|
במידה רבה התופעה הזאת של ההתעלמות מהסיבות | |||
|
|||
לטירוף המוסלמי היא תוצר הבאושים של תורת ''האורינטליזם '' של אדוארד סעיד. הנ''ל לימד שכל המחקרים המזרחניים שנעשו במערב היו תמיד לא אובייקטיביים וגזעניים. התורה של האיש הפכה לדומיננטית בקמפוסים, והתוצאה כיום שאקדמאים שונים ינתחו לך בהתלהבות את כל מה שרע במערב, אבל הס מלגעת במזרח: מילה אחת לא טובה על הערבים וסעיד ותלמידיו מיד יתחילו לצרוח ולהאשים אותם בגזענות. התוצאה קשה מאוד למצוא היום ניתוח אובייקטיבי במערב של ''האוקסידנטליזם'', הצד השני של האוריינטליזם של סעיד, הגזענות המטורפת והרצחנית ולדעתי בעל הפוטנציאל הג'נוסיידי שקיימת בעולם האיסלאם. | |||
_new_ |
התקינות הפוליטית VS הפסיכולוגיה כמכשיר התבוננות | |||
|
|||
אלי שלום, אינני מקבל את הרעיון שאדווארד סעיד אחראי להתהוות ה'תקינות הפוליטית' בהקשר הביקורת על האיסלם במערב. הוא כמובן מהווה נדבך חשוב במבנה זה, אך הוא בפירוש אינו יוזם פרוייקט השתקת הביקורת על האיסלם. לא ולא. מכל מקום, ביקורתי לא נגעה בתחום הפוליטי, והתרכזה בעיקרה בתחום הפסיכולוגי-פסיכואנליטי. מסתבר כי גם בכתבים פסיכולוגיים מקצועיים אין טיפול של ממש בבעיותיו השונות של האיסלם בתקופה המודרנית, אך דבר זה אינו תקף כלפי האיסלם בלבד: כפי שציינתי במאמרי זה, הרי שגם תופעות שונות ומוזרות בדת היהודית אינן זוכות לכל התייחסות מקצועית של ממש מנקודת מבט פסיכולוגית או אף פסיכואנליטית, על כל הכללותיה המתבקשות, לטוב ולרע. זוהי בעצם הנקודה המרכזית אותה ניסיתי להבהיר: כתבי הפסיכולוגיה על כל ענפיה אינם משמשים יותר כחומר לדיון ציבורי בתופעות שונות, אשר בהחלט יכולות להווה נושא לבחינה ועיון שכזה, ולו רק בתוך כתבים מקצועיים בלבד. זוהי הנקודה המרכזית, למעשה. | |||
_new_ |
יש ניתוח פסיכולוגי של השמאל הישראלי שפורסם | |||
|
|||
ע''י מרכז אריאל למחקרי מדיניות. | |||
_new_ |
מאן - איני חושב שלפסיכו לוגיה/אטריה ושאר הפסיכו | |||
|
|||
יש כלים והיכולת להתמודד עם נושאים מרכבים מעין אלה. מה עוד שמדובר בהרבה גוונים ובהרבה מרכביות. בצעיורתי בלעתי את כל כתבי פרויד, אדלר ושאר פסיכו למינהם. התברר לי עם הזמן, שכל התורות האלה לא החזיקו מים. החברה עשו עושים כסף רב ותרומה לאנושות אין. יותר ויותר מגיעים למסקנה, שמעבר לדברים שוליים ואיזוטריים (אנ משתדל שלא להשתמש במילים מפוצצות אך אבדתי את המילה בעברית), אין בהם ממש. הפסיכו - יותר ויותר מתברר שברמת הפרט היא נשלטת על ידי גנים, הורמונים, כימיקלים , תנאי סביבה ובמעגל המשלים: חינוך, סוציולוגיה , וכדומה. וברמה הלאומית: דוקא כלים כמו סוציולוגיה תרבותית / אנטרופולוגיה (כולל הזרמים המודרנים שלה כמו אנטרופולגיה עירונית וכדומה), כלכלה משווה, כלכלה פוליטית יש בהם להסביר היטב תהליכים ברמה החברתית והלאומית דתית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |