|
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
שילוב של ''טיפוס,'' לא האדם עצמו. למה חזרה לגבולות 67 ואו גירושים מסיביים אינם אפשריים? הרי נוסחת ברק או הסכם ג'נבה מבוססים על זה (שלא לדבר על ההכרה דה-פאקטו בפרשנות המרחיבה של 242 מימי בגין). ואו, מכה נגד אירן (או סוריה) שפותחת במלחמה רבתי ובחסותה מתבצע גירוש מסיבי לירדן (תוך שבירת התנגדותה). | |||
_new_ |
התרופה - לשים כפייה או כיפה על הראש | |||
|
|||
נפתח אולי בהכרה שביחסים בין בני אדם הכל אפשרי, ומכאן גם שביחסים בין מדינות יכולים להתרחש דברים שאיננו יכולים לחזות. יחד עם זאת מובן שלא כל מה שאפשרי הוא גם מוסרי או יאה, אך זוהי כבר שאלה על ערכים והוויכוח על ערכים מתנגשים. אני משער ששתי התיזות שהצגת יתגלו כמופרכות בכל דיון היסטורי עתידי, שכן 1. לא תהיה חזרה לקווי 67. 2. לא יהיה שום גירוש המוני. אינני יכול לנבא את אשר עתיד להתרחש, אולם אני משער שישראל של הדור הבא תצטרך להחליט אם ברצונה להמשיך ולהתקיים כמדינה יהודית (וזאת על ידי יצירת בנטוסטאנים לרוב, קרי אוטונומיות בעגה המקומית), או להתמזג עם סביבתה בתהליך של ילידיות דתית, שתהיה מבוססת על פשרה רחבה והחלת אזרחות מילאטית דה-פאקטו לכל אדם שיישב בציון, על בסיס אתני ודתי בלבד. רוצה לומר: מדינת שעטנז שאולי תגיע לשלום בין אללה ליהווה – על חשבון החילוניים כמובן (מן הסתם הנתינים היהודים-דתיים יסגלו עצמם מהר מאוד לרעיון הד'ימי [1] המוסלמי). יהיה קשה מאוד לחיות כחילוני בישראל בעתיד הרחוק, להערכתי, וגם כחילוני ערבי או פלסטינאי (תקרא לזה איך שאתה רוצה). כל הרעיון הלאומי באיזור זה נראה ככותנת משוגעים שנתפרה בידי חייט אירופאי מלא כוונות טובות, שפשוט אינה מתאימה לרוח המקום והזמן של אנשים שמבינים ומפרשים עצמם כדיילי הקרקע של האלוהים. נחמה פורתא בשילוב שמחת עניים: לא בטוח שבאירופה יהיה טוב יותר, אלא שהנצרות מאפשרת מבנה חילוני סביר, ולו מעצם ההיסטוריה של הגדרתה, אך זהו כבר רומאן אחר. ____________________________________________ [1] ראה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%9... | |||
_new_ |
התרופה מרפאת את עצמה | |||
|
|||
זה מעניין. כשאתה כותב ''ביחסים בין בני אדם הכל אפשרי'' אתה מתכוון ל...? הרעיון הלאומי הוא שעטנז שאם נהיה כנים לא מתאים לשום זייטגייסט, ארופאי או מזרחי. אחד אוכל את זה עם פפריקה והשני עם שמן זית ובצל. אולי זה הכי פחות ''משוגע'' אם זה בא על צלחת של פנקייק, האבמורגר ותירס, במולדת היותר מלאכותית והכי פחות מחויבת לרעיון הלאומי אלא אם יש לו גב ירוק. | |||
_new_ |
התרופה שריפאה את הרופא | |||
|
|||
המממ, אין לי מושג למי עליי להתכוון ספציפית, אך דומני שגם לייבוביץ המנוח השמיע אימרה מסוג זה, או לפחות שיוחסה לו אימרה דומה לרוח הדברים זו, היינו שבין בני אדם היחסים הינם צירקולאריים ולא מונוליטיים, שפירושו שהחיים אינם מתימטיקה (ולכן אולי שחקן ממוצע של אשקוקי בבאזר טהראני שם בכיסו הקטן 10 אנאליסטים מתורת המשחקים בוושינגטון). ובכל זאת – את המושג לגבי האפשרויות הבלתי מוגבלות ביחסים בין בני אדם שאבתי במקרה זה מזיכרון רחוק מתוך עילעול בספרון אפוריסמי. אם תתעקש, אלך ואחפש בדיוק מי גרס זאת. לגבי השעטנז עליו אני ואתה מדברים כמטאפורת מזון, הרי שאני מעדיף לאכול זאת במקום שבו אישה יכולה לשבת לידי עם שיער ראש גלוי ולאכול זאת יחד עימי, ואחר ללכת עימי לשתות קפה (sic) מבלי שאני אסכל באבנים והיא תרצח בסכין (או להיפך), ומבלי לקום בבוקר ולקרוא פאשקווילים מופרעים בנדון. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
>„שילוב של ''טיפוס,'' לא האדם עצמו.” שיטה נאה. לדבר בגנותו או בשבחו של אדם ואז לא לנסות להגן על מה שכתבת, היות שזה לא „האדם עצמו”. נוסחת ברק, הסכם ג'נבה, מתווה אוסלו, מפת הדרכים והבלים מסוגים אלה הם נוסחאות שאינן ניתנות למימוש בשטח. הן כולן מבוססות על כך ששני הצדדים מכירים בכך שיש אינטרסים מנוגדים ללא אפשרות הכרעה ביניהן ולכן פשרה כלשהי. היות שהצד הערבי מנסה בכל זאת להגיע להכרעה, לא יהיה מנוס מכך שנשחק על פי חוקיו וניצור הכרעה כזו או אחרת, שאינה קיימת באף אחד מהתסריטים שלך. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
1. הקפדתי לכתוב ''טיפוס'' ולשים את השם במרכאות כפולות. לכן בהקשר הזה ''טיפוס'' איננו ''אופי'' אלא ''מודל'' או ''אב-טיפוס,'' בתור משהו שמסכם פחות או יותר מגוון של תכונות וצורות התנהגות. נהוג לומר ''טיפוס הגליאני,'' ''טיפוס שרוני'' (בולדוזר), טיפוס ''מקייבאלי'' וכהנה, בתור קיצור דרך לצורך השיחה. אי לכך, הטרוניה שלך או שאיננה במקומה או שפשוט נובעת מחוסר הבנה. 2. לקבוע שדבר מה הוא ''הבלים'' מוביל לחסימה של כל אפשרות של דיון בנושא, וזה טיפוסי (כך!) יותר למגיבי אחרים באתר זה. פרשנות אלטרנטיבית להסכמי אוסלו היא שמטרתן הנסתרת היתה דווקא לקבע את העובדה שישנם האינטרסים מנוגדים או יותר נכון לא משלימים, אך במסגרת על של יחסי כוחות לא מאוזנים. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
>„2. לקבוע שדבר מה הוא ''הבלים'' מוביל לחסימה של כל אפשרות של דיון בנושא”. הציטוט שאליו אתה אמור להתייחס הוא זה: >„נוסחת ברק, הסכם ג'נבה, מתווה אוסלו, מפת הדרכים והבלים מסוגים אלה הם נוסחאות שאינן ניתנות למימוש בשטח. הן כולן מבוססות על כך ששני הצדדים מכירים בכך שיש אינטרסים מנוגדים ללא אפשרות הכרעה ביניהן ולכן פשרה כלשהי. היות שהצד הערבי מנסה בכל זאת להגיע להכרעה, לא יהיה מנוס מכך שנשחק על פי חוקיו וניצור הכרעה כזו או אחרת.” יש כאן נימוק מפורש מעבר לכינוי. ממש לא חסימה של הדיון, אלא פתיחתו. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
המילה אליה בחרתי להתייחס היתה ''הבלים,'' ואז''ג. אין קשר לנימוקים, לטיבם או מהותם אלא רק, או במיוחד, לצורת השימוש בשפה. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
אבל המלה „הבל” קיימת בעברית ויש לה משמעות. אם אני מגדיר רעיון מסויים כרעיון הבל ומנמק את קביעתי, אין שום דבר לא תקין בשימוש הזה בשפה. | |||
_new_ |
התרופה - התקוממות עממית | |||
|
|||
הנה עוד ''שמאלני'' שמפעמת בו רוח פאשיסטית אבסולוטית. כמו רוב השמאל הציוני הוא מייחל לאיש חזק , רצוי גמד שעומד על הראש ולוגם גוגל מוגול , ואולי.. הערבים יצמיחו כנפיים ויעופו לנו מהעיניים?..כאילו מתחת למילים הגבוהות בסה''כ מבצבץ חמום מוח קטן שפשוט מתבייש לתת דרור לנטיות אותן הוא מסתיר בכשרון מועט. עאלק שמאלני. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |