|
תופעת המהדרין | |||
|
|||
במקרה זה של מסורת הדלקת הנרות, ההידור אינו גורם לנזק, ואפילו יש בו חן מסוים, שכן הוא מרבה אור, ואור לפי כל התפיסות הוא דבר טוב לעומת החושך. (השאלה מה זה אור ומה זה חושך, זו שאלה אחרת). אולם אם נסתכל על שאר תחומי חיינו, נראה כי ההידור בהרבה מקרים מעיד על צייקנות, ובכמה מקרים נזקו עולה על תועלתו. דוגמא מהתחום הדתי היא נושא הכשרות, בו המהדרים מקשים מאד על חיי היצרנים בדרישותיהם, תוך פסילת כל מה שאינו עומד בתקניהם המחירים. בתחום הפוליטי ניתן למצוא את המהדרים בקצוות הקשת, כאשר כל מי שאינו עומד במשנתם המזוככת, אינו ראוי לטעמם להימנות על המחנה שלהם (התופעות הללו קיימות גם בשמאל וגם בימין) אני חסיד אני לכשלעצמי חסיד האימרה שהאויב הגדול ביותר של הטוב מאד הוא ... המצוין. סע לשלום וחזור בשלום. | |||
_new_ |
מהדרין[מארמית]=מחזרים.לעומת ''חסידים'' עליהם- - | |||
|
|||
כבר דיברנו בעבר.לגבי חסיד יש מגבלה,אסור לו להיות שוטה.הוא זקוק לאיזון של החכמה. לעומת זאת ה''מהדר'' במובן המקורי שלו,משתדל ומשקיע כדי לקיים מצות עשה[!] מסוימת.כאן אין סיכון מיוחד אפילו בשוטים.ואכן הננהג להרבות בנרות הפך לנחלת הכלל[וייתכן שהיה המנהג העתיק דווקא,כפי שכתבתי]. השימוש במונח ''מהדרין'' בקשר לכשרות שייך לעברית המודרנית.כיום יש גם שימוש במונח שלא בהקשר של מצוות,במובן של מקפידים,אניני טעם וכו'. אינני מבין את ההתנגדות לכשרות למהדרין,אם היא נובעת מדינמיקה של שוק חופשי וכדאיות כלכלית. אדרבה,אם זה משתלם לייצרן,הוא מתחשב בכח הקנייה של ציבור ה''מהדרין'' בתבונה.אתה הרי יכול להעדיף את המוצר המתחרה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |