פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 20/08/02 19:09)
מיהו עמלקי
דורון ארזי (יום שלישי, 20/08/2002 שעה 23:05)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הופתעתי לקרוא כי ''עמלק שבתוכנו'', ''הכופר בכל קשר
על-שכלי'', הוא האשם בחוסר יכולנו להתקשר אל הארץ. למי הכונה?
עד עכשיו הכרתי את ''עמלק'' כמושג מרכזי בתיאולוגיית הרצח הדתית-לאומנית -הוא העם שמותר לבצע בו רצח-עם; ובדרך כלל הוסב על הערבים. אבל מניסוחך משתמעת הגדרה הכוללת את הישראלים החילונים. האם לכך הכונה? האם לדעתך יש באמת לקיים בהם (בנו) את מצוות השמדת עמלק? ומה הקשר בין דיעה זו לבין הדיעות הרצחניות כלפי ''עם הארץ'' המופיעות בתלמוד, שעל פיהן מותר ורצוי לנחרו?
_new_ הוספת תגובה



דורן באמת!
אליצור סגל (יום שלישי, 20/08/2002 שעה 23:20)
בתשובה לדורון ארזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דורון באמת! נסים התכוון לספק הפנימי המנקר בכל אחד מאיתנו גם בי גם בו שעלינו לבררו ולא להשאירו מנקר. לא היתה לו שום כונה לומר שהחילונים הם עמלק או מישהו אחר הם עמלק. קרא שוב את דבריו בעיון ותיוכח.
האם עד כדי כך התרחקנו בהבנת שפתינו שאתה באמת מאמין בדבריך או שה סתם תכסיס ריטורי די בזוי לדעתי מצדך?
אליצור
_new_ הוספת תגובה



תודה אליצור. דורון, כנראה, מתקשה בהבנת טקסטים
נסים ישעיהו (יום שלישי, 20/08/2002 שעה 23:48)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוגעים ברוחניות שביהדות. עבודה רוחנית זה משהו שאינו מודה בו, כנראה.

על פי תגובותיו בנושאים אחרים, קשה להניח שיש לו בעיות בהבנת הנקרא; הוא מגיב לעניין ואפילו מעניין. רק בנושאי יהדות או לכותבים המייצגים יהדות במוצהר הוא מגיב בלי קשר למה שכתבו. לצערי הוא לא היחיד בכך אבל עוד לא אבדה תקוותנו. גם הוא עוד ישתפר.
שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



כן, באמת
דורון ארזי (יום שלישי, 20/08/2002 שעה 23:55)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי בעיון פעם ופעמיים ולא נראה לי שיש מקום לציון האתני עמלק אם הכוונה רק לספק פנימי; ואם הכוונה
רק למטאפורה, הרי היא מרוחקת עד כדי אבסורד מן
המשמעות כפשוטה, וגם לא מוכר לי שום שימוש מטאפורי
שכזה במקורות. האם אתה בטוח שאינך נחפז מדי בהגנתך? מכל מקום, אני מוטרד בהחלט משלוש הנקודות רבות
המשמעות המסימות את המשפט - טאקטיקת ''סותם ואינו מפרש'' נפוצה הרבה יותר מדי
בקרב הציבור ה''אמוני'' מכדי שאפשר יהיה לישון בשקט.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי