פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליובב, 18/06/07 20:54)

http://www.faz.co.il/thread?rep=99791
אמממ...
זוהר בדשא (יום שני, 18/06/2007 שעה 21:37)
בתשובה ליובב

יש מספר מצומצם מאוד של אנשים שעוסקים בנושאים אקדמיים איזוטריים - עובדות?...מה איפה?

בטח יש ליובב מראה מקום , מחקר מדעי שיוכיח שהמשפט שכתב אינו איולת מוחלטת.

ועוד תהיה , מי ממן את העוסקים בלימוד של '' נושאים אקדמאים איזוטרים'' מן הסתם יובב עצמו או שיורד המימון מהשמיים בהשגחה אלוקית מן הסתם .

הנה רק מבקשים מיובב לנמק את האיולת שכתב וכבר הוא מוסיף איולת על איולת.

ואני אומר כל לימוד איזוטרי או לא אינו דבר שיש בו פסול , ויובב היה מוכיח כל מי שהיה מוכיח מוסלמי שלומד טקסטים הקדושים לו למוסלמי ,אפילו אם בעיני אנשים מסוימים מדובר באיזוטריה , הדרישה שאדם יעסוק במלאכה במקרה של יובב נובעת מהיותו גזען, שסולד מיהודים דתיים, בשפה העכשווית יובב מנכיח את אי-יכולתו לקבל את האחר שכן בסיס הפסילה של יובב אינו התוקף של הטקסט אלא מי שלומדו וזהותו הדתית ה''איזוטרית'', כלומר יובב החליט שבגלל סלידתו מיהודים מסוג מסויים הוא מבטל את לימודם לצורך זה אף עושה שימוש בטקסט ''איזוטרי'' כשלעצמו של אחד בשם הרמב''ם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=99795
אמממ...
יובב (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 0:23)
בתשובה לזוהר בדשא

לא מפתיע אותי שהבנת הנקרא היא בעייתית עבורך.

לימוד של נושאים לא פרקטיים שאינם נושאים פרנסה מתחלק בעיקר לאקדמיה ולאנשי דת. אני מניח שתחומים אחרים כמעט ואינם ממומנים ע''י המדינה.
בעוד שבאקדמיה יש אלפים בודדים של סגל (שחלקם הגדול עוסק בנושאים שאינם שנויים במחלוקת כמו מדעים מדוייקים, הנדסה, רפואה וכו') ישנם עשרות אלפים אם לא יותר של 'תלמידי חכמים'.

בנוסף יהודים דתיים מסתכלים על לימודי הדת כפסגת יכולת החשיבה האנושית ועל כתבי הדת כאל שיא היצירה האנושית ומייחסים לה תכונות של קדושה.

לא התייחסתי לדתות אחרות, כיוון שאני לא מכיר את המצב בהן, אבל איכשהו יש לי תחושב שאין מקבילה למצב שלנו באף מדינה שהיינו רוצים להדמות לה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=99798
שניכם מדברים לא לעניין
עמיש (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 0:35)
בתשובה ליובב

ההבדל בין לימודים דתיים ללימודים אקדמיים אינו בנושא אלא בגישה.
גישה אמונית לכתבים היא של שינון ופרשנות בעוד שגישה אקדמית היא של קריאה בקורתית למטרות מחקר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=99817
[•] שטויות
זוהר בדשא (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 9:11)
בתשובה לעמיש

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

לטעון שבאקדמיה בפועל הלימוד הוא בקורתי זו הסתכלות אופטימית עם חשיבות עצמית ורצינות גבוהה מידי ביחס למוכר מהאקדמיה, תשעים אחוז מהלימוד הוא טכני , מוכתב , למטרת קבלת תואר ואו מעמד אקדמי , הבקורת אם בכלל היא הצעה אפשרית שנדחית ברוב המקרים מנימוקים שונים.
אכן מטרת הלימוד שונה מלימוד של איש דת טקסטים דתיים אבל לפי יובב הוא יובב החליט שהם מיותרים כי הוא לא רוצה לממן את הלימודים האלה ואין בהם מלאכה לפי הרמבם , שאין גם בלימודים או ברוב לימודי מדעי הרוח והחברה באקדמיה מלאכה זה הרי ברור , איזוטרים בשפתו הלימודים האלה .

בסה''כ הטקסט שהוא כתב גזעני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=99821
אני מדבר על העקרון
עמיש (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 10:44)
בתשובה לזוהר בדשא

גם בין הלומדים האמוניים יש כאלה שמטרת הלימוד שלהם אינה שינון ופרשנות אלא גם קריאה יצירתית ובקורתית.
ההבדל הוא במטרות, כשהאקדמיה עוסקת בטכסט (חדש או עתיק) יש לכך שני שלבים הראשון הוא הבנת הטכסט במשמעותו הראשונית כפי שנכתב והשניה היא בקורת הטכסט.
על מנת להמנע מאמוציות נוכל לבחון את ההתיחסות של הכנסיה לכתבים הרפואיים של גלנוס ואת התייחסות מדע הרפואה לאותם טכסטים.
ברור כמו כן שאין כאן שחור ולבן ויש תחומי חפיפה.

שאלת מימון הלימודים במוסדות דתיים היא שאלה ציבורית שנשקלת באותו אופן בו נשקלות שאלות מימון ציבורי אחרות כמו סל בריאות, מיגון ישובים, תוספת שכר למורים וכיוב'

לכל אחד יכולה להיות עמדה אחרת וכל אחד מנצל את מעמדו על מנת לממן את מי שהוא חפץ ביקרו וכמובן שכל אחד חושב שהוא צודק והשני טועה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=99837
שניכם מדברים לא לעניין
יובב (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 21:52)
בתשובה לעמיש

בשני המקרים מדובר בעיסוק שניתן להגדירו כ'רוחני', אבל יש כאלה שרואים בו פסגת ההישג האנושי, הבסיס לחיים ומצפים שיממנו אותם...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.