![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שאינני זוכר כרגע מילותיו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אפשר להוסיף גם מספר שירים המבוססים על שיר השירים, ובהם ''שיר גנוב'' של מאיר אריאל, ''שיר מספר שמונה'' של אריק איינשטיין, ''שולמית'' של מתי כספי ו''שיר השירים'' של אריאל זילבר. יש גם ''אבשלום'' של אריק איינשטיין ושלום חנוך, המון שירי נוח (מתיכספי, שלום חנוך ושם-טוב לוי), ונסיים בשיר על אחת שאשת אוריה לא חיבבה במיוחד: אבישג, גם הוא מבית היוצר של חבורת ''לול''. אה, כן, וגם ''החוזר בתשובה לשאלת כתבנו'' של יעקב רוטבליט (''יהונתן, יהונתן, בכינור שלי מיתר חסר''), ''נאסף תשרי'' (מת אב ומת אלול). אחלה נושא לאוסף. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מענין לענין: נראה על פי כתובת הדוא''ל שלך שאת כותבת מלונדון, מן הקולג' ללימודים מזרחניים ואפריקאיים (SOAS). אם לא קשה לך או מעצבן אותך מדי: האם היית יכולה לספר משהו על הלוך הרוחות שם, ובייחוד בין הגוש הערבי-המוסלמי הגדול שבין הסטודנטים ובין חסידי העולם השלישי שבסגל כלפי המזה''ת והמלחמה המתקרבת נגד עיראק? אני שואל כסטודנט לשעבר ב-LSE וכמבקר ותיק בספריית SOAS (ובפאב הסטודנטים שלו). נראה לי שכולנו יכולים להעריך את הנטיה הכללית, אבל האם יש סימנים להתפכחות או לחשבון נפש? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
למעשה כרגע אני בארץ (כתובת רמאית), אבל לפי התגובות הנחרצות כנגד הפעולה האמריקאית באפגאניסטאן בעקבות האחד-עשר בספטמבר, לא קשה לנחש מה דעתם על המלחמה הממשמשת ובאה. אין לי זמן וכוח להרחיב בנושא כרגע, אבל אפשר לומר בקצרה שבהתחשב בכך שבנוסף לשלל מוסלמים מרחבי העולם הקולג' מאוכלס בקומוניסטים אנטי רויאליסטים למכביר (טוב, הכללה, אז מה), דעותיהם בסכסוך הישראלי-פלסטיני לרוב נוטות לכוון הפ'. אגב, הבר של חינוך יותר שווה - אחוז החמצן בעשן פחות נמוך. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
...ידיעתי כתב אותו יהודה הלוי. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יוסי, למיטב הבנתי המדובר בשירים העוסקים בסיפורים ומוטיבים תנ''כיים, ולאו דווקא בשירים שמילותיהם הן ציטטות מן התנ''ך. למעט ''שיר השירים'' של אריאל זילבר ו''שיר גנוב'' של מאיר אריאל, אף אחד מן השירים האחרים אינו מצטט ישירות, כי אם מתבסס על רעיונות תנ''כיים. אשר ל''נאסף תשרי'', לא זכור לי מי כתב את מילות השיר, אבל נדמה לי שהוא קצת יותר מאוחר מיהודה הלוי. על כל פנים, השיר עוסק במוטיבים הלקוחים מסיפורי דוד המלך: יונתן ויערת הדבש, אבישג (במערת דוד/ השונמית/ תצמיד את ירכיה הקרות/ אל חום האבנים/ שעל קברו), הדבש והנחש והאשה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
רבי שמואל הנגיד (ולא רבי יהודה הלוי כפי שכתבתי בטעות). נתן יונתן לקח מילים ספורות מהשיר של שמואל הנגיד והלביש עליהם שיר חדש למעשה. ירכיה הקרות וכו' וכו' אינם של שמואל הנגיד. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עד כמה שידוע לי, השיר נכתב על ידי נתן יהונתן על פי פיוט של רבי אלעזר הקליר | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |