פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך
בצלאל פאר (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 17:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי להיות בנקודת השפעה ו''לחנך'' את הנוער למרוד בציונות. אין הסבר לכל המאמצים בשני העשורים האחרונים להחדיר עוד ועוד מורים שעברו חינוך מחדש בכל מיני קמפוסים קיבוציים או פרטיים (נמרוד אלוני הוא סמן שמאלני של העולות האלה).

זה די דומה למאמץ השמאלני של הכשרת משפטית באמריקה ע''י ''הקרן לישראל החדשה'', שנה עד שלוש שנים חינם על חשבון התורמים השמאלנים האנטי-ציונים, וכשהם חוזרים לארץ הם חודרים לפרקליטות המדינה, למשרדי ממשלה ועד לארגוני זכויות היתוש.התהליך הזה מתבצע כבר 25 שנים וכבר היום יש גרעין מסוכן של כמה מאות משפטנים שחדרו גם לחברות ציבוריות ולארגוני הנעת ההמונים של שתי''ל (הממומנת ע''י 'הקרן לישראלך החדשה''.

אדם ורטה הוא עוד חייל ממושמע שצריך לחרוש את מוחות הינוקות ולזרוע במוחם שתי''לים חדשים אנטי ציוניים.

הסיפור אינו ספיר סבח והתנהלותה, כי היא רק תלמידה, היא הקורבן, היא נייר הלקמוס שבלא-מודע הבינה שאדם ורטה הוא תולעת מסוכנת שתפקידה להרוס את הקוד המוסרי של התלמידים, כדי שיהיו פנויים לשאת את המחלה של ההיסטוריה החדשה והמתוקנת של ה'הסטוריונים החדשים'.

זה אדם ורטה, שהטריד את ספיר סבח לא בפעם הראשונה. כבר בשנה שעברה הוא הבין שהיא אגוז קשה וזה העלה לו את הפיוזים עד שהוא תקף אותה מילולית ואיים עליה. השנה הוא הוא שמר ממנה מרחק אבל סנט בה מדי פעם בשיעור, כי היא הפריכה את קשקושיו.

בשיעורי אזרחות אסור למורה להביע דיעות פוליטיות ואם הבנת שמותר, אז צריכים לתקן את החוק כדי שיהיה ברור לך שאסור. שהרי מה יתרון דעתו הפרטית של המורה בכל עניין פוליטי? אין שום יתרון ולהיפך, יש סכנה. כי מורה נחשב לאוטוריטה ויכולת השפעתו/ה גדולה באופן יחסי. ורק תחשוב מה יקרה אם יסתבר לך שרוב המורים/ות הם ימניים? אני בטוח שאז היית קופץ וקורא להפסיק ללמד פוליטיקה בשיעורי אזרחות. והיית צודק. כי בשיעורי אזרחות צריכים ללמד אזרחות ולא פוליטיקה.

איך מלמדים אזרחות? כמו שמלמדים פילוסופיה, היסטוריה ומשפטים. מביאים את ההיסטוריה הפוליטית של המדינה, מציגים את המבנה הפוליטי, מגילת העצמאות, חוקי יסוד וחוקים לדוגמה. מלמדים על התנהלות הכנסת, מפלגות, בחירות ישירות ויחסיות, תקשורת ועיתונאות, הרשות השופטת, ודנים על מקרים אופייניים. חייבים להציג כל צד בויכוח בצורה אמינה ומלאה, אפשר להביא לשיעור פוליטקאים, שופטים, עיתונאים שהיו חלק מהסיפור.
אבל מה בין כל זה לבין דעתו הפרטית של המורה?
האי תלמידים לא באו ללמוד מה חושב המורה שלהם ולמי הוא מצביע ביום בחירות. המורה הוא לא יעד הלימוד, אלא המתווך בין התלמיד לבין חומר הלימוד.

התר למורה להביע את דיעותיו פוליטיות בכל עניין, יסיטו את הלימודים מהעיקר אל מה שחושב המורה. מצד אחד הוא ישפיע פוליטית על תלמידיו בין אם הוא רוצה ובין אם לא, ומנגד הוא יעורר אנטגוניזם הדדי מול תלמידים שיחלקו עליו. הויכולח עלול להפוך במקום ויכוח ענייני לויכוח אישי ומשם הדרך קצרה למשבר אמון. וזה מה שקרה לאדם ורטה וספיר סבח שהפכו לשני גפרורים שהתחככו והציתו את המדורה.

מטרות החוק שהבאת קטע ממנו הוא להגדיר ערכים שילוו את התלמידים אחרי שהם יגמרו ללמוד בתיכון והוא בכלל לא מכשיר את המורה להביע את דיעותיו הפרטיות. בודאי שהנחלת עקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולא 'מדינת כל אזרחיה').

חוק חינוך ממלכתי, סעיף 2, תשי''ג - 1953
מה הבעיה ללמוד את עקרונות הכרזת העצמאו בלי להביע דיעה פוליטית של המורה ו/או התלמידים?

גם סעיף 2 לחוק החינוך הממלכתי, התשי''ג–1953, סעיפים קטנים (1), (2), (7) ו-(9). לא מתירים הבעת דיעה פוליטית פרטית של מורה/תלמיד. :נקודות המבט השונות הקיימות במערכת הפוליטית'' אין כוונתו לנקודות המבט הפוליטית של המורה אדם ורטה, אלא את מגוון הדיעות הפוליטיות בכל נושא מהשמאל הקיצוני ועד הימין הקיצוני. אפשר להביא את מוחמד ברכה וזהבה גלאון מהשמאל הקיצוני ואת בן ארי מהימין הקיצוני שיציגו את מצעם הפוליטי לפני התלמידים, ואם מחמן שי יתעקש אז אפשר לתת גם לו לגבר. זו כוונת חוק החינוך הממלכתי.

דו''ח קרמניצר (התשנ''ו–1996) דווקא מכניס שינוי בחוק בשעה שהוא קובע: ''ראוי להבהיר כי מותר למורה לנקוט עמדה בנושא שנוי במחלוקת, ובלבד שאין הוא מקנה לעמדתו מעמד של עמדה מחייבת... ''. ההערה הזאת היא אנטי-חינוכית והיא לא מתקיימת בפועל, אלא אצל מספר קטן של מורים אידיאולוגיים דווקא מהצד השמאלני הקיצוני. אין דבר כזה שמורה מביע את דעתו והיא לא מחייבת, כי קשה להפריד בין ניתוח לוגי ואובייקטיבי של סוגייה פוליטית לבין הפתרון/ההצגה שלה. בעניינים כאלה גולשים בהכרח מן הדיעה אל העובדות. למשל, הצגת תבוסת הערבים במלחמת העצמאות כנכבה לערבים מקבלת בהכרח את הטענה שהערבים היו הצד התמים שהותקף על הציונים (כמו שהם מציגים את סיפורם ההיסטורי בספרי ההיסטוריה החדשה המומצאת שלהם).

לכן הדרך הנכונה היא שהמורה יהיה מדריך ולא מטיף !
_new_ הוספת תגובה



השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך
יעקב ריגר (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 19:34)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתך ''מטרות החוק [...] הוא להגדיר ערכים שילוו את התלמידים אחרי שהם יגמרו ללמוד בתיכון והוא בכלל לא מכשיר את המורה להביע את דיעותיו הפרטיות. בודאי שהנחלת עקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולא 'מדינת כל אזרחיה').''
אילו היית כותב על ערכי מדינת ישראל כמדינת היהודים וכמדינה דמוקרטית הייתי מסוגל להבין אותך, אך הביטוי ''מדינה יהודית דמוקרטית'' הוא אוקסימורון. מדינה יהודית דמוקרטית אינה שונה ממדינה ערבית המכריזה על עצמה שהיא מדינה מוסלמית דמוקרטית. דמוקרטית עבור מי?
_new_ הוספת תגובה



השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך
בצלאל פאר (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 22:49)
בתשובה ליעקב ריגר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה יהודית ודמוקרטית היא מדינת היהודית הדמוקרטית, אם לא הבנת.

למדינה עצמה אין דת, כי מדינה היא כלי, מכשיר לניהול האנשים החיים בגבולותיה. האמירה מדינה יהודית, כמופיעה במגילת העצמאות משמעה מדינת הלאום היהודי. להלן ציטוט מהמגילה:
''בשנת תרנ''ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.''

וכמה פסקאות אחר כך:
''ב-‏29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; .... הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה. ''

המסמך מסביר היטב את משמעו של המונח 'מדינה יהודית' שהיא תקומה לאומית של העם היהודי בארצו.

מאחר ש''יהודי/ת'' זה גם לאום וגם דת 'מדינה יהודית' היא מדינת העם היהודי, כמו שמדינה צרפתית היא מדינת העם הצרפתי.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
דוד סיון (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 19:38)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוק החינוך הממלכתי מבהיר היטב שני דברים:
א. מה על המורה ללמד. בין אלה כלולים ערכי הדמוקרטיה ומהותה של מגילת העצמאות.
ב. מה מותר לו ומה אסור לו לעשות כמו למשל הכתוב בסעיף 19.

סעיף א' שעוסקים בנושאים עליהם יש חילוקי דעות בחיי היום-יום.

אין בחוק הזה איסור על מורים להביע דעות בנושאים פוליטיים.

האיסורים על המורה מפורטים בחוזרי מנכ''ל. בשום מקום מאלה לא כתוב שלמורה אסור להביע דעות. בנושאים כמו אזרחות שעוסקים בערכים לא ניתן למנוע מורה מהבעת דעה. מה שכן ניתן זה לקבוע כמו שנקבע בחוזר מנכ''ל שנכנס לתוקף באפריל 2009: ''ראוי להבהיר כי מותר למורה לנקוט עמדה בנושא שנוי במחלוקת, ובלבד שאין הוא מקנה לעמדתו מעמד של עמדה מחייבת...''

לפי המידע שאני מכיר אדם ורטה לא עבר על הכללים האלה ולכן עילת הפיטורין היתה חסרת שחר.

עוד בהקשר הזה אציין שלא טענת נכון שהצגתי קטע מחוק חינוך ממלכתי.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
בצלאל פאר (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 23:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע''פ החוק תפקידו של המורה הוא לחנך וללמד את תלמידיו ולא להטיף להם את הפוליטיקה שלו. שיעורי אזרחות הם לא שיעורי פוליטיקה, אלא בין היתר שיעורים על הפוליטיקה. אבל לא על הפוליטיקה של המורה, אלא על הפוליטיקה של הפוליטיקאים.

עוד בזמני נהגנו להזמין פוליטיקאים ידועים להציג את עמדותיהם הפוליטיות לפנינו בכיתות י''א וי''ב. זה היה ביוזמתנו, בידיעת ובהסכמת מנהל ביה''ס ובנוכחות המורה לאזרחות או להיסטוריה. בכל פאנל מתוך כמה בודדים, היו פוליטקאים מימין ומשאל ומהאמצע ולכל אחד ניתן זמן שווה להציג את עמדותיו בנושאים שנבחרו מראש, לפי לימודי האזרחות, ואחר כך היו כמה סבבים של שאלות ותשובות. המורה רק ניהל את המפגש, ואנחנו שאלנו. ותאמין לי שהיה חשוב לנו כתלמידים לדעת מה חושבים ועושים הפוליטיקאים, ובכלל לא היה איכפת לנו מה המורה חושב.

תלמידים לא באים לביה''ס כדי לספוג את דעתו הפרטית של המורה. כדי לדעת כיצד פועלת הכנסת ומה תפקידם של חברי הכנסת, אני לא צריך לדעת מה חושב המורה שלי על בולשביזם. כדי להבין את הסוגייה המשפטית של החוק הצבאי כנגד אזרחים ערבים ירדנים/פלסטינים ביו''ש, אני לא צריך לדעת מה חושב המורה שלי על הכיבוש. וכו'.

אין חוק שאוסר להביע עמדות פוליטיות כי אנחנו דמוקריה אמיתית. השאלה אינה חוקית אלא מקצועית. מה רוצה מורה ללמד את תלמידיו אם הוא יאמר להם ''ויוה פלסטין'' או ''שתי גדות לירדן'' ויאללה למלחמה?

חוזר המנכ''ל 2009 אינו ראוי ועובדה היא שאין מורים שמנצלים ה''זכות'' הזאת, כי הם מבינים שמדובר בפח ובמוקש. כי מרגע שמורה לאזרחות יתחיל לומר על כל נושא מהי דעתו הפרטית הוא יסיט את התלמידים מנושאי הלימוד, ייפתח ויכוח מיותר ושולי, יתגלו מתחים בין המורים לבין חלק מהתלמידים והדבר יכול להוביל לאווירה עכורה ואנטי אקדמאית. ממש כמו שקרה לאדם ורטה. למה תלמידיו של ורטה צריכים לדעת מה דעתו על הכיבוש או על ישראל כמדינה ציונית?
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
דוד סיון (יום חמישי, 06/02/2014 שעה 4:49)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עובדות המקרה הן שורטר לא עסק בהטפה פוליטית.

ב. כל הטענות שעלו כאן נגד ורטר עד לרגע זה מבוססות על מה שבעיניכם (אתה, ע. ואחרים) הן דעותיו הפוליטיות ולא על פעולותיו כמורה ברשת אורט.

ג. טענתך כי ''אין מורים שמנצלים...'' חסרת ביסוס, במקרה הטוב.

בקיצור כתבת עוד הודעה מלאה בפרטים לא רלוונטיים לפרשת ורטר-סבח.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
בצלאל פאר (יום שני, 10/02/2014 שעה 22:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א,ב,ג, שלך פשוט לא רלוונטיים .....
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
דוד סיון (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 3:17)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עובדות המקרה הן שורטר לא עסק בהטפה פוליטית.

ב. כל הטענות שעלו כאן נגד ורטר עד לרגע זה מבוססות על מה שבעיניכם (אתה, ע. ואחרים) הן דעותיו הפוליטיות ולא על פעולותיו כמורה ברשת אורט.

ג. טענתך כי ''אין מורים שמנצלים...'' (תגובה 173084) חסרת ביסוס, במקרה הטוב.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
ע.צופיה (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 6:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמים היא הגדרה עדינה ביותר לדברים שאתה כותב. אך זה בסדר, כך אתה מסדר את המצפון שלך.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
דוד סיון (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 6:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שלך שאין לך כל ביסוס לטענתך.
וכמו שאתה מתבטא בהודעות אחרות ברור ממה נובעת הבעיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



הימנים עסוקים בטיהור פוליטי
ע.צופיה (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 7:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני רואה שום צורך לבסס משהו בפרשה הזו. אני בטוח מאוד בדעותי. נראה לי שמי שאינו בטוח בדעותיו זה אתה כי כל הזמן אתה מחפש ביסוס מהגורן ומהיקב.העובדה היא שאינך משכנע בכך אף אחד.
אני שמח שעברת לפסיכולוגיה ואתה כבר מנתח את בעיותיי.
_new_ הוספת תגובה



העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך!
דוד סיון (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 8:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע שאתה בטוח בדעותיך. בנתיים לא הצגת ביסוס לדעתך וכעת אתה מודיע שאין לך צורך בכך.

לכן בחרתי לבדוק את העובדות בעצמי. התוצאה היא העמדה שהבעתי במאמר ובדיונים. מסתבר שרוב הבלתי משוכנעים לא טרחו להתמודד עם טענות הביסוס (העובדות) שהצגתי כאן.

מי שעבר לפסיכולוגיה ולניתוח בעיות זה אתה. קרא שוב את ההודעה הקודמת שלך. אם זה מפריע לך זו בעיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך!
ע.צופיה (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 11:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני רואה צורך להציג.
איני רואה צורך לשכנע אותך.
העובדות שבדקת הן עניינך בלבד.
מרוב התגובות על המאמר הזה אני למד שזה גם לא מעניין אחרים.
אז שכנעת את עצמך.
נהדר.
_new_ הוספת תגובה



העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך!
דוד סיון (יום שלישי, 11/02/2014 שעה 11:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצרכים שלך הם עניינך בלבד.
בכל מקרה הגישה שלך מעידה על בעייתך!
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי