פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=72813
מידת העונש
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 11/01/2006 שעה 23:08)

איזה עונש ייראה לכותבת הולם את המעשה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=72825
מידת העונש
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 3:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אינני יודע מה דעתה של כותבת המאמר על ''העונש הראוי'', אבל לדעתי עונש חובה מינימלי לאנסים צריך להיות סרוס.

זה לפחות ימנע מהם לחזור לסורם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72827
מידת העונש
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 3:11)
בתשובה לישראל בר-ניר

ולגנב צריך לכרות את יד ימין?

http://www.faz.co.il/thread?rep=72863
אתה משווה גניבה לאונס?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 13/01/2006 שעה 3:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ


http://www.faz.co.il/thread?rep=72876
אתה משווה גניבה לאונס?
יובל רבינוביץ (יום שישי, 13/01/2006 שעה 21:28)
בתשובה לישראל בר-ניר

אני לא משווה כלום. אני מנסה להבין את עקרון הענישה שאתה מציע.

אונס הוא עבירת אלימות. סירוס אולי יתן פתרון לרגש הנקם הציבורי, אבל אינני רואה כיצד הוא ימנע אלימות.

בכל אופן – אם השיקול הוא מניעת העבירה, כריתת יד לגנב היא אותו סוג של פתרון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72877
עבירות נגד רכוש ועבירות נגד אדם
ישראל בר-ניר (יום שישי, 13/01/2006 שעה 23:35)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אינן ניתנות להשוואה. גם בעבירות נגד אדם ישנן דרגות שונות ובהתאם לכך חומרת העונש.
כמו שאני מאמין שעונש מוות הוא המתאים לרוצחים, כך אין לי ספק שסרוס הוא העונש ההולם לאנסים. מעבר למניעה ישנו גם גורם ההרתעה. כל גבר יחשוב פעמיים לפני שיבצע אונס אם יידע שזה עלול לעלות לו ב''גבריות'' שלו.

בעבירות נגד רכוש ניתן להשיג את גורם ההרתעה גם בלי להזדקק לעונשים גופניים, ולכן ההשוואה שלך איננה במקום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72881
עבירות נגד רכוש ועבירות נגד אדם
יובל רבינוביץ (שבת, 14/01/2006 שעה 1:29)
בתשובה לישראל בר-ניר

הפתרון שלך הוא שהחברה תפעיל אלימות כעונש על אלימות.

לא נראה לי שזה יצליח להביא לחברה טובה יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72882
הבעיה איננה ''חברה טובה יותר''
ישראל בר-ניר (שבת, 14/01/2006 שעה 5:02)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הבעיה היא שהחברה חייבת להגן על עצמה. בדיוק כמו שיש לפעמים לקטוע אבר מהגוף כדי למנוע התפשטות של גנגרינה, כך החברה חייבת לפעמים להיפטר מאלמנטים המסכנים את עצם קיומה כחברה.

מאחר וגם לכלוא אדם מאחורי סורג ובריח זו צורה של אלימות (במיוחד כשמדובר במאסר לתקופה ארוכה) הרי שמנקודת מבטך גם עונש מאסר איננו במקום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72894
הבעיה איננה ''חברה טובה יותר''
יובל רבינוביץ (שבת, 14/01/2006 שעה 12:25)
בתשובה לישראל בר-ניר

אני מסכים.

עניין הענישה בכלל צריך לעבור רוויזיה.

אם, למשל, יוצע עונש מוות על אונס, זו תהיה הצעה לגיטימית בעיני. הטלת מום אינה לגיטימית כעונש על עבירה כלשהי.

יש גם לזכור את המקרים של הרשעות שווא. חלק מהרשעות השווא מתגלות בהמשך; יש להניח שלא כולן.

מורשע שווא שנשלח למאסר יכול לקבל פיצוי כלשהו על תקופת מאסרו. על הוצאה להורג שגויה לא תוכל לפצות לעולם. אינני רוצה בכלל להתמודד עם הבעיה של הטלת מום בשוגג שהתחילה מתלונת שווא או מאי-הבנה.

אם נחזור לנושא המאמר, מאסר של 14 שנה לא נראה לי עונש קל. אמנם – העבירה היא קשה, אבל מהרגע שנכנסה לתחום העונשין, יש לשקול עניינית: כוונת המחוקק, סיכויי השיקום, נסיבות מחמירות, נסיבות מקלות וכן הלאה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72912
סעודיה הנאורה היא הדוגמה עבור ישראל בר ניר
צדק (שבת, 14/01/2006 שעה 19:08)
בתשובה לישראל בר-ניר

היהדות אוסרת פגיעה באברי אדם, גרימת נכות כלשהי כעונש.
גם סירוס בעלי חיים אסור על פי היהדות !!

http://www.faz.co.il/thread?rep=72913
היהדות הנאורה של צדק?
סתם אחד (שבת, 14/01/2006 שעה 20:00)
בתשובה לצדק

היהדות אוסרת סילוף אמת, דברי שקר, השמצות והתקפות אישיות.

הטפות מוסר לא יכסו על ביזוי היהדות שבדברים כאלו.

תופעת הרשעים המטיפים מוסר לצדיקים גם היא אסורה על ידי היהדות האמיתית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72914
היהדות הנאורה של היהודים
צדק (שבת, 14/01/2006 שעה 20:18)
בתשובה לסתם אחד

''היהדות אוסרת סילוף אמת, דברי שקר, השמצות והתקפות אישיות.''

אז למה אתה לא מקיים? אתה לא יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=72928
אז למה אתה לא מקיים? אתה לא יהודי?
סתם אחד (יום ראשון, 15/01/2006 שעה 4:19)
בתשובה לצדק

כנראה שאתה לא....

http://www.faz.co.il/thread?rep=72915
דוגמא נאורה מהיהדות
יובל רבינוביץ (שבת, 14/01/2006 שעה 20:22)
בתשובה לצדק

דברים פרק טו פסוקים טז'-יז':

וְהָיָה כִּי-יֹאמַר אֵלֶיךָ, לֹא אֵצֵא מֵעִמָּךְ: כִּי אֲהֵבְךָ וְאֶת-בֵּיתֶךָ, כִּי-טוֹב לוֹ עִמָּךְ. וְלָקַחְתָּ אֶת-הַמַּרְצֵעַ, וְנָתַתָּה בְאָזְנוֹ וּבַדֶּלֶת, וְהָיָה לְךָ, עֶבֶד עוֹלָם; וְאַף לַאֲמָתְךָ, תַּעֲשֶׂה-כֵּן.

[מה שמראה שלפעמים אפילו חזי צודק יותר מ„צדק”]

http://www.faz.co.il/thread?rep=72918
דוגמא נאורה מהיהדות
צדק (שבת, 14/01/2006 שעה 20:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ

זו אינה נכות, הרי גם לאישה מותר לשים עגילים בתנוך.

חפש לך תירוצים אחרים, אולי מהקוראן........

http://www.faz.co.il/thread?rep=72929
חזי צודק או לא?
סתם אחד (יום ראשון, 15/01/2006 שעה 4:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ

לְךָ,
אֲהֵבְךָ,
עִמָּךְ,
וְלָקַחְתָּ, לא צודק.

וְנָתַתָּה, כן צודק.....

אבל הוא צודק רק פעם אחת מתוך חמש. לא?

http://www.faz.co.il/thread?rep=72848
מידת העונש
טל רבינוביץ' (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 15:34)
בתשובה ליובל רבינוביץ

המינימום: העונש המירבי הקבוע בחוק.
המקסימום: מאסר עולם בתקווה שיירקב בכלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72855
מידת העונש
רום הראל (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 17:46)
בתשובה לטל רבינוביץ'

לגבי מידת העונש רצוי לזכור שהרבה אנסים היו קורבנות אונס בעצמם.

מה שחשוב לדעת זה אי הסימטריה הנוראה בין המעשה לנזק. אם מדובר בילד[ה] מספיק ליטוף של איברי מין, מספיקה אוננות של האב ליד הבת כדי לגרום נזק עמוק לילד[ה].

הנזק הוא הרבה מעבר למעשה.

ועוד משהו הפרידו בין ענישה וטיפול.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72861
מידת העונש
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 23:41)
בתשובה לטל רבינוביץ'

ואם, נניח, שחייבים לפסוק עונש מבלי שהשופט עובר על החוק?

הרי אם יש עונש מקסימלי, אסור לפסוק משהו ארוך יותר.
ואם לכל עבריין נותנים את העונש המירבי, מאבדים חלק מכוח ההרתעה, משום שלכל עבריין יהיה משתלם לבצע את העבירה „עד הסוף”.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72864
מידת העונש
טל רבינוביץ' (יום שישי, 13/01/2006 שעה 6:36)
בתשובה ליובל רבינוביץ

העונש המירבי הוא העונש הקבוע בחוק ובמקרה הספציפי הזה של אב שאנס את בתו מאז שהייתה בת 9, מדי שבוע, תמורת הרשות לצאת לשחק עם חברותיה - מגיע לו העונש המירבי ולא יום פחות מזה. 14 שנים כמו שקיבל זה פרס!

בטוחני כי לו היה האב יודע על כך שצפוי לו העונש המירבי או עונש מאסר עולם - הוא לא היה עושה את שעשה וגם לא היה הולך עד הסוף. הוא פשוט לא היה מתחיל ומוצא תחליפים אחרים לפורקן המיני שלו.

כך גם לגבי הרבה פושעי מין אחרים.
לא אמרתי שלכולם מגיע עונש מאסר עולם אלא התייחסתי למקרה המתואר.

בנוגע לשאר הפשעים: בניגוד לדברייך אני בטוחה כי החמרה בענישה לא תזיק ואבהיר את דבריי מתוך המציאות העובדתית:

לפני עשור שנים, ''חורש רעתי'' הסביר לידידה שלי את התכנית לרצוח אותי במילים הבאות:
''על רצח בחיים לא יתפסו אותי... מאקסימום יטענו להריגה... ולא יוציאו יותר מהריגה בשוגג... כמה אני אקבל עליה? 12 שנה? מתוך זה יורידו לי שליש על התנהגות טובה? מתוך זה עם השיקום ועם הטיפול ועם הילדים... תיק תק אני מקבל חופשות... תאמיני לי... מאקסימום 3 עד 5 שנים אני בפנים ויוצא... תאמיני לי: משתלם לי להרוג אותה!''
עכשיו חשוב... זה בהנחה שהיה מתחיל עם 12 שנים ולא עם 8 שנות מאסר או אף פחות מזה.
רוצה לומר: לעבריינים - הפשע היום מאוד משתלם, בעיקר מאז המהפכה החוקתית של שנת 1992. כיום, המצב עוד יותר בלתי נסבל מאשר הוא היה לפני עשור שנים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72875
מידת העונש
יובל רבינוביץ (יום שישי, 13/01/2006 שעה 21:26)
בתשובה לטל רבינוביץ'

מהו העונש המירבי הקבוע בחוק במקרה זה?
האם קיים גם עונש מינימום?

לשון אחר – מהם גבולות מרחב התמרון של השופט?

http://www.faz.co.il/thread?rep=72917
דבר החוק לגבי הענישה
טל רבינוביץ' (שבת, 14/01/2006 שעה 20:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ

לקוח מתוך הפדאור החדש אוקטובר 2005

345. אינוס (תיקון: תשמ''ח, תש''ן, תש''ס, תשס''א)
(א) הבועל אשה -
(1) שלא בהסכמתה החופשית;
(2) בהסכמת האשה, שהושגה במרמה לגבי מיהות העושה או מהות המעשה;
(3) כשהאשה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבעה עשרה שנים, אף בהסכמתה; או
(4) תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האשה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית;
(5) תוך ניצול היותה חולת נפש או לקויה בשכלה, אם בשל מחלתה או בשל הליקוי בשכלה לא היתה הסכמתה לבעילה הסכמה חופשית.
הרי הוא אונס ודינו - מאסר שש עשרה שנים.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), דין האונס - מאסר עשרים שנים אם האינוס נעשה באחת מנסיבות אלה:
(1) בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים ובנסיבות האמורות בסעיף קטן (א)(1), (2), (4) או (5);
(2) באיום בנשק חם או קר;
(3) תוך גרימת חבלה גופנית או נפשית או הריון;
(4) תוך התעללות באשה, לפני המעשה, בזמן המעשה או אחריו;
(5) בנוכחות אחר או אחרים שחברו יחד עמו לביצוע האינוס בידי אחד או אחדים מהם.

(ג) בסימן זה -
''בועל'' - המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה;

(מתוך: חוק העונשין תשל''ז 1977)

עיניך הרואות, העונש שניתן לאב האונס אינו מחמיר אלא מקל עימו. האם לדעתך יש נסיבות מקלות? ואם כן: מהן?
האם יש

http://www.faz.co.il/thread?rep=72922
דבר החוק לגבי הענישה
יובל רבינוביץ (שבת, 14/01/2006 שעה 21:52)
בתשובה לטל רבינוביץ'

ומכאן שהעונש היה אמור להיות 20 שנה, ובלבד שהסעיף בכתב האישום הוא אונס.

קצת מוזר לי שבמקור שהבאת אין מדובר על עונשי מינימום ומקסימום, אלא עונש אחיד. על פי המקור לא ניתן להטיל עונש של 19 שנים וגם לא של 21 שנים.

יעזור אם יהיו פרטים נוספים ונוכל למצוא את פסק הדין, גזר הדין והנימוקים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.