פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חשבון נפש הוא כלי טוב וחשוב
דוד סיון (יום שישי, 15/04/2005 שעה 8:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכללות הן דבר ''מסוכן'' במיוחד אם מכלילים נקודת מבט אישית ועוד נותנים לה גוון מוחלט. זה קורה לך לעיתים והפעם זה בולט:

1. ''כל היתר פחות או יותר, כבר די מיואשים מן האפשרות לרפא את חוליי המדינה''.
האם בדקת את ראיית המציאות של ''כל היתר''?
איך בדקת?

2. ''מקובל לחשוב כי ברפואה הקונבנציונאלית, מנסים לדכא את המחלה''. המשפט הזה וכל הפיסקה בהמשך ממש מקוממים.
מהיכן לקחת את ה''מקובל לחשוב''?
אני אישית מכיר לפחות שני רופאים שלכלול אותם באמירה כמו שלך, כפי שעשית זה לעשות להם עוול.
אני גם מכיר כמה שהם לא רופאים שדבריך לא מקובלים עליהם.

בסיום המאמר אתה ממליץ על חשבון נפש ונותן גם מעין מרשם איך לעשות את חשבון הנפש - מרשם שמקובל עלי. אבל מהקטעים הקודמים משתמע שאתה לא נוהג לפי המלצתך.

הלוואי ואני טועה.
_new_ הוספת תגובה



הכללות זהירות
נסים ישעיהו (יום שישי, 15/04/2005 שעה 11:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

כתבתי: ''כל היתר 'פחות או יותר''' כלומר בערך. יש לי הערכה כמה אחוזים אינם מיואשים, אבל לא ניסיתי לדייק בנתונים אלה, רק להעריך.

כנ''ל ביחס לרופאים; צריך לשים לב שאינני מדבר על רופאים אלא על הרפואה הקונבנציונאלית.

גם אני מכיר רופאים שאינם נוהגים כפי שכתבתי, ויותר משני רופאים; אבל לצערי, אני מכיר לא מעט (בלשון המעטה) שאכן כך נוהגים. עם זאת כאמור, התייחסתי להשקפה המקובלת ברפואה הקונבנצונאלית ולא לרופאים כפרטים, כי אינם עשויים מיקשה אחת.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אלו תרגילי התחמקות
דוד סיון (יום שישי, 15/04/2005 שעה 12:49)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. בעצם הציטוט המלא הוא ''בכלל, נראה כאילו היחידים שעדיין מסרבים להודות בעצם עובדת המחלה, הם אלה שניזונים ממוסדות המדינה; החל בפוליטיקאים וכלה בממונים הבכירים. כל היתר פחות או יותר, כבר די מיואשים מן האפשרות לרפא את חוליי המדינה''.
המשמעות:
א. רק מיעוט (פוליטיקאים וכלה בממונים בכירים)אינטרסנטי לא מודה בעובדת המחלה. איפה לכן כל היתר?
ב. כל היתר בערך מיואשים מהאפשרות לרפא את המחלה.
ג. כעת נחבר את כל חלקי הציטוט ונקבל: כל היתר כבר מכירים בעובדת המחלה ובערך מיואשים מהאפשרות לרפא ....

זאת במפורש הכללה לא זהירה, גם לגבי הטענה לגבי המחלה וגם לגבי האפשרות לרפא אותה.

2. ''מקובל לחשוב'' על הרפואה הקונבנציונאלית משמעו גם: מה ''מקובל לחשוב'' שעושים הרופאים הקונבנציונאלים.

לפי מילון של אבן שושן: 1. מְקֻבָּל=שֶנִּתְקַבֵּל כְּמָסֹרֶת, נָהוּג, מֻסְכָּם (זה רק חלק מהכתוב שם).

מי שטוען שמוסכם שברפואה הקונבנציונאלית ''מנסים לדכא את המחלה'' מכליל בצורה לא זהירה ואולי מטעה (גם לגבי הרפואה וגם לגבי הרופאים הקונבנציונאלים).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי