|
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
מספר ההרוגים בחברון היה 66, וזה היה מקום הטבח הגדול ביותר. היו עוד כמה מקרים מבודדים של טבח. למספר ''מאות'' אין בסיס, חוץ מאחד: צריך איכשהו לשלהב את האנשים כדי לבצע את מצוות נקמה. | |||
_new_ |
|
|||
אבל למה אתה מבלבל לנו את המוח עם חברון, כשבעצם אתה רוצה לספר לנו על החובה המוסרית לחסל חיילי צה''ל ולטבוח במתנחלים? | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
לק''י בדקתי מחדש את המספרים. בספרים בני ימינו (למשל אטלס כרטא) מופיע המספר 133 הרוגים ושלוש מאות פצועים. אבל, מספר זה אינו נכון - הוא קטן מידי. למשל בעיתון דאר היום מתאריך כז אב תרפט מופיעה רשימה שמית של חמישים ותשעה נרצחים בחברון. ושלושים ושלושה בירושלים. בעיתון דבר מאותו תאריך מופיעה רשמיה שמית של שישים וארבעה נרצחים בחברון ועשרים ושלושה בירושלים. גם ביתר המקומות יש סתירות בין הרשימות השמיות של הנרצחים. לפיכך לא ברור לי כיצד הגיעו ל133 בכל עיתונים מאותה תקופה מצויין שהמספרים אינם סופיים - היינו אנשים שפונו לביתי חולים המשיכו למות מפצעיהם. אף על פי כן קשה לי להניח שמחקר מעמיק שיצרף את כל השמות כולל אלו שמתו מפצעיהם לאחר זמן יגיע ליותר ממאתים. ולזה כמובן צריך להוסיף יותר משלוש מאות הפצועים. באותה שנה היו בארץ כמאה וחמישים אלף יהודים בערך או קצת פחות. לפיכך בפרעות נרצחו פרומיל אחד מהאוכלוסיה היודית בארץ ונפצעו עוד כשני פרומילים. בסך הכול באופן יותר ממספר ההרוגים במלחמת יום הכיפורים. שאז היו בערך קצת פחות משלושת אלפים הרוגים על קצת פחות משלושה מליון יהודים. ברור שבעיניך רצח יהודים הוא מותר ואפילו רצוי. התגוננות יהודית היא פסולה והיא פשע נגד האנושות. אליצור | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
לדעתי בסיפא אתה מעוות את דבריו של יוסי גורביץ (כפי שהביע אותם למשל באייל הקורא) - יוסי כתב שהריגת *כובש* היא מותרת, בלי התייחסות לדתו. אבל אני אשאיר לו להבהיר את כוונתו. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
לק''י לפיכך - מותר להרוג ערבים, בלי קשר לדתם, כיון שהם פולשים זרים פה ומקומם בחצי האי ערב. אני מבין שד''ר גולדשטיין (כפי שהמעשה שלו נתפס בציבור - אינני דן עליו עצמו) ויוסי גורוביץ הם שני צדדים של אותו מטבע. גולדשטיין הוא בסך הכול המבצע והמוציא לפועל של הפילוסופיה הגורביצית. אליצור | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
אני כמובן הערתי את ההערה בניסיון ''לסמלץ'' את דעותיו של יוסי גורביץ, אז אשאיר לך לענות לך לגבי ההיתר להרוג ערבים, נראה לי שיש לו תשובה בשבילך. אשר לסיפא שלך, תתפלא אולי לשמוע אבל אני די מסכים איתך - הגישה של יוסי גורביץ והגישה של ברוך גולדשטיין המנוח מבחינתי הם אכן שני צדדים של אותו מטבע - מטבע הבדלנות. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
אני חושב שזה חמור מאד מאד מה שכתבת עכשיו, כשזיהית את הגישה המדינית הבדלנית עם האלימות שגורביץ מצדד בה וגולדשטיין נקט בה. לא כל מי שמחזיק בעמדה בדלנית מחזיק במערכת מוסרית שבה ערך חיי האדם נחות, ולא כל מי שמעודד או נוקט אלימות הוא בדלן. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
את מה שכתבתי שם כתבתי בהשפעת דיאלוגים שניהלתי בעבר עם יוסי גורביץ על דפי האייל. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
ומהדיאלוגים ההם הגעת למסקנה שכל הפוליטיקאים שאתה מזהה כבדלנים מחזיקים בעמדות מוסריות שמחייבות הרג ולא מחשיבות את ערך חיי האדם? | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
לא, הגעתי למסקנה שיוסי גורביץ מחזיק בעמדה מוסרית (על פי הצהרתו אגב!) שמחייבת הרג ואינה מחשיבה את ערך חיי האדם. בנוסף הגעתי למסקנה שעמדתו של גורביץ בדלנית, כמו זו של גולדשטיין המנוח. המסקנה *שלך* נבעה מטעות לוגית של היפוך כיוון התנאי אא''ט. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
אלא שאתה כתבת (ורק על כך הזדעקתי): ''הגישה של יוסי גורביץ והגישה של ברוך גולדשטיין המנוח מבחינתי הם אכן שני צדדים של אותו מטבע - מטבע הבדלנות''. כלומר, לא הגעת לשתי מסקנות עצמאיות לגבי גורביץ (וגולדשטיין) אלא קשרת ביניהן באופן שרומז שהבדלנות היא תנאי הכרחי (נכון, לא תנאי הכרחי ומספיק כפי שכתבתי בתגובה הפרובוקטיבית) ל(מה שנראה בעיני כ)שפל המוסרי הזה. אני מציע להבהיר שאלה אכן שתי מסקנות עצמאיות ושאין תנאי באף אחד מהכיוונים, כאמור לעיל: ''לא כל מי שמחזיק בעמדה בדלנית מחזיק במערכת מוסרית שבה ערך חיי האדם נחות [עם זה היה ברור לי שאתה מסכים מלכתחילה], ולא כל מי שמעודד או נוקט אלימות הוא בדלן [אני אניח עכשיו שאתה מסכים גם עם זה, תקן אותי אם לא]''. | |||
_new_ |
וכרגיל, ניפוח | |||
|
|||
הרמיזה היתה בעיני הקורא בלבד, לא אצלי. בהחלט לא כל מי שמעודד או נוקט אלימות הוא בדלן | |||
_new_ |
ביננו אליצור, אחד יותר אחד פחות | |||
|
|||
האם זה מה שישנה לנו? | |||
_new_ |
ביננו אליצור, אחד יותר אחד פחות | |||
|
|||
לק''י אתה צודק, זה לא משנה - אבל זה כנראה משנה לגורוביץ. לכן בדקתי מחדש את הנתונים. אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |