פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תראו מה זאת נצרות קתולית, ומהי חוויה נוצרית
מיכאל שרון (יום שלישי, 24/08/2010 שעה 1:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה חכם, יפה, מרגש, פונה לתבונה ולרגש כאחד. לא תתקלו בארץ בדבר דומה לזה, ובוודאי לא בדרשות פרוטסטנטיות.
_new_ הוספת תגובה



חכו כמה דקות, עד שתופיע האם אנג'ליקה.
מיכאל שרון (יום שלישי, 24/08/2010 שעה 1:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, הנצרות היא דת פרימיטיבית...
ימני גאה (יום שלישי, 24/08/2010 שעה 9:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא צריכה ''מתווך'' בין האלוהים לבין בני-האדם.

ייתכן שאתה נוצרי במקור,
אבל לא תשכנע יהודים אמיתים בנכונות הדת הנוצרית.
_new_ הוספת תגובה



דברי אוהד קמין (מ''מנהיגות יהודית'') ותשובתי
מיכאל שרון (יום שלישי, 24/08/2010 שעה 14:12)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

From: okamin

Sent: Tuesday, August 24, 2010 7:20 AM

Subject: RE: הניסים שעשה ישוע

שלום לכם

אתלה את דברי דווקא בכותרת ''הנסים שעשה ישוע'' שניתנה לתכתובת זו: בתורה נאמרים יותר מפעם אחת דברים נגד הופעתו של מי שעושה נסים או מראה בדרכים אחרות את כוחותיו ומצויין, בהקשר זה, כי אסור לתת לאלה להשפיע ולהוכיח שהוא מייצג את האמת, אחרי שזו הוכחה באמצעות אישים כמו משה רבנו. למותר אולי לציין בהקשר זה כי משה נתמך מחד באבות היהדות ומאידך בנסיאי וחכמי ישראל אשר נשאו את דבריהם במשך דורות רבים לחיזוק אמיתות היהדות מבלי שהסתכנו בהוצאה להורג על ידי הסנהדרין על אף שחלק מהם נפגעו על ידי מלכי ישראל בשל היותם איום על שלטונו של מלך זה או אחר.

בהקשר של ישו, אנו לומדים על ה''פופולריות'' שלו מן ה''ברית החדשה'' וכן על הנסים שעשה. מהדרך שבה מוצגים הנסים נראה כי ישוע העניק רפואה לנפגעי גורל ולפיכך יש, מנקודת מבט מסויימת (כמו שלי, למשל) כדי לראות בכך מרד נגד האלוהים, כי הרעיון שדי בכך שהאדם סובל כדי להעניק לו מרפא איננו מוצדק והוא מעמיד את הסבל כבעיה שיש לפתור מיידית, מה שכל חברת זמננו מבוססת עליו – וזו תרומת הישועיות לכל העולם הסוציאליסטי על רשעותו.

בין דברי החלקות שמציג ישוע כלפי העולם הקיים, תוך שהוא דוחה אותו מפני העולם הבא ו''מלכות השמיים, הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי הקנין הפרטי, הכסף והיהודים ובכך הוא מניח את התשתית לאלפיים שנה של התנגדות לעושר, ליצירה ולאנטישמיות שממנה אנו סובלים עד היום.

על רקע זה נראה לי שהריגתו של ''משיח'' זה היתה ענין של הגנה עצמית על הטוב שבעולם מפני דרכו הרשעית המותחכמת.

אוהד קמין

____________

תשובתי:

אוהד, תודה על דבריך המאלפים. זו הגישה הליברטריאנית, אך איני יודע אם הליברטריאניות במיטבה. אלא שדומני שבארה''ב אף הימין מיישב את גישת ישוע עם קניין פרטי. ישוע גם אמר שמי שלא מעצים את קניינו, גם המעט שהיה לו ינטל ממנו. לא הסבל מכשיר את האדם לפי ישוע, אלא החרטה. (הרי יהודה איש קריות סבל ואכל את עצמו על שבגד בישוע, עד שהתאבד, אך לא חזר מדרכו ולא חש צער ממשי, רק תחושה שעשה שגיאה) הסובסטנס בעולמנו, מה שמעניק אמצעים, מה שנותן בסיס ממשי, חשוב הן למלאכת היצירה והן ליזמות. אלא שדווקא רוח הטוהר כילד שמטיף לה ישוע, ודווקא האהבה, טובות ליצירתיות, יצרנות, לרוח ספורטיבית של תחרות ולא לרוח עויינת של ''השמדת אויבך''. אתה יכול לחיות בפשטות, לא להיות בומבסטי ורודף רברבנות, ועדיין להיות יוצר, יזם, ממציא, או פשוט אדם עמל וטוב.
ישוע, גילום חומרי של האל, מפלס את הדרך לממשות, ליופי בעולם הממשי, לטוב הממשי בעולמנו, בצד ראייתם כישויות המבטאות אלוהות. ראיית האל כערטילאי לגמרי, ראיית כל מה שנעלה כעניין ערטילאי ומופשט לחלוטין, ולא עניין הניצב מולך בגובה העיניים - בן האדם, מיסתורין של בן אלוהים שהיה מראשית הבריאה ושהאל שלח באהבתו אותנו, הערטילאיות הזאת מבטאת מידה של התרחקות האל מהאדם (כעונש על החטא הקדמון), הטלתו לקיום סיזיפי חסר התקדמות ממשית והתכחשות לדברים הנעלים שבעולמנו הממשי, ועשוי לסלול את הדרך לרדיפת כוח צרופה ועריצות או אף שחיתות, במקום לאהוב את העולם. כיצד אתה יכול לאהוב משהו שאין לו כל ביטוי ממשי?

מיכאל
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי