פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המתנחל העליז (קטעים נבחרים)
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 14:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב החכמולוג:

''גניבה ועושק בשטחים הם מעשי ידי הפלסטינים
בעצמם. מיום שנולדו הם גונבים האחד לשני
וליהודים. אם מתנחלים הם ואם סתם ''ישראלים''.
60% של הפשע בישראל הוא בידי ערבים מישראל
ומהשטחים. הם מזהמים לנו את המים ובוכים
שאנחנו לא נותנים להם מספיק. משחטות רכבים
נחשפות חודש בחודשו בערי ובכפרי הערבים.
חוליות ערבים יוצאות לחבל במישקי ערבים
להם יש סכסוך קרקעות בינם לבין עצמם,
במישקי מתנחלים ובמשקי הישראלים לאורך
גבולות הקו הירוק ואך בתוך השטח
הכבוש של 1948.
אבל זה לא מלמד את יוסלה דבר, אלא
רק סיפור מגוחך ומצוץ מהאצבע של איזה
עיתונאי. למה? כי זה משרת את השקר שלו.
ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה? אם כך, יוסילה
מכפיש את כל עדתו, אנס בקיבוץ מכפיש
את כל הקיבוצים (כמו שאנס בישיבה
שמכפיש אצלם את כל הדתיים). ככה עובד
ההגיון של יוסילה שלנו. אנחנו צריכים
להבין אותו, כדי לדעת שאין לסמוך
על שיקול דעתו ושיפוטו.'' [סוף ציטוט]

הקטע שלמעלה מייצג את עמדת המתנחלים הבריונים:
הקורבן אשם (וחוץ מזה הגניבה איננה גניבה,
התקיפה לא היתה, והמקלדת עקומה).

והאפולוגטיקה הנמרצת מסוג זה נמשכת
בזמן שבית המשפט העליון קובע באופן נחרץ
שהמדינה עצמה, כנציגת כל הציבור, אשמה בעושק
האדמות, ואינה מקיימת פסקי דין קיימים:

הנה קטע מידיעה ב'הארץ' מה-‏4.8.2008
''בג''ץ מותח ביקורת: המדינה התעלמה מפסק דין
[מאת תומר זרחין]
בדיון בבג''ץ מתחו השופטים ביקורת על כך שהמדינה נמנעה מקיום פסק דין מלפני שנה, שקבע כי יש לשנות תוואי הגדר בבילעין; המדינה קיבלה 45 יום להציג חלופה.
נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופטים אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה, מתחו אתמול (ראשון) ביקורת חריפה על כך שהמדינה התעלמה מפסק דין שניתן לפני כשנה בעניין תוואי גדר ההפרדה על אדמות הכפר בילעין. השופטים נתנו למדינה ארכה בת 45 יום לקיים את פסק הדין ולהציג תוואי חדש לגדר. העתירה הוגשה ב-‏2005 נגד הצבת גדר ההפרדה על אדמות בילעין, שמטרתה להקיף ממזרח את מודיעין עילית. בספטמבר 2007 פסק בג''ץ כי תוואי הגדר בבילעין אינו חוקי והורה למדינה לשקול מחדש בתוך זמן סביר חלופה שתפגע פחות בתושבי הכפר ותוציא את השטחים המעובדים מזרחה מהגדר. בנוסף, הנחה אז בג''ץ את המדינה לתכנן את תוואי הגדר בבילעין באופן שיעבור על אדמות מדינה מוכרזות ולא על קרקע בבעלות פלשתינית פרטית.'' [סוף ציטוט]

כותב האפולוגטיקן בשירות
הבריונים המתנחלים:

''ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה?''

התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



המתנבל העליז (קטעים נבחרים)
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 16:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה
======

''גניבה ועושק בשטחים הם מעשי ידי הפלסטינים
בעצמם. מיום שנולדו הם גונבים האחד לשני
וליהודים. אם מתנחלים הם ואם סתם ''ישראלים''.
60% של הפשע בישראל הוא בידי ערבים מישראל
ומהשטחים. הם מזהמים לנו את המים ובוכים
שאנחנו לא נותנים להם מספיק. משחטות רכבים
נחשפות חודש בחודשו בערי ובכפרי הערבים.
חוליות ערבים יוצאות לחבל במישקי ערבים
להם יש סכסוך קרקעות בינם לבין עצמם,
במישקי מתנחלים ובמשקי הישראלים לאורך
גבולות הקו הירוק ואך בתוך השטח
הכבוש של 1948.
אבל זה לא מלמד את יוסלה דבר, אלא
רק סיפור מגוחך ומצוץ מהאצבע של איזה
עיתונאי. למה? כי זה משרת את השקר שלו.
ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה? אם כך, יוסילה
מכפיש את כל עדתו, אנס בקיבוץ מכפיש
את כל הקיבוצים (כמו שאנס בישיבה
שמכפיש אצלם את כל הדתיים). ככה עובד
ההגיון של יוסילה שלנו. אנחנו צריכים
להבין אותו, כדי לדעת שאין לסמוך
על שיקול דעתו ושיפוטו.

התשובה של היוסלה
=================

''אבל בג''צ קבע כי יש לשנות תוואי הגדר בבילעין''

או.קיי , אז ישנו. אז מה? הערבים ישתנו?

הרכב האידיאולוגי של יוסלה עולה באש
והוא מתלונן שאין לו לחץ אויר בצמיגים.

חכם ציון כבר אמר שכל הגדר הזה הוא משגה.
אבל אם שמאלנינו כל כך התלהבו ממנו אז
שיאכלו הם ופלסטיניהם את מחיר קיומה של הגדר.
גדר הבטחון צריכה להגן על מי שהצבא רוצה להגן.
במשטר דמוקרטי תקין בית המשפט לא היה מתערב
בפרוייקט הבטחוני הזה. אבל בגלל שהדמוקרטיה
שלנו חלולה עולים וצפים שלולויות הדומן שבה,
מהתערבות בג''צ בשיקולי ביטחון ועד מתן לתנועות
שמאל מיליטנטיות וחריגות להתערב בשיקולי
הביטחון האלה.

ועוד כותב המתנבל העליז:

''התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.''

היוסלה חושב שככל שהוא יכפיש ויקלל הוא יצא צודק יותר.
הוא למד אלימות וטור (בינתיים מילולית) מידידיו
עם המטען בין הרגליים. וכבר נאמר על שכאלה שככל
שירצו להזיק והכפיש כך הקללה ורפש יידבק בהם.

ולשם השלמת עלילותיו של היוסלה הוא טורח להביא מחדש
את אגדות סוסיא. נדמה לי שלא היה כתוב על מצחם של
הארבעה שהם מתנחלים. אבל ליוסלה המכפישן מותר
להשמיץ. כי הוא ליצן.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 21:20)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''נדמה לי שלא היה כתוב על מצחם של
הארבעה שהם מתנחלים.''

לא, הם פלסטינים כבני תשע-עשרה עשרים
המסתירים את פניהם בזמן שהם מכים רועת צאן
פלסטינית ואת בעלה. הם הפרובוקטורים הידועים
לשמצה שמופיעים בכל פעם שנגמרו התירוצים למכחישי
הכיבוש.

התירוצים האלה פתטיים. וגם ה'חכמה' אזלה.

הכי מצחיק זה שבתגובה לציטוט דברים די הזויים
של זה המכנה עצמו 'חכם', החכמולוג מצטט קטעים
מדברי יוסלה. אך הקטעים מדברי יוסלה, אכן נכתבו עבור
בני אדם, ולא כמילוי נקניק כדוגמת ההודעות של החכמולוג.
ולדוגמא קטע מהודעה קודמת של יוסלה שצוטט ומתאים גם
כאן:

''התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.''
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יהושוע קרוע (יום שישי, 15/08/2008 שעה 22:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, תמשיך להכות בחכם ציון כל עוד הוא חם !!!
עלה והצלח !!!!
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 23:37)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר ומתפטם בקיא של עצמו,
בתקווה שזוהי ישועתו הפרועה.
כבר אמר החכם שאין בחומר שיוסלה
מביא כל אשמה כנגד מאן דהוא
שאם היתה - היה גם משפט.

יוסלה נטפל שוב ושוב לאירועים חריגים
להסחת דעתו מהויכוח הממשי היחידי -
להיכן חותרים הפלסטינים בעימות נגד היהודים.
מסתבר שהוא מפחד לחקור בדבר ולהגיע לאמת
כי אז כל תורת השלום הכוזבת שלו תיחשף.

לכן הוא נדבק שוב ושוב לאירועי שוליים,
שגם אם כולם היו מתבצעים ע''י מתנחלים
הם לא היו מייצגים את המתרחש בשטחים הכבושים.

הסיבה לכיבוש, הסיבה לאי יכולת ישראל
לסגת מיו''ש בכלל לא תלויים בישראל, אלא
בהיעדר פרטנר רציני בצד השני. פרטנר רציני
גם לא יהיה כל עוד יכוונו הפלסטינים
להמשיך את מלחמתם עד חיסולה של ''הישות הציונית''.

וזה מפחיד את יוסלה שבלית ברירה נדבק לוידיאו שלו,
וידיאו שכנראה הוא כל טיעונו הפוליטי. אלא שהוידיאו
של יוסלה מכשיל אותו.
וכנגד טענה שאומר החכם שאין צילום הוידיאו
מראה לנו בודאות שמדובר במתנחלים, מתפרק יוסלה
לקרעים וזועק ביאוש ש''הם פלסטינים כבני תשע-עשרה
עשרים המסתירים את פניהם בזמן שהם מכים רועת צאן
פלסטינית ואת בעלה.''
רק להזכירכם שהחכם לא הציע את הטענה הזאת של יוסלה,
אלא יוסלה טוען אותה בסרקזם מלא כעס וייאוש. החכם
מציע ליוסלה שיתדרך את ערבייו טוב יותר בהפעלת מצלמות
הוידיאו ועוד כמה טכניקות, שהחכם לא ינדב לו כמובן,
כי החכם לא מתעניין כלל במעשי השיקוצים האלה של הפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 3:30)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יוסלה חוזר ומתפטם
בקיא של עצמו,

יוסלה נטפל שוב ושוב...

מסתבר שהוא מפחד...

לכן הוא נדבק שוב ושוב ל...

הסיבה לכיבוש, הסיבה לאי יכולת ישראל
לסגת מיו''ש בכלל לא תלויים בישראל ...

וזה מפחיד את יוסלה שבלית ברירה...

מתפרק יוסלה
לקרעים וזועק ביאוש ש...

... יוסלה טוען אותה בסרקזם
מלא כעס וייאוש.''

עדיין הטקסט כנקניק למילוי,
ועדיין האשמת הקורבן, ועדיין
הדחקת האשמה,
ועדיין האובססיה החקיינית
עם יוסלה.

הבחירה דוקא במונחים אלה לתיאור יוסלה
מסגירה את הכותב כמי שכך רואה את עצמו.
הנ''ל נופל כאן למלכודת שהוא עצמו כרה:

החכמולוג הרי כותב תגובותיו ליוסלה תוך
העתקת סגנון הכתיבה והתחביר של יוסלה,
-עד כדי כך שתגובותיו נראות מבחינת הפיסוק
ומבנה הפיסקאות כטקסטים של יוסלה.

אך כאשר הנ''ל מעריף ביטויים מקטינים ומבזים
על יוסלה בכל משפט ומשפט, בתוך המבנה
המוכר של הטקסט ה'יוסלאי', זה נשמע יותר
ויותר כאילו הוא מקלל את עצמו - אפקט תמונת
הראי חוזר לעקוץ אותו בתחת.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יהושוע קרוע (שבת, 16/08/2008 שעה 9:05)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד יוסלה שיש לך כזאתי סבלנות לימנמן אלים וברברי כזה !
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אין מה לעשות.....
חלבון וחלמון (שבת, 16/08/2008 שעה 9:14)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאתה כבר כריש די זקן, יש לומר, החכם צודק בכל מילה ומילה שהוא כותב עליך.

עוד מסתבר, שאין לך ביקורת עצמית של ממש, כי נדמה לי שכל הביטויים שציטטת הם וורסיה שלקוחה דווקא מההעוקץ של תחת שלך.... ניסית לפמפם את עצמך לדעת, אבל כשלת כהרגלך.
את צריל להודות -
כל הכבוד לחכם !
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנחלים
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 10:06)
בתשובה לחלבון וחלמון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו לא קרא לעצמו
'חלבון וחלמון',
דיינו.

אילו לא טען שיוסלה
הוא עמיש (ושהוא 'כריש
די זקן'),
דיינו.

אך כאשר הנ''ל חוזר בכל משפט
על, ''החכם צודק בכל מילה ומילה'',
ו-''כל הכבוד לחכם'',
הרי כבר די ברור, מי הטבח.

אכן קשה לעשות חביתה
בלי לשבור את הביצים.
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנחלים
מוישה (שבת, 16/08/2008 שעה 12:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, גם פה אתה עושה להם שלט ביצים?
_new_ הוספת תגובה



[•] נפל מתנחלים
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 12:59)
בתשובה למוישה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנבלים
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 13:17)
בתשובה למוישה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שהזמן החלול של היוסלה ארוך כשנות הגלות. הוא צריך להודות לנו על שאנחנו מעירים אותו להגנת האובססיה המוּלדת שלו. אני בכל מקרה אמשיך להגן על המוֹלדת.
_new_ הוספת תגובה



[•] ובגינוי ההתנבלויות ננוחם
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 13:12)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר לסורו
ודש בדישו וב''סגנון הכתיבה והתחביר''
שהם רק שלו (יוסלה פשוט מגאלומן),
ומנסה להדביק את תכונותיו הנחותות לחכם.
קצת חצוף היוסלה, לא כן?

הבעיה שהיוסלה מעריך את עצמו מעבר למצופה.
[•]... אז ראוי שהיוסילה
לא יהיה מגאלומן ולא ישעשע את עצמו מעבר
לנדרש ולא ימציא את עצמו מחדש בפאז,
כי חסרים לו גם פז, גם פזוס וגם מיץ תפוז.

אז שינוחם המתנבל בעקיצת התחת שלו.
_new_ הוספת תגובה



הקלגסים של צה''ל
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 13:46)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר לסורו,
יוסלה מגלומאן,
יוסלה חצוף,
יוסלה מעריך את עצמו
מעבר למצופה,

האובססיה של המכנה עצמו
'חכם' בעניין יוסלה מרשימה.
אך את יוסלה זה כבר משעמם,
כי הזמן החלול בשטחים עושה
את שלו. הנה קטע מהפגנה
בכפר נעלין:

_new_ הוספת תגובה



הקליגוּלגסים של הגדר
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 17:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסילהמיש חוזר לסורו
הוא החליט להמשיך השמים ולשעמם את החכם.
תגובה 120342
תגובה 120338
החכם לא מתרשם מאיומיו של היוסלה.

לא מזמן האשים יוסלה את החכם
שהוא גונב ממנו
''העתקת סגנון הכתיבה והתחביר של יוסלה,
-עד כדי כך שתגובותיו נראות מבחינת הפיסוק
ומבנה הפיסקאות כטקסטים של יוסלה.''
לא מתבייש המגה-החצוף מגאלומן יוסלה
לשבח את עצמו בכישורי כתיבתו של החכם.
עוד ניסיון נואל לפגוע בקינינו הרוחני
של היריב שלו.
יוסלה שמאלן קטן-זקן שחושב
שהכל מגיע לו.
אולי זה מגיע לו עד קצה הנעלין,
אבל מלמטה.

וחוץ מזה יוסלה, אנחנו יודעים
שאתה שם בדוי לעצמך. אז אל תיקח
את זה לנעלין שלך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 21:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש.ל תגובה 121131
חכם ציון (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 0:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.ל
_new_ הוספת תגובה



היהודים הגנבים מעפרה ומיגרון
יוסלה  (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 3:48)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל שנותר מתגובות
זה המכנה עצמו 'חכם'
זה טרנספר,
אין עם מי לדבר,
והשמאלנים הם
עוכרי ישראל.

אי אפשר להוכיח שהמשך הכיבוש הישראלי
בשטחים הוא טוב לישראל, ולכן תגובותיו
הן בגדר נקניק למילוי החסר.

האובססיביות באה כמובן לידי ביטוי
בתגובות רבות, כמו זו האחרונה, שכל
מטרתן לומר את המילה האחרונה,
גם כאשר נגמר הדיון הענייני - פשוט עוד
אקט אופייני של התנחלות שכל מטרתה
שיבוש תהליכים.

אך יוסלה אינו מתנחל או טריטוריאליסט חסר
שליטה, וגם על כבודו הוא מוחל יום יום עם הנץ
החמה, - וכל עניינו בקריאה וכתיבה.

עד כה זה המעיד על עצמו השכם והערב שהוא 'חכם'
הצליח אולי להרשים אותנו בפעלולים פירוטכניים ובחקיינות
שקדנית, - אך זה כנראה כל מה שיש לנופח הרוח הגבית של
המתנחלים לומר - הדחקה, הסחה, ותירוצים.

הרי אין כאן צידוק אמיתי או תקף לתועבת גניבת האדמות
והרכוש בשטחים מזה עשורים, ואין כאן אף המעט של כבוד יהודי
או מוסר יהודי. הכל על עברי פי פחת של תנועה יהודית לאומית
שעברה כבר מזמן את מחסום האג'נדה הפשיסטית והגזענית:
פשוט עוד סניף של הרב כהנא.

החכמולוג כבר מתחילת הדיון, לפני מספר שבועות, נקט בדרך
של תגובה רדודה שבונה על העתקה ו'הפוך על הפוך' של כל
טקסט אליו הוא מתייחס בתגובותיו. ולכן כל הטענות בעניין
ענייניות התגובות לתגובותיו (''אתה נמנע מלהתווכח'') נופלות
גם הן חלל לשטחיות עמדתו האמיתית, ונבלעות אף הן לתוך
הבור השחור של הזמן החלול שיצר הכיבוש הישראלי
בשטחים.

ובשטחים אין חדש,
ההתנחלות עפרה יושבת על אדמות פלסטיניות,
וכך גם מיגרון. המדינה מעמידה פנים שהיא מחוקקת
מבצעת ושופטת, אך במקרה הזה אינה עושה דבר:

הנה קטע ממאמר המערכת ב'הארץ' היום:

''עפרה תחילה:
כבר שנתיים מתרכז הדיון על עתיד ההתנחלויות בשאלה מתי סוף סוף יפונה המאחז מיגרון... מיגרון איננה חוקית יותר או פחות מעפרה, הסמוכה אליה. בני עפרה הקימו את מיגרון כדי לספק פתרונות דיור לדור ההמשך. באותה הזדמנות הניחו ידם על עוד גבעה. איתי הראל (מיגרון) אינו שונה מאביו ישראל הראל (עפרה). שניהם מונעים על ידי אותו רעיון עיוועים שלפיו הארץ כולה שלנו, מהירדן עד הים התיכון. שניהם הקימו את יישוביהם בתמיכת המדינה, בכספי מדינה, על אדמות פלשתיניות פרטיות ולא פרטיות. על פי הקונסנסוס, המתבטא באחוזי מנדטים ובסקרים, אמור השטח הזה להוות תשתית למדינה פלשתינית. המתנחלים והממשלה מרחיקים את אפשרות המימוש של הרעיון הזה.''
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
ספינר (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 8:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון הזה - שהארץ שייכת לעם ישראל.איזה רעיון נואל.מה-זה טיפשי וחסר רעיוניות בכלל.
יוסלה.
האם הנכדים שלך יהיו פה כדי להמשיך את הויכוח הארעי שלך - כיהודים?
מה יעשה אותם יהודים? איזה רעיון מעוועוו?
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 6:52)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק לכתוב 'עיוועים', כי 'עיוועוים'
יתעתע אף בקורא המנוסה ביותר,
ו''רעיון מעוועוו' ישכנע גם את יוסלה
שהכותב הוא ''חסר רעיוניות בכלל''.

הבעיה עם ''הרעיון הזה - שהארץ שייכת לעם ישראל''
פשוטה: זה רעיון עם הסטוריה ארוכה, ואפשר לבדוק
את תקפותו בשני מישורים -
ב'חיצוני' - מנקודת המבט של ההסטוריה של העמים בכלל,
ההסטוריה הכללית,
וב'פנימי' - מנקודת המבט של היהדות בלבד (ונכלול בכך גם
את היחס לאלוהים).

הבעיה במישור הפנימי היא בעיה יהודית אופיינית:
העם הזה כתמיד דחוק ודוחק, מתלונן ומלין, מחפש גאולה
ומוצא שוב ושוב במקום הגאולה את דמותו המפויחת בראי.
ןמדוע נטול העם הזה ארץ משלו? כי בכל הזדמנות הסטורית
בעבר בה ניתן לעם ישראל לשכון לבטח בארצו, ארץ ישראל,
פנה לאלוהים אחרים, בגד באמונתו, ואיבד את החזקה על הארץ
כעונש על מעשיו. והבגידה בערכי היהדות באה לידי ביטוי קודם כל
בהפרת היחס לאדם, ורק אחר כך בהפרת היחס לאלוהים: קודם פגעו
בעני, בגר, ובזר - משם החלה ההתדרדרות.

הבעיה במישור החיצוני, הבינלאומי אם תרצו, היא עוד יותר פשוטה:
העולם צפוף כיום, וזה לא ממש מעניין עמים אחרים שהעם היהודי
מבקש לפנות עבורו את ארץ ישראל, ועוד בשלמותה. מבחינת העולם
יש תוקף רב לעובדה שחיים בארץ ישראל קרוב לארבעה מליון
פלסטינים. והיות והיהודי זכה להכרה במדינה
עצמאית משלו בתחומי הקוו הירוק, נראית ההתעקשות הישראלית
על המשך הכיבוש ביהודה ושומרון כמעשה תמוה מבחינה מדינית.

משתי הבחינות שלמעלה, יש בעיה עם הנחתו של המסתובב.
נראה שאין העם היהודי של היום ראוי לשבת בארץ ישראל. זה אותו עם
מסכן, שניתק את הקשר עם תרבות הגטו רק מהשפה ולחוץ. הטראומה
של השואה, במקום להפוך את הניצולים וקרוביהם למבשרי האנושיות
היהודית החדשה - עידן משיחי אמיתי - הפכה את השארית לאוסף
נפול על פניו של יצורים חסרי מצפון ומצפן, שכל מעייניהם בקניית דירה
לבת או לבן, ועניינם בענייני הרוח של התקופה (וברוח התקופה בכלל)
מצומצם ביותר. העם הזה אינו זקוק לדירה בארץ ישראל. כל מקום מתאים
יותר לעם הזה מאשר ארץ ישראל. ועל 'זכות' וקדימות על קניין הארץ
אין כלל טעם לדבר. הפרמטרים של זכות הקניין של עם ישראל על ארץ
ישראל אינם הפרמטרים של השואה - של היות קורבן להשמדה (כפי שחושב
בטעות המסתובב). קנה המידה לבעלות על הארץ הוא מוסרי טהור,
היות והיהדות מבוססת על היחס לאלוהים, והיחס בין אדם למקום מאופיין
כיחס מוסרי טהור (רק נקי הלבב יבוא ויעמוד לפני).
אלה הקוראים לעצמם יהודים כיום הם קריקטורה של היהדות. יהדותם
של חילונים רבים שהם לפחות אנשי תרבות ומוסר הרבה יותר משכנעת.

זה מבלבל רבים כדוגמת המסתובב, החושבים שהיותם ניצולים או כמעט
ניצולים מהשמדה לפני כששים שנה, הופכת אותם מיידית ליהודים במלוא
מובן המילה. וכאשר הם חשים בגיל המתקדם שאולי אינם יהודים בדיוק,
הם חשים ללמוד יהדות בחופזה כדי לא לאחר את המועד - איזה מועד?
הרי הזמן להיות איש מוסרי הוא תמיד עכשיו, - לא 'הוא יהיה מוסרי קודם'
או 'אעשה מעשה טוב מחר', אלא, 'אני לא אתן ידי למעשה נפשע זה'.

וכל זמן שהמסתובב מגבה את מעשי התועבה של הממשלה ושל המתנחלים
בשטחים, וכל זמן שהוא משתעשע ברעיונות של טרנספר ו'פינוי' הארץ,
הוא יכול ללמוד תורה ומדרשים עשרים וחמש שעות ביממה כל יום בשבוע
ועדיין לא יקרב למעיין ששמו יהדות. זה לא עובד ככה.

ואכן, ארץ ישראל הובטחה לעם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 7:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וְהָרְשָׁעִים, כַּיָּם נִגְרָשׁ:כִּי הַשְׁקֵט לֹא יוּכָל, וַיִּגְרְשׁוּ מֵימָיו רֶפֶשׁ וָטִיט.
אֵין שָׁלוֹם, אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים.

ישעיהו פרק נז, כ-כא
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 7:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות קללה מהתנ''ך.
_new_ הוספת תגובה



תיאור הרשעים והבטחה
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיאור משלי של אופי הרשעים, והבהרה, הבטחה, שלעולם לא יהיה להם שלום.

חומר למחשבה לרשעים השמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:33)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר שואלים את יוסלה מדוע הוא אומר שהמתנחלים
בעפרה ובמיגרון הם גנבים בלילה, יוסלה מביא דיווחים
שמקורם במינהל האזרחי אשר לפיהם כשליש מאדמות עפרה
הן אדמות פרטיות פלסטיניות וכל אדמות מיגרון כנ''ל.

כאשר 'צדק' מדבר על ה'רשעים השמאלנים', ומתכוון בכך
ליוסלה, אינו מביא לדבריו כל אסמכתא.
מדוע עם כן יוסלה רשע?

והאם מוכן 'צדק' (אם אכן הוא מוכן לקיים את ההבטחה הגלומה
בשם שבחר לעצמו) להכריז גם על הרב אליצור סגל המתגורר
בעפרה כ'רשע' לפי אותם הקריטריונים?

מצד אחד יהודים גנבים 'עם תעודות',
ומצד שני יוסלה שאמנם גנב בגיל שש מעות
מארנקה של סבתו ז''ל לקניית קרטיב,
אך מאז לא פגע בזבוב. מי הרשעים
ומי הצדיק?
_new_ הוספת תגובה



הכבש צדיק ממך ומכל אדם
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שלא גנבת לא הופך אותך לצדיק....
העובדה שאתה מסייע לגנבים הערבים הופכת אותך לרשע.
זה שלא רצחת אישית לא הופכת אותך לצדיק..
אך העובדה שאתה מסייע לערבים לרצוח יהודים הופכת אותך לרשע רשעתיים.

אדם טועה איננו רשע, רשע הוא אדם העושה את מעשיו הרעים בזדון ובהנאה.
_new_ הוספת תגובה



הגיון לא הגיוני
יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 10:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה 'רשע',
למרות שלא גנב כלום.

יוסלה ''מסייע לגנבים הערבים''.
מתי והיכן?

יוסלה 'רשע',
למרות שלא רצח אישית.

יוסלה ''מסייע לערבים לרצוח יהודים''.
מתי והיכן?

יוסלה בדרך כלל מאד זהיר בפיזור כינויים
שהם בגדר לשון הרע או דיבה. אך נראה
שהזהירות מ'צדק' והלאה.

סיוע בכוונה תחילה במעשי גניבה
וסיוע בכוונה תחילה במעשי רצח
הם עבירות חמורות.
האם יש לצדק איזה שהן אסמכתאות
לחיזוק האשמותיו כלפי יוסלה?
_new_ הוספת תגובה



[•] הגיון לא הגיוני רק עבור חסר היגיון.
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 10:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוליוס שטרייכר היה עיתונאי בלבד, מעשיו הסתכמו בכתיבה ולעיתים בנאומים, זה הכל.
אך זה הספיק על מנת לשפוט אותו בנירנברג ולתלות אותו.
איך זה יכול להיות, הוא רק כתב בפורומים....הוא לא רצח אף אחד.

אייכמן לא רצח אף אחד, הוא אפילו לא היה מסוגל לראות דם.
הוא בסך הכל היה פקיד שמילא טפסים, ונתן הוראות להעברת רכבים ורכבות ממקום למקום.
אז למה העלו אותו לגרדום ושרפו את גופתו?

הלורד האו האו ובוגדים אחרים מסוגו, בסה''כ דיברו ברדיו, זה הכל. הם לא רצחו אף אחד.
אך כולם כמעט הוצאו להורג בגלל דיבורים בלבד.

הרוצח איננו רק זה הלוחץ על ההדק או המתפוצץ באוטובוס.
כל השרשרת המסייעת לרוצח בהדרכה, בציוד, בכסף, ואף בעידוד, מורכבת מרוצחים.
ידידך ורעך הנאמן ברגותי, נידון ל-‏5 מאסרי עולם על רצח.
והוא לא רצח אף אחד בעצמו.

לך ללמוד זוג צעיר, המפתחות בפנים.

המספקים נשק וכסף לרוצחים, בדיוק כפי שברגותי הרוצח המורשע עשה!!
_new_ הוספת תגובה



שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 12:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שהרב רפי פוירשטיין אומר על אנשים שמסוגלים לכתוב מה שכתבת כאן ובמקומות אחרים:
''שנאה מיותרת, אטומה, שחצנית. 'שנאת חינם' היא השחרת פני היריב הפוליטי במקום לנהל דו שיח מורכב ואינטליגנטי. שנאת חינם מובילה לחורבן כי היא לא מאפשרת ליצור קואליציה עם מי שחולק עליך. שנאת חינם היא בבחינת 'ייקוב הדין את ההר', היא 'הכל או לא כלום', שנאת חינם מובילה לחוסר יכולת לשלב ידיים עבור כל משימה לאומית שהיא. היא מובילה לקנאות והסטת אנרגיה נגד השותף הפוטנציאלי במקום לתעל אותה נגד האויב האמיתי. 'שנאת חינם' היא הרוע הפנימי המחלחל, היא הבוז השקט והארסי, היא ממלכת הדעה הקדומה, ושלטון הסטריאוטיפ'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3427848,00.h...).
_new_ הוספת תגובה



מסכים עם דבריו.
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 12:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב מדבר על ''יריב פוליטי'', וכאשר מדובר ביריב פוליטי הוא צודק לחלוטין.
אך השמאל איננו ''יריב פוליטי'', השמאל הוא בוגד הלוקח את הצד של האויב,
מזדהה באופן מוחלט עם מטרותיו ודרכיו, ומסייע לו לנצח את היהודים.

''יריב פוליטי'' הוא מי שמתדיין ומתווכח בתוך הבית תוך הזדהות מוחלטת עם יושבי הבית.
''יריב פוליטי'' לעולם יעמוד מול האויב ולא עם האויב.
''יריב פוליטי'' לעולם לא יסביר לי למה רוצחים אותי.
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה שוב תמצית דבריו של הרב פוירשטין:

''שנאה מיותרת, אטומה, שחצנית... 'שנאת חינם' היא הרוע הפנימי המחלחל, היא הבוז השקט והארסי, היא ממלכת הדעה הקדומה,...'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3427848,00.h...).

זה תיאור טוב מאד של הדברים שכתבת על יוסלה (תגובה 121184). אתמול, שלשום ולפני כן כתבת דברים מהסוג הזה על אנשים אחרים. אתה כנראה עושה זאת בזדון...
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסברתי לך היטב כי אינכם ''יריב פוליטי'', ומכיוון שאינכם כאלה,
דבריו של הרב אינם מכוונים כלפיכם.

מי שמסייע לאויב, ראוי לשנאה בדין ובצדק, היא בכלל לא בחינם.
זכיתם בשנאה הזו ביושר, בסיוע שלכם לאויב לרצוח ביהודים ולגזול אותם.

רק שנאתכם, כמו שנאת האנטישמים, היא שנאת חינם.
שנאה חולנית ורצחנית ללא שום סיבה.
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך, צדק, כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאת חינם (כפי שהגדיר הרב פוירשטין במאמר, ועוד איך:
זו השנאה שאתה משדר שמסייעת לאוייב. השימוש שאתה
עושה בטענות שקריות הן אלו שמקרבות את החורבן של
עם ישראל.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



[•] העולם חושב דרך יוסלה
ספינר (יום שני, 18/08/2008 שעה 19:26)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא שאל אותך מה העולם חושב - אלא איפה אתה ביחס לקביעה כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל.אם ארצה לדעת מה העולם חושב - אז אפנה למקורות יותר נחשבים מיהודי [•]... כמוך.
האם לך כשלעצמך היתה פעם מחשבה או עיוועוו של מחשבה עצמאית שאינה מן הסוג: יש להקשיב לאבנרי ולערפאת כי הם נציגי ....
אתה יודע של מי הם נציגים בעיני - וזה מספיק.
תתאושש ותנסה לדלות מתוכך איזה רוטב שאפשר לעשות ממנו סלט.תניח לערפאת ולאבנרי - הם כמדומני בין מתים [•]...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 21:35)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול לעזור לך להבין את מה שנכתב שוב
ושוב באריכות. ואת ההסטה המתמדת של שאלת
המוסר האישי אצלך למוסר של אחרים, גם לא אפתור
עבורך. לך אל הנמלה, עצל, למד דרכיה וחכם.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי