. לכן כדי להבין את משמעות השיר כדאי לנסות ולראות אותו בהקשר המקורי שלו. לצערנו, בהקשר המקורי המשמעות של השיר היא ממש כמו ששני האלמונים כתבו (לא כדאי לחזור על הביטויים והפרטים).

לכן עדיף היה אילו לא נכתב השיר ההוא בהקשר ההוא.
לכן עדיף היה שלא ננסה להדביק לשיר מהות שונה מזו המקורית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69538
נכון מאד, אלא
פרקש (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון

שהאדם לאו דווקא 'תמצית נוף מולדתו' ואינו 'פועל דווקא מתוך המציאות האישית שלו'. יש על כך מחלוקת בקרב המשוררים וישנם קבוצות הדוגלות אחרת. זו המחלוקת בין הדרך אותה התווה שאול טשרניחובסקי ושאותה אתה מצטט לבין חלק מהמשוררים ''החדשים'' שצמחו בשנות ה-‏50 תחילת ה-‏60, ונתן זך מייצג אותה - והאומרת שהמשורר (האדם) אינו תמצית נוף מולדתו או דבר גשמי אחר, אלא תמצית מהותו, מחשבתו שאינה מתחשבת דווקא במציאות בת חלוף.

בלינק זה יש את השיר של טשרניחובסקי ובהמך למטה את השיר של נתן זך:

נתן זך / התבנית והנוף
הארץ המובטחת אינה הארץ שנתנה,

הנמוגה באוויר מאפיר כתמונה נמוגה.

עם השנים הארץ המצויה מתמעטת,

הארץ המובטחת וזהרה לוהטים כצהרים באבן.

מולדת אינה מצמיחה אלא כמיהה לדבר אחר, לא מולדתי.

העיר הספוגה כאב, הבית המהדהד

מחזירים רק מה שהושקע בהם, כמראה.

רק המקום שבו לא היה
משלים אדם עם נופו, בלעדיו

אין לו עודף, אין לו מקום.

הצילום המדויק שבחלום
הכרחי. מה שהיה, לעולם אינו מספיק.


http://www.faz.co.il/thread?rep=69537
סיוון. דברי כוונו ל''סתם אחד'' שאני יודע היטב מיהו ומהו
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:22)
בתשובה לדוד סיון

כתבן רדוד רודף סנסציות זולות שכתיבתו צהובה לחלוטין, אך הגימיק של הבאת הזבל לקורא בסגנון מכובד נעשה על ידי כתיבת החומר הצהוב (סטלגים, כתות של פושעים, מענים ורוצחי חתולים ואנשים, הטפה לפולחני סטייה ופגניות ושאר זבל מהקשים מסוגו) כתיבתו בסגנון כמו-מכובד. האיש צורר כלפי, על רקע שנאתו העזה כשאול לכל מה שיש בו חיים, קלילות מפיגה שרביות, זרימה, אויר נקי, וחוכמה אמיתית. כך, הוא נדחף למעשי תעוב כלפי - החל מהשוואתי לאוטו ויינינגר ולהיטלר וכלה בהדבקתי לכת השטן.

שנאה פתולוגית, שקרים פתולוגיים וצוררות כבדה ורעה, המאפיינת לעיתים את שנאתם של כשרונות דלים לכשרונות העולים עליהם. ''תרומתו'' לתרבות העברית - הפצת זבל, פיברוקים, שקרים והבלים, תוך נטייה לגרות יצרים.

אין כאן עניין פוליטי, אלא שנאה מרופשת של בעל מום קוגניטיבי לזה שכביכול בקיומו ויצירתו מציג אותו במערומיו העלובים, הנקלים והדוחים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69648
קישקושציה
סתם אחד (יום רביעי, 09/11/2005 שעה 0:12)
בתשובה למיכאל שרון

ואחרי זה עוד תטען שכתיבתך היא מהטובות במערב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69656
קישקושציה
מיכאל שרון (יום רביעי, 09/11/2005 שעה 3:09)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=69705
תוסיף את זה ל- 3000 הרשימות החשובות שלך באתר זה
סתם אחד (יום חמישי, 10/11/2005 שעה 6:07)
בתשובה למיכאל שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=69879
קישקושציה
Israeli101 (יום ראשון, 13/11/2005 שעה 4:29)
בתשובה לסתם אחד

חילוקי דעות מהותיים עם מיכאל שרון, אינם מנועים
מלפסול את העובדה שמחקריו מעמיקים, כתיבתו והבעתו מעולה.

מבחינתך, להלך בתלם ''סייג לחוכמה, שתיקה''! חוכמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69868
השיר כולל מוטיבים קשים
סתם אחד (שבת, 12/11/2005 שעה 21:24)
בתשובה למיכאל שרון

כגון: נחשים, הכשות, גדימה, כבילה, עקירה וכד'....

אלו מוטיבים של כת השטן.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.