פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאלכסנדר מאן, 20/11/06 12:55)
את ההשואה בין הציונות לנאציזם
א. פרקש (יום שלישי, 21/11/2006 שעה 13:06)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שתקבע מה אני ואנשי ימין רוצים ללמוד מהשואה מן הראוי שתשאל אותנו.

אני לא זיהיתי אנשי שמאל שמנסים להסביר לנו עד כמה השואה היא אוניברסלית ומה בני אדם יכולים לחולל לבני אדם. כי לא בזה עוסקת השואה והיא בודאי לא אוניברסלית.

לפני השואה, במהלכה ולאחריה תמיד עמים הרגו והורגים עמים אחרים. עם כל העוול, הזדון, החרפה והחמלה אין אלה דומים למשמעותה של השואה. השואה היתה מקרה אחד ויחיד בהיסטוריה בו עם או גזע, ע''פ הגדרת הגזע ה'עליון' השליט ראה לעצמו חובה מוסרית להשמיד עם אחר עד האחרון בהם ללא מחילה, המרה ומפלט מטעמי גזע, אמונה או שנאה טבטונית. קונסטלציה כזו לא היתה מעולם ולא קיימת היום. אולי היא תהיה בעתיד, ועלינו להיזהר ולהזהיר מפניה.

כמובן שלימוד, מחקר, הנצחה ואזהרה של השואה יכולה ואכן מתרחבת בפרשנותה לאספקטים נוספים של מלחמות בין עמים. הלקח הרחב יותר יכול להיות שצריכים לומר 'די למלחמות'. אבל זו נגזרת נוספת ובלתי מיוחדת לשואה. כי שואה יכולה להיות גם ללא מלחמה, נניח במידה ומדינה/ות יחליטו פשוט לחסל יהודים או מיעוטים אחרים בשטחם סתם ככה כי הם שונים.

כשאתה אומר: ''יש בעייה מתודית להבנתי לכנות אויבים בשם 'היטלר' או סתם 'נאצים' '' האם אין זה סותר את אמירתך הקודמת שצריך ''...ולהפיק לקח מאירועי השואה במובן האוניברסלי של הדבר''? אילו לקחים נפיק אם לא ננהג לפיהם ביום יום?

ברור שיכול להיות תהליך אינפלציוני במונחים האלה. אבל י. לייבוביץ, מאור השמאל לעניינים פוליטיים אך לא לענייני זהות, דת ואמונה חו''ח, כבר עשה את עיקר העבודה בתחילת שנות ה-‏80 כשכינה קהילה שלמה כ''יודונאצית'', ואז חכמי השמאל הריעו לו. מאז דווקא לא נעשו שימושים נוספים בנאציזם עד לשנות אוסלו העליזות בה אנשי פרסום ששירתו את העבודה ניסו להדביק לימין המפגין תדמית של מתלהמים עם תחפושת מגעילה של רבין במדי ס.ס. שהכניס הסוכן אבישי רביב לקלחת הפוליטית. האם זה באמת היה שווה בשעה שקלחת הפוליטית רותחת?

אני דווקא מזה זדון בהשוואת ישראל לדרום אפריקה. אין לנו סכסוך גיזעי בישראל/פלסטין, יש לנו סכסוך מדיני, לאומי. אין לנו מצב בו שני צדדים מוכנים לחיות אחד עם או לצד השני, יש לנו מצב בו צד אחד אומר ועושה לביטולו של הצד השני. יש כאן גם מאבק דתי שניזון מקהילת מאמינים גדולה ביותר היושבת גם מחוץ לאוזר המריבה. המצב בישראל הוא ייחודי ואינו דומה לשום מקום אחר בעולם. ואחד הדרכים לבדוק זאת היא לראות אם פתרון דרום אפריקני מתאים לישראל. כמובן שלא.

אנחנו אכן כמו דוד הנרדף על נפשו או כמו גדעון הבוחר את לוחמיו לזנב בפולש החמאסן. מה שצריך זה רק סבלנות והיא מצרך נדיר במרכולתנו.
_new_ הוספת תגובה



רעיון יפה לשאול - אז מדוע אתה אינך שואל?
דוד סיון (יום שלישי, 21/11/2006 שעה 13:52)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רעיון יפה לשאול - אז מדוע אתה אינך שואל?
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 8:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי וגם נתתם לי תשובות.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא שואל אלא קובע
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 8:54)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד שני מתלונן על קובעים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



דוד, זיכרונך קצר. היו לנו כמה סבבי ויכוחים
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 12:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין הזה. שאלתי. השבת ועניתי לך.
_new_ הוספת תגובה



זכרוני לא קצר זה היה מתחזה
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 14:25)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודע האחרונה (תגובה 87671) נכתבה על ידי מתחזה.
_new_ הוספת תגובה



שאלו אותך למה אתה לא שואל
סתם אחד (יום שישי, 24/11/2006 שעה 19:07)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה אתה לא עונה?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי