פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 15/06/06 23:53)

http://www.faz.co.il/thread?rep=78807
''רשע וטוב לו,צדיק ורע לו''
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 16/06/2006 שעה 0:12)
בתשובה למיכאל שרון

מה שאתה שואל בעצם זה - איפה הצדק? למה לרשעים טוב ואילו הצדיקים סובלים?

על זה ענה כבר דוד המלך-

''איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת,בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון - להשמדם עדי עד''.

כדי להסביר לעומק את פשר הדברים צריך להתחיל מבראשית,להבין מי ברא את העולם ולשם איזה תכלית. את התורה צריך ללמוד מפי אדם ירא שמיים ולא מפי כופרים כפי שמלמדים היום בבתי הספר הממלכתיים.

אם האדם לא יודע מהיכן הוא בא,לאיזה תכלית הוא נברא ולאן הוא הולך בסופו של דבר- אז מה הטעם להסביר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=78874
אתה לא יודע
סתם אחד (יום שישי, 16/06/2006 שעה 13:52)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

כל הזמן אתה מתחזה לחכם אבל בסוף מקשקש ''אז מה הטעם להסביר?''
אם היית יודע את ההסבר לא היית משתחצן כבער או כסיל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78877
''רשע וטוב לו,צדיק ורע לו''
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:32)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

איני בטוח שזה המקרה של צדיק מול רשע. וכי יהודי בולגריה היו ''רשעים''?

הפסוק שהבאת אכן מתייחס לרשעים, פסוק יפה וחכם, אך אין צורך מיוחד להסבירו לעומק ברוח דבריך בפסקה האחרונה, דהיינו לפרוס את כל עניין הבריאה ולתת פרספקטיבות של מעשה בראשית. ואולי כן, במובן מסויים, אך איני בטוח שבמובן אליו אתה מתכוון של הברית ומילוי הוראות שולחן ערוך בדקדקנות.

הפסוק הזה אומר שרשעים בולטים; ומציצים'' החוצה, דהיינו שוב - בולטים, על מנת לקצרם ולגזמם באיבחה אחת (ולאבדם עדי עד). זהו דימוי מתחום החקלאות, של גיזום. עליהם לבלוט, כדי שיקל לכרתם ולגזמם.

יש כאן גם משהו מהמושג שהיונים כינוהו ''היבריס'' - משהו כמו חריגה חצופה, גאווה פורעת, מתריסה. http://en.wikipedia.org/wiki/Hubris

וכמובן, ההיבריס, החריגה הגאוותנית - נושאת עונש כבד.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.