פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 28/09/06 15:04)

http://www.faz.co.il/thread?rep=84166
תמיהה
א. פרקש (יום חמישי, 28/09/2006 שעה 18:59)
בתשובה לדוד סיון

היכן בדיוק ה'שיבוחים'?

ישראל בר-ניר תוקף בלינק שנתת את היצירתיות כמושג שמתיר לישראל להתשתטות וליזום ויתורים כדי לקבל את הסכמת הצד השני לשיחות לויתורים האלה בלי מתן תמורה הולמת נגדית. בלינק שנתת הוא כתב כך: ''המושג ''יצירתיות'' התקבל בז'ארגון הפוליטי הבינלאומי כמלת תחליף (Euphemism) לוויתורים נוספים אותם על מדינת ישראל לעשות ''למען השלום''.''

הסברו לדבר: ''אחת המלים היפות באוצר המלים הזה היא ''יצירתיות''. בין השאר יש ''פתרונות יצירתיים'', יש ''חשיבה יצירתית'', יש ''גישה יצירתית'' ויש ''יוזמות [שלום] יצירתיות''. מה שחסר שם זה ''טיפשות יצירתית''.''http://www.faz.co.il/thread?rep=84060.

גבי בחן בונה את הפתרון המדיני על ''יצירתיות'' כשהוא אומר: ''נדרשו ונדרשים פתרונות יצירתיים'' ו-''חשוב לכולנו להתחיל לחשוב על אפשרויות מורכבות ויצירתיות.... '' http://www.faz.co.il/story_3850. זו אמירה סתמית כי הוא אינו נותן את הכיוון לפתרון המדיני. הוא לא מציע את הדרך רק נותן את ה'תכונה'.
הוא טועה כמובן בשני העניינים הדרושים לפתרון המצב. לגבי 'יצירתיות' נאמרו כבר הדברים ע''י בר-ניר. לגבי ה''פתרונות המורכבים'' שמציע מר בחן, כבר אמרתי שככל שהפתרונות מורכבים יותר הם נפיצים יותר ובסופו של דבר שלא יתמלאו ולא יוגשמו.

וזה די דומה למה שהוא כתב כאן על ה'יצירתיות':
* ''הצד שהפגין יצירתיות הפסיד את המו''מ''
* ''למדינאי היצירתי יש תמיד תרוץ בנוסח ''לפחות נסינו'', או ''חייבים היינו לנסות'', או ''אם לא היינו מנסים לא היינו יודעים'', או שטות אחרת ממין זה.''
* ''אחרי ככלות הכל מי אם לא זה שפישל מסוגל ליצירתיות שתדרש כדי לתקן את נזקי הפאשלה?''
* ''אם יש דבר אחד אותו ניתן ללמוד מההיסטוריה של הסכסוך הישראלי ערבי, זה שבפוליטיקה היצירתיות איננה תחליף לחוכמה. יצירתיות, ובמיוחד יצירתיות חד צדדית כפי שהורגלנו לה במהלך הסכסוך עם שכנינו, איננה אלא כיסוי לטיפשות מדינית.''
* ''היצירתיות היא הכוח המניע בתחומי האומנות. שם היא מהווה מרכיב חיוני ביותר. מוטב להשאירה שם.''

אני משער שהוא התחזק בעמדתו בעקבות היצירתיות של הסכם אוסלו היקר לכולנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=84180
פרקש, האם נטלת לעצמך משימה
ישראל בר-ניר (יום שישי, 29/09/2006 שעה 5:06)
בתשובה לא. פרקש

ללמד הבנת הנקרא? אני מאחל לך הצלחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=84199
פרקש, האם נטלת לעצמך משימה
א. פרקש (יום שישי, 29/09/2006 שעה 8:59)
בתשובה לישראל בר-ניר

אני רק מתרגל את עצמי בויכוח..... (-:

http://www.faz.co.il/thread?rep=84207
תמשיכו לתרגל
דוד סיון (יום שישי, 29/09/2006 שעה 10:53)
בתשובה לא. פרקש

על השאלה לא עניתם.
כעת אתה מגלה גם הסיבה: הויכוח וההתחכמות הם העיקר... --(:-

http://www.faz.co.il/thread?rep=84241
תמשיכו לתרגל
א. פרקש (שבת, 30/09/2006 שעה 12:14)
בתשובה לדוד סיון

דוד, קצת הומור לא מזיק.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=84243
הומור ?
דוד סיון (שבת, 30/09/2006 שעה 12:46)
בתשובה לא. פרקש

בר-ניר (http://www.faz.co.il/thread?rep=84180): פרקש, האם נטלת לעצמך משימה ללמד הבנת הנקרא?

בר-ניר (http://www.faz.co.il/thread?rep=84228): בכל מקרה, כדי שלא תשחית את זמנך לשווא... ''אפשר ללמד חמור לקרוא, יותר קשה ללמד אותו להבין''.

האם היית כותב כך (''קצת הומור לא מזיק'') אם הייתי משתמש רק בחלק מהביטויים הללו (ואלו שעוד יבואו...) כלפי בר-ניר?

מה עם שאר הטרולים (בעלי הכינויים) שכמו תמיד התעוררו גם בימים האחרונים עם ה''הומור'' שלהם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=84245
הומור ?
א. פרקש (שבת, 30/09/2006 שעה 13:25)
בתשובה לדוד סיון

ההומור שווה לכל. גם לטרולים.... צריך לדעת מתי להשיב ומתי לדלג.

http://www.faz.co.il/thread?rep=84249
קישקוש שווה לכל
דוד סיון (שבת, 30/09/2006 שעה 14:12)
בתשובה לא. פרקש


http://www.faz.co.il/thread?rep=84252
קישקוש שווה לכל
א. פרקש (שבת, 30/09/2006 שעה 16:31)
בתשובה לדוד סיון

גם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=84228
בכל מקרה, כדי שלא תשחית את זמנך לשווא
ישראל בר-ניר (שבת, 30/09/2006 שעה 1:34)
בתשובה לא. פרקש

תזכור ש''אפשר להביא חמור אל הבאר, אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות''.
על אותו משקל : ''אפשר ללמד חמור לקרוא, יותר קשה ללמד אותו להבין''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=84230
בכל מקרה, כדי שלא תשחית את זמנך לשווא
Israeli101 (שבת, 30/09/2006 שעה 4:45)
בתשובה לישראל בר-ניר

''אפשר ללמד חמור לקרוא''

אתה חושב לפתוח בית מדרש לנושא?
אתה מחפש משקיעים לעסק?
נראה לי עסק שיפרח!

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.