פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ספירו היקר - מדוע אתה קורא לעצמך איש שמאל ולא
ראובן גרפיט (יום ראשון, 13/10/2002 שעה 23:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אזרח ישראלי בעל כורחו ואנטי ציוני נוסח תת קבוצה של נטורי קרתא או חלק מערביי ישראל. אין זו בושה להיות אנטי ציוני- רק צריך להודות בכך.
דרך אגב - אני באמת חושב שצריך לצמצם את זכויותיך האזרחיות , קבל כפי שאתה מעניק, ובאיזה זכות אתה מבקר את מר עוז, הרי אתה לא מגיע לקרסוליו.
או שהסיבה שאתה משתלח בו שאתה מנסה לקבל תשומת לב ופרסום?
_new_ הוספת תגובה



הוא איש שמאל רק משום
אבנר בן בסט (יום ראשון, 13/10/2002 שעה 23:46)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהימין מתנגד לדרכו. אין שום סיבה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



גרפיט, תשאיר גם לי משהו באשר לעצמי.
גדעון ספירו (יום שני, 14/10/2002 שעה 0:35)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אימת שגרפיט מנסה להתעמת עימי, יוצאות החוצה כל הקרניים הדרקוניות שלו. מתברר שהוא סובל ממחסור חמור בתשתית של חשיבה וערכים דמוקרטיים. אני חושב שהוא מושפע יותר מהיידר מאשר, למשל, מהרמב''ם (שדרך אגב היה איש חכם ולכן נשאר במצרים כרופא המלך).
גרפיט מאמץ לו כמה סימני היכר של התובעים במשפטי הראווה בברית המועצות. הוא שולל ממני את זכות ההגדרה העצמית.
גרפיט אוסר עליי להיקרא איש שמאל. הוא קובע עבורי שאני או ערבי או אנטי ציוני מנטורי קרתא.
לידיעת גרפיט:

ראשית, אינני יכול להיות ערבי גם מפני שאינני מגדיר עצמי ככזה, וגם מפני שהערבים חושבים שאינני ערבי. אפשר לציין עוד כמה סיבות (למשל שאינני דובר ערבית) אבל שתיים אלה מספיקות.

שנית, אינני יכול להיות איש נטורי קרתא, כי אני אדם חילוני, והם, אם גרפיט לא יודע, אנשים מאד מאד מאד מאד דתיים.

שלישית, אינני אנטי ציוני, אלא פוסט ציוני. כלומר, פעם כן הייתי, והיום לא. מותר לי, נכון?

רביעית, אני מגדיר את עצמי כאיש שמאל משום שיש לי השקפת עולם סוציאל דמוקטית ירוקה, כלומר, איש שמאל מתון שדוגל אך ורק בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם, ואינני נאמן לשום מדינה או אומה, אלא רק לרעיונות.

חמישית, השקפתו של גרפיט כי אדם זכאי לקבל מהמדינה את שווה הערך למה שהוא מעניק לה, ולכן יש לצמצם זכויות אזרח למי שלא עומד במבחן ''הענקה למדינה'', היא ביטוי לקפיטליזם עריץ ואכזר. איש שמאל כמוני סבור שלאדם יש זכויות בסיסיות בלי קשר לתרומתו. על פי גרפיט יש להרוג חלק ניכר מהזקנים שמקבלים קיצבאות זיקנה מהמדינה מאחר והם אינם מעניקים לה דבר, רק מקבלים.

שישית, גרפיט אוסר עלי לבקר את הסופר עמוס עוז. מה קרה? הוא שייך לקסטה של דם כחול האסור למגע ההמון? בחברה דמוקרטית מותר לכל אחד לבקר כל אחד, בין אם מדובר באיש שררה או בסופר או בפוליטיקאי או במי שמשלב את השניים. ואין כל חשיבות אם אני מגיע לקרסוליו או הוא מגיע לקרסוליי או שנינו מגיעים למצחו של השני. גרפיט דורש מהזולת מה שאינו מקיים בעצמו. מדוע מותר לו לבקר את תפקודו של ראש הממשלה שרון במלחמת יום כיפור ולי אסור לבקר את עמדותיו הפוליטיות של עוז?

בקיצור, גרפיט צריך לקחת כמה קורסים בסיסים בעקרונות המשטר הדמוקרטי. אולי ראוי שיעשה זאת באוסטריה מולדתו במסגרת הסכם הפיצויים שנחתם לא מכבר עם אוסטריה.
_new_ הוספת תגובה



תמיד אתה מרחיב בתיאורים של המראים לך את טעויותיך
אברהמי (יום שני, 14/10/2002 שעה 10:24)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לבטא את עצמך בעניין עצמו. האם אתה מרגיש שכל דרכך טעות היא?
_new_ הוספת תגובה



לאברהמי.
גדעון ספירו (יום שני, 14/10/2002 שעה 12:59)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבטא את דעותיי בטוריי. לעומת זאת כאשר אני מחליט לענות לבקריי, אני משתדל להעמיד אותם על טעויויהם, אחת לאחת.
לא תמיד. זה עניין של מצב רוח. לעיתים אני מצוייד ''ברוח קרב'' וגם במידה של סבלנות, או אז אני מתפנה להשיב לאיש איש על פי מידתו. לעתים אין לי עניין בכך, ואז אני קורא את התגובות אבל עובר על כך לסדר היום. בשבוע שעבר, למשל, לא עניתי לאיש מהמעירים לטורי, השבוע לעומת זה כן.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, זה מה שיפה בפורום. מגיבים רק כשמתחשק.
יוסי (יום שני, 14/10/2002 שעה 13:18)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו הנכבד - להפך אני מאד מעריך את אומץ ליבך אך
ראובן גרפיט (יום שני, 14/10/2002 שעה 12:09)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בך קונסיסנטיות.
אני ציוני בהכרה ומשמעות הדבר שאני רוצה מדינה יהודית,גם אם היא פוגעת בזכויות הערבים, זו האמת. אנו חיים על קרקע שנכבשה מערבים אשר גורשו מארץ ישראל - ועל זה איני מתנצל.להפך אני שמח וגאה שניצחנו.
אנ בעד קיום צבא הגנה לישראל ובעד נשק גרעיני ובעד מתן העדפה חד משמעית ליהודים על פני ערבים. לכן כמובן - אני גזען, לא דמוקרט וכדומה.
ההבדל ביננו - שאני מודה שאני חי כאן בהכרה מלאה ומתוך הזדהות עם התפיסה העקרונית של קיומה של מדינת היהודים (ומנסה, עם קשיים ולבטים למצוא את האיזון הכמעט בלתי אפשרי,עם שמירת זכויות האזרח של הערבים, לבטח של אלה המשרתים בצבא שאתה מתעב והמקימים את החובות של צבא, תשלום מיסים וכדומה ומשום מה מופלים לרעה - ועל כך אני מתקומם).
משום מה אתה מסרב להבין שאי שלילת הזכויות שלך, העובדה שאנשים מסוגך וכמו אורי אבנרי לא נענשים על מעשיכם (ונהנים מזכויות מועדפות על פני הערבים אשר כן משרתים בצה''ל אותי זה מקומם) בנוסף הערבים נענשים על דברים פחותים ממה שאתה פרסמת על מעשיך- בזה גלומה האפליה וחוסר הדמוקרטיות. עונש זהה ליהודים וערבים הינה בסיס חשוב בחברה דמוקרטית. העדפה שאתה זוכה לך מנוגדת לקיומה של דמוקרטיה אמיתית. האם אינך מסכים לכך?
_new_ הוספת תגובה



אבל אצל ספירו זה בא מאהבה !
יוסי (יום שני, 14/10/2002 שעה 12:27)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יוסי - באם ספירו באמתשוחר צדק, חייב הוא לבקש שי
ראובן גרפיט (יום שני, 14/10/2002 שעה 23:18)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ענישו אותו על מעשיו, באם ערבים נענשו על מעשים דומים או פחותים מיכך. לעניות דעתי - הוא היה זוכה לכותרות כאיש הנאבק באמת ובתמים למען שיויון בין העמים. לעניות דעתי, מערכת המשפט בארץ מפלה לרעה את הערבים ומקלה על יהודים גם אם הם קרימנלים העוברים על החוק. הדוגמה הכי מקוממת הינו מה שמפורסם באמצעי התקשורת, ובהנחה שזה אמת, על מעשי היודים הגרים בחברון(הן כלפי הערבים והן כלפי השוטרים והחילים) ולא רק שם, אלא גם בתחום הקו הירוק. מעשי נבלה חיבים להענות בעונשים הולמים ובמהירות האפשרית. מדינה החפצת קיום, החפצת משטר דמוקרטי הזוכה ללגיטימיות חייבת לשמור על שיויון בפני החוק.
_new_ הוספת תגובה



ראובן, אנרכיה היא אנרכיה.
אליצור סגל (יום שני, 14/10/2002 שעה 23:31)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
ראובן, אנרכיה היא אנרכיה - יהודי חברון סובלים יום יום מהצקות ופגיעות חמורות מצד הערבים וכוחות הבטחון אינם מגיבים. אפילו דברים חמורים כמו נסיונות אונס אינם נענים בתגובה הראויה. אילו כוחות הבטחון היו מגיבים יהודי חברון לא היו צריכים לעשות כלום אבל לא יתכן מצב שבו הערבים משתוללים חופשי ואילו ידי היהודים כבולות. שויון חייב להיות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור - החוק בנידון ברור. אין לפגוע בגנב החודר
ראובן גרפיט (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 19:28)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לביתך או לגנב הגונב את רכבך אלא באופן סביר על נמת למנוע אתהגניבה. אין לירות בו אין לשסף את גרונו. התחושה שלי, על פי אמצעי התקשורת ועדויות של חילים ששהו שם, שאנשי חברון - לפחות בחלקם מתנהגים כבריונים / פושעים ולא רק כלפי הערבים אלא גם כלפי חילי צה''ל ובמיוחד לחילונים שבנהם ולחילים הלא יהודים.
יותר מידי עדויות ולאורך שנים רבות, כך שאני מקבל את העדיות האלה.
_new_ הוספת תגובה



ראובן, אתה נוגע בנושא שמעסיק את...
יוסי (יום שני, 14/10/2002 שעה 23:47)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקהיליה המשפטית שנים רבות, והוא היחס השונה מצד מערכת המשפט כלפי יהודים וערבים.
הדבר מוכח סטטיסטית - בחיתוכים שונים - ואין מי שמתווכח עם הנתונים.
אבל - אם יש בכך להרגיע - בעייה דומה קיימת בארה''ב בין לבנים ושחורים.
ולידיעתך - בישראל, קו פרשת המים של היחס השונה מצד מערכת המשפט כלפי ציבורים שונים - אינו עובר בין יהודים וערבים דווקא. הוא עובר בין החזק והחלש.
וכבר אמר מי שאמר: Poverty is a crime
_new_ הוספת תגובה



לגלות את אמריקה
אנה (יום שלישי, 15/10/2002 שעה 0:26)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא צריך להיות משפטן דגול כדי לדעת שהחלשים נדפקים במערכת המשפט, יוסי, יותר מבעלי היכולת החזקים. דיקנס כבר ידע לספר על כך. אבל תודה על האיזכור. וכמובן שמשמח לדעת שנושא זה ''מעסיק'' את ''הקהיליה המשפטית''.

קו פרשת המים עובר תמיד ובכל מקום בין החלשים לבין החזקים. אפריקאים אמריקאים - שחורים - בעלי יכולת כמו ל-או.ג'יי. סימפסון יכולים לממן לעצמם סוללות של עורכי-דין ויוצאים זכאים על צל צילו של ספק.

הבעיה היא כמובן, שהאפליה גורמת לשחורים בארה''ב ולערבים בארץ להשאר חלשים כלכלית - יש אינטרס לשמר את המצב הזה. זה הסיפור ולא אחר.
_new_ הוספת תגובה



יוסי - טוב עשית שלא הרחבת בנושא עיוותי החוק בארץ
ראובן גרפיט (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 19:30)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ראובן, טוב טוב - או טוב לא טוב ?
יוסי (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 22:13)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לגרפיט: בעניין בריונות המתנחלים בחברון.
גדעון ספירו (יום שלישי, 15/10/2002 שעה 3:10)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצב בחברון בלתי ניסבל, אומר לך המתנחל סגל, ממש אנרכיה. אכן זה המצב, אבל לא בגלל הפלסטינים, אותם מאשים המתנחל סגל, אלא בגלל קבוצת הקנאים היהודים שפלשו לאדמה לא להם, ומנסים כל העת, באלימות בפרובוקציות, בהתנכלויות, בפוגרומים, ברצח, להשתלט על עוד ועוד שטחים ורכוש.
ראוי להזכיר ולזכור כמה משיטות הבריונות שהמתנחלים בחברון נוקטים כלפי הפלסטינים: הפיכת דוכנים בשוק, פלישה לבתים, פגיעה ברכוש, ירי על פלסטינים, התנכלות, מכות, הטחת עלבונות, זיהום קירות הבתים בסיסמאות גזעניות וגם שיטות ''מתוחכמות'' שילדי המתנחלים אימצו לעצמם, כמו חשיפת אברי מינם למען ''המטרה הקדושה'' (האם זו מצוות אלוהיהם האליל?) להשתין מרום דירותיהם על ראשיהם של עוברים ושבים פלסטינים.
בריונות המתנחלים לא היתה יכולה להתקיים אילמלא יחידות צבא הכיבוש שמגן עליהם. המתנחלים מזכירים לי את בריוני הס.ס והס.א שגוייסו בהוראת גרינג ככוח עזר משטרתי, כאשר תפקיד המשטרה היה לתת לבריונים גיבוי וכיסוי להתנכלויותיהם כלפיי יהודים, קומוניסטים, סוציאליסטים וליברלים. המתנחלים אף הם מעין כוח עזר מגוייס של צבא הכיבוש ותפקיד הצבא הוא להעלים עין ממעשי הבריונות וההתנכלות של המתנחלים הגזענים.
אי אפשר לומר שבריונות המתנחלים זהה לזו של בריוני הס.ס והס.א בשנות ה- 30 בגרמניה. יש שיטות דומות, אבל יש גם הבדלים. במובנים מסויימים מצבם של היהודים בגרמניה של טרם מלחמת העולם היה טוב מזה של הפלסטינים. היהודים בגרמניה בשנות ה- 30 לא סבלו מעוצר קולקטיבי שהצמיד אותם לבתיהם, כפי שקורה לעשרות אלפי פלסטינים בחברון, שנאלצים להיכלא בבתיהם בעוצר לתקופות ממושכות, כדי שכמה עשרות מתנחלים יוכלו לחיות בתנאי אפרטהייד. במלים אחרות, כדי שמאה מתנחלים כהניסטים יוכלו לחיות כאדונים, צריכים עשרות אלפי פלסטינים להינמק בבתיהם שבועות, לעתים חודשים.
לא אחת אני מפנטז, מה הייתי עושה אילו אני פלסטיני בחברון החי בשכנות למתנחלים וסובל מהם יומם וליל. לי אין ספק שהייתי נוקט בשיטות הרבה יותר תקיפות ויעילות לסלק את המתנחלים מהמקום. דומני שהפלסטינים מגלים יד רכה כלפיי המתנחלים, דבר המסביר את המשך ישיבתם במקום. אילו נקטו הפלסטינים בשיטות התנגדות יותר נחרצות, (ואינני מתמקד בשימוש בנשק חם), אין לי ספק שגם חטיבות חיל הכיבוש הישראלי לא היו יכולות לסייע.
יחשוב כל אחד לעצמו, איך היה מגיב אילו מתנחלים היו פולשים לדירתו ודורשים עליה בעלות בטענה שזה רכוש שהובטח על ידי אלוהים. אני מניח שכל אדם בעל אינסטינקטים בריאים היה מגייס כל קורטוב של התנגדות כדי לגרש את הפולשים מביתו.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון החזרת הקולונאליסטים הערביים לארצותיהם
אליצור סגל (יום שלישי, 15/10/2002 שעה 19:53)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הפתרון לכל הבעיות גם של ראובן וגם של גדעון הוא פשוט מאוד - דה קולניזציה של ארצינו - החזרת הכובשים הערביים הבלתי חוקיים לארצותיהם ובמיוחד למדבריות חצי האי ערב. הגיע הזמן לפרק את הקולניות הערביות ולנקות את ארץ מולדתינו ארץ אבותינו ואבות אבותינו מהפלשים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור היקר - לו הפתרון שלך היה ישים, לא הייתי מתו
ראובן גרפיט (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 22:27)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כח עימך. אבל - אנו כאן 100 שנה. לאחר כה הרבה מלחמות גדולות וקטנות אשר נמשכות לאורך כל התקופה. מחיר אינסופי ומה התוצאה? האם מספר הערבים פחת? האם הצלחנו לגרשם מהאיזור? האם השנאה פחתה? האם אנו הפכנו להיות מדינה עצמאית? הרי ללא הסיוע האמריקאי - היינו מפסידים במלחמת יום הכיפור וגם היום, כולנו וסלים אמריקאים וחיים מהנדבות שהם נותנים לנו. אז אנא - היה רציונליסט והתנהג עמו בר זכאי. צריך להכיר במגבלותנו ולסמוך על הקדוש ברוך הוא שאולי בעוד 100 שנה יביא לנו המשיח בין על חמור ובין על טנק ויגאל אותנו.
ראה - האגדה מספרת שבכיבוש הארץ על ידי יהושע , לא נהרג אף אחד למעט החוטאים. כמה נהרגו לנו מתחילת הציונות? ולבטח חלקם לא היו חוטאים. אז אולי תסמוך יותר על הקדוש ברוך הוא,ותזכה למה שנאמר על אהרון מה דעתך?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, מזדהה עם כל מילה. נשאלת השאלה שאותה יש
ראובן גרפיט (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 22:11)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשאול את אליצור ושאר חברי הפורם המתמצאים ביהדות והמצדיקים את ההתנחלות בכל מחיר. כיצד מוצאים הם הצדקה ומהי אותה הצדקה המתירה להם לבצע את כל כך הרבה חטאים (אתה הרי מתמצא בנושאים אלה יותר ממני). אולי תנסח את כל ''החטאים'', בהתאם לתרייג מצוות + עשרת הדיברות (מצווה ודוגמה של חטא / מעשה נבלה שהתרחש) להעמיד אותם לדיון בפורם ולבקש תגובת החברים המצדיקים את ההתנחלות הברוטלית לבוא ולהסביר לנו , כיצד על פי היהדות, לגישתם, מותרים מעשי נבלה אלה.
דיון כזה ללא התלהמות יאפשר לנו להעמיד את הנושא באור המתאים. מקבל את האתגר?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי