| 1. ציונים לא רק לפי תוצאות הבחינות אלא גם לפי ביצוע משימות: א. נוכחות בשיעורים-בהרצאות - משימה סבילה. ב. הצגת רפרט - משימה פעילה. ג. איכות הרפרט - ציון עבור יצירתיות והשקעה.
2. דיון ופיתוח רעיונות גם על ידי המורה-מרצה, תוך כדי ובעקבות הצגת נושא (רפרט) על ידי תלמיד-סטודנט.
3. הצגת סרטים דוקומנטריים ודיון לא על ליקויי הוידאו אלא על נושא הסרט ועל התיזות שהעלו המומחים ששולבו בסרט. דוגמא: בערוץ 8 הוקרן לפני זמן מה הסרט ''סגר'' על רצועת עזה ממלחמת העצמאות ועד היום. בסרט יש שפע של נושאים לדיון: דמוקרטיה, השפלה, טרור ואנטי טרור, זכויות לאומיות, יונים וניצים, קיצונים ומתונים, קונצנסוס ועוד.
4.לימוד נושאים מחוץ לכיתה: במוזיאונים (טבע, טכנולוגיה, יצירות אמנות, תולדות היישוב, מוזיאון הפלמ''ח וכו') באתרים בהם התרחשו אירועים (בלטרון על קרבות לטרון) ובשילוב עדויות של אנשים שהשתתפו באירועים. בלימודים חוץ בית ספריים יוטלו משימות על התלמידים-סטודנטים והם יקבלו ציונים לפי רמת הביצוע. |