פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 14:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך לפני כן אומר שצריך להבדיל בין הצעת החוק על ''קריאה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית'' לבין הצעת החוק על ''איסור ציון הנכבה ביום העצמאות''.

בעוד שהחוק הראשון הוא חוק נגד מעשה, נגד פעולה שעויינת את קיום המדינה ואת זהותה, והחברה הישראלית רשאית ואף חייבת להתגונן כנגד הקוראים להשמדתה, הרי שהאיסור לציין את הנכבה ביום העצמאות היא התערבות מיותרת ברגשות הערבים אזרחי ישראל שרוצים להתאבל דווקא ביום העצמאות. אם הם כל כך רוצים לפגוע בעצמם ולבדל את עצמם, שיעשו כן. מסקרים שראיתי בחודש האחרון נדמה לי שקרוב לחצי מהערבים המוסלמים הבגירים (וזה כולל את האוכלוסיה הבדואית) רואים ביום העצמאות הישראלי יום אבל לאומי בעבורם. כל עוד האבל שלהם נעשה בבתיהם, שיתאבלו. זכותם של ערבים לבכות על הצלחות היהודים, אבל שלא יסתובבו עם האבל הזה בפרהסיה בחוצות ישראל בהפגנות משולחות נגד המדינה ויכפו את אבלם על הרוצים לשמוח. כי מרגע שאבלם מתפרש אצלם כהפרעה לאחרים, הם בלאו הכי מפירים חוקים קיימים, וכאן יש מקום להתערבות ממשלתית מיידית, במידה וזה יקרה.

לעומת זאת, קריאה השוללת את קיום המדינה היא בגידה, היא מעשה שבא לקדם את השלילה, את השמדתה. כאן אין זכות לשום פרט או קבוצה לנקוט בצעד מעין זה, ודמוקרטיות גדולות מאיתנו מוגנות בעניין הזה ע''פ חוקה וחוק. אני רוצה להדגיש ש''מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ואזרחיה'' אינה שוללת את העובדה שהיא מדינתם של כל אזרחיה הלא-יהודים, כולל הערבים. הבעיה שגם אורי אבנרי ''המקורב'' לחוגים ערביים לא מבין שהסיסמה ''מדינת כל אזרחיה'' באוזניים ערביות מובנות כמדינה פלסטינית נוספת, לצד השתיים הנוספות (האחת הקיימת - ירדן, והשנייה - הרש''פ).
לצורך זה הצעת-החוק של ח''כ דויד רותם רק משלימה את העניין וקובעת פרוצדורה להתאזרחות.

מבחינת החוק הישראלי אין הבדל במוצא ובדת האדם כי החוק שווה לכל. מבחינת מוסדות המדינה, הם פתוחים לכל. מה לעשות שחלקם של הערבים באוכלוסיה הישראלית הוא בסביבות ה-‏18% ורבים בציבור הזה מתרחקים מהמוסדות הישראלים הפורמליים ומכאן שאינם מתחברים אליהם. הערבים החליטו לא להתגייס לצבא (דבר שהיה נוח גם ליהודים, אבל אם היתה דרישה ערבית להשוואת זכויות לשרת בצבא אז אין ספק שצה''ל היה מגייס רבים מהם. כבר היום ישנם מאות ערבים מוסלמים ונוצרים שמתנדבים לצה''ל, כולל ליחדות המבצעיות. הבעיה שחיילים כאלה כשהם חוזרים לימי שישי הביתה הם מחליפים את המדים שלהם בבגדים אזרחיים בטרם הם מתקרבים לכפרם!).

אותו הדבר לגבי ה''יהודים שאינם רוצים שישראל תוגדר כמדינה יהודית'', כל מה שהם יכולים לעשות זה להמשיך לרצות, אבל מבחינת מעשם היום יומי הם חייבים להיות אזרחים שומרי חוק של המדינה היהודית.

תעמולה אבנרית רדודה
=====================

* שאין לאבנרי טיעון של ממש נגד הזכות והחובה של העם היהודי למדינה לאומית משלו, כיתר העמים, ומאחר שאינו יכול ממש להכפיש את ישראל בעניין הזה הוא נזקק לדימיונו הזחוח שמתקרב לתעמולה הגבלסית הפלסטינית.

אבנרי מדבר על מעצר מיליון וחצי ערבים (ולו רק משום שהוא מגזים בכוונה כנגד המידע שקרוב לודאי מצוי גם אצלו כי חציים בכלל לא רואים את הסוגייה בעיניים אבנריות), על מחנות ריכוז, והוא לא שוכח למרוח בסוף ס''ס (ולשם כך הוא ממציא את ה''סגל הסודי'' .... ומה כבר יכול להיות סודי כל כך במעצר מיליון וחצי ערבים? אבל כדי לומר לנו שאנחנו ס''ס, הוא נאלץ לעגל פינות!) כדי לומר לנו שאם המקרה הערבים לא יהודים, הרי שהיהודים הם הנאצים בכל מקרה! וזוהי הזניית השיח הפוליטי בארץ. מה היה אומר אבנרי אם הייתי טוען שתנועת השלום שלו היא תנועת ס''ס (''סמן סופי'') לקיום יהודים בארץ ישראל?

* לא מדובר על ''הצעת סנטור אמריקאי שישלול הצעות חוק לשינוי חוקה'' ואין דוגמתו של אבנרי מחזיקה אפילו... את דימעולת תנינו. כי קודם כל אבנרי הוא המתנגד לשינוי בחוק, אבל מעבר לכך, לא מדובר על אקט של שינוי, אלא על המהות של השינוי.

* הנכבה הפלסטינית היא ביטוי שראשיתו בתוכניתם של הערבים להמיט אסון על הישוב היהודי בארץ ישראל. משנכשלה נכבתם והם הפסידו בדין במלחמה, הם קראו להפסדם נכבה. תודה לאל שהנכבה המקורית לא יצאה לפועל, כי גם אבנרי לא היה יכול להפיץ את שיטנתו ברבים היום!

מעבר לכך, הנכבה האקטואלית היא מונח חדש יחסית, רק מסביבות 1978, אז חזרו ערביי ישראל לדבר בשבח הנכבה בעקרות אימוץ הטקסים של ''יום האדמה'' שהחל כשנתיים לפני כן. הנתק הזה בין 48' ל-‏78' מעיד יותר מכל על המזימתיות התעמולתית של הביטוי הזה.

* מדוע לאבנרי לא איכפת שמדינות ערב ובעיקר הרש''פ מגדירות עצמן כמדינות אסלאמיות ערביות? למה אבנרי מסכים שליהודים מכל אומות העולם אסור לבנות בית בליבה של ארץ ישראל בעוד לערבי מותר בכל מקום שיחפוץ?
אין ספק שגישה מעין זו היא גישה שרלטנית, נפסדת, מגמתית שכל ייעודה להתנכל ליהודים.

* אם הנכבה היא האסון של הפלסטינים, אז למה הם רוצים לציין אותה דווקא ביום שצבאות ערב פלשו לארץ ישראל כדי לחסל את היהודים? אם הם רוצים לבכות, אז למה שלא יציינו את זה ביום סיום מלחמת העצמאות, אז התפזרו ענני העשן ונתגלתה תבוסתם במלואה?
וכך יוכלו הערבים לבכות ב-‏20 ביולי (1949) לאחר שששו ושמחו ביום העצמאות ביחד עם כולנו, ובזאת להמחיש לכולנו את רצונם הכן והאמיתי לחיות במדינת ישראל שהיא מדינה יהודית לכל אזרחיה!

* ציונות היא המהות שמשמעותה שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי. ומדינה זו יכולה להיות קפיטליסטית, סוציאליסטית, נאורה, לאומנית, אבל היא תמיד תהיה מדינה יהודית - מדינת העם היהודי. לא במובן הדתי אלא במובן הלאומי. כשם שאבנרי רוצה שתוקם עוד מדינה פלסטינית.... למה שתהיה דווקא פלסטינית ומיועדת למה שהוא מכנה ''העם הפלסטיני''?

כל הסיעות האלה מתחרות זו בזו. כשאחת מציעה הצעת-חוק מוטרפת, נאלצת השנייה להציע משהו מטורף עוד יותר, וכך הלאה.

* מי שהולך לישון עם ערפאת, אל יתפלא אם יתעורר וינבח כמו ערפאת!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 15:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחכם ציון
המלה עם מופיעה בתורה.
זו לא מלה שהומצאה באו''ם או בשלום עכשיו.
כשהיא מתייחסת לעם היהודי הדברים ברורים כשמש
ראה דברים כט 12
רק הברית שכרתו צבאות בני ישראל היוצאים ממצרים עם האלוקים
הפכה אותם לעם.
זו המהות של העם היהודי בעולם.
המתנצרים והמתיוונים למיניהם נלחמים בהגדרה של התורה, ואחת התופעות של המרידה בברית היא הסגידה לעראפאת וצבאות מרצחיו על קברות צדיקיו המתים והחיים.
כבר ראינו בעבר את היהודים האלה סוגדים
לגיליוטינה, לנפוליון, לאמנסיפציה, לגרמניות, לסטאלין שמש העמים.
ולכל גרמי השמים.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 15:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, ודאי שהמילה עם בהקשר של עם ישראל, נגזרותיה ודימוייה מופיעה בתנ''ך כמה מאות פעמים. מישהו הלעלה לרגה פיקפוק בדבר?
מישהו טען ברצינות שהעם היהודי נולד ב-‏1895?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 19:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתורה כתוב רק על עם ישראל ולא על העם היהודי.
לפי מומחים לדבר העם היהודי נוצר רק ב-‏1895.
אין כל קשר מחייב בין שני העמים האלה. ויש מומחים לדבר
שטוענים שהעם הפלסטיני הוא הוא בעצם עם ישראל המקורי והעם היהודי החדש שהוקם ב-‏1895 רק רוצה לגנוב להם את ההיסטוריה ולאמץ אותה לחיקו. כל העניין הזה נמצא היום בחקירת מיו\טב החוקרים בעולם ואני מאמין שייחשפו דברים מפתיעים ביותר. תשאל את דוד סיון הוא עושה רושם שהוא יודע משהו בעניין הזה.

דוקטור מחליף
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 20:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר
אתה מחליף את יוסלה?
חשבתי שאתה מטפל בו
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 20:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מחליף אף אחד. אני נסמך על יוסלה
ועל ד''ר דוד סיון.יש להם הרבה שכל
ואני מקבל את קביעותיהם הנחרצות עד עיקשות

ד''ר מחליף
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 22:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז גם אתה גרוע בחשבון של כיתה ה
עממי?
כמה זה עשירית אחוז ועוד 19% ?
אל תעתיק מסיוון ועירן
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כהרגלו חוטא לאמת
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איראן: סיפוק מן ההזמנה לציון יום העצמאות האמריקאי
===================================

אתר האינטרנט האיראני אפתאב הביע הערכה להזמנתם של נציגים איראנים לחגיגות יום העצמאות האמריקאי (4.7.09) בשגרירויות ארה''ב ברחבי העולם וטען כי זהו צעד חסר תקדים, המשקף את המאמץ האמריקאי להושיט ידו לאיראן. עם זאת, קבע האתר, שהדיפלומטים האיראנים זקוקים להיתר שלטוני, טרם קיום מפגשים כאלה.
אפתאב (איראן), 3.6.09
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי