פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האק מיר נישט קיין צ'יינה
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 3:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתנצל אם יש פגם באידיש שלי, אבל זאת נראית לי כותרת הולמת להחלטתו של הסמרטוט להביא ''הצדקה'' לתמיכתו במאבקם של הערבים לחיסולה של מדינת ישראל (משום מה הוא מכנה את זה ''מאבק לשיחרור מכיבוש'' אבל אני לא אחראי למילון ממנו הוא שואב את מושגיו) מערבות אסיה הרחוקה.

וכך הוא מוצא לנכון להצהיר: ''אני גם סולידרי עם העם הטיבטי הנאבק נגד הכיבוש הסיני.'' אכן השוואה במקומה. אי שם בהיסטוריה (הסמרטוט איננו טורח לציין מתי בדיוק זה קרה) העם הטיבטי פתח במילחמה נגד הסינים, מילחמה ללא נכונות לפשרה, מילחמה בה הטיבטים ניסו למחוק את היישות הסינית מעל המפה ולהשליך אותה לים. במיסגרת מילחמתם לחיסול היישות הסינית, הטיבטים לא בחלו באמצעים, ופגעו ללא הבחנה באזרחים מכל גיל ומין. הסינים, מסיבות שלא ברורות עד היום, סרבו להשלים עם הרעיון. התוקפנות הטיבטית הסתיימה בכישלון, ובדומה לערביי ארץ ישראל, העם הטיבטי נמצא מאז תחת עול כיבוש סיני, כיבוש נגדו הוא מנהל היום מאבק שיחרור. ככה זה --- הגירסה הספירואידית של ההיסטוריה של המיזרח הרחוק.
כיבוש טיבט בידי סין היה פעולה מובהקת של הגנה עצמית בדיוק כמו פעולת צה''ל במילחמת ששת הימים.

השוואותיו של הסמרטוט בעבר נועדו לתת הכשר מוסרי לפעולות הצבא הנאצי נגד העם היהודי במילחמת העולם השנייה. לשיא הוא הגיע לפני כשלוש שנים, בעת שהגדיר את חיסול גטו ווארשה ע''י הנאצים כפעולה שוות ערך למיבצע ''חומת מגן'' של צה''ל נגד המחבלים בג'נין ב 2002 (הוא לא ניסח את זה בדיוק כך, ובהתחלה אף ניסה להתכחש לכך שהדברים נאמרו. משנחשפה ערוותו, הוא טען שכל כוונתו היתה לאמר שבשני המיקרים היה מדובר ב''מאבק של מעטים מול רבים''. לקח לסמרטוט יותר משנה להמציא את הלוקש הזה).
הפעם, ליתר ביטחון, הוא החליט לנסוע לסין. על זה נאמר ''הרוצה לשקר ירחיק עדותו''.

לא מזמן, הסמרטוט הזדהה עם דרישתו של הפרסי למחוק את ישראל מהמפה (הניסוח שלו היה ש''העולם ללא ציונות היה יכול להיות עולם יותר טוב''). עכשיו הוא רוצה הנאמין לו שהוא מתקשה לשתף פעולה עם ''שליחי המיצווה'' של אותו פרסי --- החמאס --- במאבקם של הערבים נגד ה''כיבוש''. נו, באמת.
_new_ הוספת תגובה



העובדות
סמי אבו ג'יבריל (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 11:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגם שלא כל דעותיו של ספירו מקובלות עליי (למשל הוא מתנגד למימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים לתחומי ישראל), הוא מייצג את הישראלי בעל המצפון, שלא אדיש לסבלות הפלסטינים ומחפש פתרון צודק ובר קיימא.
בין שמסכימים עימו ובין שלא, (מימין או משמאל), ראוי להתוכח עם עמדותיו מבלי לסלפן. בר ניר לא עומד במשימה זו. הוא ''משפץ'' את ספירו כדי שיתאים לתמונה הדמונית שהוא מנסה ליצור, ואז כמובן הרבה יותר קל לדרוך עליו.
שתיים שלוש דוגמאות.
1. בר ניר טוען שאין הקבלה בין העימות הטיבטי סיני לפלסטיני ישראלי. יש גם יש. בשני המקרים מדובר בפולשים מבחוץ שהשתלטו על ארצם של בני המקום. הציונים פלשו לפלסטין ודחקו את הפלסטינים והסינים פלשו לטיבט ודחקו את הטיבטים. בשני המקרים זה נעשה באמצעות מתנחלים. זהו תחילתו של העימות בשני המקרים.

2. בר ניר טוען שספירו הישווה בין דיכוי מרד גיטו ורשה ודיכוי המרד בג'נין ורק כעבור שנה, כך בר ניר, ניסה ספירו לתרץ זאת שכוונתו היתה שבשני המקרים מדובר במאבק של מעטים מול רבים. טעות, שקר או סילוף בזדון. ספירו טען כבר במאמר המקורי שבשני המקרים מדובר במאבק של מעטים מול צבא כיבוש העולה בעוצמתו הצבאית והמספרית על זה של המורדים.

3) ספירו לא כתב כך סתם שעולם ללא ציונות יכול להיות עולם טוב יותר, אלא כתב כי עולם ללא ציונות, ללא לאומנות, ללא קנאות דתית, ללא מלחמות וכיוצא באלה דברים, יכול להיות עולם טוב יותר. במלים אחרות, עולם ללא ציונות בנוסחה הלאומני הגס שמייצג בר ניר, וללא הקנאות הדתית של המשטר האיראני הוא לדעת ספירו עולם משופר יותר. אני כותב את הדברים מן הזכרון, ואם יש קורא שיכול למצוא את הדברים במדוייק, יבורך.

עתה, לאחר שקווי החזית ברורים, אפשר להתווכח בהגינות עם עמדותיו האמיתיות של ספירו ולא עם יציר הדימיון.
_new_ הוספת תגובה



סמי אבו ג'בריל העובדות שלך שקריות
ראובן גרפיט (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 21:28)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. את המלחמה ביהודים ומעשי הרצח בנו עשו הוריך והורי הוריך ובני דורם החל מהמאה 19. 2. בכל ההזדמנויות וההצעות של היהודים להסדר ופשרה למשל בשנות ה30 של המאה 20 לדו קיום, הוריך ובני דורם סרבו וזה המשיך בסרובם לתוכניות החלוקה וזה כולל כל ההצעות שהוצעו לעראפת וכיום לחאמס. 3. בני עמך בצעו סדרה ארוכה של מעשי רצח יהודים ללא נשק (למשל בסוכרר ), שריפת רכוש יהודים אונס ,ופוגרומים (המאורעות) אני יכול לפרט למעלה מ30 ארועים של מעשי רצח ברוטלי של יהודים לפני מלחמת השחרור ועוד עשרות במהלכה על ידי בני עמך השפלים. אבל אתה כמובן לא יודע ולא מכיר למרות שהם מתועדים. 4. הפלשתינים והנהגתם תמכו בהיטלר ובנאצים ושיתפו איתם פעולה כנגד היהודים וכנגד הבריטים ובגלל פעולותיהם הבריטים מנעו הצלתם של יהודים פליטי מלחמת העולם השניה וכתוצאה מיכך ובתמכה קולנית של מנהיגיך המופתי וחבריו הבים מהם נשלחו למנות השמדה.
5. במהלך מלחמת 1948, חלק ניכר כשליש, מהפליטים ברחו מרצונם ולכן הם לא פליטים. יש בידי את המספרים המדויקים של הפליטים בכל שלב ושלב. 6. כל ישוב יהודי שאתם כבשתם, התושבים היהודים נרצחו או ברחו ושרפתם את הישובים היהודים. בשטחים שאתם כבשתם לא נותר ישוב יהודי אחד אך בשטחים שאנו כבשנו הותרנו הרבה ישובים ערבים. בפועל היו עשרות אלפי פליטים יהודים שעזבו את ביתם מאימת ההפצצות והירי שלכם. 7.כל כפר ערבי שתושביו גורשו, למעט 4, התושבים נטלו חלק במלחמה כנגדינו ותגיד תודה שרק גורשו ולא נרצחו כפי שאתם נהגתם. 8. בכל מקרה שנפלו בידכם שבויים אתם רצחתם אותם, השחתם את גופותיהם ואצין בפניך 3דוגמאות מיני רבים: בקסטל - הפצועים נכרתו ראשיהם ואברי מינם הושמו בפיהם. הל''ה -גופותיהם בותרו. השיירה להר הצופים ועוד הרשימה ארוכה. אתם ברברים ורוצחים מתועבים אך ספירו משום מה מרחם עליכם. 9. פרשת דיר יאסין - היה כפר אלים שלוחמיו יצאו למאבק בשירות לירושלים , הרגו יהוידם לא מעטים וממנו יצאו מבצעי הטבח בפצועים היהודים בקסטל וכן הם ירו על הכוח היהודי שנכנס.מדובר במלחמה חיה.
10. הפליטים שלכם זו בדיחה: באפגינסטאן מדובר באולי 10-20 מליון פליטים ואף אונרא או ארגון אחר לא מטפל בהם כמו שבכם ומדוע? כאן מדובר רק על 200-300 אלף פליטים ורק חלקם מתחום הקו הירוק.בסודן הערבים גרשו מעל מליון כושים נוצרים והפכו אותם לפליטים.
10. באירופה היו מעל 60 מיליון פליטים וכולם שוקמו.
11. אנו נמצאים במלחמה של מעל 100 שנה, אנחנו אויבים: אתה כתומך בפלשתינים הרוצים להכחידינו ולא לחיות עימנו כאן יחד וזו הסיבה שעראפת שאתה תמכת בו סרב להסתפק בגבולות 1967 וכן גם החאמס והג'יהד שאתה תומך בהם.
לסיכום: באם מדובר על פיצויים על סבלות 48 הם מגיעים ליהודים לכל אותם מעל 6000 אלפים שנהרגו עשרות אלפי יהודים שנפצעו או אבדו את בתיהם ובאשמתכם, במלחמה שאתם פתחתם. אתם התוקפן. אלה הם העובדות הלא נעימות !
_new_ הוספת תגובה



ראובן, מהם השקרים (שהוזכרו בכותרת)?
דוד סיון (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:01)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נעשה את זה קל יותר
צדק (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציין לנו איפה מצאת דברי אמת
בהודעתו של ג'יבריל.

עבודה קלה מאד...........

.

אין דבר כזה...........
_new_ הוספת תגובה



כאשר תגלה עניין אולי גם תקבל תשובה
דוד סיון (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גרפיט: העובדות שלך שקריות
סמי אבו ג'יבריל (יום שני, 29/05/2006 שעה 0:13)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מייצר עובדות ואחר כך מסדר אותן לפי נוחיותך. העימות בין היהודים לפלסטינים החל עם הפלישה הציונית לפלסטין. אתה מדלג לך בקלילות על מעשי הפשע האכזריים של הפולשים הציונים, ומניח כי אין אנו מכירים את ההיסטוריה שלנו. אנחנו לא שכחנו את הפצצות שארגון אצ''ל זרק לשווקים, לבתי קפה ולבתי קולנוע ורצח מאות פלסטינים, ביניהם נשים וילדים שכל פשעם היה שהלכו לשוק לקנות פת לחם לביתם. לא שכחנו את מעשי האכזריות של אנשי הפלמ''ח נגד כפריים שלווים. (כולל כריתת אברי מין). לא שכחנו את גירוש מאות האלפים מבתיהם. הפלישה הציונית והכיבוש הציוני הם מהממושכים והאכזריים במאה ה-‏20 ובראשית המאה ה-‏21. כל הדיבורים על ''הכחדת ישראל'' הם הבל הבלים, שעה שסכנת ההכחדה מרחפת על העם הפלסטיני מידיה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שקרן תוצרת ערב
צדק (יום שני, 29/05/2006 שעה 1:50)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזאם פחה, מזכ''ל הליגה הערבית, בריאיון ל בי.בי.סי 14 למאי 1948 : '' מלחמה זו תהיה מלחמת השמד ועל הטבח שייערך עוד יסופר כעל מסעי המונגולים והצלבנים''.

כתבה בעיתון הירדני '' אל אורדון'' ,9 באפריל 1953 ''האחראים לבריחה ולנפילת הכפרים הם מנהיגינו, אשר הפיצו שמועות המפריזות בפשעי היהודים והמתארות אותם כמעשי זוועה, על מנת להלהיב את הערבים...ע''י סיפורי זוועה אלה, על טבח נשים וילדים, הם נטעו פחד ואימה בלב ערביי פלשתינה, אשר ברחו בהשאירם אחריהם בתיהם ורכושם בידי האויב''.

יוסי חורי, פליט ערבי, פקיד לשעבר בבנק ברקליס בירושלים , במכתב לעיתון ''כריסטיאן סיינס מוניטור '' : '' הנני אחד מאלה המכונים פליטים ..הננו פליטים ע''י הכרעתינו ורק אנו אחראים למצבנו הנכחי, לפני 1917 , חיו שני העמים בשלום,בהרמוניה וביחסי רעות..אף פעם לא קרו מאורעות..בגבור הפעילות הציונית נהנו והתקדמו כל אזרחי א''י , ערביי א''י היו הבריאים והמחונכים בכל המזרח התיכון, מ-‏1936 התחיל הוועד הערבי העליון ללחוץ עלינו שנתנגד לגידול היהודי בא''י...ב-‏1947 ,כאשר חולקה הארץ , איים הוועד על כולנו ותבע שנעזוב את בתינו, כדי שנוכל לחזור אליהם כמנצחים לאחר שהציונים יוטלו לים...לעולם לא הצלחנו לחזור. גורשנו מבתינו לא ע''י היהודים כי אם ע''י הקנאים קצרי הרואי, בני עמנו ''

----------------

לשמוע יצורים עלובים כמוך, רק מוכיח לי שהפתרון היחיד
הוא או אנחנו או הערבים.
מישהו חייב להימחק מעל פני האדמה.
וכמו שההיסטוריה מוכיחה, אלו שנמחקים הם אף פעם לא היהודים.
_new_ הוספת תגובה



שת''פ ערבי פלסטיני עם הנאצים
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה אחד השבלים בעוכרם של ערביי ארץ ישראל. כבר בשנות ה-‏30 נוצרו קשרים בין שליחים נאציים שהגיעו ארצה לבין ההנהגה הערבית מבית מדרשו של חג' אמין אל חוסייני. חוסייני גם טרח ושלח צבא עזר לנאצים במלחמת העולם השניה, שעזר לגרמנים במלחמתם בסרביה ובבוסניה וגם סייע לנאצים בכל ההובלה המזורזת של היהודים ברכבות לתאי הגזים, בעיקר באושוויץ ב-‏1944-4 ממחוזות יוגוסלביה לשעבר, יוון, הונגריה וטרנסילבניה (החלק ברומניה עליו השתלטה הונגריה במלחמה).

לאחר המלחמה הסתננו נאצים שבאו לסייע לערבים במלחמתם נגד היהודים. למזלנו הם היו שבר כלי קטן והש''י עלה עליהם, טיפל בחלק מהם והשאר ברחו. ברחו לאיפה? למצרים, סוריה ודרום אמריקה כמובן. שנאמר, כל אחד והחברים שלו.

ביחסים האלה ספגו הערבים את וירוס האנטישמיות שאותו הם לקחו ועליו בנו וטיפחו שכבות נוספות. וחומר זה משמש אותם במלחמתם נגד ישראל והיהודים עד ימינו אלה. הנשיא הפלסטיני ''שוחר השלום'' יודע על זה הרבה מאוד, כי הוא כתב דוקטורט בנושא.
_new_ הוספת תגובה



אבו ג'יבריל/
soria (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 9:18)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמי אבו ג'יבריל אולי אתה שוכח את פרעות ערבי חברון נגד ילדי הארץ תושביה הלא מוסלמים . למשפחתי עדין יש קושן על הבית והפרדס בחברון,סבא של בת דודתי איש צדיק יליד הארץ אדם טוב יצא לקניות בירושלים דאז לפני 48 נרצח עי פורעים פלשתנאים שסרבו ועד היום לספר היכן הישלכו את גופתו. שנית בשכונה שלי מתגוררים ילדי הארץ דורי דורות ומן הראוי שתקרא למעורבים בסיכסוך נכון להיום ישראלים ופלשתנאים ולא מוסלמים וישראלים או פלשתנאים ויהודים נצח ישראל לא ישקר הדרך היחידה להפסיק לילל ולנסות ולהגיע לפתרון צודק עם וויתורים משני הצדדים .בלי דמיונות פרועים כגון החזרת פליטים אזי מגיע לי בגדול ולמשפחתי כל הבית החלקה המטעים בחברון .סוריא
_new_ הוספת תגובה



לדעתי אין זה מן הראוי שתוכיח אותו על מעשי אבותיו
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:20)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכן לא הוכח כלל שסמי אבו ג'יבריל הוא בכלל ערבי. אני לא הייתי ממהר לקבוע שהוא אכן ערבי.
_new_ הוספת תגובה



בנוסף לשאלותיו של ראובן גרפיט
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:35)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תאמר לי בדיוק מתי הציונים פלשו לארץ לא להם? משום מה אני לא שמעתי עדיין שציונים פלשו לארץ לא להם. יש לומר שאתה מחדש לי, ואשמח אם תסביר את עצמך ותביא הוכחות לדבריך.

לגבי הסכסוך הסיני-טיבטי איני רואה כל דימיון לסכסוך ביננו לבין הערבים בארץ ישראל ולו רק מהסיבה שאין כל מדינה ערבית בארץ ישראל המערבית. וגם לא היתה מעולם. לכן, המרכיב החשוב שיכול היה לבנות איזשהו דימיון ואיזון התנדף לו.

ולחילופין באותו טיעון, ''הפלישה הציונית'' כפי שאתה מכנה אותה, בוצעה ע''י יהודים ממאה מדינות, אבל אף מדינת לאום משלהם (כמו סין לסינים), כך שגם אם אתה מסתכן מהכיוון שלנו, אתה לא רואה כל דימיון.

לגבי ג'נין - מרד גטו ורשה, הדימיון הוא רק באלה הרוצים לעשות גלוריפיקציה לטרור הערבי. אני למשל לא שמעתי על יהודי אחד שרצה להשמיד את גרמניה או את הגרמנים לפני שהם התחילו בתהליך השמדת היהודים. אני גם משער שאם הגרמנים היו פולשים לורשה ומניחים ליהודים לחיות כאחד האדם, אז לא היתה קמה מחתרת יהודים שתרצה להשמיד את גרמניה. יהודים גם לא חדרו לגרמניה במטרה לפוצץ מכוניות, מסעדות ובתי קפה.

מה שכן דומה בין שתי המלחמות - מלחמת הנאצים נגד היהודים ומלחמת הרש''פ נגד ישראל הוא שבשני המקרים התוקפן רוצה להשמיד את הזהות היהודית. הראשון רצה לחסל כל יהודי באשר הוא יהודי בעולם. והטרור הערבי רוצה לחסל כל יהודי בגלל שהוא יהודי בארץ ישראל.

השונה בין שני המקרים הוא, שאז לעם היהודי לא היתה מדינה והוא לא היה יכול להתגונן על חייו ואילו היום יש לנו מדינה ויכולים לעשות עוד כדי להגן על חיינו כנגד המחבלים הערבים או כנגד מדינה מסוממת כזו או אחרת.
_new_ הוספת תגובה



חוכם שלי, מאיפה אתה יודע?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 2:57)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי דבריו של הסמרטוט התפרסמו בכלל בפורום אחר, וזה לא היה ''מאמר מקורי'' אלא תגובה שלו למאמר שלי בו התייחסתי ליום השנה לחיסול גטו ווארשה.

יותר מאוחר (אולי לא בדיוק שנה אבל כמה חודשים טובים עברו מאז) כשהוקעתי אותו על ההשוואה, הוא פתאום צץ עם הסיפור של ''המעטים מול רבים'' וזאת אחרי שהוא ניסה להכחיש שהדברים בכלל נאמרו על ידיו.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי