פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יש פה בעיה הרבה יותר חמורה מעניין הגיוס
חזי (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 11:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצב היום מעודד דתיים לעסוק בלימודי סרק (פילפולי תלמוד שעבר זמנם) במקום ללמוד לימודים מועילים בשבילם ובשביל המדינה.

הם יודעים כי לימוד ''בישיבה'' יכול לפטור אותם משירות צבאי.
לכן הם הולכים לישיבה כדי להתחמק מהשירות הצבאי...
_new_ הוספת תגובה



כשהבת שלי למדה משפטים
חנה אייזנמן (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 12:00)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא הוסיפה על כך עבודה לכלכלתה ולימודי מתמטיקה בשביל הכייף, באוניברסיטה הפתוחה. היא אמרה שבלימודי דיינות היא לא היתה עומדת.

לימודי סרק שעבר זמנם. הזמן שלכם! הריקנות שלכם. מי שחי כמו בהמה, אלו לימודי סרק בשבילו. אותם מכוערים שנישואיהם אושרו לרישום, במדינת סדום זו, בוודאי אינם רואים את החשיבות שבלימוד תורת חיים, ששימרה את העם הזה, במשך דורות בהן עמים קמו ונכחדו מתחת השמים.

נראה מישהו מכל הלומדים לימודים מועילים, מחזיקים מעמד בלימוד דף גמרא אחד.
הלומדים לדיינות, כשזה אינו מתנגש בעקרונותיהם, עושים, דרך אגב, תואר במשפטים. בלי להתאמץ.

נראה ילד חילוני מחזיק מעמד סדר היום בו עומד נכדי בשנה ראשונה בישיבה תיכונית. היום מתחיל בשבע בבקר, ומסתיים ב-‏21.00. בבקר לימודי קדש, והם הקשים, אחר הצהרים לימודי קדש, ועד ''סדר ערב'' לאחר ארוחת הערב.
אמש הוא שאל בטלפון - סבתא, יש לך אולי את אהל הדום תום ואת המלך מתיא הראשון? אין לי. היה - אהל הדוד תום, ואיננו עוד. סיפרתי לו מעט על תוכן - אוהל (בקתת הדוד תום), ציינתי לפניו ש''הדוד תום'', משמש ככינוי גנאי, למי שמלקק ל''אדוניו''. כל מה שזכרתי מ''המלך מתיא הראשון'' הוא, שנכתב על ידי האדם המיוחד כל כך, יאנוש קורצ'אק. לא אהבתי את הספר, איני זוכרת למה.

בכל אופן - נקודה שעמדתי כבר עליה - בעוד לשומרי המצוות יש גם השכלה כללית, ורק להם יש השכלה תורנית, כי הם אוהבי כל ספר, הרי בציבור החילוני יש מיעוט של בעלי השכלה כללית, והשכלה תורנית אין בכלל. יתר על כן, מזלזלים במורשת ישראל. והרי זה כל ענייננו.
_new_ הוספת תגובה



אחרי הצהרים לימודי חול
חנה אייזנמן (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 12:03)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אותי לא מעניין מה הבת שלך למדה
חזי (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 18:12)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת:
''לימודי סרק שעבר זמנם. הזמן שלכם! הריקנות שלכם. מי שחי כמו בהמה, אלו לימודי סרק בשבילו''.

מי שחי כמו בהמה הם אותם חרדים אשר ''לומדים'' איך היו צריכים לחיות לפני אלפיים שנה.

הסוד של היהדות האמיתית,
הוא ההשתנות לפי הזמן.

אותם חרדים הם אנשים מאובנים,
וזה לא פחות גרוע מ ''חיים כמו בהמה''...
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מתפלסף על ריק
צדק (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 12:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברי כנסת חרדים כבר הציעו לברברנים כמוך, הצעה מתאימה.

על כל חילוני שיהיה מוכן לשבת בישיבה וללמוד,
החרדים ישלחו חייל לצה''ל.
אף ליצן חילוני לא קם !!

הסיבה ברורה. אף חילוני לא מסוגל ללמוד 16 שעות ביממה !!
אף חילוני לא מסוגל לעמוד ב''בילוי'' הזה.
_new_ הוספת תגובה



עדיף למדינה לפטור את אותם חרדים ללא ''הישיבות''
חזי (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 18:20)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי הישיבות הן מיסוד אבטלה לכל החיים לאותם ''תלמידים''...

אתה מזכיר לי את תופעת ''הפרוטקשן'' שהיתה נפוצה בשווקים שלנו.

אף אחד לא מבקש מהחרדים ללמוד.
אם הם באמת רוצים ללמוד, שיעשו את זה רק אחרי העבודה.

אגב,
החרדים עוברים על אחת המצוות החשובות בתורה:

''ששת ימים תעבוד ועשיתה כל מלאכתכה''...

זו בהחלט מצווה שהם משתמטים בגלוי מקיומה.

(הדגש כאן ''מלאכה'' ולא לימוד).
_new_ הוספת תגובה



זה מדהים איך אנשים מנפנפים בטמטום שלהם.
חנה אייזנמן (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 19:10)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכותבים - ששת ימים תעשה מלאכתך - והכוונה היא - במשך ששה ימים מותר לך לעשות מלאכה ובשבת לשבות מכל מלאכה.

כתוב - והגית בו יומם ולילה.

וכתוב גם -
ד אל-תען כסיל, כאולתו: פן-תשוה-לו גם-אתה.
ה ענה כסיל, כאולתו: פן-יהיה חכם בעיניו.

וזה תלוי במידת כסילותו.
_new_ הוספת תגובה



חזי (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 19:59)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את שוב מוכיחה כי את מוגבלת במחשבה:

א- ''ששת ימים תעשה...'' זאת מצוות ''עשה'' מובהקת ולא ''מותר לך'' כפי שנוח לך לפרש.

ב- ''והגיתה בו'' פירוש הדבר ''תחשוב עליו'' או ''תהרהר בו'' ואין לזה כל קשר ללימוד...

שתי דוגמאות מובהקות לסילופי התורה ע''י החרדים...
_new_ הוספת תגובה



ישר כח, ולא רק בתנ''ך גם במאוחרים
יובב (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 23:09)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן המשנה: ''שמעיה ואבטליון קיבלו מהם... שמעיה אומר: אהב את המלאכה ושנא את הרבנות ואל תתודע לרשות''.

וכן ''רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא אומר:
יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון,
וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון.''

''רבי צדוק אומר: אל תעשם עטרה להתגדל בהם ולא קרדום לחפור בהם''.

ורבן גמליאל: ''וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה,
וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות''

והרמב''ם סיכם: ''כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חלל את השם, ובזה את התורה, וכבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה''
_new_ הוספת תגובה



האח, הידד!
חנה אייזנמן (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 7:08)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנא את הרבנות, הכוונה לאדנות. לבוסיות.

ברור שיפה תלמוד תורה עם דרך ארץ. אבל הפסוקים על מלאכה במשך כל ימות השבוע ושביתה בשבת, עיקר כוונתם להבהיר, שמותר לך (זה אינו אומר שלא רצוי) לעבוד, ובשביעי שבת לה' אלוקיך, לא תעשה כל מלאכה, אתה ובנך ובתך, עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשעריך (ומוכר הסיפור - פרה שומרת שבת - )

וכרגיל - יפה דרך ארץ, בלי תלמוד תורה. תמיד לוקח השמאל את מה שנוח לו, ולאו דווקא כדי לקיים, אלא, כדי לנגח.

כשנאסרה על מתיישבי יש''ע ההגנה העצמית, שאל דן מרגלית, למה המתנחלים מתבכיינים, הרי הם יודעים, שארץ ישראל נקנית בייסורים - דן מרגלית מקיים מצוות הקנייה בייסורים, והמתנחלים מקיימים, על כרחם, קנייתה בייסורים. כך זה עובד!

היו חכמים, שהיום לא יימצאו כמותם, שעברו בכל מלאכה, כמו סנדלרות ונפחות.

אין חולק על חשיבותה של המלאכה - יגיע כפיך כי תאכל, אשריך וטוב לך.

וכי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ תחילה.

הנני נותן לכם את הארץ לעבדה ולשמרה

הנה, הכנסנו קצת יידישקייט באתר הזה (מבלי לשכוח, כמובן, את נסים ישעיהו).

לימוד קצר - (קטע, הרב זלמן מלמד)
בני זבולון ויששכר
אמנם ידוע מנהגם של בני זבולון שהיו עוסקים במסחר ומפרנסים תלמידי חכמים משבט יששכר, ואמרו עליהם חז''ל: ''לפיכך כשבא משה רבנו לברך את שבטי ישראל הקדים ברכת זבולון לברכת יששכר, שנאמר: שמח זבולון בצאתך ויששכר באהלך, ועל זבולון נאמר: עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר'' (ב''ר עב, ה; צט, ט).

גם הרמב''ם מסכים לדרכם
גם הרמב''ם מסכים כמובן להנהגתם של בני זבולון ויששכר. ואף שמנהג חסידות שאדם יתפרנס מיגיע כפיו, וכפי שכתב הרמב''ם עצמו (הל' ת''ת ג, יא): ''מעלה גדולה היא למי שהוא מתפרנס ממעשה ידיו, ומדת חסידים הראשונים היא, ובזה זוכה לכל כבוד וטובה שבעולם הזה ולעולם הבא, שנאמר: יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך, אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא שכולו טוב''. אולם אין אדם חייב לנהוג בעצמו מדת חסידות. ולעיתים כדי להפיץ תורה בישראל, מוטב לוותר על מנהג חסידות זה. וכך נהג הרמב''ם בעצמו, שבמשך שנים אחיו דוד שהיה עוסק במסחר היה מפרנסו, והרמב''ם עסק בתורה בשקידה. ורק לאחר שאחיו טבע בים נאלץ הרמב''ם לעסוק ברפואה כדי לפרנס את משפחתו ומשפחת אחיו.
_new_ הוספת תגובה



יש פה בעיה הרבה יותר חמורה מעניין הגיוס
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 8:51)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוסל במומו פוסל
_new_ הוספת תגובה



יש פה בעיה הרבה יותר חמורה מעניין הגיוס
חזי (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 9:39)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזה אני קורא ''ברבורים''...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי