פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לא. פרקש, 14/04/06 20:55)

http://www.faz.co.il/thread?rep=76544
אני חייב לומר שאני מסכים עם כל הערותיך
שמעון מנדס (יום רביעי, 19/04/2006 שעה 12:44)
בתשובה לא. פרקש

ראשית, ניתוח והצגת יעדים נכונים. שנית, אני מסכים בהחלט עם הדעה האומרת, שרק שר בטחון אזרחי, עם מודעות חזקה לבעיות וצר4כים חברתיים, יכול לעשות קצוצים מתאימים בתקציב הבטחון.

בנושא תקציב הבטחון, אנו מתנהגים בצורה פזרנית, כאילו7 שאנו עשירים יותר מאמריקה. בצבא ארה''ב, אין רכב-צמוד לקצינים. כל איש קבע מתנייע אל בסיסו וממנו אל ביתו, ברכבו הפרטי. רק במשך היום אם צריך לנסוע בתפקיד, מעמידים לרשותו רכב. הוא הדין גם בצבא מצרים, שאותו למדתי להכיר לפני יובל שנים. ביטול הרכב הצמוד, יביא חסכון ניכר בתקציב הבטחון. בסוגריים נאמר בסוגיה זו, כי צריך לבטל את הרכב הצמוד לכל האנשים במינהל הציבורי.

ואחרון אחרון, אם תואיל להסביר את המושג: ''אוליגופול
בנקאי''. האם זה מקביל למונח ''קרטל'', ומאיזה שפה זה שאול ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=76551
אוליגופול מהו?
דוד סיון (יום רביעי, 19/04/2006 שעה 16:27)
בתשובה לשמעון מנדס

תעשיה או מגזר יצרני שעיקר התפוקה מתקבלת ממספר נמוך של פירמות (4-3). בדרך אחרת זהו מגזר בו מספר היצרנים נמוך כך שפעילות האחד משפיעה על (המחיר של) הפירמות האחרות.

קרטל מבוסס על הסכמים בין כל או רוב היצרנים של מוצר להגביל ייצור ו-או שליטה במחירי המוצר.

הקרטל משמש ליצירת מצב דומה לאוליגופול.
בשני המקרים היצור פחות יעיל מאשר כשיש תחרות לרעת הלקוחות שמשלמים יותר....

http://www.faz.co.il/thread?rep=76552
שימעון,למרות אני מסכים אתך במאה אחוזים בנושא הרכב הצמוד
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 19/04/2006 שעה 20:02)
בתשובה לשמעון מנדס

כדאי לזכור שבארה''ב אדם יכול לרכוש רכב (ולא בהכרח את הזול ביותר) תמורת משכורת חודשית אחת או קצת יותר. זו הסיבה שגם במיגזר הפרטי אתה כמעט לא נתקל ברכב צמוד, למעט אנשים שמשתמשים בו ככלי עבודה (סוכני מכירות ו/או אנשי שרות). זה לא המצב בישראל.

רכב צמוד הוא חסר משמעות מבחינה כלכלית כאן.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.