פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=71069
כתבה מטופשת למהדרין
צדק (שבת, 03/12/2005 שעה 19:04)

אתה מערבב שני נושאים שונים לחלוטין כדי להכפיש,
אם הסיבה היא בורות זה עוד ניסבל,
ואם לא בורות, אז זה חמור עוד יותר.

להעביר עצמות של יהודי מחו''ל לקבורה בארץ ישראל מותר ורצוי,
כך שכל טענתך משוללת כל יסור יהודי הילכתי.

ומהצד המעשי, ברור שאין לך צל של מושג מה המצב
ומה נחוץ כדי להעביר עצמות של יהודי הנמצאים בקבר אחים,
מכיוון שלא התיחסת כלל לבעיות המעשיות המיוחדות למקרה כזה.

לסיכום עוד מאמר שמטרתו הכפשת היהדות והיהודים.
אבל רק בור ועם הארץ יסכים עם מאמר כזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71071
תגובה מטופשת למהדרין
יובל רבינוביץ (שבת, 03/12/2005 שעה 20:22)
בתשובה לצדק

היה יכול לעזור אם היית כותב מה לא בסדר והיכן הטעויות במקום לנסות להכפיש את הכותב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71072
הכל לא בסדר, הכתבה איננה ענינית.
צדק (שבת, 03/12/2005 שעה 20:42)
בתשובה ליובל רבינוביץ

דרישתך היא לכתוב ידיעה ולא להגיב.

אבל אתן מספר נקודות שיבהירו את ההבדל בין הידיעה המכפישה לבין המציאות.

1. בקבר אחים העצמות מפוזרות ולא ניתן להפריד בין עצמות שלד מסוים. הנקודה הבאה תבהיר זאת עוד יותר.

2. בדיקת DNA לעצמות בנות עשרות שנים איננה כמו בדיקה לאדם חי או גופה טריה.
יש צורך לחתוך עצם באורך של כ-‏10 ס''מ ולטחון אותה כדי לקבל מספיק חומר לבדיקה.
ואם נעשה זאת לכל חתיכת עצם נפרדת בקבר האחים,
יוכל לתאר כל אדם לעצמו, כיצד תיראנה העצמות והכבוד לאחר הבדיקה.

3. תקדים - באירופה קבורות עצמותיהם של מיליוני יהודים,
האם מישהו מתכוון לשעבד את תקציב המדינה עבור טיפול בעצמות כולן?

4. ההלכה היהודית איננה מתלהבת מטלטולי מתים ומאפשרת זאת במקרים מיוחדים בלבד.
הקבר איננו מקום לבכות בו, ובכלל ליהודי אסור לבכות יותר משלושה ימים לאחר מותו של קרוב.
החילוניים חסרי האמונה פתאום דואגים לעצמות יותר מהדתיים,
מי עובדי האלילים מבין השניים? מי מקדש עצמות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=71073
אז בוא נעבור לשאלות ענייניות
יובל רבינוביץ (שבת, 03/12/2005 שעה 20:56)
בתשובה לצדק

מהם המקרים בהם מתירה ההלכה הוצאת גופה מהקבר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=71075
אז בוא נעבור לשאלות ענייניות
צדק (שבת, 03/12/2005 שעה 21:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ

תשובתי בודאי לא תהיה שלמה.

1. מעבירים מחוץ לארץ לארץ ישראל, כאשר זהות הנפטר ידועה.
2. מותר להעביר קברים לצורך ציבורי חשוב.
3. ויש תמיד אירועים מיוחדים כמו סכנה לחילול הקבר, קברים נודדים, ועוד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71077
אז בוא נעבור לשאלות ענייניות
יובל רבינוביץ (שבת, 03/12/2005 שעה 21:20)
בתשובה לצדק

האם יש מגבלת זמן? האם כל קבר של יהודי בחו''ל ניתן להעביר לארץ, גם אם נפטר לפני זמן רב? האם יש מצווה לעשות זאת? אני מניח שלא.

היכן כתובות הלכות העוסקות בכך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=71082
אז בוא נעבור לשאלות ענייניות
צדק (שבת, 03/12/2005 שעה 21:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אין שום סיבה למגבלת זמן,
אם יש קבר ברור של יהודי,ויש מי שמעונין להעבירו לארץ ישראל,
אז ניתן להעבירו.

יש המכנים זאת מצווה, אבל לא מצווה במובן, שאם לא תעשה אותה אז תיענש.
אלא יותר במובן של חסד.

יהודי יודע שהמתים יסתדרו בכל מקום שבו ימצאו,
והבורא ימצא אותם ללא בעיה, כאשר יגיע זמן תחיית המתים.
הדאגה היא יותר עבור החיים מאשר עבור המתים.

איני יודע היכן כתובות ההלכות במדויק.
אך כמו כל הלכה הן נמצאות במשנה, גמרא, שולחן ערוך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71089
חיפשתי מקורות
צדק (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 0:44)
בתשובה לצדק

והנה ציטוטים ללא פירושים:

''רצו בני העיר להוציא הקבר מן המדינה, מפנין אותו; וכל הקברות מפנין, חוץ מקבר נביא או מלך. קבר שהקיפתו העיר, בין מארבע רוחותיו בין משתי רוחות זו כנגד זו--אם היה בינו ובין העיר יתר מחמישים אמה לכאן וחמישים לכאן, אין מפנין אותו עד שירצו כולן; פחות מכאן, מפנין אותו.''

''מרחיקין את הנבילות ואת הקברות ואת הבורסקי מן העיר חמישים אמה.''

''כל הרוגי בית דין--אין קוברין אותם בקברות אבותיהם בכלל ישראל, אלא שתי קברות מתקנין להן בית דין: אחת לנסקלין ולנשרפין, ואחת לנהרגין ולנחנקין. ודבר זה, הלכה מפי השמועה. נתאכל הבשר--היו מלקטין את העצמות, וקוברין אותן בקברות אבותיהם. ויש לקרוביהן לעשות להם ארון ותכריכין.''

''אין מפנין את המת מקבר לקבר, אפילו מבזוי למכובד; ואם היה בתוך שדהו--מפנהו, אפילו ממכובד לבזוי. ואין קוברין מת על גבי מת, ולא שני מתים כאחד--ביזיון הוא. וקטן היוצא עם אימו, נקבר עימה.''

''כשחונין, חונין בכל מקום. ומי שנהרג במלחמה--במקום שייפול, שם ייקבר: קונה מקומו, כמת מצוה.''

--------------------

הלכות לומדים מהתורה, ושני סיפורים המוכרים לכל, גם מלמדים.

1. העלאת עצמות יוסף לארץ ישראל בזמן היציאה ממצרים.
2. קבורת משה רבנו ע''י הבורא, ומקום קבורתו לא נודע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71090
תודה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 1:31)
בתשובה לצדק

מילא בלי פירושים, אבל למה בלי קישורים?

הנה המקורות:
משנה תורה להרמב''ם, ספר עבודה, הלכות בית הבחירה, פרק ז', פסוק י''ד: http://kodesh.snunit.k12.il/i/8107.htm#14

משנה תורה להרמב''ם, ספר קניין, הלכות שכנים, פרק י', פסוק ג': http://kodesh.snunit.k12.il/i/c310.htm#3

משנה תורה להרמב''ם, ספר שופטים, הלכות סנהדרין, פרק י''ד, פסוק ח': http://kodesh.snunit.k12.il/i/e114.htm#8

משנה תורה להרמב''ם, ספר שופטים, הלכות אבל, פרק י''ד, פסוק ט''ו: http://kodesh.snunit.k12.il/i/e414.htm#15

משנה תורה להרמב''ם, ספר שופטים, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ו', פסוק ט''ז: http://kodesh.snunit.k12.il/i/e506.htm#16

http://www.faz.co.il/thread?rep=71092
החומר נמצא אצלי במחשב
צדק (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 1:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אני עושה חיפוש במחשב ולא באינטרנט.
כך שאין לי קישורים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71096
לפחות פעם אחת, לשם שינוי, שומעים מפיך דברים של טעם
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 2:30)
בתשובה לצדק

''יהודי יודע שהמתים יסתדרו בכל מקום שבו ימצאו,
והבורא ימצא אותם ללא בעיה, כאשר יגיע זמן תחיית המתים''

באמת כל התעשיה של ''החי על המת'' מיותרת לחלוטין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71093
כתבה מטופשת למהדרין
Israeli101 (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 1:59)
בתשובה לצדק

''להעביר עצמות של יהודי מחו''ל לקבורה בארץ ישראל מותר ורצוי''.

אין צורך להדיר או לקבל, מכיוון ''שרצוי או מותר''!
''רצוי או מותר'' אינם בהכרח.
יתרה מזאת, כל הנלווה לפרושך מבוסס על 'פיסקתו' של
זה או אחר ממתי שהוא!! ואין הכוְונה בנושא, לא בתורה שבכתב
(המקובלת על הרוב) או התורה שבעלפה
(שסייגים נלווים אליה מעצם העובדה שאין רוב העם היהודי מקבל
אותה(עובדה שמעלה את חמתך להשחית!!))
אי לכך, משתמע שאתה 'קורע' יהודי טוב, שבא מבית חרדי
על לא עוול בכפו, על סמך פסיקתו של 'מען דבעי' בן תמותה ממתי שהוא!!

שבוע טוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71095
חמתי דוקא אישה נהדרת
צדק (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 2:17)
בתשובה לIsraeli101

''רצוי או מותר'' אינם בהכרח ---???
וכי אתה מעביר שיעור בעיברית?

מה בדיוק אתה רוצה לחדש לי, ממש לא הבנתי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=71121
חמתי דוקא אישה נהדרת
Israeli101 (יום ראשון, 04/12/2005 שעה 17:08)
בתשובה לצדק

הבנת אייזן למהדרין !!

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.