פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לא.פרקש, 16/06/06 22:07)

http://www.faz.co.il/thread?rep=78936
ההסתה - הצבעת יד קשה כלפי גופו של אדם תוך נאקות צוררות
מיכאל שרון (שבת, 17/06/2006 שעה 2:05)
בתשובה לא.פרקש

מאן דהו מסית כאן כלפי בשקרים ושנאה פתולוגיים, בהסתה הקשה ביותר שניתן בכלל להעלות על הדעת במדינת ישראל - ארצה של שארית פליטת השואה. אני, שמשפחתי שישבה בפולין מאות שנים שתתה את כוס היסורין הקשה מכל שנחתה על עמינו - בארץ בה בוצע עיקר השואה, אני נאלץ לשמוע כאן מישהו הדוגל בפשעי מלחמה ומכבס אותם לבן-לבן, המשווה אותי לנאצי, תוך שקרים פתולוגיים ומניפולציות חסרות בושה בדברים שכתבתי, ההופכים את משמעותם מן הקצה אל הקצה. בקור כוונת-המכוון של המסית.

אני, יהודי שמשפחתנו ספגה את הקשה מכל בארץ בה הוא ארע במלוא כובדו המצמית, תכופות, ראיתי אותו, ראיתי לנגד עיני את דמות הקאפו, סיוט בלהה, שאני בידיו ואין מציל - אותם חלאות אדם שאין שניות להן, שהיכתיר הצורר על העם המובל לטבח. ראיתי אותו, כבד, גרום, נואק בלהט הצוררות הקשה ועוקרת הנטיעות,מאשים, מנאץ -בלהטה החזירי, האטום והשונא עד כלות של נפש רעה וחמוצה העויינת כל גילוי של חיים, חופש ויצירה, אוייבת טיבעית להם.

הקאפואים - עדותם של קפלן וריגנבלום, גטו ווארשה
הקפואיזם אינו זר להסתה, שבסיסה השנאה השמדנית לכל מה שאתה לא.

ההסתה - הצבעת יד גרומה וקשה כלפי גופו של אדם או ציבורים מסויימים, במעורטל וללא סובלימציה כלשהי, תוך אנקות צוררות - בניבדל ממעש תרבותי כלשהו ותוך הניגוד (''עוקר הנטיעות'' כפי שכינו חכמינו את השמדנות המכלה) ליצירה ופרייה.
_________

על ההסתה והנאצה
ההסתה והנאצה הם משקלות מדבירים לרוח היוצרת והבונה, זו המקימה מפעלים בעלי ערך. מן ההסתה עולה אויר מבאיש של רוח כבדה, רעה, גרומה, חמוצה, מצמיתה, נטולת כל רוח קלילה ומשיבת נפש של חיוניות. אנשי ההסתה נטולים לחלוטין כל הומור, כל חסד, כל גילוי של הרוח האנושית היוצרת, המשחררת; נעדרים הם כל שמץ מאותו מעיין מים חיים וצלולים, נושאים הם עמם אטימות מוחלטת, חזירית ודורסת כלפי אותה בריזה קרירה מחיית-נפשות-בשרב שמשרה סביב הנשמה החופשית. הם אויביה הטיבעיים, מקופדים בשנאה עזה כשאול כלפי כל מה שהם לא, כלפי כל מה שחי ויוצר וטיבעי.

כנגד התרבות המשחררת, זו החיונית כל כך לשינוע למעשה הבונה, המשוחרר ממשקלות מדבירים הצוברים משקל עם חלוף הזמן - ולכן יצירתה מחייבת התמדה לוחמת שוב ושוב – קיימת ההסתה, הנאצה, השקר הפתולוגי של הרשע וההטפה הכבדה.

ההסתה - הצבעת יד גרומה וקשה כלפי גופו של אדם או ציבורים מסויימים, במעורטל וללא סובלימציה כלשהי, תוך אנקות צוררות - בניבדל ממעש תרבותי כלשהו ותוך הניגוד (''עוקר הנטיעות'' כפי שכינו חכמינו את השמדנות המכלה) ליצירה ופרייה.

חופש הדיבור אינה הרשות להסתה -

אין בשום מדינה חופשית במערב ''חופש להסית''.

ההסתה - הינה עירומה, תכופות חקיינית, לעיתים גרוטסקית, לעולם כבדה בכובד הגדימה ורוח ''עקירת הנטיעות'' הגורפת.

זה הקול הניחר המצביע ומצביע כמוכה שד כלפי גופו של אדם או ציבור כלשהם, נוקב כקורצה ניטפלת-רע בשמם, ומסית ושוב מסית.

וזה, נאק הרע הגודם - ריק, עקר מכל תוכן מחייה מהסוג המשיב אויר צונן בקיץ השרבי או מצית נקודת אור בלילה של הנשמה.

הצדקנות הגודמת - מדיחה-מדיפה סביבה את צחנת הסאוב המתפשט, לעיתים את סירחון השטרות השדודים הניתחבים בהסתר לאן שניתחבים תחת גיבוי ניראות ''מסורה'' - העשוייה להיות בסיס תעצומות פריצותו-פירצתו של הנבל.

עיקרה המהותי - שיתוק הרצון היצרני של אוכלוסיות נירחבות - זה השיתוק המכשיר לביזה וחמס בשם הדיבר-הריק בעל מראית השגב, זה הבנאלי עד לזרה. שכן מגמות נסיגה והתכווצות חברתיות וכלכליות - אותם חותר השמאן, המשיא והמדיח המודרני לחולל, יפות להעצמת השאות שנאה ולחילול פעולות גודמות תרבות - שהינן דפוס קירבון עתיק יומין של שיכוך זעמם של אלי דמים התובעים את ליטרת הבשר שלהם מפי נציגיהם עלי אדמות.

הסתה (ולשון הרע), על פי הגדרתה, נוקבת בשם אדם, במפורש, לעיתים ברוח הנאצה הכבדה והמתלהמת, לעיתים כמוכת שד. כך, תוכלו למצוא דוגמאות בשפע אצל כתבנים פרועים ופרימיטיבים, שנראה שבעוית עיוועים השליכו מאחורי גוום כל שמץ של תרבות ורחבות דעת בבחינת קליפה דקה של תבונה מאחוריה מסתתרת בדומה בהמת אנוש.

כך, ההסתה מצביעה כמוכת דיבוק ביד גרומה ורעה לעבר אדם מסויים, תוך נאצות כבדות והסתה מעומק מוח שסואב.

מהטעם הזה קראו חכמינו לאדם העוסק בהסתה ונאצה מסוג זה - שופך דם.

לפעמים באה ההסתה גם מתוך ציפייה צינית של אדם שלא נותרה בו עוד כמעט נשמת צלם אנוש, לזכות בטובות הנאה כאלו או אחרות. לפרקים היא באה גם כניסיון פופוליסטי לצבור כוח פוליטי על חשבון קירבונם של אחרים. פעמים, כבפרשת כרם נבות, באה לשון הרע על מנת לנכס את כבשת הרש תוך חיסול הרש בלהט הניוולות שאין לה גבולות.

זו לשון הרע

http://www.faz.co.il/thread?rep=78961
על מה אתה רוגז?
א.פרקש (שבת, 17/06/2006 שעה 9:46)
בתשובה למיכאל שרון

אני בסך הכל השליח שלך לדבריך.

ציטטתי אותך, ולא גרעתי דבר ולא הוספתי דבר. וכשאני מציב את דבריך שלך בפניך אתה רוגז כל כך? לא פעם, לא פעמיים –שלוש! תגובות רצופות ההולכות וממריאות בכעס אימים.
אני מציע לך שתפשפש בדבריך ובאמונותיך. קצת בקרה עצמית רק תעזור לך,תחת שאתה חוזר אחורה למחוזות לא רלוונטיים לענייננו. ועדיין לא הסברת, או בעצם רק גימגמת, כאשר האשמת את 'עמך' ישראל בהאשמות וכינויים שקריים היאים רק ל'מיטב' השונאים שלנו בזה הלשון : ''... ובקוטב השני, הרחב יותר, חלאות אנוש מהקשים ביותר בעולמנו, חקיינים שבתרגילי נוכלות, ובאמביצייה אדירה לכוח וממון הינם חסרי גבולות, בעלי כשרון בינוני אמנם, אך מתבססים על חקיינות של אמצעי שרידה שפיתחו אחרים. מדובר כאן בניוון קשה ביותר שהתפתח בגטאות ובתנאים לא תנאים של ביזוי במשך 1800 שנות גלות.. '' אתה לא מדבר על ''מעטים'', אלא על ה''קוטב השני'' של העם ''הרחב יותר''. אתה מדבר בעצם על הרוב המכריע. כמו שמתפרש מדבריך, אתה מדבר על ה''מזרחיים'' בעיקר ועל הפרקשים למיניהם בעדת אשכנז. וזה רוב העם היושב בציון.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.