פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 9:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישו היה יהודי
אבל
הברית החדשה אינה דברי ישו .
אלא חלק ורק חלק ממה שכתבו אנשים שונים כאילו הם דברי ישו . זה נעשה בערך 200 שנה אחרי מותו .
הברית החדשה היא 4 בשורות שכתבו 4 אנשים שונים . לוקס , מרקוס , מתי ויונתן . הם לא הכירו זה את זה ולא את ישו .
מלבדם יש בשורות נוספות כמו הבשורה על פי יוסף ,על פי יעקב , עלפי יהודה ונוספות .
בשנת 397 הייתה ישיבה של ראשי הכנסיה וקבעו וקיבעו את הנוסח המוכר היום . אין לו קשר ישיר עם דברי ישו . טקסט זה הוא שארית של דברים שנאמרו בעל פה מדור לדור ונכתבו יחד עם הרהורי הכותבים .

אבל מעבר לצד הטכני והתוכני של הברית החדשה שמיכאל שרון האמיתי ו/או המזוייף מציגים כסמכות אלוהית לטוב ליפה לנדיב ולרחום יש את הפרקטיקה של הנוצרים אשר נעשו כאלה מתוך עמים פגנים במשך מאות ועד 2000 שנה .

עיקר ההתנהגות הנוצרית היא מוות ועינויים , רצח ושוד , ניסים בשדה הקרב ורמיסת האדם באשר הוא .

התחלת השינוי היא עם קבלת הנצרות על ידי אזרחי רומא רבים ונקודת מיפנה מרכזית היא קבלת הנצרות על ידי גאיוס פלביוס ואלריוס אאורליוס קונסטנטינוס , או בקצרה קונסטנטין הראשון , בצאתו לקרב באביב של שנת 312 כאשר הוא מביס את צבאותיו של מקסנטיוס, ולבסוף ב-‏28 באוקטובר של אותה שנה, הובס מקסנטיוס סופית בקרב על גשר מילוויס שעל נהר הטיבר, מקסנטיוס טבע במהלך הקרב ומת .

מאז משמש אות הצלב כסמל הנוצרים .

ולידיעת מיכאל שרון השקרן , הצלב הוא גרדום . אביזר ששימש להוצאה להורג באופן שווה תוצאות עם גיליוטינה , חבל תליה , כיסא חשמלי ושאר המצאות .

אריה עירן .

סימלה של הנצרות הוא גרדום .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 17:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלה גדולה עם בכלל ישו היה קיים
בתלמוד, מסכת סנהדרין מוזכר יש''ו (רת ,חמח שמו וזכרו) אבל לפי הדברים הוא חי כ150 שנה לפני הנוצרי.
אולי אליו הכוונה
וכותבי הרשומות הנוצריות איחרו את הדברים כדי לקרבם להרס המקדש השני
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
אריק פורסטר (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה הערות לגבי הצלב:

1. כבר הפרעונים השתמשו בצלב כסמל החיים (''אנח''), אלפי שנים לפני הנצרות.

2. בכתב היתדות הבבלי, הסימן בו משתמשים כדי לציין את האלוהות הוא שתי יתדות מוצלבות (1000 לפה''ס).

3. במספר מאמרים בכתבי עת ארכיאולוגים מופיעה הטענה שבמאה הראשונה לא השתמשו הרומאים בצלבים קלאסים למטרות הוצאה להורג, אלא קרש אחד בלבד, כשידיו של הנידון למוות שמוטות.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה להערותיך המלומדות , השופכות אור על הצלב כסימן קדום . כבר הקדמונים יכלו לסמן קו בודד ושני קוים הם X שזה צלב .

הצלב של הנוצרים הוא העתק סימלי של הגרדום . לך תסתכל בכל כנסיה ועל החזה של גברים ונשים רבות בארצך .

אריה עירן .

יהודי מלידה .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
אריק פורסטר (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על המידע. לא ידעתי.
_new_ הוספת תגובה



תודה שחידשת לי
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 13:40)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעתי שהבבלים האמינו באלוהים. תמיד חשבתי משום מה שהם עבדו אלילים כמו בל, נבו והאשרה ועוד הם אפילו העיזו לעבוד את העקרב. איכס. מגעילים.
_new_ הוספת תגובה



תודה שחידשת לי
אריק פורסטר (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, אבותינו הם שעבדו את הבעל ואת האשרה. קרא בתנ''ך.
_new_ הוספת תגובה



תודה שחידשת לי
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 19:59)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לדעת לקרוא
ואחר כך גם
להבין
כתוב גם עין תחת עין...
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לא נעים - קורבן אדם אצל אבותינו
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 23:30)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכה מוכיח את העם ומגנה את יחסו לקורבן אדם כאילו הוא קורבן יקר ביותר, שמקומו לאחר סוגי קורבנות אחרים: ''במה אקדם ה' [...] האֶתֵן בכורי פִּשעי פרי בטני חטאת נפשי'' (מיכה ו 6-7).

לפי ספר ירמיהו שרפת הבנים נתקיימה באזור מיוחד: ''ובנו במות התפת אשר בגיא בן הנם לשרף את בניהם ואת בנתיהם באש'' (ירמיהו ז 31). בירמיהו נזכר בהקשר זה הבעל (שם, יט 5) והמולך (לב 35); כמו כן, לשלושת הכתובים הנזכרים משותפת הצהרה דומה שתוכנה הוא ''אשר לא צויתי ולא עלתה על לבי''. לפי לוונסון (הקרבת ילדים, עמ' 19), המסקנה הנראית ביותר היא שהמולך המקראי נמנה עם אלי השאול ובמסגרת פולחנו הוקרבו ילדים וילדות, אך ייתכן שמדובר בפולחן המשלב עבודת ה' עם סממנים של עבודה זרה (פולחן סינקרטיסטי), שבו העלאת בנים לעולה היא חלק מעבודת ה' (ראו שמות כב 28-29, שלפי לוונסון, שם, עמ' 3-17, מלמד על נורמה).

יחזקאל מגדיר מעשה זה תועבה וחילול קודש (יחזקאל טז, 20-21, כג 37, 39), ובתקופה הבתר-גלותית מגנה פולחן זה ישעיהו המאוחר:
''שחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים'' (ישעיהו נז 5).

וראו גם דין פדיון הבכור: שמות לד 19-20 ובשמות יג 11-15), ואף בתהילים הוא נזכר לגנאי:
''ויזבחו את בניהם ואת בנותיהם לשדים. וישפכו דם נקי דם בניהם ובנותיהם אשר זבחו לעצבי כנען ותֶחֱנף הארץ בדמים'' (תהילים קו 37-38).

מחאות חוזרות ונשנות אלה מלמדות על פולחן שרווח במציאות ועל ניסיון נמשך ומפורש לעקור אותו, משמע על קיומו של פולמוס גלוי. ראוי לציין שמרבית הכתובים הנזכרים מתייחסים לתקופה של אמצע המאה השמינית לפסה''נ ואילך, מימי אחז ועד התקופה הבתר-גלותית, ובחלקם אף ניכר חותמן של העריכה המשנה-תורתית (דברים, מלכים וירמיהו) ושל העריכה ברוח אסכולת הקדושה (ספר הקדושה, שהוא ויקרא יז-כו, ספר יחזקאל, ועוד), דבר המלמד על איחורם היחסי.

מתוך יאירה אמית. הפולמוס העקיף בנושא העלאת קורבן אדם : פרשת העקידה בראשית כב 19-1
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לא נעים - קורבן אדם אצל אבותינו
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 3:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקצת מאמץ אפשר לראות בפולחן של צה''ל כצבא
העם, ובאופן שבו הישראלי הממוצע שולח את ילדיו
לשרות הצבאי, טקס הקרבה.

אך הרי גם בורא עולם מבקש קורבנות, ראה עקדת
יצחק, והשאלה העקרונית לכן היא האם הקורבן
הוא קורבן אמת או קורבן שווא. ובמקרה הישראלי:
האם הילד שהולך לצבא להרג על מזבחה של
ארץ ישראל השמנה בכל מחיר הוא אכן בגדר
קורבן אמת, או קורבן למולך.
_new_ הוספת תגובה



בורא עולם לא מבקש קורבנות אדם: ''אשר לא עלה את ליבי''
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 9:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנושא העקדה יש תמונה של רמברנדט, לפיה מלאך ה' זועם מכה בחוזקה על ידו של אברהם עם המאכלת, והמאכלת ניתזת ועפה לכל הרוחות מידו השלוחה של אברהם.

בסיפור ישוע - עולה שרק האל יכול להקריב את עצמו, אך בני האדם זה את זה - לא ולא. וישוע קם מן המתים - ופאולוס אומר כאן: ''מוות, היכן ניצחונך''?

וכך, הצלב מסמל את ניצחון החיים, מסמל של מוות הפך לסמל של מתן חיים. כאילו מסופר על הגיליוטינה שבמקום לערוף ראשים, החלו לצאת ממנה פרחים רעננים ושיקוי חיים מופלא. וכך אנו חוגגים את ניצחון החיים.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. היהדות הרבנית מקפידה על הליכים מדוקדקים של הקרבת חיות
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 9:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולל ניפנוף וסחרור תרנגולת קודם לחיסולה על ידי המון חוגג בזעקות ''זו כפרתי''. זאת בניגוד לדברי נביאי ישראל ''מה בצע לה' בעולות וזבחים''. הנצרות הולכת אחרי דבר ה' באמצעות הנביא, ואינה דוגלת בכך שהרג ושריפת חיות אומללות משמחת את ה'.
_new_ הוספת תגובה



הצלב - גרדום לא נעים .
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 6:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר והתנך נשמר כטקסט כתוב , נוח לעסוק בו אינטלקטואלית .
מאז נכתב התנך עברו שלושת אלפים שנה . העולם המוכר לנו נשטף במיליוני מעשי רצח שוד ואונס שאינם מתועדים בצורה מסודרת בדומה לתנך . העולם של מזרח אסיה ומרכזה , שתי האמריקות הם מקומות נוספים של זוועות כאלה .
הרפו מזה .
לכו לחפש זוועות במקומות אחרים .

מיליארד אנשים מתפללים כשפניהם לגרדום עליו ממוסמר אלוהיהם .
מיליארד אנשים מתפללים כשפניהם אל מוקד דת הרצח השקר והתרמית . דת שעיקרה - השימוש בחרב .
_new_ הוספת תגובה



הצלב - גרדום לא נעים .
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 18:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנצרות היא דת לאנשים שהעלו את אלוהים על הגרדום
בשירותם.
הם המקריבים את האל
לתועלתם
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לא נעים - קורבן אדם אצל אבותינו
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו אז מה? גם היום יש כאלה שעובדים אלילים ומדליקים להם אבוקות ונרות לזיכרם. מוכרחם את נשמתם בתמורה לשלום עכשיו אוסלואידי.
מה ההבדל?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: הצלב כצורת יסוד בטבע וביקום
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חכם ציון, דבריך יפים וחכמים. אריה - פיתחתי לפני שנה וחצי, איזו תאוריה מלהיבה גאומטרית המבוססת על ספר בראשית וסיפור הבריאה מבראשית, לפיו הצלב הוא מבנה תשתיתי ביקום החומרי והרוחני. התאוריה עסקה בעוד צורות. התאוריה הזאת מתיישבת להפליא כל כך עם הרבה אלמנטים בכתבי הקודש, עד שאני עצמי נידהמתי ממנה.

אגב, אם תשקיף למשל מהר בגליל על הכינרת, תוכל לראות את קו המישור והעצים שמתוים עליו מעין צלב. כשאתה רואה זאת כך, החוויה הויזואלית היא גם רגשית והיא כבירה, הכל מתאחד מסביב לצלבים הללו, כל הפריסה התלת מימדית הנירחבת של המרחב הניפלא הזה. זאת צורה בה מדבר הטבע.

במקביל פיתחתי אז שיטה ללימוד עברית, שקראתי לה המכניקה של השפה, שיטה מהירה פי כמה מכל שיטת לימוד שפה המוכרת לי. לימדתי אותה לפרח כמורה מפולין, וכעבור זמן קצר כבר יכול היה לחבר תפילות בעיברית ולשאת אותן. זאת שיטה הגיונית מאד ולא שרירותית, והשפה פשוט צומחת ממך, אתה ניכנס אליה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון תיקון: מבוססת על הברית החדשה וספור הבריאה
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 22:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: הצלב כצורת יסוד בטבע וביקום
סתם אחד (שבת, 06/06/2009 שעה 6:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש שיטה של דילוג אותיות בברית החדשה שמראה שאת המתחמק מהטענה הנכונה שלפיה הצלב היה הגרדום הנפוץ באימפריה הרומית . שהצלב היה הגרדום עליו מת ישו ושלכן הצלב הוא הסמל של הנצרות .

הצלב הוא הגרדום .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי