|
על קצה המזלג של המסטינג | |||
|
|||
כנראה שקריאתם של כל אלה שביכו את ''אובדן הפנימיות'' כדבריך. נשארה כקול קורא במדבר. אלה שמחפשים את הפנימיות האבודה כלל לא מגיעים ''תמיד אבל תמיד'' אל ברבריות חיצונית וכ''ו ההיפך הוא הנכון - אלה שאינם מחפשים את הפנימיות האבודה הם אלה שמביאים את הברבריות לעולם. בינהם יש רבים שמתהדרים באיצטלה של מחפשי פנימיות. פגיעתם של אלה רבה והם מצליחים להטעות רבים וטובים. לישראל עצמה יש גם יש בעייה של ערכים. זו לעניות דעתי עובדה. לא השערה, אינטרפולציה או הסקה. עובדה. כל שלל המסקנות וההארות שמסיקים משלילתה של עובדה אין בהן בכדי להועיל. | |||
_new_ |
על קצה המזלג של המסטינג | |||
|
|||
בוא נסכם שאתה תישאר בדל''ת אמותיך הגנוסטיות-פנימיות, ואני אשים מבטחי בהכרה ובכלים להטוותה שנתנו לבני אדם: חוק, מו''מ, פשרה. | |||
_new_ |
על קצה המזלג של המסטינג | |||
|
|||
שים לב שבשום מקום לא אמרתי שאני מתנגד לחוק , לצבא חזק או משטרה חזקה. נהפוכו - אני מחייב את כל אלה. כל מה שאמרתי שאין בידהם לפתור את בעיותיה האמיתיות של החברה. הצורך בהם בא בלית ברירה וכתוצאה מכשלון החינוך. כשכלו כל הקיצים בטיפול במחלה ממארת בלית ברירה משתמשים במשככי כאבים. | |||
_new_ |
על קצה המזלג של המסטינג | |||
|
|||
הוא שאמרתי: אתה מעדיף פיתרון גנוסטי ל''בעיותיה האמיתיות של החברה'', אך בלית ברירה מקבל גם את אמצעי הקיום והפיקוח המודרניים, המחייבים חוק, מו''מ, פשרה. לשון אחר: אתה מסתפק בפיתרון הפאוליני, שאינו אלא קוויטיזם בתחפושת של ''ערכים'' או ''החיפוש אחר ערכים''. צר לי, אך בסרט הזה כבר היינו ברומא העתיקה, עת עדות מקוננים הורידו שאולה את אלי הפנתאון הפוליתאיסטים. | |||
_new_ |
על קצה המזלג של המסטינג | |||
|
|||
מה לזה ולגנוסיס ? פיתרון אמת הוא כפי שאמרתי : חינוך לערכים. כשאדם הוא אדם ערכי הוא אינו יושב בדל''ת אמותיו אלא מעורב בחברה ותורם לה מכוח פעולותיו המונחות ע''י ערכיות של אמת. חיפוש אחר ערכים יכול להיות אמיתי. אינני יודע מה היא תחפושת למה וגם אינני מחפש תחפושות כאלה. ההיסטוריה רצופה דוגמאות כאלה ואחרות של זיוף, התחסדות ושקר. מכך להסיק שהאמת איננה קיימת תהיה טעות. ישנם הרבה דוגמאות של אנשי מופת. אני מאמין שבמשך הזמן ילכו אלה וייתרבו. הרי כל אדם בעומק ליבו מייחל לכך | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |