פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לחזי, 13/02/07 8:41)

http://www.faz.co.il/thread?rep=93558
אז תציג מספרים על מספר המתפללים בעבר
יובב (יום שלישי, 13/02/2007 שעה 8:57)
בתשובה לחזי

''בימי שלטון הירדנים, לא היו באים להתפלל שם כי זה לא מה שמעניין אותם.''

מאיפה הנתון?

http://www.faz.co.il/thread?rep=93587
אז תציג מספרים על מספר המתפללים בעבר
חזי (יום שלישי, 13/02/2007 שעה 14:54)
בתשובה ליובב

כרגיל
לא ראוי לתגובה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93598
אז תציג מספרים על מספר המתפללים בעבר
יובב (יום שלישי, 13/02/2007 שעה 18:25)
בתשובה לחזי

מעניין ששאלה עניינית אינה ראויה לתגובה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93602
אתה צריך להתרגל
דוד סיון (יום שלישי, 13/02/2007 שעה 18:50)
בתשובה ליובב

יש אנשים שלעיתים קרובות ממש קשה להם לבסס את האקסיומות שהם מפזרים. הרי זה לא עולה כסף לשרבט משהו ולהדביקו באתר. מסתבר שהפעם המצהיר באמת לא יודע ובעצמו שואל את השאלה (http://www.faz.co.il/thread?rep=93586) שלך שהוא דוחה בבוז דקה אחת אחר כך (http://www.faz.co.il/thread?rep=93587): ''לא ראוי לתגובה...''

צריך להתרגל שיש תופעות כאלו בעולם האינטרנט ושהן חוזרות על עצמן מידי פעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93629
אתה צריך להתרגל
יובב (יום רביעי, 14/02/2007 שעה 8:36)
בתשובה לדוד סיון

נראה לי פה שהבעיה אישית...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93673
דוד סיון, הרי אתה מומחה במקורות
חזי (יום רביעי, 14/02/2007 שעה 14:11)
בתשובה לדוד סיון

אולי תוכל לאתר את הנתון המסתורי על מספר המתפללים לפני ''הכיבוש'' ?

אני מהמר כי הוא מאוד נמוך לעומת המספרים של היום....

(כזכור, אני משתדל לא להגיב גם לכה...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=93675
חזי אציל: אינני יכול
דוד סיון (יום רביעי, 14/02/2007 שעה 15:45)
בתשובה לחזי


http://www.faz.co.il/thread?rep=93899
חזי אציל: אינני יכול
חזי (שבת, 17/02/2007 שעה 8:54)
בתשובה לדוד סיון

דוד,
כמי שמחשיב את עצמו,
הייתי מצפה ממכה לבדוק אם יש לכה נתון שסותר את דברי,
לפני שאתה מטיל ספק במה שאני כותב.

''חוסר הידיעה'' אומרת כי אני צודק,
וכי מספר המתפללים הערבים בהר-הבית היה זעום לעומת מספרם היום.

זה אומר, כי ''התפילה החופשית'' של הערבים הינה פרובוקציה שאין לה שקר לתפילה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93904
חזי אציל: אתה לא יכול
דוד סיון (שבת, 17/02/2007 שעה 10:42)
בתשובה לחזי

מאחר ואתה הצגת עמדה בלי להציג את מקורותיך ענית לאדם אחד שהוא לא ראוי לתגובה ואת השני שאלת שאלה שמראה שאינך יודע להציג מקור כתבתי את ההודעה הבאה:
''יש אנשים שלעיתים קרובות ממש קשה להם לבסס את האקסיומות שהם מפזרים. הרי זה לא עולה כסף לשרבט משהו ולהדביקו באתר. מסתבר שהפעם המצהיר באמת לא יודע ובעצמו שואל את השאלה (תגובה 93586) שלך שהוא דוחה בבוז דקה אחת אחר כך (תגובה 93587): ''לא ראוי לתגובה...''

כל מה שכתוב בהודעה הזאת מתייחס לחוסר היכולת להתנהל בצורה ראויה. דבריך עצמם הראו שצריך להטיל ספק בתוכנם אלא שזה לא היה הנושא של דברי עד עתה.

מאחר שאתה דורש הנה גם דעתי על התוכן של עמדתך. לפי ההודעות שלך לבדן אינך יכול לבסס את טענתך: ''בימי שלטון הירדנים, לא היו באים להתפלל שם כי זה לא מה שמעניין אותם'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=93556).

מכאן שתגובת הבוז שלך כלפי יובב ששאל אותך מאיפה הנתון גם היא מראה על חוסר יכולתך זה למקורותיך. אבל כרגיל אצלך גם חוסר היכולת שלך לבסס את טענותיך לא יעצור אותך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93905
''חוסר הידיעה'' אומרת כי אני צודק,
יובב (שבת, 17/02/2007 שעה 10:59)
בתשובה לחזי

טכניקת דיון מעניינת פיתחת כאן:
1. יציאה בהכרזה (''בימי שלטון הירדנים, לא היו באים להתפלל שם כי זה לא מה שמעניין אותם.'')
2. כשיבקשו ממני להביא נתונים אטען שאין לי (''אולי תוכל לאתר את הנתון המסתורי'')
3. כיוון שהצד השני לא מביא נתונים סותרים 'נצחתי' (''חוסר הידיעה'' אומרת כי אני צודק)

אולי גם אני אנסה להשתמש בטכניקה הזאת?
1. אני טוען כי מעולם לא היתה טכניקת דיון כ''כ מופרכת.
2. אין לי נתונים,
3. אני בטוח שגם לך אין דרך להפריך את 'הנתון המסתורי'.
לשיטתך זה אומר שאני צודק, לא?

לשם היושר אינטלקטואלי, הנה מאמר שתומך בעמדתך:
לא שמקור יחיד מהווה הוכחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93906
כל הכבוד יובב!! ניסחת היטב את הבעיה !!
דוד סיון (שבת, 17/02/2007 שעה 13:56)
בתשובה ליובב


http://www.faz.co.il/thread?rep=93908
כל הכבוד יובב!! ניסחת היטב את הבעיה !!
חזי (שבת, 17/02/2007 שעה 14:27)
בתשובה לדוד סיון

באמת שאין לי חשק להתווכיח עמכה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93913
סוף סוף אתה מודה
דוד סיון (שבת, 17/02/2007 שעה 18:12)
בתשובה לחזי

יפה, הבנת שההתנהלות שלך כלפי יובב לא היתה ראויה.
סוף סוף אתה גם מודה בכך ושאין לך מושג איך לבסס את טענותיך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93925
סוף סוף אתה מודה
חזי (שבת, 17/02/2007 שעה 19:23)
בתשובה לדוד סיון

דוד סיון,
אני מודה, מוזר ?

רק להזכיר לכה את משל ''המסטיק''...

אני לא אוהב מסטיק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93939
את צריך להחליט
דוד סיון (שבת, 17/02/2007 שעה 21:06)
בתשובה לחזי

או שאת ממשיך ללעוס בלי סוף או שאתה לא אוהב...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93964
את צריך להחליט
חזי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 7:12)
בתשובה לדוד סיון

אני החלטתי.

אני לא סובל מסטיק...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93965
את צריך להחליט
חזי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 7:14)
בתשובה לדוד סיון

אגב,

האם הפימניסטיות הצליחו כבר להוציא גם את המילה ''אתה'' מהמילון העברי ?

זו תופעה שהולכת ומתרחבת...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93971
את לא אוהב מסטיק אבל לא מפסיקה ללעוס
דוד סיון (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 8:44)
בתשובה לחזי


http://www.faz.co.il/thread?rep=93997
דוד, זו פעם ראשונה שאני מתייחס להוצאת ''אתה'' מהמילון
חזי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 17:37)
בתשובה לדוד סיון

זו באמת טפשות שכבר עוברת את הגבול...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93972
[•] סוף סוף אתה מודה
חזי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 8:46)
בתשובה לחזי

אגב,

התגובה שלי למעלה היתה:

מודה ? מוזר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=93994
[•] סוף סוף אתה מודה
חזי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 16:01)
בתשובה לחזי

מדוע לשנות ?

לא ברור לי מדוע לא מחזירים למצב שאני כתבתי...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93927
אתה בהחלט טועה, יובב
א. פרקש (שבת, 17/02/2007 שעה 19:56)
בתשובה ליובב

מעמדה של ירושלים בתעמולת המוסלמים קיבל תפנית בעקבות הכיבוש הישראלי. הכיבוש הירדני של 1948 ''הרדים'' את מעמדה המיוחד של ירושלים בעיני המוסלמים (כי בעצם אין לה מעמד מיוחד, והוא התייחד רק בשל המאבק הערבי נגד הציונות), וירושלים המזרחית דווקא הלכה ודעכה ורבים מאנשיה היגרו למדינות ערב. כל זאת היה בשל מדיניות מבוקרת של חוסיין להשקיע בעבר הירדן המזרחי ולא בעבר הירדן המערבי. רק לאחר 67 החלה הגירה מאסיבית של ערבים למזרח ירושלים ושכונות שבקירבתה שסופחו אט אט לירושלים.

כאז גם היום המוסלמים כשמתפללים למכה מפנים את עכוזם לאל-אקצא ולכיפת הסלע.

''הכיבוש הירדני

בשנת 1950 סיפחה ירדן באופן בלתי חוקי את העיר העתיקה אל ממלכתה. היא היתה כבושה בידי הלגיון
הירדני מאז 28 במאי, 1948. בסיפוח הזה הכירו רק בריטניה ופקיסטן. שני חלקי העיר הופרדו זה מזה בחוטי
תיל ושדות מוקשים. מעת לעת ירו חיילים ירדן לעבר אזרחים ישראלים, בעומדם על מורדות חומות העיר
העתיקה. כל הישראלים, ללא הבדל דת, לא הורשו להיכנס לעיר העתיקה, בניגוד להסכם שביתת הנשק בין
ישראל לירדן, שנחתם במרס 1949. תיירים בירושלים יכלו להיכנס, לאחר שהציגו תעודה המאשרת כי הם
נוצרים. במהלך השנים האלה נמחק כל זכר של נוכחות יהודית בעיר. כביש נסלל דרך בית הקברות היהודי על
הר הזיתים, אבני מצבה היו לאבני ריצוף במחנות צבא. 58 בתי-כנסת, כולל בית-הכנסת ''החורבה'' שנבנה לפני
700 שנה, נהרסו וחוללו ברובם. יהודים לא הורשו לבקר במקומות הקדושים להם, בעיקר הכותל המערבי. גם
מוסלמים ישראלים לא הורשו לבקר בירושלים שתחת שלטון ירדן.'' http://www.jafi.org.il/agenda/2001/hebrew/wk4-20/6.a...

ניתוק של הר הבית מההיסטוריה היהודית

עד 1967 הם דיברו אחרת

במשך מאות שנים עד 1967 היה סיפור בית המקדש היהודי - פרטים על בנייתו, מסורות על הווייתו ואפילו פרטים על הריסתו של הבית הראשון על ידי נבוכדנצאר - מוטיב מושרש ובלתי מוכחש בספרות הערבית המוסלמית על כל סוגיה. יתרה מזאת: רייטר מציין שמקורות ערבים קלאסיים מזהים את האתר שבו ניצב מסגד אל-אקצה עם המקום שבו עמד מקדש שלמה. הגיאוגרף וההיסטוריון הירושלמי אל מקדסי, בן המאה ה-‏11, וחכם ההלכה האיראני אל מסתופי, מהמאה ה-‏14, מזהים את מסגד אל-אקצה עם מקדש שלמה. בשירתו של ג'לאל אל דין אל רומי מהמאה ה-‏13 מוגדרת בניית מסגד שלמה כבניית ''מסגד אל-אקצה''. הסלע שבתוך המתחם הוא בדרך כלל הזיהוי הערבי של מקדש שלמה ולבו של מתחם אל-אקצה. גם אבו בכר אל ואסטי, שהיה דרשן מסגד אל-אקצה בתחילת המאה ה-‏11, מביא בספרו על שבחי ירושלים מסורות שונות, המציגות את העבר היהודי של בית המקדש.

אפילו במאה ה-‏20 כתב ההיסטוריון הפלשתינאי עארף אל עארף (לפני 1967) כי מקום אל חרם אל שריף הוא על הר המוריה, שנזכר בספר בראשית, שבו היה גורן ארוונה היבוסי, שדוד קנה כדי להקים עליו את המקדש, וכי שלמה בנה את בית המקדש בשנת 1007 לפני הספירה, ואף הוסיף כי שרידי המבנים שמתחת למסגד אל אקצה הם מתקופת שלמה. אלא שדברים אלה נכתבו בתקופה שהעיר העתיקה של ירושלים היתה חלק מממלכת ירדן, והם אינם זוכים כמעט להד בספרי ההיסטוריה הערביים שנכתבו מאז 1967 ובשיח בן זמננו. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

http://www.faz.co.il/thread?rep=93996
פרקש אתה טועה בגדול בחלק מדבריך
רמי נוי (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 17:32)
בתשובה לא. פרקש

ירושלים קדושה למוסלמים מאז המאה ה8 עת בנה הכליף אל ואליד את מסגד אל אקסה על הר הבית. המסגד נבנה בכוונה על הר הבית בשנת 709, כמו גם כיפת הסלע שנבנתה כנראה על מקום המקדש. כיפת הסלע נבנתה בעצתו של יהודי שהתאסלם והראה לעומר את מקום סלע השתיה. דרך אגב באותו זמן לא היה שום זכר למקדש שכן הרומאים החריבוהו עד היסוד והשאירו את סלע התשתית...

מסגד אל אקסה נבנה משיקולים פוליטיים כדי להנציח את קדושת ירושלים גם למוסלמים ולא רק לנוצרים וליהודים. החאראם א שריף היה מקודש למוסלמים מאז והוא השני או השלישי בחשיבותו באיסלם. לא חל שינוי בקדושה זו ב1948 ולא ב1967.

אתה צודק בחלק השני של דבריך על כך שהמוסלמים הצניעו את העובדה שהיתה ידועה להם כי הר הבית היה מקום המקדש היהודי

http://www.faz.co.il/thread?rep=93998
אינני טועה
יובב (יום ראשון, 18/02/2007 שעה 18:35)
בתשובה לא. פרקש

בעיקר משום שלא אמרתי שום דבר לצד זה או אחר.

עם זאת, אני די בטוח שהצגתך את ירושלים כמקום חסר מעמד באיסלם היא מוגזמת.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.