פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לפרקש, 28/11/05 21:34)

http://www.faz.co.il/thread?rep=70766
הסתירה של פרקש
דוד סיון (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 7:29)
בתשובה לפרקש

פרקש: ''ישראלים לא רוצחים ערבים בכלל, להוציא בודדים שנפשם התעררה מחמת המצב הקשה שעמדנו בו''. הסתירה הזאת שכוללת גם ''לא רוצחים בכלל'' וגם ''להוציא'' נובעת מנסיון לא כנה לעוות אינפורמציה. הרי אנחנו יודעים על מעשי רצח של ערבים. שלא לדבר על מעשי הפחדה......

הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן. לא זאת אף זאת זו, תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם.

אפילו יש תגובות שלך עוסקות בכך במתינות. נכון שבדרך כלל אתה מציג עמדה ''המצביעה.....''

http://www.faz.co.il/thread?rep=70795
ההסתרה של סיון
פרקש (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 23:18)
בתשובה לדוד סיון

מה אתה קופץ? אין שום סתירה. צורת הביטוי הזאת היא לגיטימית ונהוגה כדי לשלול כל ספק בכוונות המכוון ולהעמידו על טעותו. יש חוק ונוהג שהוא ה'בכלל', ויש החורגים ממנו שהם ה'להוציא' מהכלל. מה קשה כל כך להבין? הישראלים לא רוצחים בכלל=כנורמה. אלא שיש היוצאים מהכלל שחורגים ועוברים על האיסור. מטרת הביטוי הזו מקובלת כדי להדגיש את הניגוד החריף בין השניים.

לעיתים נדמה שאתה משחק עם עצמך, זורק ביצה ומרקד סביבה , כאילו היא ביצתו של האחר. אבל לענות לעניין אינך יכול, ולכן אתה מוצא כבר את מפלטך בתגובה מוזרה, חסרת ממשוּת ורלוונטיות לדברי , כמו אמירתך: '' הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן'', '' תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם'' וכיוצא בביטויים אלה. מה טענות אלה לענייננו?

מה בין זה לבין העובדה שערבים רוצחים ביהודים מתוך אינדוקטרינציה רישמית של ההנהגה המדינית והמערכות הדתית והחינוכית שלהם, בעוד יהודים שרוצחים ערבים עושים זאת בניגוד גמור לכל הערכים עליהם חונכו, גדלו וטופחו רישמית?

אתה נופל שדוד לפרשנותך השגויה והמגמתית ומתמכר לה.

ישנן דוגמאות אין ספור של דיכוטומיה המעצימה את ההנגדה של הביטוי, כמו:
''כי פרסומא ניסא אין לו שיעור, והכל בכלל התקנה, אלא שלא חייבו, על כן אם מוסיפים כאן להדליק בבית הכנסת ברוב'' ..... http://66.249.93.104/search?q=cache:oZGfXS2IpUQJ:www...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.