פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ועדת איילנד היתה מיותרת כמו ועדת הבדיקה של טירקל
חוק שימור האלרגיה (שבת, 17/07/2010 שעה 15:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אירוע 'פליולה' הינו אירוע שולי בסך הכל בו אין צורך אפילו להתעמק בנתונים ובכוונות. 2 הועדות מיותרות שבסופו של דבר רק מנציחות את האירוע, במקום שנעביר דף חדש ונמשיך להילחם בטרור הערבי.

------------------------------------------------------

מגמתיות, הכחשה, הסתרת פנים וכו' היתה במשטרת ישראל ובפרקליטות גם בעניין עמותות אהוד ברק וחבר עוזריו ה''מסור'' כולל השר הרצוג. גיוס הכספים עבור העמותות ובהן ''דור שלום'', ''ישראל של כולנו - ישראל אחת שלנו'', ''עוד לא אבדה התקווה'', ''העמותה לקידום נהגי המוניות בישראל'', ''תקווה לישראל'', ''אלטרנטיבה לקידום העלייה'', ''נגב עכשיו'', ''אזרחים מימין ומשמאל'', ''סטודנטים רוצים שינוי'', ''התקווה - העמותה העצמאית למען יהודי אתיופיה'', ''תנו לעבוד בכבוד'', ''הכל בוער חביבי'' ועוד. משום מה גם המשטרה וגם הפרקליטות סגרו תיקי חקירה נגד ברק, הרצוג ואנשיהם בעניין חוק מימון בחירות (1999 ושוב ב-‏2001) וניהול תקין של עמותות, בטרם הושלמה החקירה. יד זדונית ונסתרת הגנה עליהם ב-‏2001-2.

------------------------------------------------------

את כפר הנופש בחוף פלמחים אפשר לעשות גם כמה קילומטרים דרומה-מזרחה. ישנו עקרון שהעשירים שברו אותו לאורך עשרות שנים שיש לישראל רק רצועת חוף אחת והיא של כולם. לכן ארסוף שנבנה על חוף שהיה שייך לקיבוץ שפיים שמכר אותו בלי אישור מנהל מקרקעי ישראל לעשירי ישראל ומתחם ''סי אנד סאן'' של אליטיסטים צפוניים מצפון לתל ברוך שחרג וגנב שטחים מהחוף הם פשע ברור נגד הזכויות האזרחיות של כלל תושבי ישראל. אז למה לכסח עוד חלקת חוף נדירה, לקעקע את הטבע ולשלול מהציבור להינות ממנה?
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
המסביר לצרחן (יום ראשון, 18/07/2010 שעה 9:59)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא שרק היום הודיע משרד התחבורה שהוא מוותר על מחלפים בצמתים בין עירוניים והם יעדיפו את הרימזור הישן והרע.

ואיך זה קשור?

אז מי שלא רוצה לשדרג את תשתיות התחבורה, בטענה שהשידרוש גוזל אדמות חקלאיות, למה שלא יעדיף להשאיר את החוף מוזנח ולא לתת אותו לקבלן פיתוח מיליונר שיעשה קופה טובה על חשבון הציבור?

בעצם אני בעד להשאיר את החוף פתוח לכלל הציבור ולמנוע הקמת פארק שעשועים פרטי בשם כפר נופש. אבל מהיכן הממשלה תוציא כסף לפיתוח החוף לכלל הציבור? איזה קבלן יהיה מוכן להשקיע מיליונים ולהרוויח בסוף רק כמה שקלים קטנים?

כך גם בעניין התחבורה. השארת והוספת רמזורים רק תחריף את מצב בתעבורה בכבישים שיגדילו את מספר תאונות הדרכים. בחישוב סופי, להוציא את ההפסד במספר ההרוגים והפצועים שיתווספו, עדיף להקים מחלפים משוכללים בכל צומת בין עירונית. ההשקעה הכספית תחזיר את עצמה מהר מאוד בהקטנת מספר התאונות.

הבעיה שמשרד התחבורה מנמק גם כאן את החלטתו הנואלת באי רצון לפגוע בשטחים ירוקים על חשבון הקמת המחלפים (כשלמעה הסיבה העיקרית היא אי יכולת לממן את העבודות)?
אז כבר בכמה מטרים מרובעים מדובר? יתכן שסך כל השטח המדובר קטן מכלל שטח חוף פלמחים שניצל מהשמד.
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
יענקלה (יום שני, 19/07/2010 שעה 0:28)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון לוותר על המחלפים המטורפים האלה נכון ויעיל.
אפשר להגיע לאותם תוצאות על ידי מחלפונים קטנים שמנתבים את התנועה לתןך כיכר מחלקת בדרך למסלול הדרך המהירה הבאה.
רוב העולם עבר לשיטה הזו שהוכחה ויעילה וחסכונית בקרקע.
רק בישראל ובערב הסעודית עדיין בונים את מחלפי הענק המיותרים.
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
חוק שימור האלרגיה (יום שלישי, 20/07/2010 שעה 22:43)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיכרות בכבישים בין עירוניים?
אתה התכוונת לספר בדיחה?
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
אריק פורסטר (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 2:56)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסו את הכיכרות במספר ערים בארה''ב, אך הן ידועות לשימצה כמגנט לתאונות ורובן נעלמו כבר.
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 7:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכוונה לכבישים בין-עירוניים - שם העונש יהיה הרבה יותר גדול. אינני רואה כיצד עשרות אלפי מכוניות בשעת לחץ של בוקר או ערב יוכלו להסתדר בכיכר.
מחלפים הם הפתרון הטוב ביותר בכל צומת דרכים. הם נפוצים וחשובים ביותר בכבישים בין עירוניים בגלל היקף התנועה שכבישים האלה. הם גם הפתרון המעולה ביותר בערים, אבל אפשר לבנות כאלה רק במקומות של שטחים פתוחים ופנויים. החלופה השניה אחרי מחלף בשטח עירוני הוא אכן הכיכר - מותנה כמובן בהיקפי התנועה במפגש הכבישים (ככל שיש יותר רכבים לשעה כך ערכה של הכיכר יורדת), ואז מגיעים לפתרון הסטנדרטי של צומת מרומזר.
_new_ הוספת תגובה



הבה ונבהיר
יענקלה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 4:27)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן לא באמצע הדרך המהירה נבנה את הכיכר.- לא לזה בוונתי.
הכיכר בנויה בנתיב היציאה מהדרך המהירה לאחר מסלול שנקרא מסלול השקטה.
הכיכר מנתבת את התנועה לדרכים\דרך המהירה הבאה וממלאת בדיוק אותה פונקציה של מחלף ענק וזולל שטח.

מחלף כמו קסם .
כביש מהיר 1- כביש 6
כביש מהיר 2 - כביש 5
כביש בינעירוני 444-

את המפלצת שגזלה אלפי דונמים , אפשר היה לבנות כך שיציאה מכביש 6 היתה מנותבת על ידי זרוע ''מחלפון '' שבסופו אי תנועה שמנתב את התנועה לכביש מס 5, 444, באופן שגוזל כמות אפסית של שטח.
דוגמה למחלפון יעיל ניתן לראות במחלף אור עקיבא החדש. שנבנה על מינימום שטח, לעומת מחלפים דומים בכביש 2 שהינם מגלומנים וזללני שטח.(וגם מחלף זה עדיין גדול ועצום ביחס למחלפים חדישים שנבנים בעולם .
את המחלפים האלה בוניה מעצ המסתמכת על מתכננים פרטיים שפרנסתם מבוססת על אחוז מגודל ויוקר המחלף ולא על יעילותו.
כאמור, בכל ארצות אירופה עברו לניתוב התנועה ביציאה מהאוטוסטראדה, על ידי מסלולי השקטה קצרים, ובסופם כיכר שמנתבת את התנועה לאוטוסטראדות הבאות או ליציאות לערים.
_new_ הוספת תגובה



הבה ונבהיר
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 8:06)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט סותר את עצמך. יציאה מדרך מהירה אינה דורשת שום כיכר משום שנתיבי הנסיעה מתפצלים ונפגשים עם הדרכים הראשיות האחרות. אז למה למנוע זרימה ישירה ורצופה נניח מכביש מספר 6 לכביש לכביש ירושלים תל אביב?

היום נניח אם אתה נוסע בכביש מספר 6 דרומה אתה יכול לרדת ממנו לכיוון תל אביב פשוט בלקיחת הנתיב הימני ונסיעה רצופה במהירות גבוהה שמשתלבת בכביש ירושלים - תל אביב לכיוון מערב וכך בדיוק כשאתר רוצה להמשיך עוד קצת דרומה ולרדת לאותו כביש אבל לכיוון ירושלים.
רק למעטים יותר שרוצים לרדת לכביש המוביל למודיעין מצד אחד או למושבים מצד שני יורדים ומגיעים לצומת מרומזר שפועל גם בשעות העומס בצורה אפקטיבית (כלומר, מתחשב בלחץ התנועה לכל כיוון בזמן אמיתי).

לדעתי זה הפתרון הנכון להמשך בניית כבישים בינעירוניים בארץ, בין אם במסגרת פרוייקט ''כביש מספר 6'' או כל פרוייקט ממשלתי אחר.

גם באירופה ירידה מאוטוסטראדה ומעבר לאחרת או לסתם כביש מהיר הוא לא באמצעות כיכרות אלא מחלפים פשוטים ונוחים שלא פוגעים במהירות הנסיעה (כלומר: אין כיכר, אין צומת, אין לחץ תנועה במרבית שעות היממה).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי