פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זחילה על ארבע
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 7:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא לפחות לא זחלה על ארבע ,כמו נשוא הערצתך ביבי נתניהו, אל הפוליטיקאי החרדי עובדיה יוסף , ולהתחנן בפניו להפיל את הממשלה.
אפשר רק לדמיין איזה אוצרות הציע לו הכלכלן המזהיר בנימין נתניהו.
חבל שבסטטיסטיקה שלך אינך מונה את עשרות אלפי החוזרים (בשקט בשקט) בשאלה.
החרדים אף פעם לא בנו ויצרו משהו , הם תמיד הסתגרו בארבע אמותיהם.
תקומה ותקווה מהם לא תצא.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 7:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה לא סיוון שכותב זאת
ניסית לשלוח את הילדים שלך למוסד דתי ולא קיבלו אותם?
או שלעולם לא תנסה?
כי הרי הם חרדים
ואתה מאור העולם
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 7:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שאני אשלח אותם למוסד דתי? זה בניגוד להשקפת עולמי.
ניסית לשלוח את ילדיך למוסד חינוכי חילוני ולא קיבלו אותם?
אני לא מאור העולם,אך גם לא הסתום של העולם.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 9:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מה שנקרא מסורתי לייט
ניסיתי לשלוח את בני הבכור למוסד חילוני.
רמת המורות לצערי נמוכה ביותר....
רמת הפלצנות מרקיעה לשחקים.......
רמת החינוך לא קיימת בכלל כי אין חינוך....
ומדובר ביישוב בעל רמה סוציואקונומית גבוהה.

לאחר שנתיים, בה צברתי תסכולים מה''מורה'' (אחת שלא התקבלה לשום חוג אוניברסיטאי, לכן הלכה לסמינר למורות)
החלטתי לעשות מעשה ושלחתי את הילד למוסד דתי תורני.

פתאום הילד נכנס לסביבה מלמדת ומחנכת, לא לסביבה שמייצרת ציונים לבחינות ה''מיצב''

פתאום התחיל לקרוא היטב ולהבין את הנקרא,
ואפילו טקסטים מסובכים- משנה, תלמוד,

הקטן בגר וסיים ישיבה והחליט ללמוד תחום הנדסי.
מאחר שלא למד ספרות עברית, ומתמתיקה ,
התיישב ועם יכולת הלמידה שרכש בישיבה למד את החומר לבד תוך מס חדשים ונגש לבגרות.
כיום הוא מצטיין בטכניון ללא הזדקקות למערכת החינוך הממלכתית.
_new_ הוספת תגובה



יש רק בעיה אחת בסיפור שלך
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 9:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מזכיר מי מימן את החינוך שרכשת בעולם החרדי. זה חלק חשוב מהסיפור שלך. אנחנו מממנים לחרדים מה שאנחנו לא עושים במגזר החילוני. יותר מכך במקביל לצמיחת החינוך החרדי במימון ציבורי קיצצו ומקצצים בחינוך ההתיישבותי שבזמנו נתן לי בדיוק את מה שאתה טוען קיבל ילדך במגזר החרדי.

בקיצור זה לא בדיוק חוכמה גדולה לעשות דברים טובים בכסף ציבורי. ביזור המערכת החינוכית גם במגזר החילוני יכול לגרום לשיפור מאד משמעותי.
_new_ הוספת תגובה



לא רלוונטי
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 10:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשיהיה צורך להביא אישור מי משלם יותר מיסים כתנאי לקבלה למערכת חינוך כלשהי ייתכן שהטיעון שלך יתפוס מיים.
הטיעון הוא הוא בגדר קינטור חסר בסיס.
רק שיהיה ברור לך שאפילו אם החינוך יעלה בכסף, עדיין יקבל כל ילד חרדי ודתי את אותו חינוך שמקבל היום, ושקיבל באלפיים השנים האחרונות כי לצורך חינוך ילדים , יהודים לא חוסכים.
ולגבי החינוך ההתישבותי והחנוך הממלכתי בכלל:
בזמנו היה חינוך התיישבותי מפני שהיו מ ח נ כ י ם.
והם לימדו אותך בתקציב דל עשרת מונים מהיום.

היום ב''חינוך'' הממלכתי או ההתישבותי יש מעט מאוד כוחות חינוך אך יותר ויותר פרעחות שמוצאות מחייתן כמורות.
_new_ הוספת תגובה



מאד רלוונטי
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 10:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היה בדברי שום טיעון בקשר למי משלם מסים כי זה לא רלוונטי.

יתכן ואתה שילד חרדי יקבל אותו חינוך גם אם זה יעלה כסף. אלא שזה לא עומד במבחן המציאות משום שהמימון מגיע מתקציבים ציבוריים. החרדים מנהלים שתי מערכות חינוך פרטיות במימון ציבורי. היתרון עליו הצבעת (הערכת אצבע) נובע לדעתי מהביזור. כאשר כל מגזר, גם המגזרים החילוניים, יוכל לנהל את חינוך ילדיו כמו שעושים החרדים, יהיה טעם להשוואות כמו אלו שאתה עושה.
_new_ הוספת תגובה



מאד רלוונטי
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מממן את החינוך החרדי כמו שהוא מממן את החינוך החילוני. בסך הכל המימון החילוני לתלמיד גבוה יותר ממחיר מימון התלמיד החרדי.

חינוך פרטי יש גם בחינוך החילוני, כמו בית הספר הדמוקרטי שהולך ומתפשט בארץ. בסך הכל כולנו משלמים עבור כולם, וכמעט לא חשוב היקפי הכספים כי אם איך נמצלים אותם באמת ללימוד ולחינוך.

עניין ניצול מיטבי של הכסף לא נבדק ולא נחקר מעולם.
_new_ הוספת תגובה



מאד רלוונטי
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הנושא של ניצול מיטבי של התקציב הוא חלק חשוב בסיפור. אבל הביזור גם הוא משתנה חשוב. רעיון בית הספר הדמוקרטי הוא רק התחלה של הביזור עליו דיברתי.

אני מתכוון לביזור כזה שגם יותיר למנהלי בית הספר את ההחלטות החשובות ביותר כמו מה עליהם ללמד ועוד. זו זכות שקיימת רק במגזר החרדי. אם זה ינתן לכל המגזרים סיפור האיכות יהיה שונה לגמרי.
_new_ הוספת תגובה



מאד רלוונטי
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכאן שאין להאשים את המגזר החרדי שמצליח לקיים בתוך מערכת פוליטית גועשת את מה שהם חושבים לנכון לעצמם + המינימום ההכרחי שהמדינה מחייבת אותם.

המדינה לא מצליחה כבר עשרים שנה לערוך רוויזיה יסודית במערכת החינוך כולה ובעיקר בחינוך הממלכתי ובמקום זה מתקנים טלאי על טלאי. זה חמור בעיני יותר מאשר אם בישיבות ש''ס לומדים מתימטיקה 5 יח' או לא.
_new_ הוספת תגובה



יש רק בעיה אחת בסיפור שלך
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 11:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון
יש בעיה אחת רצינית בטיעון שלך - אתה מתנהג אל החרדים כאילו הם לא אזרחי המדינה.
זו פאשלה שלך שהחינוך החילוני שאתה דוגל בו - הוא פלצני כדברי הכותב וחסר ערכים,תרבות ומוסר.
כי אתה כנראה לא רוצה משהו יותר טוב,בדיוק כמו שאתה לא רוצה מדינה יהודית - אלא דמוקרטית.זה המכסימום שאתה יכול לדמיין...
_new_ הוספת תגובה



חוסר המוסר היא הבעיה שלך!
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 12:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כל יסוד לטענה שלך בדבר התנהגותי ''אל החרדים''. אין בהודעה שלי שום בסיס לטענה הזאת שלך ולכן היא מופרכת. זו פאשלה שלך שאינך מבין עברית פשוטה ומשתמש בגידופים כדרכך. זו עדות ברורה שאתה חסר מוסר, תרבות וערכים.

חוסר המוסר שבהתנהלותך בולט כאשר אינך שומר על מצוות
להן אתה מטיף. אפילו אינך מסוגל לכתוב עברית כהלכה...!
_new_ הוספת תגובה



חוסר המוסר היא הבעיה שלך!
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 16:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדבר באטימות רבה למדי על החרדים בארץ כאדון המממן אותם.אותם.אתה המממן.אותם.הם(אותם) איזה גידול לא רצוי ואתה המממן אותם.אתה נאלץ לממן אותם כי מישהו הכריח אותך לממן והוא מכריח אותך לעשות את הזועה הזאת ולא להפסיק.לממן אותם.אותם.אתה עם כל הנאורים - בצד אחד.''אותם'' עם הגידול - בצד השני.אתה מממן אותם.
_new_ הוספת תגובה



אתה שוכח את המצוה - מדבר שקר תרחק!
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל ממשיך בהפצת שקרים באמצעות אלימות מילולית ושנאה. הגישה הזאת היא הגידול הלא רצוי שמפריע לך.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת
עמיש (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 10:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תנאי הקבלה למכללות להוראה זהים לחלוטין לתנאי הקבלה במדעי הרוח ובבתי הספר לחינוך בכל אוניברסיטה.

אין שחר לטענה כי בוגרי/בוגרות המכללות הללו הלכו לשם מאחר ולא קבלו אותם באוניברסיטה.
ההפך הוא הנכון, המכללות להכשרת מורים סובלות ממחסור חמור בסטודנטים לאור העובדה שהמתקבלים אליהן מתקבלים בכל מקום.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 11:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשית את הילד שלך יהודי ועל זה הוא יודה לך לתמיד
זו הטענה שאני מעלה פה מתמיד: תן לילד שלך חינוך יהודי.
אם הוא יבחל בו אחרי עשרים שנה - זו הבעיה שלו
אבל אם לא תיתן לו חינוך יהודי - אין לו אפילו אפשרות לבחור כמו שיש לכל דמוקרט בממלכות הדמוקרטיות של סיוון והעין הצופיה למרחוק בטווח אפס
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 14:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלושת ילדי למדו בבתי ספר חילוניים , שלושת אקדמאיים ומתפרנסים בכבוד . בתי מסיימת בימים אלו תואר שני.
לכן נסיונך האישי הוא שלך. 70% מהאוכלוסיה היהודית בישראל לומדת במסלול החילוני וממש אין להם מה להתבייש בחינוך שקיבלו.
ספורים כאלה לילדים סוררים לפני השינה אני שומע השכם והערב ממסורתיים לייט ומחרדים כבדים.
זה מאוד משכנע במאה שערים ובשכונות בני ברק. ממש בדיחה במקומות אחרים.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 11:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הרי טוען שהחרדים סגורים ונעולים...
ואני אומר שהם יקבלו אותך בידים פתוחות ויחלקו איתך כל מה שיש להם
לעומת זאת נסה להגר לאוסטרליה או לקאטאר או לסעודיה...
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 14:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני מוכן לקבל חרדים בידים פתוחות ולחלוק איתם כל מה שיש לי .
חכמה קטנה מאוד.
אני לא מהגר לשום מקום. תהגר אתה.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 16:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אני שמח שדעתך לא כדעתו של סיוון שחש כאבים עזים כי הוא נאלץ לממן את החינוך החרדי
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הורה זכאי ורשאי לחנך את ילדיו כראות עיניו ולפי השקםפת עולמו.ענין המימון הוא פוליטי ''נטו''. אני מאמין שכאשר מישהו מממן את חינוכם של אחרים הוא מקבל מהם תמורה אחרת.
אין הרבה פראיירים בפוליטיקה.
קראתי היום בעיתון שבעל , ''הלשון המזוהמת'' מרחוב הקבלן בירושלים קרא למורי החינוך החילוני '' חמורים''.יותר משזה מעיד על המורים האלה ,זה מעיד על רמתו הנמוכה, בערותו וסכלותו של עובדיה יוסף.
אוי לאלה המעמידים אותו בראשם, לחמורים ידמו.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 17:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הויכוח התגלגל לנושא חדש,אבל אני בהחלט מוכן ללמוד ממך גם פה.
כבר התווכחנו בעבר על הבנת המושג.אותה מילה ושני מובנים לה.בעולם היהודי(לשון הקודש) יש לה מובן ממש הפוך מאשר בעולם העברי.לדעתי אתה עושה צחוק מעצמך כשאתה מכנה את הרב נמוך,בער וסכל.אבל זה בהחלט מפגן לזעם והעלבון שאתה חש מבלי להבין את הדברים ועל מה הם אמורים.
כמה הערות צנועות בענין.
המושג עם החמור מופיע כבר בהליכתו של אברהם לשחט את בנו.
ישנו גם הסיפור על המשיח הרוכב על חמור לבן
החמור משחק תפקיד בעוד כמה סיפורים ואגדות תלמודיות.
החמור מסמל את החומר.כשנאמר שהמשיח ירכב על חמור לבן הכוונה שהרוח בתקופת המשיח תנצח את החומר.
מפה אפשר להמשיך הלאה.כוונת הרב - לדעתי הצנועה - היתה שהמורים בבתי ספר חילוניים לא מלמדים את המורשת של היהדות.מפה אתה יכול לקחת את זה הלאה...
החמור אינו חיה מגוחכת בסיפורי התורה.יש לו משמעות.חמורו של ר פנחס בן יאיר.האתון המדברת של בלעם וכו' אין פה גנאי במובן המעליב שאתה חושב.יש בהחלט גנאי וביקורת במובן של חוסר לימוד יהודי תורני בבתי הספר החילוניים
המורים עסוקים בחומר ולא ברוח
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז שעובדיה יוסף יכנה את עצמו חמור ואת חסידיו חמורים ויניח לאחרים לחיות את חייהם בשקט ובשלוה.
הרב הוא באמת נמוך מצח, בער בהרבה נושאים ודי סכל במובנים רבים. מה לעשות ,זו התדמית שהוא יצר לעצמו בעיני 90% מהעם היהודי. אף חילוני לא כינה את המלמדים ב''חדר'', חמורים. וזה אומר דרשני על חינוך ודרך ארץ.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 18:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הוא צריך לכנות את המלמדים בחדר חמורים אם הם עוסקים ברוח?
ידוע גם הביטוי ''חמור נושא ספרים'' - והכוונה לאדם מלומד שכל מעייניו בלימוד כדי לגרוף כסף ולא כדי ללמד...
אני מבין שקשה לך לקבל את המושגים האלה.
לא חונכת כיהודי
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה לי לקבל בורות, חוסר דרך ארץ, טמטום והתנשאות. זה מה שמבטא האדון עובדיה וזה מה שאתה מבטא.
לא אתה ולא רבבה שכמותך תגידו לי אם אני יהודי או לא. ספק אם אתה בכלל יהודי. זה שפעם חתכו לך משהו בשרי קטן אינו הוכחה שאתה יהודי בנפשך.
לפי כתיבתך ,כנראה שלא.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פה בדיוק נעוץ ההבדל התהומי.
יש מסורת של יהדות בת שלושת אלפים שנה שגם אבותיך ואבות אבותיך השתייכו אליה
מסיבות שונות אתה בועט בה ומתבייש בה.אתה המתנשא.
אני מנסה להזכיר לך את האמת ההיסטורית של 3000 השנים האחרונות - ואז אתה מכנה אותי בכעס, מתנשא ובור וחסר דרך ארץ
אצלך יהדות זה משהו חפיף שיכול להיות מוגדר לפי מצב הרוח והעננים באותו יום.אז זה יכול להיות גם ישו,רפורמי,בודהיסטי - אבל מתנגן טוב בנשמה ומצטלם לא רע...עכשיו אתה גם יודע מהו היהודי בנפשך...
בדיוק כמו שאמרת - אם חתכו לך זה לא אומר שאתה יהודי.אולי כן בנפשך - אבל זה לא נראה לעין
_new_ הוספת תגובה



ע צופיה כבר הפסיק בקרב
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 19:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי לו יש שלושה ילדים אבל אצל החרדים משפחה זה מעל לעשר נפשות....
עוד מעט יראו יהודים גם אצלו בשכונה
_new_ הוספת תגובה



ע צופיה כבר הפסיק בקרב
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 22:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החרדים של גבעתיים מתנהגים כאנשים מחונכים. סוף- סוף הם חיים בסביבה של יהדות אמיתית.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 22:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה הבעלים של המסורת היהודית?
מי מינה אותך? או שאתה מינית את עצמך?
אני איני בועט במסורת ואיני מתבייש בה.
איזו מסורת היסטורית בת 3000 שנה אתה מזכיר לי? שמורי ישראל הם חמורים? שהבור הזה, עובדיה יוסף מגדף ומנאץ ונחשב בעיניך למורה הדור?
היהדות אצלי אינה חפיף, עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה.
אתה יודע כמה חרדים ירדו לק''ק ברוקלין? כחול שעל שפת הים.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 22:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה אומר שאתהנ מחנך אותם פה?
אתה מחנך אותם בגלות הכי גדולה שיכולה להיות
_new_ הוספת תגובה



אתה מבין עין
עמיש (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 22:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ללכת עם פרווה של חתול על הראש ומעיל של פריץ מאוקראינה - זו היהדות במיטבה.

המדינה שהקימו עבור כנופיית הכסילים הללו היא גלות בעיניהם.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום שני, 24/11/2008 שעה 6:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו דעתך, תשאר איתה.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 12:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא רק דעתי
זו גם דעתו של אחד מגדולי המחנכים של השומר הצעיר ותנועת ההתישבות בארץ - יעקב חזן - שאמר בערוב ימיו כי טעה הוא וטעו מנהיגי הדור שלא העניקו חינוך יהודי בתנועת העבודה.
העובדה שעד היום ילד מחונך חילוני לא יודע מה זה ''שמע ישראל'' - היא תבוסה מוחצת לענין היהודי.
ולכן אמרתי שלא קבלת חינוך יהודי - כי לא היית בחדר ולא היית בישיבה.
מדוע בעצם נעלבת ועברת לטון ארוגנטי ומתנשא?
_new_ הוספת תגובה



אנסה להסביר
דוד סיון (יום שני, 24/11/2008 שעה 13:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהדות וחינוך יהודי הם שני מושגים לא זהים. וזה בעצם מקור הבעיה שיש בדבריך. חזן לא אמר שלא העניקו חינוך יהודי אלא שהוא היה מכניס קצת יהדות לכל האידיאולוגיה של השומר הצעיר. מכאן שהפרשנות שלך על דברי חזן לא נכונה.

הארוגנטיות וההתנשאות החלה עם בהודעות שלך כאילו ע. צופיה בועט במסורת וגם אחר כך. האמת היא שהוא צודק. לא לך, לא לרב עובדיה יוסף ולא לאף אחד אחר אין מונופול על חינוך יהודי.
_new_ הוספת תגובה



למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים
עמיש (יום שני, 24/11/2008 שעה 14:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יודעים מה זה שמע ישראל, לא זו בלבד שאינם יודעים - זה גם לא מעניין אותם, ובנוסף לכך שאינם יודעים וזה גם לא מעניין אותם הרי שהם גם לא נזקקים לכל ההבלים הפרימיטיביים הללו.
_new_ הוספת תגובה



למרבה המזל גם מבוגרים חילוניים
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 15:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן אתם הולכים ומתמעטים כי הארץ מקיאה אתכם.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום שני, 24/11/2008 שעה 15:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שמעתי שיעקב חזן אמר את מה שאתה מצטט בשמו.
הרי שיננת כבר אלפי פעמים את הדיברה ''לא תשקר''.אך כנראה לא הפנמת אותה.
כנראה שהמושגים שלך על חינוך חילוני מתאים לגטו מאה שערים בירושלים ולא לעולם החופשי. אז תמשיך לחיות באושר בתנאי המאה ה-‏17. שאר העולם הולך קדימה.
אם חינוך יהודי בעיניך זה רק החינוך שניתן בחדר ובישיבה ( ואני לעומתך, איני מזלזל בחינוך הזה) אזיי כאמור קודם, תמשיך לבלות במושגי המאה ה-‏17, אולי 18. אני ו-‏90% מהעם היהודי ממשיכים הלאה במאה ה-‏21.
אתה בהחלט צודק- אני מרחם עליך.
איני נעלב מדבריך ,זה משעשע אותי. מזכיר לי שיחות עם ילדי כשהיו בני 6 ו-‏7. שאלו בערך אותם השאלות שאתה מעלה.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 19:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שהיו לך שיחות עם הילדים כשהיו בגיל 6 ו 7.
אבל עם ילדים צריך לדבר לפחות פעם ביום ובמשך כל החיים.אני לא בטוח שעשית מספיק.
באשר להאשמות אחרים בשקר זה מזכיר מאוד את האדם שאי אפשר לבלבל אותו עם עובדות.הוא יודע יותר טוב.חיפשתי לזה מושג במילון ושם כתוב שזה בעצם מכחישן - ויש להם תיאורים לא יפים על מכחישי שואה למיניהם (יש כמה מינים)
אני מעדיף להתעלם מזה.
אני לא סבור ששאר העולם הולך קדימה - נראה שהוא הולך לליכוד
אם אתה לא מזלזל בחינוך שניתן בחדר ובישיבה - כפי שאתה כותב - אז מה בעצם אתה עושה עם אצבעות המחשבה שלך, מחטט באף?
אתה ו 98% מהתולעים שלך ממשיכים הלאה.כן.לקדימה או לליכוד?
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום שלישי, 25/11/2008 שעה 0:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקידמה, חבוב!
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 3:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם כל מה שאתה עושה בעניין היהדות שלך זה שאתה מצהיר כאן בעילום שם ש:'' עובדה שאני חי בארץ ומחנך את ילדי לחיות פה.''
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום שני, 24/11/2008 שעה 6:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה זה הרבה יותר ממה שאתה עושה.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 11:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמענו עליך רבות, אתה קושר לעצמך כתרים רבים אך בעילום שם ובמחבוא.
כנראה שיש לך במה להתבייש.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום שני, 24/11/2008 שעה 15:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. איני בעילום שם ובמחבוא. כל מי שרצה לייצור עימי קשר- יצר.
ב.מה שמעת עלי?
ג.אילו כתרים?
איני מתבייש, אני מביע את דעתי בגילוי מירבי.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 14:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הוא ולא אתה בעלי המסורת, אלא רק אלה ששומרים בפועל על אותה המסורת.

האם היהדות שלך מתמצה רק במגוריך בארץ ישראל? מכאן שאין יהודי יכול להיות יהודי בגולה?

ואם כן, אז למה ליהודי אסור לפי דעתך למצות את יהדותו בחברון ובירושלים מקומות בעלי משמעות עמוקה בתורה?
ואני משער שמקומות אלה הם בעלי מעמד מרכזי יותר ביהדות מאשר המקום בו אתה יושב היום!
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 15:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מכיר אותי ,לכן אינך יודע אם אני כן בעל מסורת או לא.
אני יהודי מלא. מגורי בארץ ישראל ממחישים זאת ביתר שאת.
מאין הסקת,או הבנת שאני חושב שליהודי אסור למצות את יהדותו בחברון או בירושלים? מעניין איך הגעת למסקנה מרחיקת הלכת הזו?
מקום מרכזי ביהדות זה ענין של תקופה,זמן והתרחשויות היסטוריות.
פומפדיתא הייתה פעם מקום מרכזי ביהדות. מי בכלל חושב עליה היום?
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 18:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שלומד תלמוד
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אותו משקל. חברון נחשבת למקום מרכזי ביהדות למי שגר שם.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 22:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם למי שלא גר שם....
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
סתם אחד (יום רביעי, 26/11/2008 שעה 22:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני צריך להכירך אישית כדי לפסוק עליך דיעה. מספיקים הדברים שאתה כותב. אתה יהודי מלא בעיני עצמך, וזה כבר טוב. מגוריך בארץ ישראל אינם עדות ליהדותך משום שגרים כאן גם נכרים, ומשום שלא כל היהודים כאן כשרים לפי ההלכה, או כשרים בדעתם על ההלכה.

האמירה לגבי חברון וירושלים נובעת מסלידתך למגורי יהודים שם.

פומפדיתא היא עדות שיהדות יכולה להתקיים גם מחוץ לארץ ישראל והיא ששמרה על העם היהודי. על פומפדיתא חושבים כל יום כל מי שלומד את תלמודו כסידרו.
_new_ הוספת תגובה



הבנת המושג
ע.צופיה (יום חמישי, 27/11/2008 שעה 5:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתנשאות שלך מבחילה.
מבחינה מוסרית אתה אינך יהודי מאמין בעיני.
תשאר בגטו שלך-מגיע לך.
_new_ הוספת תגובה



  הבנת המושג  (סתם אחד)
  הבנת המושג  (ע.צופיה)
  הבנת המושג  (סתם אחד)
  הבנת המושג  (ע.צופיה)
  הבנת המושג  (עמיש)
  הבנת המושג צדיק  (סתם אחד)
  הבנת המושג צדיק  (ע.צופיה)
  הבנת המושג צדיק  (סתם אחד)
  הבנת המושג צדיק  (ע.צופיה)
  הבנת המושג צדיק  (סתם אחד)
  הבנת המושג צדיק  (ע.צופיה)
  הבנת המושג צדיק  (סתם אחד)
  הבנת המושג צדיק  (ע.צופיה)
  הבנת המושג צדיק  (סתם אחד)
  הפוסל במומו פוסל  (דוד סיון)
  הבנת המושג צדיק  (ע.צופיה)
  הבנת המושג גדול בתורה  (עמיש)
  הבנת המושג גדול בתורה  (סתם אחד)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי