|
גם אני זוכר שרבין דיבר בכנסת על ''קורבנות השלום'' | |||
|
|||
אבל אינני מוצא את התיעוד לכך. בכל מקרה, רבין בהחלט האמין שאותם קורבנות הטרור תמימים, משלמים את המחיר של התנגדות ארגוני הטרור לתהליך ה'שלום' האוטופי, שהובילו באותם ימים הוא ויאסר ערפאת. המסר היה חד-משמעי: למרות המחיר הגבוה בחיי אדם צריך לכבוש את הזעם ולוותר. המטרה הסופית חשובה יותר. מתוך עמדה זו הוא פיתח את ''מדיניות הכאילו'' המפורסמת שלו: ''נילחם בטרור כאילו אין משא ומתן, וננהל משא ומתן כאילו אין טרור''. אין ספק שמדיניות זו היתה מעין הסכמה בלית ברירה שבחתירה לשלום עלינו לשלם גם בדמים. זה מה שקורה כשהשלום הופך לדת ולאקסטזה ולא להסכם פשוט והגיוני של אי לוחמה וקיום חיים נורמלים זה לצד זה. | |||
_new_ |
שניכם או טועים או משקרים | |||
|
|||
או שניהם גם יחד. יצחק רבין המנוח מעולם לא השתמש בביטוי הזה, לא בכנסת ולא בטלויזיה ולא בשום מקום אחר. וכפי שציינתי, לא רק זאת שלא אמר אלא שגם גינה בתוקף את השמוש במילים אלו או את הרעיון המגולם בהם. ודווקא דבריו אלו נמצאים בכתובים (http://www.mfa.gov.il/MFA/Archive/Speeches/RABIN%20R...) היחידים שאותם ניתן לצטט הם אנשי ימין שמשתמשים במילים אלו כבר שנים רבות. | |||
_new_ |
שניכם או טועים או משקרים | |||
|
|||
מה עניין הלינק לויכוח? רבין דיבר הרבה ברדיו ולא הכל מתועד בדיברי הכנסת. לדעתי צריך לעשות בירור בקול ישראל (אם הם יסכימו לשתף פעולה באמת). | |||
_new_ |
מן הסתם אתה מתקשה בקריאה | |||
|
|||
אבל תנסה בכל זאת: I think that any attempt to define the Israelis who were killed as victims of peace is a distortion of the truth. They are victims of the war being waged by the radical elements of HAMAS and the Islamic Jihad, who would surely have conducted it along with others, even if the DOP had not been achieved. הדברים הם תרגום של דברי יצחק רבין בטלויזיה.אתם פשוט משקרים במצח נחושה, חבל. | |||
_new_ |
אהיה טוב לב אליכם | |||
|
|||
מן הסתם כבר עלה בדעתכם כי אין זו הפעם הראשונה שמתנהל ברשת ויכוח בשאלה של מי אמר ''קרבנות השלום'' ומתי. ולפני שאתם מתחילים לבזבז זמן בחיפושים אני מוכן לספר לכם שאנשים נבונים לא פחות מכם אבל הרבה יותר מרושעים כבר ניסו וחיפשו ולא מצאו כלום. יצחק רבין לא אמר זאת אף פעם, אנשי ימין הם שהמציאו את זה והם שהשתמשו בזה וכולם מבינים מדוע. | |||
_new_ |
את מה שראו עיני ושמעו אוזני | |||
|
|||
בהנחה שזה לא היה מתחזה שצעד במסדרון מוקף בשומרי ראשו של רבין, לא תצליח לפטור בלהד''ם. זה היה מיד לאחר פיצוץ האוטובוס ברח' ריינס (או למחרת, אינני זוכר את התאריך המדוייק), ליד ככר דיזנגוף, בתל אביב, וכתב הטלוויזיה שאל את רבין אם לא הגיע הזמן לעשות פסק זמן במו''מ עם הערבים. תשובתו של רבין נתנה בפה מלא וכל מי שהקשיב לתוכנית שמע אותה. כנראה שאתה הסתכלת על שידור אחר באותה שעה. | |||
_new_ |
או שאתה טועה או שאתה משקר | |||
|
|||
או שניהם גם יחד. לא היה ולא נברא ואף משל לא היה. אין שום מקום בו מופיעים הדברים מפי יצחק רבין, ההפך הגמור הוא הנכון. | |||
_new_ |
אף פעם לא פסלתי את האפשרות | |||
|
|||
שאני טועה. אני בסך הכל בן אדם. במקרה הזה, זכרוני טרי כמו אתמול. הזעזוע של פיצוץ האוטובוס ומולו התגובה שאי אפשר היה שלא לראות בה לעג לקורבנות לא עבר עד היום. | |||
_new_ |
סיפורי סבתא | |||
|
|||
אבל זה לא מפתיע אותי | |||
_new_ |
ירצו - יאמינו, לא ירצו - לא יאמינו | |||
|
|||
המציאות לא תשתנה בגלל שאתה מאמין או לא מאמין בה. זה רק אצל צדק. | |||
_new_ |
מה שנכון נכון | |||
|
|||
יש אנשים שרוצים להאמין בזאת, או לפחות רוצים שאחרים יאמינו, למרות שהעובדות הברורות הן הפוכות. זהו שקר שמטרתו ברורה ושקופה, חבל שזכרונך נוטל חלק בעלילה המכוערת הזו. | |||
_new_ |
מה שנכון נכון | |||
|
|||
היטבת לתאר גם את התנהגותך. קשה לך לקבל ביקורת על דרך התנועה בה האמנת בצעירותך ועדיין אתה מאמין בה. חוסר ביטחון הוא אחת הסיבות לפחד להתמודד עם ביקורת נוקבת ואמינה המבוססת על עובדות. | |||
_new_ |
ממש מפליא לראות | |||
|
|||
איך עמיש ובני מינו הסמרטוטואידים נצמדים בדבקות כזאת לגירסה הרשמית, ללא כל שמץ של פקפוק. כך קבעה המפלגה, ומכאן שזו האמת המוחלטת. הבולשביזם חי וקיים... שום תמונות ועדויות טריות ממקום האירוע לא ישנו. מתיישרים עם הקו הרשמי וזהו. בדיוק כמו שהם תמכו בסטאלין וסירבו להאמין לעובדות (ויש עוד כאלה מהם שעדיין מאמינים שהוא היה ''שמש העמים''). | |||
_new_ |
ממש מפליא לראות את צורת הטיעון שלך | |||
|
|||
''איך [משה דר] ובני מינו ה[בולבול]ואידים נצמדים בדבקות כזאת לגירסה שלהם, ללא כל שמץ של פקפוק. ממש צורת טיעון משכנעת... וחכמה. | |||
_new_ |
כדרכך, אתה מסרס את דברי הכותב | |||
|
|||
ומשתמש בגרסתך המעוותת כדי לנגח. עיקר טענתי היה כנגד הדבקים בקנאות בגרסה הרשמית, לא משום נכונותה, אלא משום שזה מה שהשלטון קבע. טיפוסי לרוסיה הקומוניסטית, סביבה שבה העמישים למיניהם מרגישים בבית. איפה בדברי טענתי שאני נצמד בדבקות לגרסה זו או אחרת? להיפך - אני טוען שאם יש ספקות או פקפוקים, לא לטאטא אותם מתחת לשטיח רק משום שהם לא מתאימית לקו המפלגתי. זה הכול. ואם אני ''בולבול'' בגלל זה, אז אני גאה בבולבולותי. | |||
_new_ |
אם לא הבנת זו הדגמה | |||
|
|||
ודאי לנגח משום שזו היתה משמעות הודעתך. מה קרה, רק לך מותר? אתה מאשים מישהם שאינך מכיר באמצעות ביטויי גנאי. באותה הזדמנות גם בחרת צד מבין חסרי הפיקפוק. זה הכל. סימנת מישהו אחד, וממשיך לדבוק בכך: ''טיפוסי לרוסיה הקומוניסטית, סביבה שבה ה[משה דרים] למיניהם מרגישים בבית''. אני כבר לא מדבר לאיזה גירסה בדיוק אתה נדבק. | |||
_new_ |
לא הבנתי | |||
|
|||
_new_ |
חבל | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |