|
להלן רשימת האנונימיים בדף זה: | |||
|
|||
אני שקד ארץ הבצ מי שזוכר קלייר אנה סוריא רורי אודי מנשביק תלמיד ב''אקדמיה'' ישראלי פזיז אלי מה יש כבר לזכור ניר יוסי כהן. | |||
_new_ |
היש ישנו ואין איננו | |||
|
|||
לצערי לא יושם מה שכתבתי בתגובתי. אין שום דבר פחות אנונימי ב''כחולבן'' מאשר ב''אריה פרלמן'' למשל. אני מניח שרוב מכריע של הקוראים לא ראה מעודו את תעודת הזהות של אריה פרלמן (לצורך העניין) וידא שלא מדובר בדמות פיקטיבית של אחד, מיכאל שרון, למשל (שאולי הוא דמות פיקטיבית בעצמו?). זה עולם אחר וכללי משחק אחרים. | |||
_new_ |
יש נוכחות הנשקפת מכל מילה שלה. ויש קירקוש הריק | |||
|
|||
_new_ |
נוכחים-נפקדים | |||
|
|||
אין נוכחות הנשקפת מכל מילה שלה. ישנו מדיום חדש, עם כללים אחרים ויכולות אחרות. יש מי שישפוט אותו ערכית, ויש מי שיבין אותו. | |||
_new_ |
המבין את המדיום זה זה שמשתלב בו ומקדם אותו | |||
|
|||
תוך בניית ושכלול שפה חדשה..ואתיקה חדשה.. | |||
_new_ |
אני אשלח את הבן שלי לאייל הקורא, אתה לארץ הצבי | |||
|
|||
...ונראה מי יגיע ראשון. (אם מותר לשאול מהגששים את הציטוט הנ''ל) מיכאל, להזכירך, עוררת עליך חמתם של לא מעט בשני המחוזות האינטרנטיים בהם נתקלתי בך - גם באייל הקורא, וגם בפורום ארץ הצבי. לצערי אני נאלץ לקבוע שאינך מבין את אופיו של המדיום, את האנונימיות שהוא מספק, ואת כללי המשחק. כמה דוגמאות: א. חושבים לפני שכותבים ולא כותבים בפרץ אידיוסינקרטי של מחשבות. כלומר, הנוהג להגיב לעצמך לא נושא חן בעיני הקוראים. ב. הדרך המקובלת להתייחס לביקורת לא עניינית באינטרנט היא להתעלם ממנה, ולא לפתוח פתילי-פתילים של הכפשות הדדיות, שהופכות את המוכפש ללעג ושנינה בעיני הצופים מהצד בעת שהוא מתפתל בניסיונות להכפיש את המבקר חזרה. ג. השפה באינטרנט היא פשוטה ולא יומרנית. מצד אחד, היא לא פשטנית מדי או שפת רחוב. מצד שני, אין היא שפת מליצה, שפה מדעית, או שפתו של משה שרת (כפי שמדגים אפרים קישון באחד הפיליטונים שלו). מי שחורג לשני הקצוות מאבד את תשומת ליבם של הקוראים, שכן עליהם להפעיל מאמץ מחשבתי רב כדי להבין למה הוא מתכוון, וזאת בניגוד לאופיו התזזיתי של המדיום. אלו רק מספר דוגמאות. אני כותב, אגב, מרחשי ליבי, ולא כדי לפגוע, כי לא זו כוונתי. צר לי לראות כל פעם מחדש אותך ואחרים (וזו הסיבה שאני כותב את הערותי באופן פומבי ולא בדואל פרטי) נופלים באותם כשלים, וגורמים להדרדרות הדיונים מדיוני תוכן לדיוני אופן. | |||
_new_ |
אתה לא התכוונת במקרה לאבא אבן? | |||
|
|||
_new_ |
דומה, אבל לא | |||
|
|||
לאפרים קישון יש שני פיליטונים. אחד בו הוא מדגים את האנגלית העשירה של אבא אבן המנוח, ואחר, ידוע פחות, בו הוא מדגים את טהרנות השפה העברית של משה שרת המנוח (למשל, במקום ''כניסה'' ו''יציאה'' יש לומר ''מבוא'' ו''מוצא''). | |||
_new_ |
אכן זכורתני בזכרונותיו בהם הוא מספר על | |||
|
|||
מקרה מפליץ אותו סיפר לציפורה | |||
_new_ |
ערן בילינסקי : אין קשר בין ההשמצה למושאה. לפניכם | |||
|
|||
הדגמה מאלפת של השמצה אינטרנטית, כאשר המקשקש לא מתייחס למה שנמצא לפני אפו (המורם למעלה בסנוביזם של שוטים מנופחים?).. אלה כותב סדרות מילים ומשפטים קשקשניים אך מכפישים. האם מילותיו הם לחלוטין סדרות מקריות של קשקושיאדה? לא בהכרח. לעיתים השיטה לדעת מה המציאות בתוך הקישקוש הינה להפוך את תוכן הדברים. למשל כשהקשקשן אומר ''שפה נמלצת'' הפוך זאת ל''שפה צלולה, חייה, נושמת שקל מאד לקרוא אותה''. | |||
_new_ |
אינני יכול עוד | |||
|
|||
מיכאל, אתה רק חוזר על השגיאות שהצבעתי עליהן בתגובה הקודמת. מישהו פעם אמר לי שאין טעם לנסות ולחנך אנשים שכעברו את גיל 20. אני חוזר בכל פעם על הטעות הזו ומנסה. אני מושך ידי מהמשך הדיון עמך, ואשתדל שלא לדון עמך יותר, שכן אין ברצוני להגרר להשמצות ולהלבין פני זולתי ברבים. בברכת ''שלום אך לא להתראות'', ערן בילינסקי | |||
_new_ |
לחנך לא. לחשוף לתובנות והתפתחות - זה כן. | |||
|
|||
_new_ |
לכחולה לבנה: אכן בושה גדולה. ראשית כבוד אדם=שמו | |||
|
|||
_new_ |
תואר השם | |||
|
|||
רבותי, אתם לא מבינים את המדיום האינטרנטי. השם ''רפי אשכנזי'' יכול להיות ממוצא בדיוק כמו ''מיץ פטל'' או ''הצבי ישראל'', שכן אין ממש דרך לוודא מיהו בעל השם. יכול פלוני לפתוח לו תיבת דואר בהוטמייל תחת השם ''moshecohen@hotmail.co.il'' ולכתוב בפורום תחת השם ''משה כהן'' ואף אחד לא יחשוד שמדובר בעצם בפסבדונים. העובדה שאדם מתהדר בשם ש''נשמע'' אותנטי אין בה כדי להעיד על האותנטיות שלו - זו רק מראית עין. | |||
_new_ |
להצבי ישראל: אתה יהודי חצוף. שמי וכתובתי ידועים- | |||
|
|||
--לכל המעוניין ואיני מתחבא כמוך כמעשה האכברים. תתבייש לך. רפי אשכנזי | |||
_new_ |
שכנו של פלוני | |||
|
|||
ראשית, אני מוחה על ההעלבה, אבל זה כבר עניינם של אחרים. שנית, כפי שציינתי, אם תלחץ על ''תעודת הזהות'' ליד הכינוי שלי תוכל לראות את שמי. אבל הנה לך דוגמה. נניח ששכן שלך, שהחליט לכתוב באינטרנט, העדיף לא לכתוב בשמו, מסיבות השמורות עימו, ובוחר לו שם אחר. יכול אותו שכן לבחור את שמך, ולהזדהות כ''רפי אשכנזי'', אולם באי הפורום לא ידעו זאת. רבותי, אתם עדיין לא מבינים את המדיום. אתם יכולים אולי לנסות לכפות כללים המקובלים עליכם בעולם הלא-וירטואלי, אולם הוירטואליה כבר שני צעדים לפניכם. אני שוקל, לשם העניין שבדבר, להמציא דמות וירטואלית עם שם ''רגיל'', ולהגיב בשמה בפורום, כדי להוכיח את טענתי. המגבלה היחידה שעומדת כעת היא הזמן המועט שיש בידי להקדיש לכך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |