פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 02/02/06 5:42)

http://www.faz.co.il/thread?rep=73652
תיקון טעות קטנה
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 02/02/2006 שעה 17:58)
בתשובה למיכאל שרון

המטוסים של צה''ל באותו עימות היו מסוג מסרשמידט (מתוצרת גרמנית), ולא ספיטפיירים.

ציניקנים אמרו אז שטייסי חיל האוויר הישראלי (רובם חניכי הרא''ף - חיל האוויר הבריטי) הפילו מסרשמידטים כשהם טסו בספיטפיירים במהלך מילחמת העולם השניה, והפילו ספיטפיירים כשהם טסו במסרשמידטים במהלך מילחמת הקוממיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73771
גם אני נטיתי לכתוב ''מסרשמידטים'' אבל -
מיכאל שרון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:13)
בתשובה לישראל בר-ניר

נראה לא סביר שמסרשמידט יפיל ספיטפייר, שכן הוא נופל ממנו בביצועיו, וטייסי הר.איי. אף היו אחרי הכל בעלי רמה טובה. בידי צה''ל היו גם כמה ספיטפיירים (ראה הספיטפייר השחור של עיזר ויצמן, המוצב כמונומנט בשדה תעופה של חיל האויר בצפון).

http://www.faz.co.il/thread?rep=73795
זה נכון שהספיטפייר על הנייר חזק ומהיר מהמסרשמידט
פרקש (יום שני, 06/02/2006 שעה 15:36)
בתשובה למיכאל שרון

אך יתרונו של המסרשמידט שהוא יכול היה לתמרן הרבה יותר איכותי וזריז, במהירויות טיסה נמוכות. וזוהי תכונה חשובה למתארים של קרבות אויר, לעיתים חשובה יותר מכוח מנוע, חימוש או מהירות.

היום איכויות וגמישות הפעלת החימוש הן כל כך רחבות שעניין המהירות והתמרון ירד מעט מחשיבותו. בחימוש של היום יכול טייס לשגר ולשכוח גם למטרה (או למספר מטרות במקביל) שתוקפת אותו מאחור.

וכמובן, כפי שאנחנו נוהגים לומר, החשוב ביותר הוא הטייס, שבסופו של דבר חייב לקבל החלטות נכונות ומהר, ולדעת על מה ללחוץ ומתי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73801
על הנייר? ב''קרב על בריטנייה''
מיכאל שרון (יום שני, 06/02/2006 שעה 18:53)
בתשובה לפרקש

כאשר כ-‏600 ספיטפיירים ב-‏1940 הינחיתו מהלומה מוחצת ללוטוואפה שהקיף אלפי מיסרשמידטים (אמנם, תוך ניצול מירבי של ההמצאה הבריטית שלא היתה בידי הגרמנים - הרדאר). יחס ההפלות לטובת האנגלים בקרבות א''א היה תכופות 1 על 4 ואף יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73868
מה אתה סח?
סתם אחד (יום רביעי, 08/02/2006 שעה 23:04)
בתשובה למיכאל שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=73874
על הנייר? ב''קרב על בריטנייה''
פרקש (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 7:40)
בתשובה למיכאל שרון

אין ספק שחיל האויר הבריטי יצא בעור שיניו מהבליץ הגרמני הרבה בזכות המכ''ם, שפשוט נתן לפיקוד ולטייסים שלהם כמה דקות יקרות בהן הם זינקו והתייצבו באופן שאיפשר להם למקסם את יכולות מטוסי הקרב שלהם ביירוט המטוסים התוקפים. למרות כל זאת חה''א הבריטי סבל אבידות גבוהות. בטוח שיחס ההפלות היה 1''4 (אבל אם אתה אומר !?). הבליץ בסופו של דבר נכשל מסיבות נוספות כמו, הסטת יעדי התקיפות בבריטניה יותר ויותר ממטרות צבאיות למטרות אזרחיות, שחיקת בחיל האויר הגרמני גם בשמי בריטניה וגם בשמי אירופה בכלל (בעיקר ב''חזית מזרחית''), סיוע אמריקאי מסיבי במטוסים ובכוחות משלוח של צבא ארה''ב, ריחוקה היחסי של בריטניה ואורך נתיבי התקיפה מעל תעלת למאנש ובתוך בריטניה מצב שאיפשר לבריטים להתמודד עם התקיפות הגרמניות כמה שיותר בקו מזרחי (בד''כ מעל תעלת למאנש) וכמובן, עמידה איתנה של העם הבריטי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73802
זה אולי נשמע לא סביר
ישראל בר-ניר (יום שני, 06/02/2006 שעה 19:05)
בתשובה למיכאל שרון

אבל זאת עובדה היסטורית.

יש להניח שהטייסים הבריטיים באותו עימות לקו בעודף ביטחון עצמי וזלזלו ביריב. מצד שני הטייסים הישראלים לא היו קוטלי קנים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.