פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מר בר ניר , לפני שאתה מקיא, כדאי שתלמד להבחין בין
רפי גטניו (יום שני, 09/12/2002 שעה 19:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני מושגים, והייתי מצפה שתלמד להבחין בינהם.

1) להבין - במשמעות לרדת לשרשי הדברים על מנת לדעת מה הסיבות לתופעה, ללא שפוט ערכי שלה.

2) לגלות הבנה - ביטוי הכולל שפוט ערכי של תופעה עליה צופים או אותה מנתחים.

סלח לי שלא טרחתי ללכת למילונים שונים על מנת לחפש הגדרות מילוניות, אבל אני חושב שהסברתי את עצמי די טוב.

מה שאתה עושה בחדווה רבה, זה לערבב את המושגים, וכל פעם שמישהו מנסה להבין משהו, ובעיקר אם הוא בצד השמאלי של המפה הפוליטית, אתה קופץ כנשוך נחש ומנסה להדביק לו את הרצון לגלות הבנה. זה פאתטי, כי כל קורא עברית יודע להבחין בין שני הבטויים.

כל תופעה שצריך להתמודד איתה, יש קודם להבין אותה. אטימת האזניים, ונסיון להסביר תופעות מבלי להבינן, הוא יותר מכשל לוגי, הוא שרלטנות ודמגוגיה, כמו שהערתך השובינסטית כלפי נשות הפורום, נופלת בדיוק במלכודת חוסר הבנתך את ההבדל בין ''להבין'' לבין ''לגלות הבנה''.

ועוד הערה. בשולי דבריך אתה מנסה באופן פאתטי, ליצור הקבלה וזהות בין ישובים בתוך הירוק, לבין התנחלויות שמעבר לו. הגיע הזמן שתבין את ההבדל בין שני אלה, וגם אם תקרא אלף פעמים למצר התנחלות, זה לא יהפוך אותה לכזאת.

אין ולא תהיה זהות, אין ולא יהיה גורל משותף למצר ולהתנחלויות, אלא אם כן יושבי ההתנחלויות הגיעו למסקנה שהגיע הזמן לאמר ''תמות נפשי עם פלשתים'' ויחריבו את הבית על כולנו. אני מאמין שלא, ומאמין שרובם הגדול יחזרו לתחומי מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



רפי בחלק מדבריו הוא צודק
סוריא (יום שני, 09/12/2002 שעה 21:06)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ליהודי עולה מרוסיה ולסיכסוך המזרח התיכוני, ומה בעצם מבין ילד פלשתינאי מהסיכסוך? ובשאלה שאלתי את אימי האם הפלשתינאים דאז לפני- 48 היו כפראים של היום, התחלחלה ואמרה: הפלשתינאי של אז לא דומה בכלל בתרבות והערכים של הפלשתינאים של היום. היום הם פרצוף של חמס ובחורים צעירים אחוזי טירוף דתי שטופי מוח זדוני, או כשם שראיתי סרט דקומנטארי אודות ילדה כביכול פלשתינאית בלבנון דור חמישי או שישי שם, ששרה ''בילאדי'' ובכלל לא יודעת על מה הכיסופים ולבסוף אומרת לבנון ביתי, יתרה מזו: במרכז קניות היכן שאני גרה, יושבת בחורה צעירה ומוכרת בקבוקי חול וכששאלתי אותה מהיכן היא ראשית ענתה מירדן, ומיד כשהבינה מי אני בגמגום הוסיפה פלשתין. שאלתי: ''נולדת שם?'' ''לא, אני ילידת טורונטו'', אך פלשתין פלשתין... נו אז יש גבול לכל תעלול הכל בסוף מסתבר בלוף שנעים לחיות ולחלום עליו, ולעשות רעש וצדק קיומי,ועם זה מוסיף למכירה תועלת אז כמה טוב שיש עוד פראירים,ויפי נפש, והכיס מתמלא,
_new_ הוספת תגובה



סוריא - בנקודת שאני כתבתי עליהן, הוא לגמרי לא
רפי גטניו (יום שני, 09/12/2002 שעה 22:40)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צודק.

אחרי שהוא יסיים להקיא, (כפי שהוא כתב שבא לו לעשות) אתייחס לשאר הדברים, וגם עליהם יש לי מה להגיד.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



רפי, אתה שבוי בקונספציה זמנית וחולפת
אחד העם (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 0:05)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבה ליהודי אסור לשבת במקום אחד בעולמנו הגדול - רק לא במולדתו הלאומית וההיסטורית. הלך רוח זה מרחף וחולף ככל ששעון ההיסטוריה מתקתק.

מנגד, אתה כבר שיכנעת את עצמך שנסיגה לגבולות 67' תהיה קבילה על הפלסטינים והם לא ידרשו את זכויותיהם ההסטוריות והשבטיות לאחר מכן. זו הולכת שולל עצמית. הסכסוך לא ייפסק ואף יחריף. יחריף משתי סיבות:
א. בריחה תחת לחץ של טרור יעודד את הפלסטינים להמשיך ולהגביר את הטרור.
ב. הגדה המערבית תהפוך למדינה עצמאית, טרוריסטית או תומכת טרור, אות קלון שנישא איתנו עוד הרבה זמן. לאחר הקמתה של מדינה, יהיה כמעט בלתי אפשרי לבטלה, גם אם נכבוש שוב את השטחים.

לכן, הצעותיך, שהן תמונת הצעות מפלגת העבודה, נראים חסרי כל הגיון ופופוליסטיים. חיפוש הדרך הקלה להוליך שולל את עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



כמה דברים לרפי גטניו
אריה פרלמן (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 0:24)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) אל תנסה להתחכם, או להתחמק. כאשר יוסי שריד אומר שממשלת ישראל היא טרוריסטית, ושהכיבוש הוא בית-חרושת לטרור, הוא לא מנסה להבין שום דבר, אלא להטיל אשמה הולכת וגוברת על כתפי הצד היהודי.

אני שב ומזכיר לך, שלמרות שאנשי השמאל נשבעים בנקיטת חפץ, שלעניות שיפוטם הערכי מעשי טרור הם פסולים ורעים - הם עדיין מאשימים בהם את היהודים, או לפחות חלק מהיהודים.

אין בכך נחמה גדולה.

2) ישנו הבדל עצום בין הבנת האויב בנוסח המודיעין הבריטי נגד גרמניה הנאצית, או המודיעין הישראלי נגד סוריה. בשני המקרים מדובר היה בהבנה טובה יותר של האויב על-מנת לנצח אותו ולהכריע אותו שוק על ירך. כך גם היה בימי המנדט, כאשר מחלקות שונות של מסתערבים, ש''י וצוותי חשיבה, ניסו לעמוד על טיבן של כנופיות הפורעים על-מנת להילחם בהן טוב יותר.

אך אין זה המצב כאן. כאן, השמאל טוען שלטרור ישנה לגיטימציה, לפחות עקרונית, לפחות חלקית, ואם כבר מואיל בטובו להודיע שאין לגיטימציה - היהודים אשמים.
אין כאן לא כוונה להכריע ולא לרצון להכניע.

3) חשבת פעם איך הפלשתינאים קוראים לקיבוץ מצר ולקיבוצים אחרים? אנא בדוק. אתה תגלה מסקנות ''מפתיעות'' למדי.
_new_ הוספת תגובה



אריה נכבדי - תשובה על כל סעיף
רפי גטניו (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 2:16)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) אם ראית בדברי לבר ניר נסיון לייישר קו עם מי שחושב שהוא הצדיק התמים, וכל הרוע בצד השני, אתה טועה לחלוטין.

אני טענתי נגד השיטה הדמגוגית להפוך כל נסיון להבין לגילוי הבנה.

לעצם הענין, אחרי שאתה מבין את התמונה הכללית, אתה גם מבין שחלק מהאשמה מוטל על כתפיך. וכאשר אתה מבין את המציאות, אתה לא עושה זאת רק כמו שהמודיעין מנסה להבין על מנת לפגוע חזק יותר, אלא כדי להגיע לשרשי הבעיה ולפתור אותה משם.

מאחר והפתרון שלך ושל ברניר הוא רק להבין מה נקודות החולשה על מנת לפגוע, להרוס (להפציץ ערים שלמות כמו שכתב בר ניר באחת מתגובותיו במבט האפור) , אתם רואים בכל נסיון לייבש את ביצת השנאה, ולנסות להגיע לפשרה שכולם יוכלו לחיות איתה, הבנה למניעי הטרור.
אני לא חושב שייש הצדקה לטרור, ואני לא חושב שיש משהו שמצדיק אותו, אך מאחר ואני מבין את שורשיו אני מחפש פתרונות לא כוחניים על מנת לייבש את מקורותיו. אני מצטער שעמדתי זו גורמת למר ברניר המכובד לרצות להקיא. אני מקווה שכאחד שמאד התרגש ממאמרו, אין לך כאבי בטן מקבילים.

2) כלול בסעיף 1 , אבל אחזור על כך. הבנה לא חייבת להיות רק לצורך למידת האויב על מנת להכניעו. צריך להבין את שרשי הסכסוך ואת דרך מחשבתו של האויב/יריב על מנת שניתן יהיה למצוא את הפתרון שכולם יוכלו לחיות איתו.

3) לא מעניין אותי איך קוראים הפלשתינאים למצר,(אם כי גם כאן, על כל פלשתינאי שקורא למצר התנחלות , אמצא לך 2 שרואים הבדל בין מצר להתנחלויות בשטחים) מעניין אותי איך אני קורא למצר, מהם הגבולות עליהם יש קונצנזוס ושעליהם נגן. מאחר ועל גבולות 67 אין ויכוח בצבור הישראלי, וכולם מסכימים כי זה שטחה של מדינת ישראל, כדאי שנשמור על גבולות אלה. הסכנה בימין המשיחי היא שהרצון לבלוע את השטחים, עלול לעלות לנו גם במדינת ישראל עצמה.
_new_ הוספת תגובה



רפי, אנא הגדר מה כוונתך ב''נסיון לייבש את
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 7:24)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביצת השינאה''? ניסיון מצד מי?
הרי לפני שיבשה הדיו בה נחתמו הסכמי אוסלו מסע החינוך וההסתה לשינאה החל במלוא התנופה. כל ממשלות השמאל, וכל חוגי השמאל היום, התעלמו בעבר וממשיכים להתעלם היום מהתופעה ומתוצאותיה. איפה בדיוק, ומצד מי אתה רואה ''ניסיון לייבש את ביצת השינאה''?
הסיבה העיקרית להצלחת הטרנספורמציה של גרמניה ויפן מדיקטטורות מילטריסטיות לדמוקרטיות שאינן מאיימות על שכניהן, היתה כפייה על עמים אלה של מערכת חינוך תחת עול של כיבוש.
אתה רואה איזו שהיא דרך אחרת ל''ייבוש ביצת השינאה''?
_new_ הוספת תגובה



בוא נתחיל בזה שנגדיר את
רפי גטניו (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 21:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלשתינאים כבני אדם ולא כדמונים המגיעים ממלכת האופל, וננסה להבין מה גורם להם ללכת להתפוצץ ברחובותינו.

לצורך הענייין, בוא ניקח קבוצת בקרה כלשהי של בני אותו עם שהיגרו לאירופה או לארה''ב. האם הם מתפוצצים ברחובות ניו יורק או מרסיי ? נדמה לי שלא, ובטח לא בהיקפים שהם עושים זאת כאן, אם תמצא איזה פלשתינאי שהתאבד בתפוצה.

עכשיו בוא נחפש את ההבדלים בתנאי החיים שלהם בשטחים לעומת תנאי החיים שלהם בתפוצה. וכבר קיבלנו את התשובה הראשונה, אולם לא הבלבדית.

ההבדל בין שתי הקבוצות , זו שכאן וזו שבתפוצה הוא שזו שכאן מצויה במאבק, בעוד שזו שבתפוצה אנשיה ויתרו באופן אישי על המאבק.

בוא וננסה לראות על מה המאבק, והאם יש סיכוי שניתן יהיה לגשר בין הרצונות שלהם לשלנו.

העם הפלשתינאי ומנהיגותו הגיעו כבר ב 88 למסקנה שלא ניתן יהיה לנצח את ישראל ולהעלים אותה, וזה כבר לאחר מאבק ארוך שבעצם בו הם כבר הוכנעו. זו הייתה הסיבה להכרתם במדינת ישראל שהגיעה להכרה רשמית בספטמבר 93.

הזרם המרכזי בעם הפלשתינאי הגיע להכרה כי הגיעה עת לפשרה הסטורית עם העם מדינת ישראל, ובכך ויתר על רוב תביעותיו הטריטוראליות ההיסטוריות.

מולו באותה תקופה עמד רוב של ציבור ישראלי שהושיט יד לשלום, ונכרתו הסכמים. במעמד זה נתנה לפלשתינאים התקוה.

הזרמים המרכזיים בשני העמים לא השכילו להתגבר כל אחד בתחומו על המתנגדים לתהליך, ובצורה זו נתנו לאופוזיציות להכתיב את קצב הדברים.

ניפוץ התקווה שכבר נראתה בהישג יד היא שורש הרעה , והיא הסיבה להתפרצותה של השינאה, כי אין כמו לפספס משהו שכבר נראה בהישג יד.

הרבה טעויות נעשו במשך השנים, ועל ידי שני הצדדים. הכרה בטעויות שנעשו היא המפתח להצלחת תהליך דומה בעתיד.

אזרחי מדינת ישראל צריכים להבין כי המחיר הטריטוריילי להסדר יהיה כל השטחים שנכבשו בשנת 67, ופתרון לבעיית ירושלים, והצד הפלשתנאי צריך להבין שזכות שיבה לגבולות מדינת ישראל לא תהיה מעבר למשהו סמלי. (ובמאמר מוסגר אציין, כי זה ניזקו הגדול של הימין המשיחי, המנסה לטשטש את הקו הירוק, ובכך לגרום לצד השני להקצין את דרישותיו, כי הצד השני אומר, אם זה הכל או לא כלום, גם אנחנו רוצים הכל וזה מסלול של התנגשות)

מערכות החינוך בשני הצדדים צריכות לחנך את ילדיהן על החזון של ההשלמה, והפסקת הכיבוש.

העלאת מיפלס התקווה בצד החלש והמובס (הפלשתינאים במקרה שלנו) תוריד את מפלס השנאה, וכשזו תרד, יוצבו מחדש הגבולות של התנהגות אנושית נורמטיבית.

זה חלקנו בספור. לא פחות ולא יותר. השאלה מתי יגיע רוב הצבור הישראלי להכרה כי השינוי הנדרש מאיתנו נמצא בידנו. ככל שהיום הזה יגיע מהר יותר, כן ייטב.
_new_ הוספת תגובה



רפי, מצטער אבל כנראה שהשעון שלך נעצר
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 23:37)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב 1993. לתמונה כפי שאתה מציג אותה, ושנראית כל כך יפה על השטח, היה אולי אפשר להאמין לפני שנחתמו הסכמי אוסלו.
הבעיה היא שאתה ותואמי החשיבה שלך אינכם תופסים שהזמן אינו מפסיק ללכת גם כשעוצרים את השעון.
מה שאתה מכנה כ''העלאת מיפלס התיקווה'' של הערבים זה בדיוק מה שהביא לפרוץ מילחמת אוסלו וללוחמת הטרור הנוכחית. כי יש הבדל קטן אבל משמעותי בין מה שהם מקווים לו לבין מה שאתה חושב שהם מקווים לו.
הגיע הזמן שסו''ס תפסיקו עם ההיתנשאות הגיזענית הזאת שמביאה אותכם לביטחון שאתם יודעים מה הצד השני רוצה. תנו לצד השני את הקרדיט שהוא יודע לבד מה הוא רוצה, ושהוא איננו זקוק לשום פטרונים שיחליטו על כך בשבילו.
_new_ הוספת תגובה



ישראל- את המנגינה הזאת שלך מנגניים אלה שבכל דרך
רפי גטניו (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 0:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקעו גלגלים בעגלה, על מנת שלא תתקדם קדימה, ולאחר ששהצליחו, הם עוד אומרים, אמרנו לכם שהעגלה הזאת לא תזוז ?

העצוב בכל הסיפור, שאנחנו נחזור לאותה נקודה, ולאותו משא ומתן, וכנראה גם לאותם פתרונות, אבל זה יקרה רק כאשר העקשנים בשני הצדדים יבינו שדרכם לא מובילה לשום מקום. אז תעלה התקווה ותזרח מעל שני העמים.

עם העקשנים של הצד השני אין לי הרבה מה לעשות, אבל את אלה שבצד שלי, אני מקווה שאני עוד אצליח לשכנע.
_new_ הוספת תגובה



הגדרת בדיוק רב את הבעיה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 2:00)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתעסק רק עם ''העקשנים'' בצד שלך. עם הצד השני אף פעם לא נסית לנהל מו''מ של ממש.
כשאתה משחק שח מט עם עצמך אתה תמיד מנצח. בחיים צריך להתמודד עם הצד השני, ואת זה, מהיום בו עליתם על דרך החתחתים של אוסלו, מעולם לא נסיתם לעשות. אותי אף פעם לא תהיה לך בעיה לשכנע. ואני מבטיח לך שגם עם אריה תצליח למצא שפה משותפת.
תנסה פעם לשם שינוי לעשות זאת עם הצד השני, לא עם מה שאתה החלטת בשבילו אלא עם מה שהוא באמת רוצה ומיתכוון.
_new_ הוספת תגובה



ישראל- זה בדיוק טיבו של משא ומתן, ולצורך כך
רפי גטניו (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 20:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לשבת ולדבר. איתם. עם הצד השני.

זה מה שניסינו באוסלו, וזה מה שננסה בעתיד. אין פתרון אחר מלבד הידברות, והגעה להסכמות.

מעולם לא אמרתי שהפתרון המושלם נמצא מעבר לגדר, ושאם נשב איתם ''נסגור עניין'' , אבל לשבת ולא לעשות כלום בכוון , זה בטח לא הפתרון.
_new_ הוספת תגובה



רפי, חוששני שיש לך באמת בעיה רצינית
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 12/12/2002 שעה 5:38)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של הבנת הנקרא.
אתה יכול להצביע על מו''מ [רציני] אחד עם הצד השני? ישבו באותו חדר, החליפו מחמאות, אבל מו''מ?
כל המו''מ, הוויכוחים הפשרות והוויתורים היו בין הישראלים לבין עצמם. ככה זה היה באוסלו, ככה זה היה באוסלו II, ככה זה היה בקמפ דייויד, ככה זה היה בטאבה וככה זה יהיה אצל מיצנע אם חס וחלילה הוא יצליח להגיע לעמדה בה תהיה לו השפעה כל שהיא.
אולי לא שמת לב, אבל החבורה שנסעה לאוסלו לא כללה אפילו דובר ערבית אחד לרפואה.
הם מצאו לנכון לכלול אחד שמדבר דנית וזו בנראה הסיבה שלא היו כל אי הבנות עם המארחים הסקנדינביים. אבל ערבית? בינם לבין עצמם הישראלים יכולים להסתדר גם בעברית, אם כי גם זה לא מנע חיכוכים ואי הבנות.
_new_ הוספת תגובה



רפי ידידי הנכבד ומכובדי הידידותי
אריה פרלמן (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 12:44)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לך כי תלין על דמגוגיה? כל הפוסל במומו פוסל.

אתה נטפלת לאחת מהצעותיו של בר-ניר, להפציץ ערים שלמות (אגב, קרא את הטור של אלכסנדר מאן בעניין זה, ובעניין רב), ובכך פסקת שכאן מתחילה ומסתיימת השקפת העולם של ה''ימין המשיחי''.

אני דווקא סבור שאני מודע לשורשי הסכסוך, ומתוך הבנתי זו הגעתי למסקנה שחלוקת ארץ-ישראל איננה פתרון לבעיה, אלא החמרתה.

מה גם שעל כל אחד מוטלת חובה לחשוב, האם ישנו בכלל פתרון לסכסוך הזה, ואם ישנו, האם הוא חייב להיות דווקא פתרון של פשרה.

משום מה, אינני מצליח להשתחרר מההרגשה, שכאשר איש ימין מנסה להבין את מקורותיו ואת סיבותיו של הטרור הערבי והדרכים לטפל בו, אין בו שום שמץ של מתן הכשר לטרור זה, אך כאשר איש שמאל עושה את אותו הדבר, תמיד ישנה נימה של חצי-התנצלות: טרור זה רע, אבל הכיבוש אשם/טרור זה חמור, אבל המתנחלים מנוולים/טרור זה איום ונורא, אבל כולנו אשמים, כולנו אלימים, כולנו טרוריסטים, כולנו ''מעגל קסמים'' אחד גדול.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן
רפי גטניו (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 13:04)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושאים שהעלית בתגובתך ראויים לדיון, ואני מסכים שיש חילוקי דיעות והערכות לגבי הפתרון. יכולים להיות גם חילוקיי דעות בהבנת תופעה זו או אחרת. אולם לא זה נושא מאמרו הארסי של מיודענו ברניר - מאמר שבגינו ''התרגשת''.

נושא מאמרו הוא בפשטות הכפשת כל מי שלא חושב כמוהו והאשמתו אותו בהצדקת הטירור, בלי קשר אם זה נכון או לא עובדתית. מאחר וזה לא דיון ענייני, התגובות יהיו בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



מיודענו בר-ניר צודק
אריה פרלמן (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 11:42)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באופן שיפוטו של השמאל כלפי הטרור הערבי, אין אפילו התחלה של ניסיון חקירה אובייקטיבי, אלא הצדקה מלאה או חלקית. גם במקרים שבהם ישנה שלילה מלאה ומוחלטת, בתור ''פיצוי'', רוב האשמה על הטרור השלילי והמגונה מוטלת על כתפי היהודים, או חלק מהיהודים.

מה דעתך שאני אפצח בזמרות ''הבנה'' לטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה?

מה אם אתחיל לזמר על כך שהוא היה מדוכא, נסער, נרגש, רופא נאמן ומסור שטיפל מקרוב בהרוגי ופצועי הטרור הערבי הנורא... מה אם אגיד שמעשהו שלילי ופסול - אך רוב האשמה נופלת על ממשלת השמאל שדירדרה את מצב הביטחון והביאה את העם לייאוש, ומתוך שולי המחנה צץ אדם, ובדם-ליבו הדואב והקרוע, בסערת-יגון ובאנקת-כאב ואימה (מצב נפשי שממשלת השמאל אחראית לו, כאמור) קם ועשה מעשה פסול-פסול-פסול ושלילי-שלילי-שלילילילילי?

איך זה יישמע לך? אני מניח שתגחך אם אגיד לך שמדובר באיזה ''ניתוח אובייקטיבי'' של ''הבנת גורמים ורקע'' על-מנת ''למנוע בעתיד'', וש''אין בכך משום שמץ הצדקה'' וגו', ועוד אמשיך את ה''ניתוח האובייקטיבי'' ואפסוק שהדרך למניעת פשעים כאלה בעתיד היא יותר צבא, יותר התנחלויות, אפס דיבורים על נסיגה, ושמונים מנדטים לאיחוד הלאומי (ועשרה לליכוד).

איך כל זה יישמע לך?

יש להניח שתגחך, ותראה בכך התפלפלות לא-כנה, לא-ישרה ואף צבועה. אולי גם צינית ומרושעת.

לא כן?

אבל אני לא מזמר את הזמירות הללו, כי לדעתי אין להן מקום.

ודי לחכימא ברמיזא.
_new_ הוספת תגובה



רגע, רגע, רגע רגע רגע רגע, תגיד לי מר פרלמן
מי שזוכר (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 12:13)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אתה לא המצאת את כל הנימוקים הללו בקשר לשרץ גולדשטיין, נכון?

הרי אלו בדיוק הנימוקים בהם השתמש ומשתמש הימין להצדקת הטבח, וזאת כמובן בנוסף לשבחים הרבים ולברכות שקבל גם מפי חנן פורת וגם בערוץ שבע.

אז מה בעצם אתה אומר לנו?
_new_ הוספת תגובה



מה אתה קופץ, מי שזוכר?
אריה פרלמן (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 21:30)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בדיוק מוכיח את כוונתי.

ראשית כל, עשיתי זאת רק כתרגיל, כ''נניח'' - תרגיל שהסתבר כמוצלח ביותר.

אין כמו מראה בשביל להבהיר דברים.

אינני מצדיק את ה''שרץ גולדשטיין'', וכבר אמרתי ואומר שוב: דינו מוות בתליה, וכך גם דינו של יגאל עמיר, ושל כל רוצח, מלבד מקרים חריגים במיוחד (שוקי בסו/כרמלה בוחבוט לדוגמא).

כל מה שעשיתי הוא לנקוט באותה שיטה שבה נוקט השמאל לגבי הטרור הערבי:

1) נתון טרוריסט ערבי שרצח יהודי;

2) אוי ואבוי - המעשה חמור ופסול בתכלית;

3) אבל חייבים להבין... הוא חי 35 תחת כיבוש אכזרי;

4) מחסומים בדרכים;

5) חיילים בני 18 שמתקלגסים עליו ועל בני ביתו ובני עמו חופשי-על-הבר;

6) הטרור הוא פסול, אוי ואבוי - אבל מי שאשם בטרור זה הכיבוש;

7) לכל עם שמורה הזכות להתקומם נגד כיבוש ודיכוי זר, ואין לאף אדם זכות מוסרית להכתיב לעם מדוכא כיצד לממש את זכותו להתקומם;

8) אבל הטרור? איכסא!

9) מי שאשם בטרור, זה המתנחלים והימין המשיחי והפאשיסטי, כי הם רוצים להמשיך את הכיבוש, ולדכא את ה''עם הפלשתינאי האומלל''.

10) אבל מה? הטרור הוא מכוער לאללה, אשכרה!

וכעת: הרי לנו מהדורת גולדשטיין חוזרת:

1) נתון יהודי שרצח ערבי;

2) אוי ואבוי - המעשה חמור ופסול בתכלית;

3) אבל חייבים להבין... הוא חי כך וכך שנים תחת התקפות רצחניות חוזרות ונשנות.

4) אבנים, בקת''בים וירי בדרכים, ופגזים על הבתים ופיגועים בקניונים;

5) מחבלים בני 18, יותר או פחות, שיורים עליו וממררים את חייו;

6) הרצח הוא פסול, אוי ואבוי, אבל מי שאשם בו זה השמאל התבוסתני והבוגדני;

7) לכל אדם שמורה זכות ההגנה העצמית, והבא להורגך השכם להורגו;

8) אבל לרצוח ערבים? איכסא!

9) מי שאשם ברצח ערבים בידי יהודים, הם השמאלנים התבוסתניים והמוסרים, שרוצים לחסל את הרעיון הציוני ואת הלאומיות היהודית ולהפקיר את חיינו למשיסת רוצחי ערב;

10)אבל מה? לרצוח ערבים זה מכוער לאללה, אשכרה!
_new_ הוספת תגובה



אריה - זאת בדיוק הטעות שלך....
רפי גטניו (יום רביעי, 11/12/2002 שעה 20:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל נכון השווית בין גולדשטיין הרוצח למתאבדים הרוצחים.

גם את המניעים של גולדשטיין צריכים להבין. לא בטוח שנסכים ביננו, ושננתח באופן דומה את מניעיו, ומעשיו, אולם אין זה פוטר אותנו מנסיון להבין מה גרם לו להפוך להיות רוצח צמא דם, הטובח אנשים חפים מפשע.

הטעות שלך ושל ברניר שכל נסיון להבין ולנתח, אם אינכם מסכימים לו, אתם הופכים לכלי ניגוח.

מאחר ואיני מעוניין להיכנס למשבצת שייעדתם לי, הרי שאני רואה את עצמי פטור מהכרזות מקדימות לגבי דעתי על טרור נגד חפים מפשע, כל אימת שאני כותב בנושא.

זה עדיין לא פוטר אותכם מנסיון אמיתי להבין את ששרשי הטרור.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



על סמך מה החלטת שאנחנו נמנעים מלהבין את
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 12/12/2002 שעה 5:54)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שורשי הטרור? הרי כתבתי זאת במפורש ואפילו ייחסתי את ההגדרה למקור, לנין בעצמו והכבודו.
הבעיה שלכם היא חוסר הנכונות להבין שההכללה שאתם עושים כשאתם כוללים במילה ''טרור'' כל צורת לחימה שהיא זה מה שמקל עליכם ל''הבין'' את הטרור.
אתם מרבים להשתמש בשטות ש''טרור של אחד הוא מילחמת חרות של השני''

One man's terrorism is another's freedom fighting

על אותו מישקל (ותוך לקיחת הסיכון שקוראים בפורום יתחילו לראות בי סוטה מין . . .) ניתן לאמר ש''אונס קבוצתי עבור אחד הוא בידור לשעות הפנאי של השני''

One man's gang rape is another's recreation

בעוד שאת הראשון הפכתם לאבן הפינה הלוגית של האידאולוגיה המצדיקה את הטרור, יש לי ספק אם מי שהוא מכם יאמץ את השני.
_new_ הוספת תגובה



הציטוט שלך מלנין הוא קשקוש אנאכרוניסטי
מי שזוכר (יום חמישי, 12/12/2002 שעה 9:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאינו קשור כלל לעניין ובנוסף לכל אינו המקור.

המקום ממנו שאב לנין את האמירה הזו היה דווקא מהמהפכה הצרפתית ובשני המקומות ההקשר היה פוליטי ונגע לאופן בו על המשטר לנהוג כלפי האוכלוסיה שלו.

הטרור הפלשתינאי כלפי אוכלוסיה אזרחית ישראלית ומלחמת הגרילה שלו נגד צבא הכיבוש הישראלי והמתנחלים הוא נושא נפרד, גם מבחינת התיאוריה וגם מבחינת הפרקטיקה.

לפיכך, כל טענתך על הנסיון להבין אין לה על מה להסתמך. (אני מנסה להגיד בנימוס שכתבת שטויות)
_new_ הוספת תגובה



רפי, מי שמערבב מושגים זה אתה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 10/12/2002 שעה 6:34)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי וספירו ותואמי החשיבה שלהם בפרוש מתכוונים ל''הבנה'' במובן שאני ייחסתי להם. נוח להם להתחזות תחת הדימוי שאתה מציע אבל זה לא כך.
תראה לי מיקרה אחד בו מי שהוא מהצד שלכם יראה נכונות ''להבין'' את המניעים של יהודי שנשבר לו מרצח ילדיו והוא מגיב לא ברצח של ילדים ערביים חס וחלילה, אלא רק בעקירת עץ זיתים. תראה לי מיקרה אחד בו מי שהוא מהצד שלכם מראה נכונות ''להבין'' שכאשר יורים לשיתוק מקורות הירי בשטח בנוי קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, להימנע מפגיעה מ''חפים מפשע''. אצלכם זה תמיד פשעי מילחמה או פשעים נגד האנושות או אושוויץ במהדורה חדשה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי