|
לא כל כך פשוט ולא כל כך מהר | |||
|
|||
ונתתי לך אוצרות חשך, ומטמני מסתרים: ישעיהו מה ג לתגובתך אודה... חשך כרחם של כל אור? | |||
_new_ |
חושך קודם לאור בכל מקום | |||
|
|||
בס''ד. תודה על השאלה. בטרם נברא העולם המצב היה: וחשך על פני תהום. רק אח''כ נברא האור. יוסף יצא מחשכת הכלא אל מעמד השליט על ארץ מצרים. את התורה קיבלנו בעקבות השיעבוד הנורא במצרים. אור החנוכה בא לאחר חשכת הכפיה האנטי הדתית שהנהיגו המתיוונים בגיבוי היוונים. וכך הלאה והלאה עד הגאולה האמיתית והשלמה שתבוא מיד ממש מתוך חושך הגלות הנוראה בה אנו שרויים. רק שכדי לחתור אל האור, צריכים להודות שאנחנו מצויים בחושך. אם חושבים שנמצאים באור, מסתפקים במה שיש וזו הדרך לניוון וכו' ה' ישמור. | |||
_new_ |
חושך קודם לאור בכל מקום | |||
|
|||
כלומר החושך אינו רק היפוכו של האור הוא הרחם של האור, כור מצבתו של כל היש, שכן באחדות הכל גם האור אינו נחוץ יותר, שכן ''תפקידו'' להתפשט נגמר. נשאלת השאלה אילו אוצרות טמונים בחושך? והתשובה [שלי]: כל היש הפוטנציאלי לרבות האור. ועוד שאלה: מדוע דווקא כורש זכה בו? כי הוא איפשר ''חידוש האור'' בבית המקדש למרות שהוא עצמו לא היה יהודי [חלק מהחושך?]. לפיכך ניתן להסיק ''שהדרמה של האור'' הוא עניין ל''תיקון יהודי'', שכן הדרמה סביב האור [ירידת האור לעולם, שבירת הכלים, אור ישר ואור חוזר] כולם הם שלבים ב''אבולוציה נפשית יהודית''. ומי שחשקה נפשו ללכת ''מעבר להרים'' טוב שיתאחד עם החושך. לא החושך של הצל או העדר האור, אלא החושך הגדול הנצחי שעוטף את כל הזמנים. חושך על פני תהום... הכלום הגדול שמעבר לזמנים. | |||
_new_ |
ככלל, אתה צודק | |||
|
|||
בס''ד. אין לי זמן כרגע להשיב בפירוט (אשתדל לעשות זאת מאוחר יותר). לבינתיים הנה קישור למאמר מאשתקד: דיון 2574 | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |